husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha FZS 600 Fazer (r.v. 00 a 02)

Kapitoly článku

Vývoj a design:


Hlavní změna oproti modelu 2000 se odehrála v oblasti designu, kde byla původní maska, která dávala motocyklu dojem agresivně vyhlížejícího streeta, nahrazena novou, téměř totožnou se silnější tisícovkou. Co se vzhledu týče, je to oproti starší verzi na první pohled výrazná změna a i když stroji taky velmi sluší, na mnoho lidí, kteří byli zvyklí na starší verzi, může působit dost nezvykle. Nádrž se jeví na první pohled podobně, i když se o něco zvětšila a již není na vrchní straně tak plochá. Osobně mám jisté výtky k černému krytu mezi nádrží a podsedlovou částí, který se tam podle mě moc nehodí. Na zádi k žádným výrazným změnám nedošlo.


Motor a jízdní vlastnosti:


Motor nového Fazera zůstal zcela beze změn. Stále se jedná o řadový čtyřdobý kapalinou chlazený čtyřválec o výkonu 69,9 kW (95 k). Je pravda, že tomuto motocyklu tento motor plně postačuje a má výborný zátah po celém rozsahu otáček, i když k tomu největšímu výkonu dochází až při 11 500 ot/min. Podle mého názoru to je trochu způsobeno tím, že motor pochází původně z dnes už všem dobře známé YZF 600R Thundercat a to je spíš sportovní stroj. Převodovka je šestistupňová a lze na motocyklu řadit opravdu až nečekaně lehce a přesně.


Co si nový Fazer zachoval zcela bez problémů jsou také jízdní vlastnosti. Lehkost, s jakou se tento motocykl vodí zatáčkami, si můžete vychutnat jak sólo, tak i se spolujezdcem. Perfektně drží stopu a nemá sebemenší náklonnost k někdy nepříjemným vibracím. Brzdy, podvozek i pneumatiky zůstaly beze změn a plní svou funkci výtečně, i když předek motocyklu jde při brždění dost dolů, stejně jako u starší verze. Při prvním usednutí za řidítka je pocit z jízdy vcelku příjemný. Řekl bych, že především sedlo je o dost lepší než dříve. Motocykl Vám padne skvěle do ruky a budíky v nové polokapotáži jsou nyní o trochu přehlednější. Problémem je, že díky zvětšení palivové nádrže z 20l na 22l benzínu, což je jistě pozitivní zpráva, může bohužel na druhou stranu někdo mít trochu problém srovnat podél ní nohy. Pro spolujezdce je i nadále cestování pohodlnou záležitostí, jen zadní stupačky díky vibracím brní občas trochu do nohou.


Celkově lze říci,že nová polokapotáž ještě výrazněji chrání jezdce před větrem a deštěm. Také v zrcátkách je perfektně vidět za sebe jako u tisícovky, ale na úkor toho, že dost vyčnívají do stran. Ovšem já bych v tomto detailu zas až takový problém neviděl, přeci jen se nejedná o supersport. Budíky jsou převzaty ze silnějšího Fazera a jak již jsem nastínil výše, jsou perfektně přehledné. Ovládací prvky na řídítkách zůstaly beze změn. Zde bych měl trochu výhrady k tlačítku startéru, které by si zasloužilo novou podobu tak, aby padlo lépe pod palec. Co zůstává, tak jak bylo, je na tuto třídu ojedinělá možnost pouštět výstražné blinkry.

Závěr:


Závěrem tedy zbývá tradiční hodnocení. Tak tedy FZS 600 Fazer je všestranně využitelný motocykl s dostatečným pohodlím pro oba jezdce i slušným výkonem. Od staršího modelu se tento nový příliš neliší. Změny jsou jen v oblasti vzhledu, osobně bych si troufl tvrdit, že spíše k lepšímu. Jak je u Yamahy zvykem, nehrne se do motorů s elektronickým vstřikováním a zůstává u mnoho let používaných karburátorů, což má své pro i proti. Současná aktuální cena na trhu je 238 890 Kč

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist