Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
A ještě poznámka k chladiči na boku. Motorka se uchladí i při pomalé jizdě v terénu při teplotách hodně přes 40 C. Větrák se samozřejmě občas zapíná a pak je docela hlučný (což vádí až při zastavení). Naštěstí je to vždy jen krátce, pokud úplně nezastavíte, pak hučí i minutu.
Pár vlastních zkušeností pro ty, kteří přemýšlí o podobné motorce:
Vypínání ABS není nezbytně potřeba ani v těžkém terénu. A vlastně to není ABS, ale UBS, tedy systém mnohem sofistikovanější. I prudké kamenité sjezdy vyřeší nejdřív sešlápnutí zadní brzdy, ale krizové brždění na asfaltu je jedinečné a dává až nebezpečný pocit bezpečí.
Přídavné světla či mlhovky (jak kdo chce) doplňují výborně hlavní světlomety. Tak do 20 m jsou dokonce výrazně silnější a osvětlený obrazec je velmi souvislý.
Jízdní vlastnosti v terénu jsou srovnatelné s malou tenerkou vyjma světlé výšky (ostré lavice) a větších skoků a tím pádem jsou veskrze lepší než u konkurenčních osmistovek...
Pirelli Scorpion Rally ani tak nehučí jako spíš "drncají" v důsledku toho, že špalky jsou v řadách a tvoří více mnohoúhelník, než kolo. Ale drží dobře i v náklonu. Od tachometrových cca 185 km/h výše se motorka občas zavlní (to na silničních gumách nedělá, homologace je navíc jen do 170) Jinak obdobné Mitasky hučí mnohem víc.
Váhy se nebojte, je opravdu zvládnutelná srovnatelně s menší xt660z a navíc je hodnotou velmi podobná s vahou obdobně vybaveného malého bmw 1200 GS (pokud porovnávate hmotnosti na váze nikoliv v testu )
Vše testováno letos mimo jiné v Albánii
jean192: máš a nemáš pravdu. Na cesťáku se dá projet i polňačka. Ale zkus po tý polňačce jet třeba 200km denně. Zajeď si někdy na FJ1200 do Rumunska a neomezuje se jen na veliká města a dálnice. A budeš mluvit jinak
Seikos, na poľňačky môžeš aj na cesťáku, enduro tam ozaj netreba.
No, ak je offroad to, čo vidím na fotkách, tak potom aj FJ1200 je offroad, šak na tej som už omylom vyšiel aj na rally trať, lesné a poľné cesty prechádzam bežne. A nemám ani štuple na gumách
Pár designivých prvků u moto s elektronickým plynem, nevypínatelným ABS a malým chladičem na boku enduro nedělá.4ekal jsem, že přijdou s konkurencí pro BMW F800 a Triump Tigera 800XC, něco ve stylu staré Super tenere, místo toho jen hezčí Varadero s kardanem
to nevypínání ABS fakt není taková tragédie, spínač na řidítka a metr kabelu a je to - a oproti BMW je výhoda, že se to dá vypnout a zapnout za jízdy, což může být pro nesoustředěné lidi nebezpečné, ale jinak je to komfortní, prostě hopnu z asfaltu na šotolinu a ťuk, mám to :) skoro bych to fabrický nevypínání viděl jako výhodu..
bez možnosti vypnout ABS? někde na netu je video jak si na GS chlapík zapomněl vypnout ABS a frčel po šotolině a nerovnostech z kopce.. i kufry mu to vybalilo
YAMAHA XT1200 Super Tenere se mi líbí, ale kdybych si jí pořizoval, tak jedině v základním provedení. Většina nadstandardní výbavy verze World Crosser mi přijde pro tuhle motorku zbytečná. Tenere 660 zvládne nistě těžší terén než Super Tenere, přesto je také určna hlavně na silnici.
Seikos: Souhlasím s tebou ve všech bodech.Abych tedy upřesnil otázku proč cpát tolik pěněz do hliníkových krytů když to funguje už v základu.Změna vzhledu to je pro mě slabá motivace.
