yamaha_demo_tour




Yamaha FZ6 Fazer S2

Kapitoly článku

Podvozek, jízdní dojmy

Tady si opět Fazer není jistý, jestli je spíš sportovec, nebo turista - vzpřímený posaz s komfortním odpružením kontrastuje s točivým motorem a agresivní kapotáží.


V zatáčkách s ním je zábava díky velmi dobré ovladatelnosti, ale při agresivnější jízdě začne ztrácet díky měkkému podvozku. Za výhodu to budou považovat ti, kteří upřednostní pohodlí na rozbitých českých silnicích. Tam bude při svižné turistice pohodlný a dostatečně stabilní, ale pro opravdu sportovní svezení bude potřeba hledat perfektní asfalt. Při rychlých průjezdech zatáčkami s ne úplně ideálním povrchem se Fazer houpe, chování podvozku je sice stále čitelné a předvídatelné, ale chybí mu potřebná jistota. U motocyklu této kategorie samozřejmě nemůžeme čekat plně stavitelné odpružení, ale třeba Honda ukázala, že ani základní USD vidlice není v této kategorii nedostupná, a opět musím zmínit FZS600, který měl od roku 2000 alespoň přední vidlici s nastavením předpětí. U FZ6 se musíme spokojit se standardní volbou mezi sedmi polohami nastavení předpětí centrálního tlumiče. Velmi dobře chránící kapotáž zaručuje, že není problém držet stálé cestovní tempo přes 200 km/h. Maximální rychlost se zastavila na číslici 235 km/h, samozřejmě tachometrových. Spotřeba i přes časté využívání širokého spektra otáček nikdy nepřesáhla 7 litrů, při cestovní jízdě se lze určitě dostat o mnoho níž. S devatenáctilitrovou nádrží to při svižném tempu znamená cca 230 km do rezervy. Poté, jak jsme u Yamahy zvyklí, začne blikat poslední dílek ukazatele paliva a odpočítává se počet kilometrů, které jste na rezervu ujeli.
Zrcátka poskytují, narozdíl od „nahaté“ verze, dobrý výhled o dění za vámi a netrpí ani přílišnými vibracemi (což se bohužel nedá říci o rezonujícím plastovém krytu chladiče).


Řazení je mezi 1 a 2 trochu hlučnější, ale jinak je přesné a rychlé. Standardním obutím jsou Bridgestone BT020, které představují dobrou volbu díky použití dvou směsí – tvrdší střed slibuje výdrž pro turistiku, měkčí boky naopak dostatečnou přilnavost pro průlety zatáčkami. Důkazem může být i zcela ubroušený hlásič náklonu a značné části pravé stupačky testovaného stroje, jako odkaz na květnový Yamaha den v Brně.


Zhodnocení

FZ6 S2 je stále tak trochu rozdvojená osobnost. Na jednu stranu nabízí pohodlné cestování, ale s nutností častého řazení, naproti tomu sportovní ambice brzdí měkký podvozek. Rozhodně to není špatná motorka, umí toho dost, ale také v ničem nevyniká. Je lepší než jeho předchůdce, ale zase ne natolik, aby to byl pro stávající majitele důvodem pro výměnu. FZ6 při svém uvedení v roce 2004 představoval atraktivní stroj s moderním designem a elektronikou, ale konkurence je v roce 2007 také o krok dál a Yamaha si stále nese neduhy předchozí řady. Celkově je to zábavný a univerzální stroj. Plusy
  • Nový design čelní masky
  • Dobře chránící kapotáž
  • Zpracování
  • Pohodlí spolujezdce
  • Mínusy
  • Příliš sportovní motor
  • Měkké odpružení

  • Informace o redaktorovi

    Martin Kabátník (in memoriam) - (Odebírat články autora)
    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
    Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

    POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

    Kapitoly článku

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (5x):
    Motokatalog.cz



    TOPlist