Yamaha MT-09 Y-AMT: Chuligán s automatem. A proč ne?
Text: Jan Rameš | Video: Jan Rameš | Střih: David Jelínek | Foto: Yamaha | Video: Yamaha | Zveřejněno: 19.9.2024 | Zobrazeno: 12 033x
Text: Jan Rameš | Video: Jan Rameš | Střih: David Jelínek | Foto: Yamaha | Video: Yamaha | Zveřejněno: 19.9.2024 | Zobrazeno: 12 033x
Ja si myslim, ze kazda novinka ma smysl. I kdyby jen ukazala slepou cestu. Takze za odvahu
. Nicmene zrovna MT-09 neni vubec vhodna pro automat. Lide co si ji koupi chteji zabavu a adrenalin a to jim automat neda. Ten ma smysl treba v NC750x pro vyklidnene jezdce.
Nijak nenadchlo. První vlaštovka, no... ale u tohohle typu motorky to může být až nečekaně nebezpečný (přeřazení v zatáčce, to Yamaha opravdu pos... Jak napsal šPejle: "Na moto jakákoliv funkce , která nečekaně! zrychli/zpomalí mašinu je hrůza...". To je velmi výstižný).
za mě na mt09 teda fakt ne.
at to nacpou na Tracera, kdyz nekdo chce jezdit stovky km po dalnicich.
nebo az jestli pridou pouzitelne elektromotorky kdy na plynu bude plynule 0-130km (protoze EU, že). jinak blbost, dalsi kurvitko a rek bych, ze nevyhoda pri prodeji.
ale at rozhodne trh..
Jak přeřadila v náklonu, bylo to jen překvapivé nebo i nebezpečné? Dokázalo by to třeba na mokru poslat k zemi?
To musí vychytat, něco jako "když jsem v náklonu a nejsem v omezovači, tak neřaď" není tak složitý úkol pro vývojáře.
Měl jsem vždy řadičku a na starý kolena koupil Hondu NC 750 v automatu a můžu říct že na cestování i rychlou jízdu pohoda. Samozřejmě na okruh a závodění to není,ale svezení je dobrý.
To, že to přeřadí v náklonu/zatáčce je velký fail.

Při výkonech MT09 to může být až nebezpečný!
To nesladeni s IMU (s naklonem) je Teda hodně velký přešlap který doufám rychle vyřeší. Ostuda až hanba.
Jinak se mi to moc líbí a těším se na testovací jízdu.
Ked nieco podobne tak jedine Honda E-clutch, aj to by som radsej kupil skuter. Za mna pôžitok z jazdy pri tomto type motorky s AMT rapidne klesa ...
Trochu se bojím, že si Yamaha řeže vlastní větev, když ne úplně odladěný systém dá do sportovní motorky a ne cesťáku, kde jsou ty požadavky mírnější.
Cesťak s automatem bych bral hned. Ale jediný, kdo to umí je Honda, ale GW je moc moc a Afrika a NT mě neberou.
Nechápu třeba BMW, že funkční automat nemají dávno. V RT a GS by to bylo dost terno. A myslím, že ten jejich automat teď bude.
Ale jinak je automat samozřejmě pro loosery, každej spravnej motorkář umí řadit vždy v nejlepší okamžik a úplně bez chyb :)
1 reakce
Za mě je to "pro ty druhý"
Nedávno mi přišel leták do meilu od místního prodejce Yamaha v Chomutově, mají ji tam na testování na zapůjčení. Neodolal jsem a jel se projet. Tohle byl můj první automat vůbec, ani v autě jsem nikdy s automatem nejel. Přišlo mi to trochu zvláštní neradit nohou, ale po chvíli si na to člověk zvykne. Nejdřív jsem jel v AT což mi přišlo že to je taková jízda na pohodičku a pak jsem zkusil režim MT a to byla pecka, moc mě to bavilo... Za mě je to dobrej krok vpřed.
3 reakce
Jako v autě ok. Vadí mi žw to za chladna podtáčí, vadí mi že to prerazuje zrovna když chci opak apod, ale tak vezu se a je mi to jedno. Na moto jakákoliv funkce , která nečekaně! zrychli/zpomalí mašinu je hrůza... Jen ať to ještě pilujou !
