Yamaha FZS 600 Fazer (r.v. 00 a 02)
Text: Pavel Růžička | Foto: Lukáš Růžička | Zveřejněno: 9.10.2000 | Zobrazeno: 98 910x
Vývoj a design:

Motor a jízdní vlastnosti:

Co si nový Fazer zachoval zcela bez problémů jsou také jízdní vlastnosti. Lehkost, s jakou se tento motocykl vodí zatáčkami, si můžete vychutnat jak sólo, tak i se spolujezdcem. Perfektně drží stopu a nemá sebemenší náklonnost k někdy nepříjemným vibracím. Brzdy, podvozek i pneumatiky zůstaly beze změn a plní svou funkci výtečně, i když předek motocyklu jde při brždění dost dolů, stejně jako u starší verze. Při prvním usednutí za řidítka je pocit z jízdy vcelku příjemný. Řekl bych, že především sedlo je o dost lepší než dříve. Motocykl Vám padne skvěle do ruky a budíky v nové polokapotáži jsou nyní o trochu přehlednější. Problémem je, že díky zvětšení palivové nádrže z 20l na 22l benzínu, což je jistě pozitivní zpráva, může bohužel na druhou stranu někdo mít trochu problém srovnat podél ní nohy. Pro spolujezdce je i nadále cestování pohodlnou záležitostí, jen zadní stupačky díky vibracím brní občas trochu do nohou.
Celkově lze říci,že nová polokapotáž ještě výrazněji chrání jezdce před větrem a deštěm. Také v zrcátkách je perfektně vidět za sebe jako u tisícovky, ale na úkor toho, že dost vyčnívají do stran. Ovšem já bych v tomto detailu zas až takový problém neviděl, přeci jen se nejedná o supersport. Budíky jsou převzaty ze silnějšího Fazera a jak již jsem nastínil výše, jsou perfektně přehledné. Ovládací prvky na řídítkách zůstaly beze změn. Zde bych měl trochu výhrady k tlačítku startéru, které by si zasloužilo novou podobu tak, aby padlo lépe pod palec. Co zůstává, tak jak bylo, je na tuto třídu ojedinělá možnost pouštět výstražné blinkry.
Závěr:
Závěrem tedy zbývá tradiční hodnocení. Tak tedy FZS 600 Fazer je všestranně využitelný motocykl s dostatečným pohodlím pro oba jezdce i slušným výkonem. Od staršího modelu se tento nový příliš neliší. Změny jsou jen v oblasti vzhledu, osobně bych si troufl tvrdit, že spíše k lepšímu. Jak je u Yamahy zvykem, nehrne se do motorů s elektronickým vstřikováním a zůstává u mnoho let používaných karburátorů, což má své pro i proti. Současná aktuální cena na trhu je 238 890 Kč
Informace o redaktorovi
Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Náš tip