globalmoto_duben_nolan




jak identifikovat motor LC4 690 2015 a výše

  • 0

    13.5.2022 od radeki

    Zdravím znalce KTM LC4 690. Mám info z netu, že u LC4 došlo v roce 2015 k úpravě hlavy motoru kvůli snížení opotřebení a zvýšení spolehlivosti. Ale vím že ne vždy dochází k nasazení nové verze motoru od 1.ledna daného roku. Čili nevím zda je jisté že jakýkoli model KTM 690 s rokem výroby 2015 má na 100% už tento upravený motor. Proto mne zajímá jestli někdo ví jak poznat spolehlivě že se jedná o už upravený model motoru LC4. Zřejmě podle nějakého údaje v čísle motoru, VIN motorky, případně vzhledové odlišnoti hlavy motoru o proti předešlým ročníkům. Tuto informaci se mi nepodařilo dohledat. Předem díky za přínosné informace. Zasíračům fóra zbytečnými komentáři předem děkuji, že zde nebudou strácet svůj drahocenný čas a půjdou se vypsat do jiného vlákna.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 1

    14.5.2022 od stnd

    Nazdar, řiď se stavem konkrétního kusu a ne tabulkama. Mám LC4 2001 a můj motor je vzhledem k historii přede mnou ve velmi dobré kondici. Jinej zas bude po dvou GO...
    Obávám se že bez sundání hlavy a přečtení PN se to objektivně nedozvíš. Ale podle zkušenosti to je druhotné. KTM rády umírají naprosto úlekově a záleží co máš za kus. Někomu zdechne skoro nová, někomu vydrží nesmysl. Těch co zdechnou je málo, ale jsou a vytvářejí negativní obrázek o značce. Samozřejmě zanedbaná údržba je u skoro sportovního motoru KTM zásadní.
    Takže jestli tvoje vybraná má už něco najeto a je v dobrém stavu, bet to jako záruku že vydrží
    Jestli si nejsi jistý, vezmi s sebou na prohlídku kamaráda

    Doplnit odpověď

  • 0

    13.5.2022 od Pemik89

    Vzhledově netuším, podle VIN neporadím, ale nové hlavy byly u objemu 693ccm 54kw, takže jestli mas 690ccm 50kw nejspíše tam bude ještě starší hlava. Ale mohu se mýlit.

    Doplněno:

    Mám r.v. 2008 a vůbec bych neřešil jestli novější nebo starší hlava. Znám staré duky co drží 50 tisíc km a videl jsem 2013 a 2016 co ve 20 tisíc měli měnené písty, klikovky. Spíš jde o to s jakou historii a majitelem moto vezmeš. Když to vezmeš od 20 leteho kluka co má omezené finance a servis řešil až ve chvíli závady tak se to na té motorce projeví než když to vezmeš od borce co to měl jako druhou motorku kolem komína a dával tomu každý rok ktm servis. Než vzít ale 2016 690tku, tak bych už radši doplatil a vzal 790.

    13.5.2022 od Pemik89

    Mám r.v. 2008 a vůbec bych neřešil jestli novější nebo starší hlava. Znám staré duky co drží 50 tisíc km a videl jsem 2013 a 2016 co ve 20 tisíc měli měnené písty, klikovky. Spíš jde o to s jakou historii a majitelem moto vezmeš. Když to vezmeš od 20 leteho kluka co má omezené finance a servis řešil až ve chvíli závady tak se to na té motorce projeví než když to vezmeš od borce co to měl jako druhou motorku kolem komína a dával tomu každý rok ktm servis. Než vzít ale 2016 690tku, tak bych už radši doplatil a vzal 790.

    13.5.2022 od Pemik89

    Tak podle článku odkud jsem čerpal, byly změny vrtání a zdvihu a tím výkonu od roku 2016 . https://motosvet.cz...ice-technologii.html
    Jinak to řeším kvůli případnému pořízení KTM z druhé ruky, a radši bych si samozřejmě pořídil spolehlivější ročník :)

    13.5.2022 od radeki

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.5.2022 od matous_nedoma

    změna byla od roku 2016, modely 2016+ už by měly být spolehlivější, ale taky to není pravidlem.. navíc se tam objevují zase jiné mouchy, všechno ale dost záleží na tom jak se majitel o motorku staral

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist