Kolega tvrdí že mám ucpané odvzdušnění motoru a motor tlačí oil ven. Druhý zas že u dvotaktu žádné odvzd. není. Už jsem byl i nakrklý na Strakoničáky že se ten motor nenaučily vyrábět za ty roky a Jawa takový problém neměla žádná.
Jestli máte někdo možnost info od lidí co v čezetě dělali nebo víte vic než já budu vděčný za každou radu.
1 reakcí na tento příspěvek Prolínání oleje u ČZ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prolínání oleje u ČZ
Jirka4137 píše: JJ taky si občas dělám srandu že Jawka z které neteče olej je bez oleje v převodovce a nějaký by se tam měl nalít. Tohle teče víc než je zdrávo když to odvzdušnění nenajdu udělám tam vlastní.
U dvoutaktu se v motoru (převodovce) nemá co a čím tlakovat.Dělat tam někde díry je blbost.Pak tam máš třeba hodně oleje,nebo je řídký.Jinak odvzdušnění tam je, v dělicí rovině karterů pod karburátorem.
Naposledy editováno 08.01.2015 09:52:22
Jelikož je to moje čtvrtá číza a Jawek jsem měl šest tak už s dvoutaktníma superbikama ČS výroby nějakou zkušenost mám. Tzn. pravdu má asi Petr a kolega který tvrdí že tam odvzduch být má. Mě spíš zajímalo jestli někdo neviděl přímo výkres kártrů měl to rodělané nebo dělal ve fabrice a ví to určitě. Pod karbcem je odvod benzínu a odvzduch se tam dá opravdu předpokládat. Dík večer to zkouknu. Jinak když jsem měl v motoru Castrol do diferenciálů tak to skoro neteklo. Zprasil jsem ho díky dobrým radám od Jakuby ml. o přebrušování ferodových lamel ale to je jiná kapitola a na jaro ho tam dám zpět. Nebo jiný speciál do 2T převodovek. Ty nové oleje dělají divy.
Mildabike píše: U dvoutaktu se v motoru (převodovce) nemá co a čím tlakovat.Dělat tam někde díry je blbost.Pak tam máš třeba hodně oleje,nebo je řídký.
Jak to,že se nemá co tlakovat? Říká ti něco rozpínavost vzduchu v závislosti na teplotě?
Hned jak vyleze Oskar začnu s testováním .
1 reakcí na tento příspěvek Prolínání oleje u ČZ
Musí fungovat odvzdušnění karteru co je z výroby,pokud není ucpané.
Dráťa 4/952
Kájov
Suzuki GSF 600 Bandit, Yamaha XJR 1300
IP:89.203.175....
PM
To není závada, to je vlastnost
..............................................................................................Od Jawky kterou jsem měl se side jsem flek na dlažbě před domem nikdy neměl. Je to jenom o tom jít po problému a vyřešit ho. Stejně tak mě u FZR600R které nejelo bylo tupé radili atˇ to prodám a vezmu něco jiného. Nakonec jsem u něj při výměně vzduch. filtru zjistil prasklý airbox. Motorka byla třikrát v servisu a nepřišli na to. Narodil jsem se v dobách kdy se nevyměnˇovalo ale opravovalo a taky to opravím.
Už sem to tady psat tisíckrát, že ta prodávaná umělohmotná ucpávka do spojkové tyčky je srandovní věc, kerá ani z principu fungovat nemože.
Je to taková strojařská satira.
Udělej si z kusu železa součástku, kerá bude venkem těsnit v hřídeli O-kroužkem a tyčku malým guferem.
Další místo úniku je hřídel "automatu" spojky.
Ten se dá utěsnit též O-krožkem, drážka se udělá v onom hřídeli. O chlup s menším vnitřním průměrem, že aby nevázla řadička.
Spoustu lidí říká,že to nejde, že je to vlastnost, že když z motorky neteče olej, že tam žádný néni...
Mě to vadilo a tak sem to řešil.
Odvětrání kartru je dírkama přes "hluchý" prostor pod karbecem.
Pokud nemáš kartry zapatlané po montáži silikonem, dírky nelze papírovým těsněním zacpat.
Prostě v horní polovině motoru pod karburátorem nic. Ještě jak bude počasí shodím karbec jestli není přesně pod plovákovou komorou -tam néni vidět.
Jak to měl Pavel Suchý nevím ale jelikož nýbž protože měl 634 z autoškoly tak pochybuju že jinak než origoš.
Jestli se někomu povede to místo s dírkou vyfotit může sem hodit foto. Jinak to skouknu až v létě na jiných motorkách.
Pokud tam ta dirka není, došlo k chybě, být tam má, byť malinká.
Vyfotil jsem to na 477, ale ty bloky se liší jinejma věcma než tímhle.
Nediv se že je ta díra v dutině která není přímo propojená s převodovkou, protože je tam udělanej takovej labyrint, že odvětrání jde ze spojkový skříně do spodní dutiny, pak přes štěrbinu na druhý půlce bloku do horní dutiny a ven. Díra je předlitá, pokud se motor rozebíral, dej si bacha aby nebyla omylem zatmelená, pokud je, tak jí prošťouchni.
www.jpeg.cz/obrazek/UPJ][img]http://www.jpeg.cz/images/2015/01/25/8XbGm.th.jpg[/img
Jinak tenhle "scottoiler" je do určitý míry normální - i když jsem jezdíval na tomhle stroji skutečně hodně, tak mi za rok neuniklo nikdy tolik aby to bylo třeba dolejt, byť i ten malej únik zmamenal že motor byl obalenej mastným blátem z oleje a prachu, protože trochu pustí výstupní hřídel, trochu pustí spojková tyčka, trochu pustí olejový čerpadlo, trochu toho odstříká ze řetězu....... To je normální, pokud to nedělá loužičky i při krátkým stání.
Naposledy editováno 25.01.2015 13:19:09
1 reakcí na tento příspěvek Prolínání oleje u ČZ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prolínání oleje u ČZ
smoula555 píše: V nalévací zátce žádnou díru nedělej.Naopak v tom místě nejvíc lítá olej od řetězu a spojky a tekl by ti tam olej ven ještě víc.
Musí fungovat odvzdušnění karteru co je z výroby,pokud není ucpané.
Všechny staré ČZ měli odvzdušnění v nalévací zátce a nikdy tudy olej ven netekl.
Olej tekl při krátkém odstavení a to v míře větší než malé .Ta drážka pod karbecem není ani zalepená tmelem nebo tak něco prostě tam nikdy nebyla.
Pracuji jako strojař a podobné bloky jsem opracovával. Tedˇ navíc dělám v toleranci 0.05 mm tak snad mám nějaký smysl pro detail. Brýle zatím nepotřebuji ani na ty nejmenší písmenka .
Co se nalévací zátky týká bylo to myšleno jako testovací řešení. Umělých zátek můžu objednat kolik chci.
Naposledy editováno 25.01.2015 22:16:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prolínání oleje u ČZ
PEPAFJR píše: Všechny staré ČZ měli odvzdušnění v nalévací zátce a nikdy tudy olej ven netekl.
Definuj staré ČZ..Pokud čtu dobře,tak bavíme se tu snad o trochu jiném typu,ne? Tak potom nechápu,proč sem pleteš staré,které měli,jak píše Pech,polohu primáru proti těmto trochu jinde. Když by to stačilo,tak proč ve fabrice asi upravovali formy a dělali složitější odvzdušnění labyrintem,když mohli teda dál vrtat jen zátky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prolínání oleje u ČZ
Například u terénních aut bývá do převodovek vedený výdech z motoru a nebo Tatra tam má přímo zavedený tlakový šlaušek...
Páč néni to enom o vzrůstu tlaku, ale hlavně o jeho poklesu a nebezpečí nacucnutí vody při brodění, kdy se převodovka prudce ochladí...
To nekeré nezkušené motocyklové jezdce vyvede z míry, protože průjezdem hlubokým brodem se motor ochladí tak, že přestane jet - je to chudé jak při startu, zpanikaří, motor jim zdechne...
Někde je to taky řešené tak, že když sů tam pryžové manžety (rozvodovka staré Oktávie třeba), néni tam vůbec dírka.
U té Zetky je to vymyšlené tak, že když si to cucne , tak to nedoteče do převodovky,páč je tam ten "labyrint" všelijakých komůrek...a posléze se voda vypaří...
Tož to enom tak na okraj...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |
čz 180/487 předělání z origo zapalo... ČZ 180/487 | Suivo | 9 | 4.9.2020 v 18:48 Julip2 |