globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Netěsnost O-kroužku na startéru
25.5.2014 v 19:58
Ahoj vespolek, už víc jak půl roku řeším problém se záhadným únikem oleje z motoru. S největší pravděpodobností mi utíká mezi černým víkem na pravé straně motoru a elektromotorem startéru. Dle manuálu tam má přijít gumový O-kroužek a speciální Suzuki vazelína. O-kroužek mi měnili loni v servisu a od té doby se problém projevuje. Rozebral jsem to tedy sám a zjistil, že servis nepoužil onu speciální vazelínu. Objednal jsem obojí, spoj řádně namazal, nasadil O-kroužek a zase složil. Přesto mi olej stále uniká. Nechci sahat k nějakým krajním řešením typu lepidla či silikonu. Podle olejových stop jsem zkontroloval všechna podezřelá místa okolo a vše se zdá v pořádku. Tlaková hadička k napínáku rozvoďáku je OK a žádné jiné olejové vedení tam není. Jediná další možnost co přichází do úvahy je fouklé těsnění pod pravým víkem motoru či krytem spojky, ale obojí vypadá OK. Pokud se někdo setkal s něčím podobným, budu rád za jakékoli tipy, které by mi pomohly problém vyřešit.

Edit: Typografie. :)

Naposledy editováno 25.05.2014 20:01:10

Netěsnost O-kroužku na startéru

26.5.2014 v 10:09 | Nahoru | #1
Ahoj, mě to třeba lehce vlhne u alternátoru na levé straně.Koupil jsem i nové těsnění. Nakonec jsem se na to vybodnul, protože to vzlíná okolo vodičů co vedou z alternátoru. Následně jsem usoudil, že to není tak hrozný Vypadá to jako když něco utíráš mastným hadrem.

Netěsnost O-kroužku na startéru

26.5.2014 v 11:42 | Nahoru | #2
Jo, o tom altíku už jsem se servisákem taky bavil, prý se to tam musí měnit úplně celý, taky radost. Kuwa to snad není možný, že by v Hamamatsu dělali takový olejničky. Jako zadní kolo už mi to naštěstí nemaže, mám jenom zaflákanou pravou kapotu, ale i tak se mi to ani trochu nelíbí. Přeci není možný, aby jim to ve fabrice těsnilo a mě při dodržení stejného postupu dle manuálu ne. To je proti logice.

Netěsnost O-kroužku na startéru

26.5.2014 v 12:42 | Nahoru | #3
no jo hayabusa sem ti pomoh co zatim jsem nic podobneho ani stejneho nastesti neresil tak neporadim ale budu to tu sledovat protoze prece jen mam namotano uz 74.tis.km

Netěsnost O-kroužku na startéru

26.5.2014 v 23:09 | Nahoru | #4
Jak tak koukám, nezbyde mi nic jiného, než pokračovat v laborování. Ještě mě napadlo trošku roztáhnout a usadit starší O-kroužek přímo na čelo elektromotoru, rozměrově by tak mohl dosednout na černý kryt a vazelína by byla jištěná ze dvou stran. Ve čtvrtek mám volno, tak to vyzkouším.

1 reakcí na tento příspěvek Netěsnost O-kroužku na startéru

27.5.2014 v 09:19 | Nahoru | #5
Kde ti to přesně rosí?


Netěsnost O-kroužku na startéru

27.5.2014 v 09:33 | Nahoru | #6
A nezasekává se ti volnoběžka? Protože až nahoru se olej natuhe jen v případě běhu startéru. Po vypnutí startéru se soukolí přestanou točit a jede jen motor se spojkou. Jedná se teda o případ - obrázek2 body:11;21;20

To by potom mohlo vysvětlovat proč ti to i za jízdy zadělá mašinu. Nadruhou stranu bys slyšel šílený zvuk když bys jel a volnoběžka by se ti zasekla.

(reakce na) Netěsnost O-kroužku na startéru

27.5.2014 v 12:33 | Nahoru | #7
O-kroužek na čele startéru, fig. 24: číslo 10. Od oleje bývá zacákaný spodek elektromotoru a pak to podle všeho teče škvírou mezi spojkou a po obou stranách černého krytu ozubení od kliky (fig 5. číslo 11). Ta zaseklá volnoběžka je dobrý nápad. Otázka je, jaký zvuk by to mělo vydávat, nic zvláštního jsem nezaznamenal. Každopádně to zkusím prověřit.

Netěsnost O-kroužku na startéru

27.5.2014 v 21:33 | Nahoru | #8
Jestli jsem to správně pochopil, tak tu volnoběžku vyzkouším tak, že po vyndání startéru by s tím vnitřním ozubeným kolem mělo jít na jednu stranu volně točit a na druhou by mělo držet v záběru, je to tak?

Netěsnost O-kroužku na startéru

27.5.2014 v 21:58 | Nahoru | #9
Zasekla volnobezka je picovina. Po prvnim vytoceni motoru by jsi mel starter na prvocinitele.

Ze by to teklo i po vymene Okrouzku se mi moc nezda... Netece to spis nekde pod tim papirovym tesnennim?

Netěsnost O-kroužku na startéru

28.5.2014 v 00:21 | Nahoru | #10
V úvahu by připadalo těsnění číslo 3 nebo 12 na obrázku Fig. 5. Okolo 21 je sucho. Pravda je, že kdyby to ozubení nevypínalo a chytlo za ten elektromotor při plných točkách, nejspíš by z něj moc nezbylo. Teče mi to při vysokých otáčkách a rychlé jízdě, při volnoběhu nebo stání na místě se to nijak neprojevuje.

Netěsnost O-kroužku na startéru

15.6.2014 v 00:38 | Nahoru | #11
Problém konečně vyřešen. Všechny majitele první generace Hayabusy můžu uklidnit, jelikož se nejedná o žádný obecný problém stroje, nýbrž o diletantismus autorizovaného servisu, který při skládání mého motoru zapomněl na dva šrouby. Na bloku motoru tak celý kryt namísto sedmi šroubů drželo jen pět. Oba dva chyběly nahoře pod startérem, takže jak těsnění fouklo, všechno nasvědčovalo tomu, že někde teče startér. Po přetěsnění a doplnění chybějícího spojovacího materiálu všechno drží jak má a já si konečně jízdu zase užívám. Tímto děkuji všem zůčastněným za snahu mi pomoci a všechny dobré rady vedoucí k nalezení příčiny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist