globalmoto_duben_nolan




Čtenářský test pneumatik Dunlop Roadsmart 3 - vyhodnocení

Kapitoly článku

Jiří Peták, BMW R 1200 GSA

Vzhledem k tomu, že si odborných testů pneumatik může čtenář na internetu přečíst desítky, bude moje hodnocení čistě subjektivní.
Pneu byly odborně nazuty v pneuservisu p. Šimáka v Suchdole 10. května při stavu tachometru 35.915 km a do dovolené na nich přibylo nějakých 1500 km.
Dovolená nám začala 1.července (37 457 km) odjezdem do Ga - Pa na sraz BMW. Nebudu tu popisovat všechny etapy, přejezdy a body zájmu během těch 3 týdnů naší cesty, ale mohu říci, že jsme vystřídali snad všechny typy povrchů.
Od dálnic přes okresky až po horské silnice a serpentiny v průsmycích s výškou 2500 mn/m. Také teploty se výrazně lišily od 20°C a mokra v Andoře a 16°C v dešti na severu Španělska přes 38°C v Itálii až po 44°C v jižním Španělsku na zpáteční cestě mezi městy Jaén
a Albacete.

Prvních 4 500 km nebylo na pneumatikách skoro znát - naprosto rovnoměrné sjíždění dané též vysloveně zatáčkovitými trasami, které jsme v horách plánovali. Při příjezdu do Portugalského Fara na 35. sraz jejich motoklubu byla patrná mírná ploška na zadní gumě.
To měla za sebou již nějakých 6 000 km. Na zpáteční cestě dostaly gumy porci dálniční jízdy v extrémních teplotách přes 40°C. Tam se ploška poměrně zvětšila a došlo i k tzv. oskákání hran. Bohužel jsem se na tom podepsal i já, a to zanedbanou kontrolou tlaku ( 2,0 resp.2,1 ).
Na jízdě to však nebylo nijak poznat (dálnice). Po návratu z dovolené přibylo na tachometru 6 999 km (na pneu 8 541 km)
Teď na konci září je na Dunlopkách najeto 9.141 km a vzorek má 2,8 mm na předku, který je sjetý naprosto rovnoměrně a zadek má na středu 3,2 a boky 4,1 mm.

Suma sumárum je to dle mého názoru velmi slušný kilometrový nájezd vzhledem k skoro 7000 km s plně naloženým motocyklem (bez spolujezdce).

Dříve obuté:

Metzeler Tourance - dříve oskákané hrany i na předku, ale hrubší dezén
Michelin Anakee II - nižší nájezd km, srovnatelná na mokru

Obutí kolegů:

Metzeler Tourance Next (BMW R 1200 GSA) - srovnatelné chování za jízdy, možná dříve oskákané hrany včetně předního kola a nižší km nájezd
Michelin Pilot Power (BMW K 1600 GTL) - výrazně těžší moto a trochu jiný styl jízdy, opotřebení podobné

Pneumatiky Dunlop Road Smart III jsou dle mého velmi povedené a vhodné na všechny kategorie silnic. Jízda v náklonu je limitována spíš hlavou jezdce a nákladem moto než přilnavostí pneu.
Trochu neklidu bylo znát snad pouze při přejíždění tzv. hadů na silnici za mokra (opravované praskliny ve vozovce litým asfaltem - pozn.autora)
Tyto pneu mohu s klidem doporučit každému. Bohužel je pro dost motorkářů limitující jejich cena.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (23x):



TOPlist