husqvarna_svartpilen_801_2




Jawa 500 OHC z Prahy na Man

Kapitoly článku

Tak nějak to mládí rychle uběhlo, přibyly vrásky, zašlé šrámy, jizvy, operace kloubů kolenních, odřeniny, hrdě vypnutá hruď postoupila trochu níže, ale touhy z mládí, radost z jízdy na motocyklu setrvaly. Kde jsou ty doby,kdy jsem plnou měrou hltal slova našeho tehdejšího motocyklového boha Franty Šťastného, kdy jsem jen polykal každé jeho slovo, kdy jsem měl husí kůži,když mi podal ruku anebo podepsal knížku. Je to už minulost, zažil jsem to a jsem tomu rád. Tohle všechno se ve mně nějak uložilo, jeho závodnická kariéra, cesty po tratích, výhry i prohry, ale hlavně jeho hříšná touha, ostrov MAN, kde závodil, bil se jako lev a věřil v umístění, i když mnohdy věděl, že jeho motocykl na to nestačí. Tohle trvalo celé mé jinošství, mládí, dospělost a vydrželo mi to doposud. Uteklo to jako voda už nemám v letopočtu na začátku cet, ale jak se říká chlapi mládnou a tak jsem vloni vyřknul ortel, že se letos pojede po ose na Man.
No a na čem jiném by se mělo jet, než na jediné slavné poválečné, sériové, čtyřtaktní pětistovce Jawě OHC, na které Franta jezdil na Manu tréninková kola a kterou jako jediný exemplář v kývačce postavil ve fabrice Richard Dusil. Vhozenou rukavici bez váhání zvedlo, k mé radosti 7 účastníků, jejich entuziazmus neustal ani po zaplacení trajektu z Liverpoolu do Douglasu, což se vzhledem k množství zájemců v tomto termínu musí udělat včas, nejlépe minimálně půl roku dopředu,jinak je cena s blížícím se termínem závodu několikanásobně vyšší. No a čeho se vlastně chceme zúčastnit a jak jsem akci pojmenoval? Jedná se o závod veteránů Manx Rallye a naší akci jsem nazval: Jízda na počest Františka Šťastného MAN 2012.
Všechno je teprve na začátku, nic nechceme nechat náhodě a přestože každý máme na óhácéčku, na kterém se této akce zúčastníme najeto několik desítek tisíc km, tak každý, pro jistotu mění písty, výbrusy, klikovky, relátka a zkrátka z toho starého brusu, dělá každý novou motorku. No uvidíme????? Jak se říká „Alea acta est“ aneb kostky jsou vrženy. Začal přemýšlet, odkud by bylo vhodné odstartovat tuto jízdu. Zvolil jsem Hradčanské náměstí, kde jsem naposledy viděl motocykly, samozřejmě ze záznamu, když nás navštívili v roce 1939 němci. Městský úřad pro Prahu 1. mě vyšel vstříc a po sdělení souhlasu k záboru plochy 14 m čtverečních mě Arcibiskupství pražské, Správa Pražského hradu a odbor dopravy udělil souhlasné stanovisko k odstartování z hradčanského náměstí.

Olda Karas


Informace o redaktorovi

Bohumír Špaček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):
Motokatalog.cz



TOPlist