Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Len tak na okraj, Guzzi pozdĺžne uložené Véčko prvýkrát použil v prototypoch mechanickej mulice (trojkolky Mulo meccanico) v rokoch 1960-61.
Tie motory ale nemali nič spoločné s neskoršími motormi motocyklov V7 - a prevodovky už vôbec.
Celý systém riešenia pohonu u mulice bol silný úlet, pohon 3x3 s dvoma diferenciálmi s uzáverom, meniteľným rozchodom vzadu, atd...
Nie nadarmo tejto mulica-kreácii Taliani začali hovoriť "orgie di ingranaggi" - teda orgie ozubených kolies...
Našťastie motocykel V7 koncom šesťdesiatych rokov už bola úplne iná, triezva konštrukcia...
Velmi zajímavé čtení o historii motocyklů. Docela rád bych si přečetl taktéž o kompletní historii našich značek Jawy a ČZ. Třeba na pokračování, včetně zapomenutých a neuváděných prototypů a zajímavostí. Jinak článek jednoznačně
....neboť již o pět let dříve při londýnské Olympia Show 1926 mnohem menší yorkshirská firma P&M, jinak výrobce motocyklů Panther v letech 1924 až 1967, představila model Panthette. ...
A Panther opisoval ve Francii kde Moto-Cardane uvedl model Ader V-Twin v roce 1904.
Další super článek,palec hore
Zajímavé
Len tak na okraj, Guzzi pozdĺžne uložené Véčko prvýkrát použil v prototypoch mechanickej mulice (trojkolky Mulo meccanico) v rokoch 1960-61.
Tie motory ale nemali nič spoločné s neskoršími motormi motocyklov V7 - a prevodovky už vôbec.
Celý systém riešenia pohonu u mulice bol silný úlet, pohon 3x3 s dvoma diferenciálmi s uzáverom, meniteľným rozchodom vzadu, atd...
Nie nadarmo tejto mulica-kreácii Taliani začali hovoriť "orgie di ingranaggi" - teda orgie ozubených kolies...
Našťastie motocykel V7 koncom šesťdesiatych rokov už bola úplne iná, triezva konštrukcia...
Moc díky krása.
Podobně jako před továrnou JaWa v r. 1931 - na rozdíl ode dneška ...
A něco podobného už ve "společnosti JAWA " nikdy neuvidíme
A ten přední blatník!
To není žádný "jako blatník", ten musel bezvadně fachčit i v blátě.
Velmi zajímavé čtení o historii motocyklů. Docela rád bych si přečetl taktéž o kompletní historii našich značek Jawy a ČZ. Třeba na pokračování, včetně zapomenutých a neuváděných prototypů a zajímavostí. Jinak článek jednoznačně
1 reakce
Mezi predchudce Guzzi by mohl byt i Walter 750. Do trikolek ten motor davali uz pred prvni valkou, do motorek po ni.
....neboť již o pět let dříve při londýnské Olympia Show 1926 mnohem menší yorkshirská firma P&M, jinak výrobce motocyklů Panther v letech 1924 až 1967, představila model Panthette. ...
A Panther opisoval ve Francii kde Moto-Cardane uvedl model Ader V-Twin v roce 1904.
Pro ouška:
https://youtu.be/bTC1CSJ_Lzc
Parádní motorka a moc hezkej článek. Díky za hezčí sobotní ráno!
2 reakce