journeyman_brezen




Suzuki GS 500E

Suzuki GS500E se řadí mezi nejprodávanější pětici své kategorie nejen na světovém trhu, ale též v Evropě. Je zřejmé, že při návrhu "pětistovky" jeho tvůrci výrazně předstihli dobu. Je oblíbená především u motocyklových začátečníků a u žen. Kladně je hodnocena především pro svoji spolehlivost, nenáročnost a ovladatelnost.

Kapitoly článku



Společnost Suzuki představila tento model již v roce 1989 a stal se pro své vlastnosti velice oblíbeným až do dnes. Tento model neprodělal od svého uvedení na trh v roce 1989 příliš změn. Ty výraznější se týkaly pouze barevného provedení. Suzuki GS500E je super stroj jak pro začátečníky, tak i pro zkušené jezdce. Né nadarmo se říká, že 500cm3 je královská kubatura. Nedávno jsem v nějakých novinách dokonce četl, že zkušení jezdci sedlají 500cm3 – nevím co je na tom pravdy :).

Suzuki GS500E je představitelem půllitrových naháčů. Není zcela ojedinělá také polokapotovaná verze. Moje láska je ve fialové metalíze a s původními nálepkami. Zepředu nás hned zaujme motor – dvouválec, čtyřtakt vzduchem chlazený a ocelový páteřový rám z obdélníkových profilů. Holý světlomet je u strojů této kategorie neodmyslitelnou součástí. Ale přeci jen se nějaká ta kapotáž najde – je podél obou stran sedla – je to jediná kapotáž na této motorce. Snad jen jediným nedostatkem je jak pro jezdce, ale hlavně pro spolujezdce sedlo – je umístěno vysoko a je hubené. Když se podíváme z pohledu sedícího jezdce, tak spatříme přístrojovou desku, na které je otáčkoměr, tachometr, kontrolka nízkého tlaku oleje, neutrálu, dálkových světel a blinkrů. Na konci řidítek jsou poměrně velká závaží, která tlumí vibrace přicházející z motoru, takže řidítka jsou poměrně klidná i ve vyšších rychlostech. Pod sedlem se nenachází žádný úložný prostor, ale to u typu toho motocyklu není neobvyklé. Jsou zde na každé straně pod sedlem dva háčky, které slouží k uchycení helem nebo jiné bagáže. Pro spolujezdce je zde madlo, které je za sedlem a je určeno dle velikosti na jednu ruku nebo dvě dívčí. Na pravé straně je vyveden výfuk 2-1, který dodává tomuto stroji trochu sportovního vzhledu. Když zasednete za tento stroj, tak na vás zapůsobí štíhlé tvary Gska a jeho poměrně malá váha, která činí 169 kg suché váhy, díky které je stroj velice snadno ovladatelný a doslova jede kam chcete! Když položíte nohy na stupačky, tak u levé nohy máte k dispozici 6 rychlostních stupňů. Při studeném motoru se startuje na sytič a pak trochu motor škubne při řazení na první rychlost, ale ostatní řazení je velice jemné a příjemné. Okolo 6,000 otáček se motor projeví slušným zátahem. Uváděné zrychlení je 0-100 km/h - 6,2sec. Tohoto času asi nedosáhnete, ale i tak je zrychlení velice příjemné. Tato motorka nemá tendenci se sama zvedat na zadní, pokud to nezkoušíte přes spojku, takže se nemusíte bát při prudkém otočení plynu že vás Gsko vyhodí ze sedla. Při zařazeném 6. rychlostním stupni a otáčkami 6,000 ukazuje tachometr 120km/h. Na své si přijdou jak nadšenci a zkušení jezdci, tak také začátečníci. Motocykl je spíše pro menší postavy, ale radost udělá opravdu všem. Do zatáček se vodí z neuvěřitelnou lehkostí a nemusíte se bát, že i při větším náklonu se motorka stane nestabilní. Brzdy jsou díky provedení kotouč vzadu, kotouč v předu velice dobré, takže opravdu zastavíte na pár metrech. Tato motorka se jeví jako bezproblémový stroj a také údržbě nemusíte věnovat tolik času jako u některých jiných strojů.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (24x):
Motokatalog.cz



TOPlist