Díky Honzovi za objektivní představení.
Zase tu budou dva tábory, kdy jeden bude druhému tvrdit, že automat je leda pro lidi po obrně... No Honda jasně ukázala, že u ní to může být klidně až 50% zákazníků. Já teda nejsem žádný staromilec, ale automat, co mi bude řadit při průjezdu zatáčkou a porušovat základní pravidla bezpečné jízdy, je mi úplně na h...o ... I kdyby to bylo jen jednou za 100 km. O to je to více nebezpečné, ta nepředvídatelnost. Tak až to odladí, ať dají teprve vědět.
1 reakce
Chci být pánem otáček a zařazených rychlostí, proto zůstanu u MT -09 SP manuál !
3 reakce
Tohle je presne typ automatu z hlediska nastaveni, kterej je dobrej na presouvani z bodu A do bodu B. Na zabavu to neni, ackoli ta motorka je na zabavu primo urcena.
1 reakce
Těch ale je tam zatím spousta a než je odladí asi chvíli potrvá. Já to už určitě dojezdím s manuálem.
Dobrý test
Zatím to vypadá, že asi Honda to má trochu vyladěnější. A asi bych byl radši mít stále klasickou mechaniku k dispozici, třeba kdyby se elektronika podělala. Ale třeba pro někoho se špatnou nohou dobré
Před několika dny jsem se před koupí poprvé v životě nové motorky rozhodoval mezi automatem a manuálem.Tlaky byly obrovské a z hlavy se mě kouřilo.A pak to přišlo. Ty vole to je motorka,ty budeš pánem zařazeného kvaltu a otáček a né UI automatu. Takže mám manuál a tak to mám rád
(samozřejmě pro někoho je to fajn)
K automatům asi tolik, jednou chci jet 100 na dvojku, jednou na šestku...
Ten display s jednopalcovým rantlem je dneska už neskousnutelnej a řidítka bez jedný páčky vypadaj taky divně.
Díky za test, rád jsem si rozšířil obzor.
Neschopnost Japonců dotahovat technický novinky na první dobrou je deprimující. Honda dá e-clutch do motorky bez RBW, Yamaha "zapomene" řídící jednotku automatu propojit s výstupem z IMU ... a pak si třeba člověk sedne na Ducati s adaptivním tempomatem a vono to prostě funguje bez jakejchkoliv rušivejch maličkostí. Bejt fanboy Japonců je čim dál tim složitější...
No nic, uvidíme, jak si s robotizovanýma převodovkama poradí BMW a KTM...
trochu mi taky to připomíná další vývoj toho, co bylo na yamaze FJR1300AS,cituji dobový test autorevue:Další zmínku věnuji poloautomatickému elektronickému řadícímu systému (YCC-S, Yamaha Chip Controlled Shift). Ovládání převodovky jde normálně levou nohou, ale i tlačítky na levé straně řídítek. Převodovka má trochu nestandardně poskládané stupně: N – 1 – 2 … 5 a zvláštností je, že na jedničku motocykl začne reagovat až po přidání plynu, jinak se první rychlost chová jako neutrál. Převodovka při změně rychlostního stupně mírně cvakla, pod plným plynem i lehce škubla, ale nic nepříjemného nebo nepředvídatelného se nestalo a poloautomat přidával na pohodlí a komfortu.
Tlačítkem opět na levé straně řidítek aktivujete po nastartování motocyklu ruční řazení, které funguje na principu řazení převodů u horských kol, tedy ukazováčkem řadíte jednotlivé stupně nahoru a palcem podřazujete. Aby si řidič při podřazování palcem občas nezatroubil, je dobré převodovku ovládat pouze ukazováčkem: při řazení nahoru malou páčku mačkám a při podřazování do ní cvrnkám. Je to praktičtější a při dojíždění na křižovatku vám zůstává palec na ovládání směrových světel. Poznámka nakonec: klasické nožní řazení funguje vždy, ruční pouze tehdy, když si jej aktivujete.
Mlátí to mlátí, radši si budu řadit sám
4 reakce
ten výčet nedostatků je dost značný
no, za mě opravdu ne... a Hondě to trvá už snad deset let a o nějaké dokonalosti se mluvit pořád nedá, takže Yamaha má před sebou ještě dlouhou cestu...