Husqvarna 500: Když Švédi dobývali svět Grand Prix
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Per Karlsson, archiv | Zveřejněno: 16.4.2021 | Zobrazeno: 8 758x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Per Karlsson, archiv | Zveřejněno: 16.4.2021 | Zobrazeno: 8 758x
Ako nechcem "materialove" zazraky z moto co sa dnes bezne predavaju na trhu a drviva vacsina (skoro vsetky do 10tis euro) su plastovo-ocelove odpadove rozpoctovky co koroduju po prvom dazdi. Preco vazi dnesna 500ka rad.2V 210kg a viac ked v roku 1931 nebol problem postavit 127kg moto. To je k smiechu ta dnesna doba
2 reakce
No sice bych podotknul, ze prvni pullitrovy dvouvalec soutezici na nejvyssi urovni byl Scott, takze presna formulace zde by mela byt prvni ctyrtaktni dvouvalec...
JInak zajimava historie z TT je, ze kdyz odjel Woods prvni kolo s Husquarnou, mechanici okamzite sundali jejich vidlici a montovali anglickou Webbku, tim hodne zlepsily jizdni vlastnosti stroje.
Ale hodne zajimave, dik :)
tohle je veliká nádhera a velkej příběh za tím
člověku to nedá si trochu nepostesknout nad tím, jak tuhle barvenost menších specifických značek pohlcují koncerny a jen jména přežívají na většinově sdílené technice. No, to je holt běh světa
Krásné motorky! A pěkný článek!
Hlavně ty laufy jsou boží!
Kouzlo těchto mašin je neuvěřitelné
Opět výborný článek, díky!
Jedním slovem -> DOKONALOST !
Obdivuhodné stroje. Pri tých parodiách na benzín a olej, čo sa vtedy používali sú tie výkony a spoľahlivosť zázračné.
Herdek, jak já se na ty sobotní rána těším! Mám slabost pro švédské stroje - kolem domu se mi poflakuje letka Saabů (2x 9000, z toho jedna aerovka, a 99 kupé) a zadokolková cihlička Volvo 740; takže toto jitro mám radost dvojnásobnou díky této přenádheře! Dík moc za článek