yamaha_demo_tour




Yamaha Ténéré 700 pohledem mototuláka

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Mig_35 (345) napsal 13.06.2019 v 23:39

Marathon rally štít - + 1,5 kg. Mne se nelíbí, nepotřebuju.

Pedl (178) napsal 13.06.2019 v 18:40

Mig_35> To je Superenduro? Divím se tak velké nádrži. Ta hmotnost je pěkná. Ale je to bez kapot...

Mig_35 (345) napsal 13.06.2019 v 15:21

Nevím, po seřízení karburátorů prý to bude žrát míň, ale mám pocit, že se prvními 30 litry jsem neujel ani těch 300 km. Každopádně 36 litrů paliva představuje okolo 25-27 kilo, takže plně natankovaných 200 kg /ono to asi není moc k pochopení ale na té druhé fotce stojí motorka na váze/ je dle mého skvělých. Ještě zkusím zvážit prázdnou HP2ku.

Slávek-TDM (129) napsal 13.06.2019 v 15:08

"stačí na dojezd...až... k příští benzínce" - takže 250km?

Mig_35 (345) napsal 13.06.2019 v 12:47

MT, pro tebe, zůstávám zarytý KTMák:) 100 koní, hmotnost s 36 litry paliva, obě nádrže až po víčko:)
stačí na dojezd...až... k příští benzínce

Mig_35 (345) napsal 13.06.2019 v 11:17

Psal jsem že endura, "navíc s jedním kotoučem vepředu". Nepsal jsem, že Tenere má jeden kotouč. Záleží na vkusu každého soudruha, někdo mi tvrdí, že Africa /nová/ brzdí dobře, já málem prolítl kruháč rovně, zvyklý z GS a duálních brzd.
Už se ti do toho nebudu vkládat, líbí se mi jak poklonkuješ Petarďákovi, který tu motorku ztrhal a mě tady "stíráš". Stíráš v úvozovkách. Já jsem pochválil hmotnost a cenu, ale taky napsal o negativech a ty rozhodně jsou. Zdravím ambassadora T700 a chválím jeho práci

MotoTraveller (18) napsal 13.06.2019 v 11:06-2

Mig-35 píšeš nesmysly. Psal jsi, že 700 Ténéré "mizerně brzdí" a teď něco o "jednom kotouči" . Yamaha 700 Ténéré má kotouče 2 a brzdí naprosto skvěle. Pouze někdo říkal, že zadní je slabší, ale to jsem nepozoroval. Záleží jak kdo má nacvičený systém brždění. Jinak pro tvou info absolvoval jsem 2 vyjížďky. První sólo a druhou ve dvou. Do rychlosti 110km/h není znát rozdíl jestli jedeš ve dvou nebo v jednom. Rychleji jsem jet v nemohl, protože mne pořád někdo ve předu blokoval. Pouze ve dvou, když vemeš za heft tak ti neudjíždí pod zadkem, ale stejně řádně zrychluje. Takže si odpusť šíření svých fakenews a napřed si o ní něco zjisti a ideálně se svez. A nebo se podívej na test ze Slovenska - taky mu asi daly halucinogeny https://www.youtube.com/watch?v=752eNuTcQBI&feature=youtu.be&app=desktop

sirr (55) napsal 13.06.2019 v 09:53


PETERDAK : o tvych znalostech nepochybuju, pokud zespoda nebude staveci sroud, jak pises,
Vidlice pravdepodobne nebude plne stavitelna..., vic urcite vysvetli manual!
Kde je REB a COM vyrobce KYB uz radu let na vidlice neuvadi...

Mig_35 (345) napsal 13.06.2019 v 09:48

MT: Všechny endura, navíc s jedním kotoučem vepředu, z principu brzdí hůř, než stejná motorka určená na cestu. Je to záměr.
Ano máš pravdu, absolvoval jsi hodinovou vyjížďku s vodičem a tudíž je tvůj názor relevantnější než můj. Jen ti asi předtím dali nějaké halucinogeny, když jsi nepoznal rozdíl mezi jízdou ve dvou nebo sólo.

PETARDAK (169) napsal 13.06.2019 v 09:27

2sirr: za 30let co mě to živí , mám představu jak fungují které vidlice a který "šroubek" na co je...

Platí, co jsem psal níže v textu: vidlice na T700 má pouze nahoře (dole nic) po jednom, poměrně velkém, stavěcím šroubu bez označení... žádný další prvek jako odvz.šroub tam není...
Na každé sportovní vidlici ať KYB, SHOWA nebo WP je u šroubů běžně označení: reb., comp., tady není u šroubů označení žádné.. z toho pramení pouze má domněnka , že to jsou možná jen šrouby předpětí...

MotoTraveller (18) napsal 13.06.2019 v 09:13

Mig_35 - je vidět, že jsem zasáhl cíl. To, že motorka mizerně brzdí, jak jsi napsal máš taky od PETAR´DÁKA? Už jsme spolu několikrát disktuovali a jak jsem napsal beru názory lidí co na ní jeli a můžou k tomu něco říct. Naopak nemám chuť dohadovat se s někým kdo šíří fakenews a ani se na ní nesvezl.

sirr (55) napsal 13.06.2019 v 08:55

PETARDAK : k té přední vidlici co jsi psal : -př vidlice má jen nahoře dva stavěcí šrouby bez označení a nikdo z YA mi nedokázal odpovědět co je to? Možná útlum, ale šrouby jsou poměrně velké, tak možná předpětí pruž. .
= ty 2 šrouby u těchhle KYB vidlic bývá : na hoře : ten zapuštěný slouží pouze k odvzdušnění...(někdy přilití oleje)
Ten uprostřed by měl sloužit k nastavení COM nebo REB
Pokud je plně stavitelná, měl by tedy být ještě jeden stavitelný šroubek COM nebo REB ze spoda každé vidlice!
Kde je COM nebo REB (nahoře či dole) by měl vysvětlit manuál, tohle nemá s hi-speed a low-speed nic společného...

Mig_35 (345) napsal 13.06.2019 v 08:46

Mototraveller: ta bába co povídala byla shodou okolností Petarďák, ale to není podstatné:) Podstatné je, že v jeho shrnutí se člověk dozví víc, než z tvého PR článku. Jestli na motorce se 70 kobylama není poznat, jestli jedeš sám nebo ve dvou, potom se jim povedl majstrštyk:) A stejně tlumení.

Asumi (9) napsal 13.06.2019 v 07:48

Pánové, podvozek je nastavitelný. https://m.youtube.com/watch?v=752eNuTcQBI&feature=youtu.be

Tdicko (32) napsal 12.06.2019 v 23:21

Marketing marketing a ešte raz marketing...a predajné čísla uvidíme..

MotoTraveller (18) napsal 12.06.2019 v 21:04

PETARDAK - vidíš to a já si myslel, že plně nastavitelná je útlum a odskok. Což ta KYB má. Asi stará škola a vývoj jde dopředu . Ale to co popisuješ je už nějaká spešl vidlice?

PETARDAK (169) napsal 12.06.2019 v 20:34+1

MotoTraveller, poku jsem se tě termínem "zarytý Tenerista" dotkl omlouvám se, myslel jsem ho s nadsázkou a proto dal do úvozovek...

Technická, pro tvou informaci: "plně nastavitelná vidlice" má regulaci:
-předpětí pružin
-reboun (zpětný útlum)
-comp (útlum při stlačení, dnes u top vidlic, ještě mnohdy dělný na hi-speed a low-speed) stejně jako u top z.tlumičů... na obé můžeš nakouknout např. na ADV790R

To co je na T700 s jediným neidentifikovatelným reg.prvkem, opravdu " plně nastavitelné" vidlice nejsou.. byť, to patrně z neznalosti, v nějaké reportáži padlo

