LCR-Krauser 500 ze zlaté éry dvoutaktů: Horor na třech kolech!
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Phil Masters | Zveřejněno: 18.6.2021 | Zobrazeno: 12 246x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Phil Masters | Zveřejněno: 18.6.2021 | Zobrazeno: 12 246x
Týjo, náklaďák s 2T, kde má zrcátka? Robur je měl
Jediným, co má v dnešní době smysl sdělovat dalším lidem,
je citace slov kolegy Codo, která napsal zde pod jiným článkem :
*** Už zase místo rozumu a přirozenýho vývoje vládne ideologie .
Cesta do řiti je už zase lemována vzletnými , spasitelskými žvásty
a velkohubými proklamacemi .
Všechno už tu bylo , a když se před lety objevily tyhle "nový společný
hodnoty" (analogie s touhou "všech pracujících" po vedoucí úloze KSČ) ,
bylo jasný, kde a jak to , dřív nebo později , skončí. ***
Kdysi jsem měl možnost svézt se jako spolujezdec na sajdkáře s Tomášem Foukalem. Byla to 4T šestistovka a podle dohody jsem se jen držel a nikam nelezl. Můžu s klidným svědomím říci, že to nebyl nijak výjimečný zážitek, ale potom, co jsem při jiné příležitosti viděl, jak v Mostě v pravé pod matadorem vypadl ze sajdy spolujezdec a řidič v následující rychlé levé prostě nedokázal se sajdou bez spolujezdce zatočit a dost tvrdě to pustil do svodidel, jsem byl rád, že jsem se na sajdě tehdy nepouštěl do žádných větších akcí...
1 reakce
Takto se dá závodit s běžným sériově vyráběným vozem:
1 reakce
Krásný článek, podobné pocity zažívá člověk po řádným fetu při prvním rozjezdu šaliny na závodech bobistů Doporučuju, prdlačky: nedoporučuju, už někdo vizitýroval Andulu s 2T nápravovým trojtandemem? Pošli kdyžtak foto hrdino.
1 reakce
Sajdy vždy s oblibou očumujem na přírodních okruzích. Nebývale atraktivní kategorie, když vidíš jak vyvažovač jede ramenem po zemi s hlavou pár cm od patníku... Dívá se na to krásně, ale jsem stále názoru, že na to soudný člověk s pudem sebezáchovy nemůže nastoupit
Článek jako vždy drží svůj vysoký standard. Pan AC prostě umí jezdit i psát a jeho umění i jeho život mu upřímně závidím.
Je to krásná vzpomínka. Ať si říká kdo chce co chce, závody bez sidecarů - chybí tomu ta třešnička na dortu. Vždycky jsem se na to těšil, je to o hodně zajímavější a jako divák toho člověk vidí víc. Vzpomínám i na tu starší kategorii méně kapotovaných strojů. Nejvíc mi v paměti uvízl Švýcar Camaties - to byl člověk co bez brýlí skoro neviděl, nosil brýle nebývalé síly a přesto jezdil na špici. A tak už si můžeme říct jako u spoustě jiných věcí: Stará sláva, polní tráva! Škoda!
Opet krasny clanek od AC! Zazitek asi naprosto desivy....
Kamarad jezdil kdysi davno mitfaru na MX side, a to je pry taky hodne velka vec. Sice to asi na brzdy neni tak hrozny, motoricky jo, ale prekonat ten pocit bezmoci....
Super článek, ze kterého emoce přímo stříkají
Možná vůbec to nejlepší co jsem tady kdy četl. ???
1 reakce
Pro mě byly závody sidecárů vždycky show a mazec. Měly zůstat nedílnou součástí i dnešního MotoGP nebo WSBK. Na živo o atraktivitě snad nikdo nemůže pochybovat Ten ječák a agresivita dvoutaktů mi v závodech nostalgicky docela schází Za článek můžu jedině zatleskat
Perfektně napsáno člověka to do té sajdy úplně vtáhne a jede taky Hned se mi vybavily sajdy na TT IOM 2018, kde bratři Birchallovi předváděli neskutečný nářez.
1 reakce
Díky za krásný článek. Nenapadlo by mně že to někdo dokáže takhle krásně výstižně popsat.
Moc pěkné sobotní počtení a takový můj návrat do minulosti . Vždy jsem se u telky nebo osobně v Brně těšil na závody side a dobře si pamatuji jak Michel v 83 v posledním kole z prvního místa ztratil mitfáru Monchauda, který už zdravil díváky..., nebo když Biland v r. 88 v Jerezu měl rychlejší kolo v kvaldě než první Lawson v 500 ccm solo... neskutečný !!! Třída side, to byl pro mě mazec - rakety na třech kolech a vždy jsem jejich posádky obdivoval. Nikdy jsem nepochopil zánik statutu mistrovství světa...Hodně jsem v mládí snil o side Krauser Domani schválenou do silničního provozu, ach joooo. Díííííky moc za hezký článek
2 reakce
Kluci díky, krásný čtení, je fakt, že si neumim představit při přetíženích blízkých formulovým autům, lézt po sajdě a správně vyvažovat
Parádní čtení !
Díky za článek, úplně jsem tu jízdu s Alanem prožíval.
Až do dneška jsem se chtěl svézt na všech motorkách z jeho článků.
U téhle sajdy jsem ale rád, že si o tom zážitku můžu jenom číst!
Spíš bomba na třech kolech - to bylo něco!!
zlátá éra pravýho závodění...
pro mne jsou 2 takty TOP náčiní
1 reakce
Boží čtení! Občas (ale fakt jen občas) tomu Alanovi snad i závidím
Super článek
Díky za krásnou vzpomínka na zlatou éru 2T. Pěkné počtení na sobotní dopoledne. Ten výkon 190 koní z 500ccm byl opravdu brutální. S náporovým sáním by byl ještě vyšší...
Nic lepšího, s tématikou techniky a jízdy na okruhu, jsem dosud nečetl
Asi není moc sólo motocyklových okruhářů, kteří by měli aspoň obdobný,
trefně Alanem pojmenovaný jako *šílený*, zážitek na *palubě* závodního
sajdkáru s dvoutaltním 175PS - motorem a pilotem s tolika zkušenostmi
a tituly.
Když jsme před léty sledovali posádky sajdkárů při GP v Brně, připadala
nám jejich jízda jako bezchybné *kroužení* zatáček trati a nikomu nemohlo
ani napadnout jaká je to dřina, při které ale nesmělo dojít k žádné chybě .
Díky Alanovi a překladu Honzise teď máme aspoň trochu představu o tom
*** vo co v sajdách ´de dodnes***
Šílené stroje a nádherné závody. Díky za připomínku!
Ako maly chlapec som este pred revoluciou na to chodil do Brna ked boli majtrovstva sveta motocyklov...
A jedno si pamatam dodnes..Bolo to este vacsie peklo ako tie motorky...Uz vtedy som to ja tak vnimal...Tatko nas vzdy zobral do depa a tam sme na to kukali s bratom ako na vesmirnu lod...
Super clanok...Dakujem
...super - jen jsem si myslel, že sidecary jsou opravdu side, dvě kola za sebou a boční, a když koukám na fotky, tak to je geometricky skoro tříkolka, ale asi bude nějaké omezení vzájemné polohy kol...
Krásné čtení.
Pro mě jsou sajdy něco z jiného vesmíru
A taky disciplína, která odkazuje na starý dobrý časy, kdy byla motorka motorkou (ne superpočítačem na kolech), a jezdci museli umět nejen jezdit, ale taky motorku chápat, cítit s ní a taky ji umět opravit...
Paráda
Díky
..joo , to musí bejt mazec