Jirka: ty jsi taky zřejmě nepochopil kategorii těchto motorek. Proč byste proboha chtěli tyhle 270kg těžký mastodonty pořád tahat do těžkýho terénu? To jsou motorky pro dlouhý cesty s možností bezproblémovýho průjezdu polními a lesnímu cestami. A ne na výjezdy a bahna.
Takže na nějakou průchodnost terénem se tady fakt nehraje.
Navíc pro tvůj dotaz, Yamaha má i Tenere 660
Krásná motorka ale účel něčeho co má 1200ccm do terénu mi taky zůstává utajen.Jistě že na gruntovky po Rusku to účel plní ale nebyl by lepší objem do 800 a větší průchodnost terénem?
Fofr_BMW: ohnutou řadičku řešili u Beneli Trek a Ducati Multistrada, což bylo po pádu motorky. Zprohýbaný ráfek po najetí na kámen řešili u nového Triumphu Explorer, po běžném přejezdu kamene, který přejely nez ztáty kytičky všechny motorky, včetně KTM 990 SMT, Kawa Versys 1000 a Ducduc Multistrada. Je vidět že ty liťáky na Triumphu jsou na pytel. Jinak s Tenere neměli žádný problém
Tahle yamaha v zakladu se mi líbí,ale po tom co jsem četl pár testů (Supermoto 06/12),kde řešili problémy mimo asfalt jako např.ohnutá řadička,zdeformovaný ráfek předního kola aj..Nacpat navíc na motorku karbonové díly nebo dokonce hliníkové kryty čehokoliv v praxi při nechtěném položení stojí víc při pořízení a pak při opravě.
Zajímalo by mě, jetli ty obuté Pirelli Scorpion Rally na silnici hučí ?? Jejich bracha - Pirelli MT-21 hučí jak sviňa
Jinak je to pěkné, ale místo karbonu bych tam dal normální plasty - kupovat náhradní karbonový chránič bude petarda ukrutná. Například origo chránič nádrže plast- KTM 990 adventure - 350 Kč Ale jinak slušný marketing (jo a cena opravdu nemalá..) + To že se oficiálně nedá vypnout ABS je u "teréní" motorky dost velké omezení, v krizovce prostě s ABS nezabrzí to mám vyzkoušené... Je to taková pěkná voňavka s drsnějším vzhledem, co jí je škoda orvat v terénu, protože tam bude stejně trpět jako pes
"Do našeho redakčního testu jsme si vypůjčili vylepšenou verzi Worldcrosser Premium, která je kromě základních kitových komponentů vybavena navíc výfukovou koncovkou Akrapovič, párem předních mlhovek a dvojicí bočních kufrů"
Nějak pochybuju že ve výšce cca metr nad zemí se jedné o mlhovky. Podle mě jsou to obyčejný přídavný dálkový světla.
t_freedom: a proč se ptáš? K čemu do terénu potřebuješ 1200ccm? Nabízí se ti třeba 660 Tenere, BMW F800GS nebo jiné. Mimoto taky desítky plnohodnotných enduro a motokrosových motorek.
Zřejmě jsi vůbec nepochopil kategorii těchto motorek.
Jinak nová Super Tenere se musí nutit do náklonů i na standardních gumách. Mě osobně přišla proti svým konkurentům jízdně poněkud "tupá"
já tomu nějak nerozumím, na co potřebuju u endura 114Nm a přes 110HP? ...nač potřebuju takovou těžkou krávu, když chci jezdit off-road? XT, GS, T Trophy všechno objemy 1200 víc... copak se všichni zbláznili ?
A ještě poznámka k chladiči na boku. Motorka se uchladí i při pomalé jizdě v terénu při teplotách hodně přes 40 C. Větrák se samozřejmě občas zapíná a pak je docela hlučný (což vádí až při zastavení). Naštěstí je to vždy jen krátce, pokud úplně nezastavíte, pak hučí i minutu.
