Yamaha FZ6 Fazer S2
Text: Martin Kabátník (in memoriam) | Foto: Jarda Ducháček , Jiří Jevický , Martin Kabátník (in memoriam) | Zveřejněno: 6.8.2007 | Zobrazeno: 97 715x
Modelová řada FZ6 měla při svém uvedení v roce 2004 nelehkou úlohu navázat na veleúspěšný FZS600 Fazer a dá se říci, že stále žije ve stínu svého předchůdce. Pro letošní rok přichází Yamaha s několika inovacemi, které provázejí přizpůsobení se emisní normě Euro 3. V nabídce se objevuje hned čtveřice strojů nesoucí označení FZ6 - pokračování předchozích modelů dostalo přízvisko „sportovní“ a je označováno jako S2, pod původními jmény FZ6 a FZ6 Fazer se skrývají škrcené verze, vhodné například pro první vstup do světa silných strojů. U nich se musíme spokojit s maximálním výkonem 78 koní a ještě oželet všechny inovace nového modelu. Úsměv na rty vám ale vrátí pohled do ceníku – slabší FZ6 jsou o cca 35 000 Kč levnější než jejich sportovnější sourozenci a to bude pro spoustu zájemců rozhodující kriterium.
Kapitoly článku
Naším testem prošla dvojice silnějších novinek a my se teď podrobněji podíváme na FZ6 Fazer S2.
Design, ergonomie

Elegantněji působí i „pracoviště“ řidiče – pohled do útrob kapotáže teď zakrývá černé oplastování s dominujícím přístrojovým panelem. Štítek už nepůsobí tak mohutně, ale svoji funkci plní na výbornou. Štěrbina mezi štítkem a kapotáží ve spodní části snižuje nápor větru na přilbu, ale v určitých rychlostech zvyšuje aerodynamický hluk. S trochou nadsázky se dá říci, že chvílemi funguje jako velká píšťala.
Jsem rád, že konstruktéři vzali na vědomí stížnosti majitelů na digitální otáčkoměr u předchozí verze – ten sice ladil s futuristickým designem, ale na přímém slunci byl téměř nečitelný a určitě nejsem jediným zastáncem názoru, že pohled na ručičku otáčkoměru letící k nebesům prostě nějaké čtverečky nenahradí (původní displej sice nabízel i číselný ukazatel otáček, ale to už je úplná zvrhlost :). Řada S2 tak získala přístrojový panel s kombinací klasického otáčkoměru a digitálního tachometru, jaký už známe z FZ1. Digitální displej nabízí vedle ukazatele rychlosti ještě informace o stavu paliva v nádrži, teplotě motoru, hodiny a počítadlo kilometrů.
Po nastartování se automaticky rozsvítí potkávací světlo – Fazer je stále „jednooký“, ale svítí velmi dobře a zapojení druhého světla při přepnutí na dálkové neomezuje jízdní zážitky ani při jízdě v noci.

Motor, brzdy


Od přepracovaných brzd bych čekal o něco ostřejší nástup, i když pro tento druh stroje jsou plně dostačující – možná jsme jen rozmazleni pověstnými modrými čtyřpístky, které Yamaha dříve používala téměř na všech modelech. Všechny verze lze navíc na přání pořídit i s ABS, což zřejmě ocení hlavně cestovatelé.
Informace o redaktorovi
Martin Kabátník (in memoriam) - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)