husqvarna_svartpilen_801_2




Nejúspěšnější a nejdéle sloužící pětistovka všech dob. Historie legendární Hondy NSR500 rok po roce!

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kamza (0) napsal 04.01.2022 v 19:17

Krásný počtení!

rsjawkar (85) napsal 04.01.2022 v 15:24

Děkuji za parádní článek. Tentokrát nemusím nic doplňovat, vše podstatné už tady zaznělo. Naprosto souhlasím s názory koki888.

kerut (51) napsal 04.01.2022 v 02:05

krasny clanek

Frankie (731) napsal 03.01.2022 v 21:51+1

Sakra to je vždycky tak krásný čtení, tyhle starší stroje ! Díky moc !

Naprosto mě překvapil první model, doteď jsem netušil, že někoho napadlo dát nádrž pod motor a výfuky vést horem...

Francesco_Bajaja (455) napsal 03.01.2022 v 17:59

nejvetsi pecka byla ten 1992 model, to byla nadčasová motorka v rothmans barvách.,ikonicky stroj. A s otáčením klik, co mají řikat majitelé BMW boxer, přidaš na neutral a motorka se vyklopi na stranu

zdenyrr (732) napsal 03.01.2022 v 16:44+1

Nešlo by to vrátit???

LukiasRIDER (8) napsal 03.01.2022 v 14:55+1

Člověku naskakuje husí kůže, když čte tyhle příběhy.

hluska (156) napsal 02.01.2022 v 12:59

Nastro Azzurro je pro mě jeda z nejkrásnějších závodních motorek

bruttopyr (396) napsal 02.01.2022 v 12:29

Děkuji za parádní článek o NSR.
Viděl jsem Doohana "v akci" v Brně, kdy po chybě v prvním kole se propadl tuším až na poslední místo a pak se to snažil dohnat naprosto jedinečnou a pro mne dodnes nezapomenutelnou jízdou!

IvanDvoutakťák (5074) napsal 02.01.2022 v 12:11

Musím ukončit to moje předchozí *přání, co bylo otcem myšlenky* ,
když Daijiro Katoh na Hondě NSR500 žádný závod MotoGP nevyhrál.
ALE(!) než pro brněnskou GP 2002 přesedl na RC211V 990ccm, aby
zde získal *stříbro* za Maxem na Yamaze(a před Ukawou na RCV211V!),
předtím na 2T-500 pro Hondu *vyjezdil kupu* bodů :
v Japonsku, v první GP sezóny 2002 10.místo, SAR 4., SPA 2.(!), KATAL 8.,
NL 12. a GB 7.
Na 4T-990 pak v MALAY 5., AUS 4. a závěrečné 16.GP ve Valencii 4.
Bohužel pak v prvním závodě sezóny 2003 na okruhu Suzuka tragicky
skončila jeho skvěle začínající kariéra

zzpol (212) napsal 02.01.2022 v 12:02

... s vlivem směru otáčení kliky, na stabilitu silničního půllitru moc nepomůžu... , v terénu se ale stabilita čehokoliv za letu ovlivní přibržděním zadku nebo naopak lehkým vrknutím plynem. Honda si zřejmě při vývoji V4 půllitra ´užila´ story jako s aktuálně ukončeným vývojem Engine F1 pro stáj Red Bullu... příkladem může být obrázek ke zmiňovanému zavedení Big Benu pro V4 se 118°...

scott67 (76) napsal 02.01.2022 v 10:24

Naprosto skvělý článek. Jen mě tam nesedí jedna věc. Možná se najde někdo, kdo by mi to vysvětlil. A sice to otočení směru otáčení kliky. V článku se píše: Dříve se točila dozadu, což odlehčovalo předek, když jezdec přidal plyn. Doteď jsem měl za to, že je tomu právě naopak. Když se klika točí dozadu, zbytek motorky má přece snahu se točit opačným směrem, tedy dopředu. Tak jak může odlehčovat přední kolo? ??

cechradovan (53) napsal 02.01.2022 v 00:15

Opět - Paráda

IvanDvoutakťák (5074) napsal 01.01.2022 v 22:06+3

Jj, další Alan / Honzis *porno*
Díky ! Ani nemusím tentokrát zmiňovat proč,
jednoduše a především za všechny zbývající dvoutakťáky
Ale připomenout něco musím
Daijiro Katoh nejen že tuto tygřici 2T-500 dvakrát "dovezl na pódium",
jak psáno v úvodním textu, ALE NEJMÉNĚ jednou to všem těm 4T-990 *nandal*,
což určitě vyvolalo nevoli v japonském *ústředí* a Daijiro byl urychleně "přesazen"
na novou technologii. Pak, bohužel už v jednom z prvních závodů, z dodnes ne
zcela objasněné příčiny na 4T-990 tragicky havaroval.
My *dvoutakťáci*, specielně čeští, jsme ještě určitou dobu žili v naději,
že Dorna / FIM zavedou t.zv. přechodnou sezónu pro obě technologie a tak jeden
ročník mistrovství světa GP pojedou v jedné třídě stroje 4T-990 a 2T-600(!) ... ,
aby se snížil výkonový handicap mezi nimi.
Měl jsem to štěstí a čest, setkat se v této době s ing Karlem Jarošem, ladičem motorů, jak 4T-automobilových, tak 2T-motocyklových, když byl už předtím dodavatelem závodních válců 2T-125 pro renomované GP-týmy.
S důvěrou v moji diskrétnost se svěřil, že mají *hotový* válec 150 ccm pro motor
GP-2T-600 a těší se, že motocykly s těmito motory budou konkurenceschopné
v mistrovství světa, byť už jen v jednom a posledním ročníku ...

chesterfield (72) napsal 01.01.2022 v 20:39

Super super super...jen více takových článků

rogih (1005) napsal 01.01.2022 v 17:30

Další motorkářské porno!

Komik64 (3039) napsal 01.01.2022 v 15:12

charon87 (101) napsal 01.01.2022 v 12:01+3

Tohle je parada. Prosim o vic testu motorek z tehle doby. At uz gp. Tak i wsbk. Na tom sme vyrustali. Ty motorky jsou porad uzasny a podle me nej doba.
Rad bych si precetl detalnejsi test treba rc211 nebo i nejake motogp z druhe strany pole. Dodnes ma takova aprilia rs3 punc hrozne potvory. Nebo takova kawa zxrr. Suzuki gsvr atd

koki888 (160) napsal 01.01.2022 v 10:56+2

Ale prečo 4T porazilo 2T? 990 versus 500 nemyslím že to fér. Predstavte si 750-800 2T verziu nie pre vyšší výkon ale pre plynulejší priebeh krútiaceho momentu. Mimochodom terajšie 2T enduro motorky iba dokazujú výhody 2T. Jednoduchosť výbušnosť a pritom dostatočný výkon pri podtočeni motora celkový priebeh krútiaceho momentu ovládateľnosť atď. a aj spotreba či emisie sú už v medziach zákona. Len nesmieme porovnávať 2T versus 4T čiste matematicky. Ja iba dúfam že už vyvinutý eco benzín dostane raz takú cenovku a kvalitu aby spaľovacie motory ostali stále v ponuke a mali sme možnosť voľby. Inak článok ako vždy perfektný.

Oťař (93) napsal 01.01.2022 v 08:47+3

Chlapci, děkuji moc za krásné vzpomínky na úžasnou dobu voňavých, dvoudobých strojů.




TOPlist