Pár vlastních zkušeností pro ty, kteří přemýšlí o podobné motorce:
)
Vypínání ABS není nezbytně potřeba ani v těžkém terénu. A vlastně to není ABS, ale UBS, tedy systém mnohem sofistikovanější. I prudké kamenité sjezdy vyřeší nejdřív sešlápnutí zadní brzdy, ale krizové brždění na asfaltu je jedinečné a dává až nebezpečný pocit bezpečí.
Přídavné světla či mlhovky (jak kdo chce) doplňují výborně hlavní světlomety. Tak do 20 m jsou dokonce výrazně silnější a osvětlený obrazec je velmi souvislý.
Jízdní vlastnosti v terénu jsou srovnatelné s malou tenerkou vyjma světlé výšky (ostré lavice) a větších skoků a tím pádem jsou veskrze lepší než u konkurenčních osmistovek...
Pirelli Scorpion Rally ani tak nehučí jako spíš "drncají" v důsledku toho, že špalky jsou v řadách a tvoří více mnohoúhelník, než kolo. Ale drží dobře i v náklonu. Od tachometrových cca 185 km/h výše se motorka občas zavlní (to na silničních gumách nedělá, homologace je navíc jen do 170) Jinak obdobné Mitasky hučí mnohem víc.
Váhy se nebojte, je opravdu zvládnutelná srovnatelně s menší xt660z a navíc je hodnotou velmi podobná s vahou obdobně vybaveného malého bmw 1200 GS (pokud porovnávate hmotnosti na váze nikoliv v testu
Vše testováno letos mimo jiné v Albánii
jean192: máš a nemáš pravdu. Na cesťáku se dá projet i polňačka. Ale zkus po tý polňačce jet třeba 200km denně. Zajeď si někdy na FJ1200 do Rumunska a neomezuje se jen na veliká města a dálnice. A budeš mluvit jinak
Seikos, na poľňačky môžeš aj na cesťáku, enduro tam ozaj netreba.
No, ak je offroad to, čo vidím na fotkách, tak potom aj FJ1200 je offroad, šak na tej som už omylom vyšiel aj na rally trať, lesné a poľné cesty prechádzam bežne. A nemám ani štuple na gumách
Pár designivých prvků u moto s elektronickým plynem, nevypínatelným ABS a malým chladičem na boku enduro nedělá.4ekal jsem, že přijdou s konkurencí pro BMW F800 a Triump Tigera 800XC, něco ve stylu staré Super tenere, místo toho jen hezčí Varadero s kardanem
to nevypínání ABS fakt není taková tragédie, spínač na řidítka a metr kabelu a je to - a oproti BMW je výhoda, že se to dá vypnout a zapnout za jízdy, což může být pro nesoustředěné lidi nebezpečné, ale jinak je to komfortní, prostě hopnu z asfaltu na šotolinu a ťuk, mám to :) skoro bych to fabrický nevypínání viděl jako výhodu..
//www.youtube.com/watch?v=OrD65i3FUcU
tady to je.. je to maso
bez možnosti vypnout ABS?
někde na netu je video jak si na GS chlapík zapomněl vypnout ABS a frčel po šotolině a nerovnostech z kopce.. i kufry mu to vybalilo
YAMAHA XT1200 Super Tenere se mi líbí, ale kdybych si jí pořizoval, tak jedině v základním provedení. Většina nadstandardní výbavy verze World Crosser mi přijde pro tuhle motorku zbytečná. Tenere 660 zvládne nistě těžší terén než Super Tenere, přesto je také určna hlavně na silnici.
Seikos: Souhlasím s tebou ve všech bodech.Abych tedy upřesnil otázku proč cpát tolik pěněz do hliníkových krytů když to funguje už v základu.Změna vzhledu to je pro mě slabá motivace.
Jirka: ty jsi taky zřejmě nepochopil kategorii těchto motorek. Proč byste proboha chtěli tyhle 270kg těžký mastodonty pořád tahat do těžkýho terénu? To jsou motorky pro dlouhý cesty s možností bezproblémovýho průjezdu polními a lesnímu cestami. A ne na výjezdy a bahna.
Takže na nějakou průchodnost terénem se tady fakt nehraje.
Navíc pro tvůj dotaz, Yamaha má i Tenere 660
Krásná motorka ale účel něčeho co má 1200ccm do terénu mi taky zůstává utajen.Jistě že na gruntovky po Rusku to účel plní ale nebyl by lepší objem do 800 a větší průchodnost terénem?
Fofr_BMW: ohnutou řadičku řešili u Beneli Trek a Ducati Multistrada, což bylo po pádu motorky. Zprohýbaný ráfek po najetí na kámen řešili u nového Triumphu Explorer, po běžném přejezdu kamene, který přejely nez ztáty kytičky všechny motorky, včetně KTM 990 SMT, Kawa Versys 1000 a Ducduc Multistrada. Je vidět že ty liťáky na Triumphu jsou na pytel. Jinak s Tenere neměli žádný problém
uprava pekna, ale podlieha asi viacej trendu image dobrodruha ako praxi, vela veci by som riesil inak...
pozn. k dobrej ochrane pred vetrom-taky V-strom ju ma ovela lepsiu v zaklade
Tahle yamaha v zakladu se mi líbí,ale po tom co jsem četl pár testů (Supermoto 06/12),kde řešili problémy mimo asfalt jako např.ohnutá řadička,zdeformovaný ráfek předního kola aj..Nacpat navíc na motorku karbonové díly nebo dokonce hliníkové kryty čehokoliv v praxi při nechtěném položení stojí víc při pořízení a pak při opravě.
Zajímalo by mě, jetli ty obuté Pirelli Scorpion Rally na silnici hučí ?? Jejich bracha - Pirelli MT-21 hučí jak sviňa
Ale jinak slušný marketing
(jo a cena opravdu nemalá..) + To že se oficiálně nedá vypnout ABS je u "teréní" motorky dost velké omezení, v krizovce prostě s ABS nezabrzí to mám vyzkoušené... Je to taková pěkná voňavka s drsnějším vzhledem, co jí je škoda orvat v terénu, protože tam bude stejně trpět jako pes
Jinak je to pěkné, ale místo karbonu bych tam dal normální plasty - kupovat náhradní karbonový chránič bude petarda ukrutná. Například origo chránič nádrže plast- KTM 990 adventure - 350 Kč
..vnutím se sem se svým soukromým náhledem nezatíženým laskovostí dealera
Neměl jsem sice Crossera ale on je vlastně stejný..
//www.motorkari...?ft=126889&fid=5
Mlhovky jsou od toho, aby podsvítili mlhu, toliko jejich účel. Takže má stráťa vlastně pravdu.
stráťa: tvé domněnky jsou věc jedna a realita druhá. Ta světla jsou opravdu mlhovky.
"Do našeho redakčního testu jsme si vypůjčili vylepšenou verzi Worldcrosser Premium, která je kromě základních kitových komponentů vybavena navíc výfukovou koncovkou Akrapovič, párem předních mlhovek a dvojicí bočních kufrů"
Nějak pochybuju že ve výšce cca metr nad zemí se jedné o mlhovky. Podle mě jsou to obyčejný přídavný dálkový světla.
povedená Tenerka
t_freedom: a proč se ptáš? K čemu do terénu potřebuješ 1200ccm? Nabízí se ti třeba 660 Tenere, BMW F800GS nebo jiné. Mimoto taky desítky plnohodnotných enduro a motokrosových motorek.
Zřejmě jsi vůbec nepochopil kategorii těchto motorek.
Jinak nová Super Tenere se musí nutit do náklonů i na standardních gumách. Mě osobně přišla proti svým konkurentům jízdně poněkud "tupá"
Yamaha by udělala nejlépe kdyby nacpala 800-900 ccm motor do XT 660Z Tenere
Pěknej stroj a zdatnej konkurent velkýho GSa