MotoTraveller (18) napsal 12.06.2019 v 20:17+2

PETARDAK: Super, že jsi se rozepsal. Beru názory lidí co na ní jeli a ne jen kecají od počítače a nebo jedna bába povídala . Je pár věcí co jsi napsal a se kterými nesouhlasím, ale je dobré pro všechny vidět i pohledy jiných lidí a majitelů jiných značek. Třeba olejový filtr, je schovaný za šusplechem a je super, že je to ten šroubovací - jednoduchá výměna. Přední tlumiče jsou Kayaba plně nastavitelné. Přepákování dole? Takhle to měla většina cestovních endur a problém s tím nikdy nebyl. Tahle motorka na motokrosovou trať a nebo Erzbergrodeo nepatří. Já mám třeba také vůči KTM 790 také pár zásadních připomínek, co mi vadí a nebo co se mi líbí, ale v tom je právě ta možnost volby. Například ta krásná chladicí díra mezi chladičem a šusplechem se ti za chvilku ucpe bahnem takže ztratí funkci a ten klakson co tam je moc dlouho fungovat nebude. A nebo nádrže dole - ok těžiště co nejvíc dole, ale za jakou cenu. Jsou na ráně a nedovedu si představit projíždět na Ukrajině vyjeté koleje když tam zůstaneš trčet za nádrže jak ti bavoráci a ta KTM je dole sakra široká. Uchycení kokpitu? Nevím co to udělá po první ráně, ale moc důvěry to ve mne nevzbuzuje. Zlatý trubkový lešení. Vzhled? Pouze můj názor - 950 a 990 byly nádherný stroje. KTM 790 ten předek a ta šířka dole to se mi fakt nelíbí. Ale má i věci co se mi líbí abych tu jen nekritizoval. Co mně, ale mrzí, že tvrdíš, že jsem "zarytý Tenerista" a při tom mne vůbec neznáš a pokud by jsi mne znal a znal mou historii motorek, tak bys takovou kravinu neřekl. Taky neříkám, že jsi "zarytý KTM-ák". Můj pohled je naprosto nezaujatý. Popsal jsem to, jak to vidím já a jaký jsem měl pocity z jízdy a jak jí hodnotím z pohledu člověka co se s motorkou rád toulá na kraj světa a má jí jako parťáka. A potřebuje spolehlivýho parťáka. A tak bych to udělal u jakékoliv jiné motorky. Jinak pro tvé info jezdil jsem a zkoušel jsem skoro na všecha cestovní endura co se vyráběla od roku 1990 do teď, protože jsem hledal nástupce své XTZ 750.

JoskaH (444) napsal 12.06.2019 v 18:45+1

PETARDAK Tak to je víc a odbornejsi záležitost, než jsem se dočetl kdekoli jinde. Dobře ty!

Komik64 (3039) napsal 12.06.2019 v 18:44

Nechtěl jsem bejt drzej, tak jsem to nikam nepsal, ale PETARDÁK mne povzbudil... Nejsem si totiž jistej, že úplně všichni (myslím i ty předchozí články...) vědí o čem mluví, když se řekne vysoký těžiště. To se samozřejmě moc neprojeví, když s motorkou na místě manipulujete vzorně kolmo nebo při jízdě třeba do zatáčky, když Vám pomáhá odstředivá síla apod. Ale sakra se projeví, když Vám motorka padá nebo když už ji dokonce zvedáte apod. - TO SE PAK KONÁ... Tenerku (XT 660 Z) jsem neudržel vícekrát (zase jí to celkem nevadí...) a zvedat ji je taky občas radost, zvlášť, když se Vám to stane v blbým místě, s plnou nádrží a Vy jste třeba ještě utahanej nebo nějak jinak "handicapovanej"... Pak je každý kilo vysoko umístěný tragédie a třeba ta zvláštní boční nádrž dole u KTM 790 se může hodit i "mechanicky" (jestli teda vydrží, jako třeba "válce" u GS...)...

PETARDAK (169) napsal 12.06.2019 v 16:14+5

Nejsem úplně psavec, ale prubnu něco sepsat, budu hodně srovnávat s mojí 790R, no vynasnažím se o nadhled a objektivitu:
OBHLÍDKA - Mým pohledem motorkáře, od dob pionýra, vlastnící 65tou moto, hlavně ale servisáka-stavitele:
-Pohledově se MĚ ta motorka moc líbí (upřimně i víc než 790ka)...
-jinak to vypadá při podrobné obhlídce detailů, je to totální rozpočtovka, dnešní ekonomické doby ne a bude to chtít dost doplňků... tady odbočím, YA stlačila cenu moto, ale ceny doplňků naopak vystřelila, snad na úroveň BMW ... např.: stavitelná páčka spojky=3.150,-, vyšší sedlo=9.230,-, cestovní sedadlo(jen spolujezdcův díl) 5.000,- spodní al.kryt=6.700,-+další 3000,- za al.schránku na nářadí, sada LED-blinkrů=5.000,- Atd... bohužel zatím nelze dohledat ceny N.D. které byly v minulosti u YA celkem při zemi...
-oil filtr těsně za př.krytem vypadá zranitelně, ale větší problém je vodní pumpa(pravděpodobně plastový výlisek)+vodní potrubí extra trčící na pravém boku, nechráněné ani origo sériovým, ani velkým příplatkovým al.krytem... a možnost doplňkového krytí bude problematická pro minimální odstup brzd.pedálu...
-ještě jedna věc mě praštila do očí a to dost výrazně, dolů trčící přepákování z.tlumiče... víme, jaké zde jdou napáchat škody, na sto-kilovém enduru a co teprve, když v OFF trefím šutr s 200kilovou, naloženou moto...
-"donutil" jsem někoho od YA i k malé rozborce (spíš pátrání) po vzd.filtru, tedy: odemkneš z sedačku, 2x imbusem odšroubuješ př.sedačku, křížákem odšroubuješ 4 šrouby filtru... buhužel, nasávací otvor je poměrně nízko cca pod spodní hranou nádrže a vyloženě bere horký vzduch, za chladičem a hlavou...
-Zad tlumič má stavitelný comp, reboun a pružinu ,
-př vidlice má jen nahoře dva stavěcí šrouby bez označení a nikdo z YA mi nedokázal odpovědět co je to? Možná útlum, ale šrouby jsou poměrně velké, tak možná předpětí pruž.
-posez na moto o.k. velmi endurově uvolněný, vše padne do ruky, ale při mé výšce (190cm+dlouhé nohy) je opravdu "průser" víko spojky, buď sedím, vágně na "lachtana" s nohou na půl stupačce, nebo (správně) sevřu moto kotníky, nohu mám pohotovostně nad brzdou a teď mám kotník+koleno podivně vytočenou do Ó... na projížďku 30-40min. ok, ale jet třeba do RO, tak mě tam musí sundavat
-ve stupačkách naprosto o.k. jen bych potřeboval řídítka výš.
-palubovka, jak z doby "kdy i televize byla na uhlí" je poměrně, bídně čitelná a ve stupačkách ještě hůře...
-tolik omílané vysoké těžiště, motorka "do ruky" působí nezkonale lehce, já prubnul moto s půl nádrží a bez jediného doplňku na parkovišti nahnout možná 40st (stejně jako ti v off nebo při otáčení sklouzne noha aj.) a už mi oči lezly z důlků a měl pocit že sedlám varadero o 70kg těžší...

