mohl by mi někdo poradit? V průběhu jedné sezony, mi již potřetí odešel regulátor napětí.
Chová se to tak, že přebíjí baterii. Naměřené hodnoty ukazovali od 13V do 18V. Pokaždé to vyvařilo baterku. Podle návodu jsem měřil hodnoty z dynama a ty byly kolem 20V. Kontroloval jsem i uzemnění a všechno v úplným pořádku. Nevím co s tím, už se mi nechce kupovat další regulátor a baterie. Díky za radu.
2 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí - neustále odchází
Takže - jak přesně jsi ten alternátor měřil? Když jej odpojíš od regleru a měříš naprázdno střídavá napětí mezi fázemi, tak při volnoběžných otáčkách má být cca 20 - 30V, při zvýšených otáčkách (4000 - 5000RPM) 60 - 80V. Hlavně musejí být všechna tři napětí stejná . Ještě spolehlivější je proměření "žárovkovou metodou", tzn. spojíš tři žárovky 24V/21W do hvězdy, ramena hvězdy připojíš na fáze altecu a klešťovým ampérmetrem měříš proudy v jednotlivých fázích (jen při nízkých otáčkách, aby žárovky neshořely). Proudy opět musejí být symetrické. Pokud nejsou, je to špatně a dokáže to klidně i zničit regler.
Ještě předtím je třeba změřit odpory jednotlivých fází, napřed mezi sebou - musejí být stejné (tolerance max. pár desetin ohmu) a potom odpor každé fáze proti kostře. Tam musejí být opět všechny tři odpory + - stejné, nebo naopak nekonečně velké (podle toho, zda vinutí má, nebo nemá ukostřený střed). Pokud jsou mezi odpory proti kostře rozdíly, tak vinutí té fáze, která má oproti dvěma zbývajícím znatelně menší odpor, je "prošlehnuté" na kostru.
Nezbývá, než nechat stator převinout, nebo sehnat jiný.
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí - neustále odchází
Sam jsem to resil jsem loni na konci leta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí - neustále odchází
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí - neustále odchází
pesastor píše: Nemas v garazi jeste Hondu? Treba je ta umrtnost regleru nakazliva jako chripka!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí - neustále odchází
Naposledy editováno 21.04.2013 21:56:56
(reakce na) Regulátor napětí - neustále odchází
Každopádně tohle vypadá na vadu v alternátoru. Klešťák se Ti nevyplatí kupovat kvůli jedné záležitosti a ty nejlacinější z nich beztak budou měřit - + autobus, takže s nimi nezjistíš nic. Při tom "žárovkovém testu" je třeba, aby všechny tři žárovky svítily stejným jasem, i když drobné rozdíly zjistíš jen ammetrem. Kdyby byla nesymetrie taková, že by se projevila až nestejným svitem žárovek, tak je stator tak v háji, že se likvidování reglerů nejde divit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... | HrnčířKraus | 32 | 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ |
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... | Danda01 | 4 | 13.9.2023 v 12:39 Romansan |
Omezovač Yamaha XVS 125 DragStar | Maty7462 | 5 | 29.3.2021 v 09:25 Maty7462 |
Yamaha XVS 125 DragStar vs Honda VT... Honda VT 125 Shadow, Yamaha XVS 125 DragStar | TheHov | 0 | 14.6.2020 v 22:29 TheHov |
Elektřina v háji , prosim o radu Yamaha XVS 125 DragStar | Sifál | 9 | 29.11.2019 v 12:07 gugo |