V Českém Brodě se uskutečnil sraz motocyklů BSA
Text: František Hadt | Foto: František Hadt | Foto: Tomáš Svoboda | Zveřejněno: 8.5.2018 | Zobrazeno: 15 642x
Text: František Hadt | Foto: František Hadt | Foto: Tomáš Svoboda | Zveřejněno: 8.5.2018 | Zobrazeno: 15 642x
s těma motorkama bych to viděl jako v tom vtipu:
Krása anglických manželek a jejich kuchařské umění udělali z angličanů nejlepší
námořníky na světě
PasarloPipa - no jen pockej, vsak oni ted prichazej kluci cinsky a za par let se muzem s nostalgii koukat na japonce se vzdychanim jaky to byli casy, proste beh dejin, japonci taky nemusej bejt vecne tam kde sou. a prave fakt ze anglicky motorky furt pritahujou tolik lidi a vzbuzujou emoce o necem svedci. tak to ber s klidem.
Tak nebyl to sraz jen motocyklů BSA...
PBM2…Ano, Honda založil firmu v roce 48 a de facto za 20 let spolu s další asijskými firmami zcela rozvrátil trh motocyklů v Evropě. Jawa byla 'na spici' jenom chvíli, to že nedopadla na volném trhu jako BSA nebo Norton je jen tím, že byla schovaná za železnou oponou a umělé udržovaná při životě komunistickým skleníkovým trhem. Dnes je většina 'britskych' značek držena při životě asijským a německým kapitalem...a bylo to asijští a němečtí manažeři, kteri naučili anglany pořádně makat. Ne nadarmo existoval vtip - chcete Jaguára? Kupte si rovnou dva, s tím druhým budete jezdit, když ten první bude v servise...
Moc hezký článek.Dodám jen :Sraz BSA bez paní Šulcové? Nemyslitelné
Úžasná milá dáma...
Povedený článek
moc hezké
Krásné stroje, žádný japonec se jim nikdy nevyrovná.
Jezdím okruh každý rok,dělají to dobře,kluci šikovní
Krásné stroje, výborné prostředí
. A že reaguji na komentář PaserlaPipa, dodám...".. Firmu založil ve městě Hamamacu v roce 1948 Sóičiró Honda ..". Takže v letech, kdy BSA a jiné anglické značky byly na vrcholu, Honda buď ještě neexistovala nebo právě začínala využívat válečné zásoby - malé spalovací motory od radiostanic - k pohonu jízdních kol. Až teprve kolem roku 1953 se jim podařilo novou modelovou řadou a vstupem do sportovního programu se uchytit dost pevně a postupně se dostat tam, kde jsou nyní. Takže bych rozhodně nepolemizoval nad "kvalitou, výkonností a pokrokem" u britských značek ve své době, protože japonské značky v té době byly víceméně v plenkách - zkoušely postavit první motory, zvýšit výkon tkalcovských stavů nebo naladit varhany (bez urážky
). A že časem jedni zanikli a druzí naopak patří ke dnešní špičce? Tak už to bývá, i JAWA byla ve své době a určité oblasti špičkou. Zdroj: https://www.motorka...okatalog/yamaha.html , https://www.motorka...okatalog/suzuki.html , https://www.autokaleidoskop.cz/Historie/Pred-100-lety-se-narodil-Soichira-Honda/ .
Nádhera
Hezké stroje, ale britské značky byly takovým etalonem "kvality, výkonnosti a pokroku", že stačilo aby přišel jistý Sóičiró Honda a všechny tyhle značky šly postupně do kopru