SVEZENÍ:
-super vodivá kam se podívám (čti kam moto sebemíň nakloním) tam to jede
-to co super měkký motor umí mezi 2-3t.ot. je pecka a tento kousek motoru bych si prosím koupil
-podvozek je naladěný velmi soft až vyloženě endurově
-projížďka po zamotaných (i rozbitých) okrskách a vesničkách, za vodičem v tempu 60-80 fajná, podvozek i motor s mými 90kg fungoval skvěle ano já se ale (na radu kamaráda) nacpal za vodiče a hlavně v závěrečném, rychlejším úseku táhlého stoupání se zatáčkama a kvalitnějším asfaltem, jsem si nechal párkrát vodiče ujet a zkoušel "psí kusy"... a tady se karta rapidně obrátila: výjezd ze zatáčky 100-120, proti kopci, plyn a ... v podstatě nic ... a podobně při pokusu o ostřejší brzdy, nebo svižnější nálet do zatáčky šla stabilita podvozku do-pryč... musím zopakovat že s 90kg!!! lze jen hádat, co se odehraje s projevem výkonu, podvozku i brzd, až naložím partnerku+kufry, tedy 200kg a víc... mimochode nikde jsem nenašel a ani lidé od YA neznají papírovou nosnost/naložitelnost... (edit. tak už to kolega níže, vyštrachal v DE: nosnost je 190kg, pro srovnání u 790 = 240kg)
-celá motorka, mi asi nejvíc připomíná, mojí loňskou HUSQ701 v rally úpravě, vyřešit pár doplňků (šetřit s vahou!) lehké bágly a mazej do RO, Alb.. aj. bude to o něco méně ostré než na 701, ale o kus víc pohodlné...
-co tam vyloženě chybí, pro sjetí mokré louky nebo blátivého svahu, by se moc šiklo vypínatelné ABS jen z kola.
-ta motorka vůbec neměla mít zadní stupačky a třeba jako nástupce XL650V, mě moc nesedí...
-moto jako celek, za 250t o.k., ale musím přesně vědět, že sedí mému využití... to Kačena mi připadá násobně víc univerzál, zajedu do práce, odpoledne polítám se super-sporty, zajedu s přítelkyní na kafe i na dovču, do Chorvatska a mezi tím si střihnu Albošku a třeba ňákou rallye...

Jsou to "jen" moje postřehy a asi moc záleží na čem jsi na předváděčku přijel, popř. na čem aktuálně jezdíš, jiný, bude pohled autora článku zjevně "zarytého Teneristy" nebo někoho kdo přijel na letitém KLE, T.A. apod. a jiný bude pohled někoho, kdo přijel na SERku nebo jako já na 790R... ten rozdíl Yamaháckého agregátu a dravého KTM motoru, je mnohem větší než "papírových" 20PS a 20Nm... o podvozku, brzdách aj. ani nemluvě...
Srovnávat T700 a ADV790, natož pak 790R mi připadá jako srovnávat Fábii HTP třeba s Golfem nebo A3...

vilemx (228) napsal 12.06.2019 v 15:00+2

Honta-TA950> Mohl by to být námět na test. Co zkusit při chystaném srovnávacím testu těchto endur nasimulovat takové ty nejpravděpodobnější závady - KO snímač spojky, brzdy, ABS, stojánku, rozbitá (odpojená) přístrojovka, bloky spínačů na řídítkách, chvíli jet jen na jeden válec (odpojení vstřiku nebo svíčky), atd., jak si s tím motorky poradí. Jestli po opravě (znovuzapojení) je nutné resetovat ECU přes externí diag nebo stačí nějaký opičí chmat bez diag, popřípadě jestli si to motorka po zapnutí klíčku autodiagnostikou přechroustá sama. Jak se projevuje nouzový režim, jak moc spadne výkon, ... Klidně pod dohledem mechaniků ze zastoupení značek

CZ175_1967 (105) napsal 12.06.2019 v 13:42+1

V technických údajích jako obvykle chybí užitečná hmotnost, takže si dovolím údaj z www.adac.de, kde se píše: Zuladung 190 kg, Gewicht fahrfertig 204 kg.

Honza-TA950 (12) napsal 12.06.2019 v 12:26-1+1

vilemx - popisně máš sice pravdu, že to není o tolik složitější neb je to navíc hodně integrované, ale provozně to tak nebývá - to, že motorka v lepším případě spadne do nouzového režimu protože data z čidel sw správně nepobral a na rozchození potřebješ diagnostiku je prostě rozdíl od jednoduchého ABS a ECU kde nic z toho se neděje

vilemx (228) napsal 12.06.2019 v 09:34-1+2

Ještě k té mystické elektronice. O co méně elektroniky má T7 oproti třeba prý, jak tady čtu, elektronikou nabušené 790??? Na úrovni čidel to přece bude +- stejné (ABS, Euro4), možná něco kolem lanka / RBW plynu, resp. způsobu polohování klapek, obě nemají el. podvozek. T7 chybí pár ovládacích tlačitek (mapy, tempomat, ovládání přistrojovky), asi nějaký BT či WiFi modul pro multimédia, což je jeden čip v přístrojovce, a to je asi tak všechno, ne? U T7 chybějící palivové mapy a spárování s navi/tel/intercomem je přece hlavně SW záležitost, takže ohledně spolehlivosti běhu motoru bezvýznamná věc.

Mig_35 (345) napsal 12.06.2019 v 09:21

Komik: Rade garage chystají dopředu stejný rally štítek, jaký nachystali pro všechny motorky a určitě nebude drahý. Jakkoliv se mi móda rally kokpit na každou motorku nelíbí, tak sem bych si ji dal. Ta přední maska je značně kontroverzní.
...a pak to může vypadat nějak takhle

Komik64 (3039) napsal 12.06.2019 v 08:46

A abych nebyl tak pozitivní, tak budu i MALICHERNEJ (ale berte to s rezervou - před cca 10-ti lety jsem si nakonec, když jsem si konečně uvědomil, že motorku budu používat 3/4 roku hlavně jako dopravní prostředek na vyvětrání hlavy do a z mého "velmi specifického" zaměstnání a ne na cesty kolem světa, nejvíc přál křížence vzhledu apod. malý Tenerky a jízdních vlastností apod. malýho Versyse...)
U KTM třeba nemůžu rozchodit tu "hmyzí hlavu" (podle mýho bere tej motorce strašně bodů za vzhled - zkuste si to jen třeba zakrejt prstem...), naopak to vyvedení nádrží před nohy mě osobně až tak nevadí (vždyť jsem kdysi uvažoval o koupi BMW GS 1200 Adv. a moje Tenerka prostě má vysoký těžiště a prakticky vůbec, mimo trochu kolen, nekryje nohy...).
U YT 700 už jsem psal, že si, jako majitel a častý uživatel Tenerky 660 Z, myslím, že některé drobnosti mohly bejt udělaný "chytřeji", právě po zkušenostech z XT 660 Z, kde bylo možno poučit se z dobrého a odstranit špatné...

Komik64 (3039) napsal 12.06.2019 v 08:10

S chutí jsem si přečetl názory pod tímhle a dalšími podobnými články (nejen o YT 700, ale i o jejích konkurentech...). Tam je totiž, mimo jiné, tolik pravdy o těžkostech srovnávání apod. Některá slova by se měla tesat a to fakt nemyslím nijak jinak, než naprosto vážně. Kolik motorkářů, tolik názorů, rozhodně pokud půjdem do detailů (ale z větších věcí např. jen někdo považuje elektroniku za +, jiný za jasný - a to vůbec nemluvím o vzhledu, kdy někdo nad stejnou motorkou jásá a jinej pomalu zvrací atd. atd. atd.).
Kolik nejrůznějších (a často až neuvěřitelných...) maličkostí rozhoduje o výběru konečné motorky (když teda vynecháme alespoň tak přízemní prachy...).

Semishalp (1) napsal 12.06.2019 v 07:23+1

V říši se dá koupit ještě levněji než u nás:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/yamaha-tenere-700-abs-neu-2019-einfuehrungspreis/1113368373-305-9492

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/yamaha-tenere-700-ab-mitte-2019-neufahrzeug/1041490248-305-6099

Tdicko (32) napsal 12.06.2019 v 06:49

https://www.autobazar.eu/ktm-adventure-790-s-id13908077.html

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist