yamaha_brezen




Yamaha MT-09 Y-AMT: Chuligán s automatem. A proč ne?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
WobRetnuh (136) napsal 23.09.2024 v 17:24

Ja si myslim, ze kazda novinka ma smysl. I kdyby jen ukazala slepou cestu. Takze za odvahu . Nicmene zrovna MT-09 neni vubec vhodna pro automat. Lide co si ji koupi chteji zabavu a adrenalin a to jim automat neda. Ten ma smysl treba v NC750x pro vyklidnene jezdce.

Codo (458) napsal 20.09.2024 v 20:01

Nijak nenadchlo. První vlaštovka, no... ale u tohohle typu motorky to může být až nečekaně nebezpečný (přeřazení v zatáčce, to Yamaha opravdu pos... Jak napsal šPejle: "Na moto jakákoliv funkce , která nečekaně! zrychli/zpomalí mašinu je hrůza...". To je velmi výstižný).

tomasL6 (3) napsal 20.09.2024 v 17:52

za mě na mt09 teda fakt ne.
at to nacpou na Tracera, kdyz nekdo chce jezdit stovky km po dalnicich.
nebo az jestli pridou pouzitelne elektromotorky kdy na plynu bude plynule 0-130km (protoze EU, že). jinak blbost, dalsi kurvitko a rek bych, ze nevyhoda pri prodeji.
ale at rozhodne trh..

Duranga (138) napsal 20.09.2024 v 12:14

Jak přeřadila v náklonu, bylo to jen překvapivé nebo i nebezpečné? Dokázalo by to třeba na mokru poslat k zemi?

To musí vychytat, něco jako "když jsem v náklonu a nejsem v omezovači, tak neřaď" není tak složitý úkol pro vývojáře.

Jarda1769 (1) napsal 20.09.2024 v 07:30+1

Měl jsem vždy řadičku a na starý kolena koupil Hondu NC 750 v automatu a můžu říct že na cestování i rychlou jízdu pohoda. Samozřejmě na okruh a závodění to není,ale svezení je dobrý.

JardaBar (227) napsal 19.09.2024 v 22:17

To, že to přeřadí v náklonu/zatáčce je velký fail.
Při výkonech MT09 to může být až nebezpečný!

capo56 (0) napsal 19.09.2024 v 22:01

To nesladeni s IMU (s naklonem) je Teda hodně velký přešlap který doufám rychle vyřeší. Ostuda až hanba.

Jinak se mi to moc líbí a těším se na testovací jízdu.

Pejko_ (6) napsal 19.09.2024 v 21:08

Ked nieco podobne tak jedine Honda E-clutch, aj to by som radsej kupil skuter. Za mna pôžitok z jazdy pri tomto type motorky s AMT rapidne klesa ...

hd1727 (105) napsal 19.09.2024 v 20:17+1

Trochu se bojím, že si Yamaha řeže vlastní větev, když ne úplně odladěný systém dá do sportovní motorky a ne cesťáku, kde jsou ty požadavky mírnější.

Cesťak s automatem bych bral hned. Ale jediný, kdo to umí je Honda, ale GW je moc moc a Afrika a NT mě neberou.

Nechápu třeba BMW, že funkční automat nemají dávno. V RT a GS by to bylo dost terno. A myslím, že ten jejich automat teď bude.

Ale jinak je automat samozřejmě pro loosery, každej spravnej motorkář umí řadit vždy v nejlepší okamžik a úplně bez chyb :)

Heki (432) napsal 19.09.2024 v 18:50+1

Za mě je to "pro ty druhý"

VB79 (8) napsal 19.09.2024 v 16:59+2

Nedávno mi přišel leták do meilu od místního prodejce Yamaha v Chomutově, mají ji tam na testování na zapůjčení. Neodolal jsem a jel se projet. Tohle byl můj první automat vůbec, ani v autě jsem nikdy s automatem nejel. Přišlo mi to trochu zvláštní neradit nohou, ale po chvíli si na to člověk zvykne. Nejdřív jsem jel v AT což mi přišlo že to je taková jízda na pohodičku a pak jsem zkusil režim MT a to byla pecka, moc mě to bavilo... Za mě je to dobrej krok vpřed.

xŠPEJLE (1) napsal 19.09.2024 v 14:42+1

Jako v autě ok. Vadí mi žw to za chladna podtáčí, vadí mi že to prerazuje zrovna když chci opak apod, ale tak vezu se a je mi to jedno. Na moto jakákoliv funkce , která nečekaně! zrychli/zpomalí mašinu je hrůza... Jen ať to ještě pilujou !

PEPEE01 (409) napsal 19.09.2024 v 14:37+1

Díky Honzovi za objektivní představení.
Zase tu budou dva tábory, kdy jeden bude druhému tvrdit, že automat je leda pro lidi po obrně... No Honda jasně ukázala, že u ní to může být klidně až 50% zákazníků. Já teda nejsem žádný staromilec, ale automat, co mi bude řadit při průjezdu zatáčkou a porušovat základní pravidla bezpečné jízdy, je mi úplně na h...o ... I kdyby to bylo jen jednou za 100 km. O to je to více nebezpečné, ta nepředvídatelnost. Tak až to odladí, ať dají teprve vědět.

jawatar (6) napsal 19.09.2024 v 13:44-1

Chci být pánem otáček a zařazených rychlostí, proto zůstanu u MT -09 SP manuál !

Tiboon (14) napsal 19.09.2024 v 12:18

Tohle je presne typ automatu z hlediska nastaveni, kterej je dobrej na presouvani z bodu A do bodu B. Na zabavu to neni, ackoli ta motorka je na zabavu primo urcena.

rogih (1451) napsal 19.09.2024 v 11:44

Těch ale je tam zatím spousta a než je odladí asi chvíli potrvá. Já to už určitě dojezdím s manuálem.

Pedl (249) napsal 19.09.2024 v 11:11

Dobrý test
Zatím to vypadá, že asi Honda to má trochu vyladěnější. A asi bych byl radši mít stále klasickou mechaniku k dispozici, třeba kdyby se elektronika podělala. Ale třeba pro někoho se špatnou nohou dobré

31081 (758) napsal 19.09.2024 v 10:43+5

Před několika dny jsem se před koupí poprvé v životě nové motorky rozhodoval mezi automatem a manuálem.Tlaky byly obrovské a z hlavy se mě kouřilo.A pak to přišlo. Ty vole to je motorka,ty budeš pánem zařazeného kvaltu a otáček a né UI automatu. Takže mám manuál a tak to mám rád (samozřejmě pro někoho je to fajn)

rousini (185) napsal 19.09.2024 v 10:41+1

K automatům asi tolik, jednou chci jet 100 na dvojku, jednou na šestku...
Ten display s jednopalcovým rantlem je dneska už neskousnutelnej a řidítka bez jedný páčky vypadaj taky divně.
Díky za test, rád jsem si rozšířil obzor.

JohnnyS08 (287) napsal 19.09.2024 v 10:29+1

Neschopnost Japonců dotahovat technický novinky na první dobrou je deprimující. Honda dá e-clutch do motorky bez RBW, Yamaha "zapomene" řídící jednotku automatu propojit s výstupem z IMU ... a pak si třeba člověk sedne na Ducati s adaptivním tempomatem a vono to prostě funguje bez jakejchkoliv rušivejch maličkostí. Bejt fanboy Japonců je čim dál tim složitější...

No nic, uvidíme, jak si s robotizovanýma převodovkama poradí BMW a KTM...

vitik (150) napsal 19.09.2024 v 10:17

trochu mi taky to připomíná další vývoj toho, co bylo na yamaze FJR1300AS,cituji dobový test autorevue:Další zmínku věnuji poloautomatickému elektronickému řadícímu systému (YCC-S, Yamaha Chip Controlled Shift). Ovládání převodovky jde normálně levou nohou, ale i tlačítky na levé straně řídítek. Převodovka má trochu nestandardně poskládané stupně: N – 1 – 2 … 5 a zvláštností je, že na jedničku motocykl začne reagovat až po přidání plynu, jinak se první rychlost chová jako neutrál. Převodovka při změně rychlostního stupně mírně cvakla, pod plným plynem i lehce škubla, ale nic nepříjemného nebo nepředvídatelného se nestalo a poloautomat přidával na pohodlí a komfortu.

Tlačítkem opět na levé straně řidítek aktivujete po nastartování motocyklu ruční řazení, které funguje na principu řazení převodů u horských kol, tedy ukazováčkem řadíte jednotlivé stupně nahoru a palcem podřazujete. Aby si řidič při podřazování palcem občas nezatroubil, je dobré převodovku ovládat pouze ukazováčkem: při řazení nahoru malou páčku mačkám a při podřazování do ní cvrnkám. Je to praktičtější a při dojíždění na křižovatku vám zůstává palec na ovládání směrových světel. Poznámka nakonec: klasické nožní řazení funguje vždy, ruční pouze tehdy, když si jej aktivujete.

JardaBar (227) napsal 19.09.2024 v 09:49

Mlátí to mlátí, radši si budu řadit sám

Mig_35 (416) napsal 19.09.2024 v 09:38+7

ten výčet nedostatků je dost značný no, za mě opravdu ne... a Hondě to trvá už snad deset let a o nějaké dokonalosti se mluvit pořád nedá, takže Yamaha má před sebou ještě dlouhou cestu...




cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist