Suzuki GS 500E
Zveřejněno: 30.6.2001 | Zobrazeno: 56 065x
Suzuki GS500E se řadí mezi nejprodávanější pětici své kategorie nejen na světovém trhu, ale též v Evropě. Je zřejmé, že při návrhu "pětistovky" jeho tvůrci výrazně předstihli dobu. Je oblíbená především u motocyklových začátečníků a u žen. Kladně je hodnocena především pro svoji spolehlivost, nenáročnost a ovladatelnost.
Kapitoly článku
Společnost Suzuki představila tento model již v roce 1989 a stal se pro své vlastnosti velice oblíbeným až do dnes. Tento model neprodělal od svého uvedení na trh v roce 1989 příliš změn. Ty výraznější se týkaly pouze barevného provedení. Suzuki GS500E je super stroj jak pro začátečníky, tak i pro zkušené jezdce. Né nadarmo se říká, že 500cm3 je královská kubatura. Nedávno jsem v nějakých novinách dokonce četl, že zkušení jezdci sedlají 500cm3 – nevím co je na tom pravdy :). Suzuki GS500E je představitelem půllitrových naháčů. Není zcela ojedinělá také polokapotovaná verze. Moje láska je ve fialové metalíze a s původními nálepkami. Zepředu nás hned zaujme motor – dvouválec, čtyřtakt vzduchem chlazený a ocelový páteřový rám z obdélníkových profilů. Holý světlomet je u strojů této kategorie neodmyslitelnou součástí. Ale přeci jen se nějaká ta kapotáž najde – je podél obou stran sedla – je to jediná kapotáž na této motorce. Snad jen jediným nedostatkem je jak pro jezdce, ale hlavně pro spolujezdce sedlo – je umístěno vysoko a je hubené. Když se podíváme z pohledu sedícího jezdce, tak spatříme přístrojovou desku, na které je otáčkoměr, tachometr, kontrolka nízkého tlaku oleje, neutrálu, dálkových světel a blinkrů. Na konci řidítek jsou poměrně velká závaží, která tlumí vibrace přicházející z motoru, takže řidítka jsou poměrně klidná i ve vyšších rychlostech. Pod sedlem se nenachází žádný úložný prostor, ale to u typu toho motocyklu není neobvyklé. Jsou zde na každé straně pod sedlem dva háčky, které slouží k uchycení helem nebo jiné bagáže. Pro spolujezdce je zde madlo, které je za sedlem a je určeno dle velikosti na jednu ruku nebo dvě dívčí. Na pravé straně je vyveden výfuk 2-1, který dodává tomuto stroji trochu sportovního vzhledu.

Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Náš tip