husqvarna_svartpilen_801_2




GP v Brně před 30 lety: JJ-Cobas TB5 125, poslední malý šampión

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hoff (0) napsal 03.08.2019 v 16:07

Čechoměmec Ivo Hrska startoval v mistrovství republiky v počáku devadesátých let na stroji JJ COBAS 125.

rsjawkar (85) napsal 30.07.2019 v 13:14

Připouštím, že další polemiky pod tímto článkem už nic nevyřeší. Možná ale nebude od věci, aby nám pan Rameš poskytl originální text.

Destroyer (237) napsal 30.07.2019 v 09:23

alebo Cobas mozno videl benefit zmeny ucinnosti preplachu pri pouziti 2T piestu s vysokou kompresiou. Zmena hlavy alebo piestu - zalezi od konkretnej konstrukcie, kvapalinou chladena jednodielna hlava vystuzujuca ram je drahsia uprava ako novy vykovok piestu.
O nespravnosti tvrdenia v clanku tu vediete len dohady. Cathcart sa len zriedka kedy myli v technickych detailoch.

rsjawkar (85) napsal 29.07.2019 v 22:28

Chlapi, metodu zvyšování kompresního poměru použitím jiných "vysokokompresních pístů", jsem zaregistroval pouze u 4T motorů. U 2T se kompresní poměr mění velice snadno výměnou hlavy, nebo spalovací komory v hlavě. Během testování se jich může vyzkoušet několik. Drobná úprava antidetonační štěrbiny se dá vyřešit tloušťkou těsnění pod válcem. Velice pochybuji, že by to tenkrát pan Cobas dělal jinak a nechával si kvůli tomu vyrábět u Mahleho speciální písty.

PinkPanther (844) napsal 29.07.2019 v 13:29

Takže správně by mělo být: "kovaný kompresní píst Mahle "
Ale to je jedno , hlavně že to byla parádní motorka a měl jsem to štěstí ji v Brně v depu zažít.

taggy (0) napsal 29.07.2019 v 10:21

rsjawkar: myslím, že pojem kompresní píst je v článku správně. kompresní píst znamená píst, který zvyšuje kompresní poměr kovaný píst je jen podle procesu zpracování ( kování, odlévání..)

rsjawkar (85) napsal 28.07.2019 v 22:00

Po čase opět krásné počtení z doby zlaté éry GP, která byla výsadou 2T motocyklů. Tak nevím jestli je výhoda tuto dobu pamatovat při pohledu na dnešní traktory...
P.S. Pouze bych si dovolil poopravil výraz "kompresní písty Mahle", na kované písty Mahle.

petridas (275) napsal 28.07.2019 v 08:44

Parada, na tom se tak povozit

KARING (245) napsal 28.07.2019 v 01:24

Skvělý článek!

bruttopyr (396) napsal 27.07.2019 v 22:08

Krásný článek!
Málokdo to uzná, ale malý objem motorky vás naučí daleko víc než velká a těžká mrcha...

PinkPanther (844) napsal 27.07.2019 v 20:35

gorkin (4444) napsal 27.07.2019 v 15:15+1

Two stroke pover

Jirka4137 (114) napsal 27.07.2019 v 15:01

Supr článek zlaté časy.

taggy (0) napsal 27.07.2019 v 10:17

Supr čtení. Úplně hltám tyto články od Alana Cathcarda. Už se nemůžu dočkat na další

Stadakk11 (277) napsal 27.07.2019 v 08:50

úžasný článek po ránu...děkuji!




TOPlist