globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Prolínání oleje u ČZ
7.1.2015 v 23:42
Pánové neustále mě prolíná olej přes spojkovou tyčinku u čezety. Vyměnil jsem těsnění v předoze za silonové pozděj i za duralové a pořád se oil dostává ven. Momentálně tam mám dvě za sebou kolem předlohy ještě gumovou hvězdičku z jawky (stejná předl.)a pořád to teče.
Kolega tvrdí že mám ucpané odvzdušnění motoru a motor tlačí oil ven. Druhý zas že u dvotaktu žádné odvzd. není. Už jsem byl i nakrklý na Strakoničáky že se ten motor nenaučily vyrábět za ty roky a Jawa takový problém neměla žádná.
Jestli máte někdo možnost info od lidí co v čezetě dělali nebo víte vic než já budu vděčný za každou radu.
Předchozí
1 2
Následující

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 07:01 | Nahoru | #1
Odvetranie tam je,hladaj na vrchu
Ten olej teče zo všetkych jawiek aj z mojej MZ okolo tej tyčky a to tam mam dve tesnenia

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 07:58 | Nahoru | #2
Z ČZety a Jawy když neteče olej tak je to Čínská napodobenina.

1 reakcí na tento příspěvek Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 08:31 | Nahoru | #3
JJ taky si občas dělám srandu že Jawka z které neteče olej je bez oleje v převodovce a nějaký by se tam měl nalít. Tohle teče víc než je zdrávo když to odvzdušnění nenajdu udělám tam vlastní.

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 08:41 | Nahoru | #4
Olej by nemel tect. Normalni ale u vsech Jaw nebo CZ co jsem mel ze na vystupu te spojkove tycky lehce vzlina! Proste jak se tu mockrat psalo Jawa nebo CZ musi prdet, smrdet a tyct z nejruznejsich mist olej. Kdyz ne, tak je po smrti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 08:47 | Nahoru | #5

Jirka4137 píše: JJ taky si občas dělám srandu že Jawka z které neteče olej je bez oleje v převodovce a nějaký by se tam měl nalít. Tohle teče víc než je zdrávo když to odvzdušnění nenajdu udělám tam vlastní.

U dvoutaktu se v motoru (převodovce) nemá co a čím tlakovat.Dělat tam někde díry je blbost.Pak tam máš třeba hodně oleje,nebo je řídký.

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 08:50 | Nahoru | #6
jeste jsem si vzpomel ze kdysi delal Lada Stajner pro J500 OHC na tyccs u spojky drobnou sroubovicovou drazku, ktera tlacila olej zpatky do prevodovky. Byla to pekna pakarna, drazka nesmela mit ostre hrany a musela se povrchove upravit.

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 09:49 | Nahoru | #7
Mě vždycky prolínalo ne přes tu tyčku, ale mezi výstupní hřídelí a tím distančím pouzdrem co je na ní nasazeno. Pomohlo při montáži podmáznout malinko silikonem. Nejlepší řešení by bylo udělat v tom pouzdru drážku na o-kroužek.
Jinak odvzdušnění tam je, v dělicí rovině karterů pod karburátorem.

Naposledy editováno 08.01.2015 09:52:22

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 11:56 | Nahoru | #8
Olej neprolíná ale skoro teče. Mám tam momentálně PP80 0.9l. Ten řídký není a poslední vyjíždka byla na štědrý den a to většinou olej o dost zhoustne.
Jelikož je to moje čtvrtá číza a Jawek jsem měl šest tak už s dvoutaktníma superbikama ČS výroby nějakou zkušenost mám. Tzn. pravdu má asi Petr a kolega který tvrdí že tam odvzduch být má. Mě spíš zajímalo jestli někdo neviděl přímo výkres kártrů měl to rodělané nebo dělal ve fabrice a ví to určitě. Pod karbcem je odvod benzínu a odvzduch se tam dá opravdu předpokládat. Dík večer to zkouknu. Jinak když jsem měl v motoru Castrol do diferenciálů tak to skoro neteklo. Zprasil jsem ho díky dobrým radám od Jakuby ml. o přebrušování ferodových lamel ale to je jiná kapitola a na jaro ho tam dám zpět. Nebo jiný speciál do 2T převodovek. Ty nové oleje dělají divy.

(reakce na) Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 16:14 | Nahoru | #9

Mildabike píše: U dvoutaktu se v motoru (převodovce) nemá co a čím tlakovat.Dělat tam někde díry je blbost.Pak tam máš třeba hodně oleje,nebo je řídký.



Jak to,že se nemá co tlakovat? Říká ti něco rozpínavost vzduchu v závislosti na teplotě?

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 17:14 | Nahoru | #10
O.k. zkusím udělat jedničku dírku do špuntu nal. zátky. Jestli to nepomůže stejně mám v plánu rozborku motoru a výměnu ložisek a gufer. Jen mě to přišlo předčasné když má motorka na tachometru 20tisíc ale zas podle stavu v jakém jsem ji přivezl může mít i víc.
Hned jak vyleze Oskar začnu s testováním .

1 reakcí na tento příspěvek Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 17:33 | Nahoru | #11
V nalévací zátce žádnou díru nedělej.Naopak v tom místě nejvíc lítá olej od řetězu a spojky a tekl by ti tam olej ven ještě víc.
Musí fungovat odvzdušnění karteru co je z výroby,pokud není ucpané.

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 17:44 | Nahoru | #12
U některých babet to tak je ale taky z nich lítá oil. Problém je že nevím kde přesně to odvzd. je jestli opravdu pod karbcem nebo někde z boku jak je automat.

Naposledy editováno 08.01.2015 17:44:25

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 18:26 | Nahoru | #13
To není závada, to je vlastnost

Prolínání oleje u ČZ

8.1.2015 v 22:23 | Nahoru | #14
Dráťa
Dráťa 4/952
Kájov
Suzuki GSF 600 Bandit, Yamaha XJR 1300
IP:89.203.175....
PM
To není závada, to je vlastnost
..............................................................................................Od Jawky kterou jsem měl se side jsem flek na dlažbě před domem nikdy neměl. Je to jenom o tom jít po problému a vyřešit ho. Stejně tak mě u FZR600R které nejelo bylo tupé radili atˇ to prodám a vezmu něco jiného. Nakonec jsem u něj při výměně vzduch. filtru zjistil prasklý airbox. Motorka byla třikrát v servisu a nepřišli na to. Narodil jsem se v dobách kdy se nevyměnˇovalo ale opravovalo a taky to opravím.

Prolínání oleje u ČZ

9.1.2015 v 12:03 | Nahoru | #15
ČZ a i jiné socialistické stroje se dají utěsnit tak, že z nich nekápne ani kapka oleje.
Už sem to tady psat tisíckrát, že ta prodávaná umělohmotná ucpávka do spojkové tyčky je srandovní věc, kerá ani z principu fungovat nemože.
Je to taková strojařská satira.
Udělej si z kusu železa součástku, kerá bude venkem těsnit v hřídeli O-kroužkem a tyčku malým guferem.
Další místo úniku je hřídel "automatu" spojky.
Ten se dá utěsnit též O-krožkem, drážka se udělá v onom hřídeli. O chlup s menším vnitřním průměrem, že aby nevázla řadička.
Spoustu lidí říká,že to nejde, že je to vlastnost, že když z motorky neteče olej, že tam žádný néni...
Mě to vadilo a tak sem to řešil.
Odvětrání kartru je dírkama přes "hluchý" prostor pod karbecem.
Pokud nemáš kartry zapatlané po montáži silikonem, dírky nelze papírovým těsněním zacpat.

Prolínání oleje u ČZ

9.1.2015 v 17:01 | Nahoru | #16
JJ bohužel je na vině špatné konstrukční řešení. V dobách kdy socialistické mašiny drandily po světě se to tak nebralo a odbyt byl zajištěn na věčné časy. Dík všem.

Prolínání oleje u ČZ

24.1.2015 v 20:13 | Nahoru | #17
Tak při čtení Motoroutu jsem narazil na článek Pavla Suchého kde při cestě Mongolskem píše o tom že Jawka má odvětrání převodovky přes airbox. Mělo by to svou logiku aby se do převodovky nedostávala voda! Ovšem jediná cesta která mě napadá je přes karburátor.

Prolínání oleje u ČZ

24.1.2015 v 20:33 | Nahoru | #18
Ale jawka ma odvetrani pod karburatorem, 638 motor konkretne v delici rovine pobliz zadniho horniho nosniku. Pavel Suchy ho mel nejakym zpusobem (hadicka?) vyvedeny z tohoto mista do airboxu, ktery je hned nad tim otvorem. Samotny airbox tesni a tak se bod kdy se do motoru zacne dostavat voda zveda z prostoru pod karburatorem do prostoru pod sedlo...

Prolínání oleje u ČZ

24.1.2015 v 22:53 | Nahoru | #19
Tamtéž ústí odvětrání převodovky u stopětsedmy a dalších modelů, vycházejících z tohoto motoru.

Prolínání oleje u ČZ

25.1.2015 v 12:29 | Nahoru | #20
Tak pánové u čz 180 alesponˇ té mojí jsem tam nenašel ani skulinku. A to jsem zlomil lopatu na sníh abych se proházel ke garáži .
Prostě v horní polovině motoru pod karburátorem nic. Ještě jak bude počasí shodím karbec jestli není přesně pod plovákovou komorou -tam néni vidět.
Jak to měl Pavel Suchý nevím ale jelikož nýbž protože měl 634 z autoškoly tak pochybuju že jinak než origoš.
Jestli se někomu povede to místo s dírkou vyfotit může sem hodit foto. Jinak to skouknu až v létě na jiných motorkách.

Prolínání oleje u ČZ

25.1.2015 v 13:08 | Nahoru | #21
Jen pro úplnost - všechny motory jawa z let 60-95 jsou vyrobené v ČZ.

Pokud tam ta dirka není, došlo k chybě, být tam má, byť malinká.

Vyfotil jsem to na 477, ale ty bloky se liší jinejma věcma než tímhle.

Nediv se že je ta díra v dutině která není přímo propojená s převodovkou, protože je tam udělanej takovej labyrint, že odvětrání jde ze spojkový skříně do spodní dutiny, pak přes štěrbinu na druhý půlce bloku do horní dutiny a ven. Díra je předlitá, pokud se motor rozebíral, dej si bacha aby nebyla omylem zatmelená, pokud je, tak jí prošťouchni.

www.jpeg.cz/obrazek/UPJ][img]http://www.jpeg.cz/images/2015/01/25/8XbGm.th.jpg[/img

Jinak tenhle "scottoiler" je do určitý míry normální - i když jsem jezdíval na tomhle stroji skutečně hodně, tak mi za rok neuniklo nikdy tolik aby to bylo třeba dolejt, byť i ten malej únik zmamenal že motor byl obalenej mastným blátem z oleje a prachu, protože trochu pustí výstupní hřídel, trochu pustí spojková tyčka, trochu pustí olejový čerpadlo, trochu toho odstříká ze řetězu....... To je normální, pokud to nedělá loužičky i při krátkým stání.

Naposledy editováno 25.01.2015 13:19:09

1 reakcí na tento příspěvek Prolínání oleje u ČZ

25.1.2015 v 14:17 | Nahoru | #22
Tady jsem to vyfotil na 638 motore.




(reakce na) Prolínání oleje u ČZ

25.1.2015 v 15:00 | Nahoru | #23
U mých 2T motorek olej taky kapal. Ted' už nějaký čas leju do převodovek Mogul PP 7 nebo PP 13. Jsou to husté převodové oleje, dal jsem ho i do auta a opravdu nic neteče. Navýhodou je, že v zimě je olej poněkud hustší a zpočátku se hůře řadí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prolínání oleje u ČZ

25.1.2015 v 15:36 | Nahoru | #24

smoula555 píše: V nalévací zátce žádnou díru nedělej.Naopak v tom místě nejvíc lítá olej od řetězu a spojky a tekl by ti tam olej ven ještě víc.
Musí fungovat odvzdušnění karteru co je z výroby,pokud není ucpané.



Všechny staré ČZ měli odvzdušnění v nalévací zátce a nikdy tudy olej ven netekl.

Prolínání oleje u ČZ

25.1.2015 v 20:46 | Nahoru | #25
487 jej má ale v místě, jež jsem vyfotil a postnul. Ony taky ty skutečně velmi staré čz měly polohu zátky vůči primáru trochu jinak.

Prolínání oleje u ČZ

25.1.2015 v 22:14 | Nahoru | #26
Pánové jste jedničky vřelé díky za fotky. Na mé 487 nic takového skutečně není. Nevím jestli fotka 487 je s provedením oilmaster teda není tam třeba technická odlišnost ale to se snad zjistí od majitelů přesně tohoto modelu.
Olej tekl při krátkém odstavení a to v míře větší než malé .Ta drážka pod karbecem není ani zalepená tmelem nebo tak něco prostě tam nikdy nebyla.
Pracuji jako strojař a podobné bloky jsem opracovával. Tedˇ navíc dělám v toleranci 0.05 mm tak snad mám nějaký smysl pro detail. Brýle zatím nepotřebuji ani na ty nejmenší písmenka .
Co se nalévací zátky týká bylo to myšleno jako testovací řešení. Umělých zátek můžu objednat kolik chci.

Naposledy editováno 25.01.2015 22:16:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prolínání oleje u ČZ

26.1.2015 v 18:18 | Nahoru | #27

PEPAFJR píše: Všechny staré ČZ měli odvzdušnění v nalévací zátce a nikdy tudy olej ven netekl.


Definuj staré ČZ..Pokud čtu dobře,tak bavíme se tu snad o trochu jiném typu,ne? Tak potom nechápu,proč sem pleteš staré,které měli,jak píše Pech,polohu primáru proti těmto trochu jinde. Když by to stačilo,tak proč ve fabrice asi upravovali formy a dělali složitější odvzdušnění labyrintem,když mohli teda dál vrtat jen zátky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prolínání oleje u ČZ

26.1.2015 v 19:11 | Nahoru | #28
smoula555> Co na to říct. Jen to,že vývoj nezastavíš, jde o to,že každá převodová skříň musí mít odvzdušnění a ne jak tu někdo píše,že je to nesmysl.

(reakce na) Prolínání oleje u ČZ

27.1.2015 v 01:39 | Nahoru | #29
PEPAFJR> Ano,však také říkám,že musí fungovat to,co je z výroby.A ne,jak tu někdo psal,že u dvoutaktu nemá co tlakovat.To je nesmysl.

Prolínání oleje u ČZ

27.1.2015 v 11:54 | Nahoru | #30
No když lehce odbočíme od motorek, tak převodovka nemusí byt odvětraná...jen by mělo byt zajištěné, že v ní ten tlak nebude dělat neplechu.
Například u terénních aut bývá do převodovek vedený výdech z motoru a nebo Tatra tam má přímo zavedený tlakový šlaušek...
Páč néni to enom o vzrůstu tlaku, ale hlavně o jeho poklesu a nebezpečí nacucnutí vody při brodění, kdy se převodovka prudce ochladí...
To nekeré nezkušené motocyklové jezdce vyvede z míry, protože průjezdem hlubokým brodem se motor ochladí tak, že přestane jet - je to chudé jak při startu, zpanikaří, motor jim zdechne...
Někde je to taky řešené tak, že když sů tam pryžové manžety (rozvodovka staré Oktávie třeba), néni tam vůbec dírka.
U té Zetky je to vymyšlené tak, že když si to cucne , tak to nedoteče do převodovky,páč je tam ten "labyrint" všelijakých komůrek...a posléze se voda vypaří...
Tož to enom tak na okraj...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik
čz 180/487 předělání z origo zapalo... ČZ 180/487 Suivo 9 4.9.2020 v 18:48 Julip2

TOPlist