Jak moc dospěla Yamaha MT-07? Mezigenerační srovnání!
Text: Honza Zajíček | Foto: Jan Altner | Video: Honza Zajíček , Honza Fuka | Zveřejněno: 21.7.2021 | Zobrazeno: 19 521x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jan Altner | Video: Honza Zajíček , Honza Fuka | Zveřejněno: 21.7.2021 | Zobrazeno: 19 521x
I díky téhle recenzi jsem si na konci loňského června koupil novou MT-07. Teď jsem si video s odstupem pustil znovu a po cca. 5tkm v sedle mohu napsat svou dosavadní, i když zatím poměrně skromnou, zkušenost s touto motorkou. Podotýkám, že jsem na tom podobně, jako Martin z videa, tedy po mnoha letech jsem se vrátil do jedné stopy, moje poslední motorka byla Jawa 250. Nicméně jezdím hodně na horském kole, jezdil jsem i fourcross, dirt, a tak si myslím, že nějaký ten cit pro jednu stopu mám.
MT-07 je zaprvé skvěle ovladatelná a zábavná, pocit lehkosti a ovladatelnosti se skoro blíží jízdnímu kolu. Jízdní pozice je uvolněná a velmi příjemná (mám 175cm a to je asi optimální výška na tuto motorku).
Motor je podle mě fantastický. Na to, že papírový výkon není příliš vysoký, v praktickém provozu mi dělá jen radost. A to jezdím různé styly jízdy, podle toho, v jaké sestavě a chutí s kamarády vyjedeme.
Podvozek úplně zhodnotit neumím, asi jsem motorku ještě nedostal na limit, nebo je to pro mě po Jawě prostě moc velký kvalitativní skok.
Co se designu týče, to je čiště subjektivní věc, takže nemá cenu hodnotit, ale pro mě osobně je to oproti konkurenci, ze které jsem vybíral, černý vetřelec z vesmíru, který mě okamžitě zasáhl a hned jak jsem jí viděl naživo, věděl jsem, že je to ona.
Zatím nemám najeto moc km, ale v průběhu roku jsem si vyzkoušel i několik dalších motorek (až po Hayabusu) a zatím mě nenapadá jediný důvod, proč bych jí měnil. Prostě mi z těch motorek pro můj styl jízdy a očekávání přijde nejlepší.
Takže pro začátečníky, nebo navrátilce do jedné stopy také určitě doporučuji.
Při vašich recenzích mám trošku problém s tím, že jste menšího vzrůstu. Pak je jasné, že vám sedí každá motorka a větrný štítky fungují. Je to potom trošku zavádějící.
Měl jsem možnost se svézt právě na MT-07 a ta motorka je malinká. Měřím 193cm a poskládat se na ni, byl celkem problém. Ona sice jede a všechno dělá jak má, ale máte tak trochu stísněný pocit.
Jinak samozřejmě pěkná recenze.
Když k nám přišel poprvé na trh, tak byl za 130 000, měl jsem ho objednaný ale měl jsem čekat prý min. 5 měsíců. Tak jsem nakonec šel do jetý mašiny. Škoda, moc se mi MT líbí.
1 reakce
Hezké porovnání, dobře jsem si početl, díky. O této motce jsem dvakrát silně uvažoval a nikdy nekoupil. Jednak se mi nelíbí to jedno oko, ale především je malá pro normálního (188 cm, 104 kg) středně vyžraného Evropana.
1 reakce
Výbornej dvouvál za slušný šušně.Plusovej bod za širší řídítka,nový světlo je divný-štve mě tam ta čočka uprostřed.
To srovnávání s majitelem staršího modelu je super.Dobrá práce
1 reakce
Dobrý nápad do testu to srovnání. Osobně mi naháče, včetně pseudoretro XSR od Yamahy, nesedí. Více se mi líbí Tracer 7 a 9. Ale o to víc jsem si neporozuměl s dokonce dvěma dealery, kteří asi mají málo kusů a prostě nemají o zákazníka zájem.
Nechápu jednu věc - má to být motorka pro začátečníka a nedají tam kontrolu trakce... Pro mě osobně jako začátečníka je to v podstatě deal-breaker, i když jinak se mi motorka líbí a přesné by mi vyhovovala.
9 reakcí
Super článek
po 4000 km na mé nové 07 se neztotožňuju pouze s rychlostí na 6ku při 5000 rpm
asi je to váhou jezdce
mám to kolem 120 km/h. Ale i tak jsem po 40 km na dálnici kde jsem jel kolem 150 - 170 km/h nezaznamenal nějakej vyšší nárůst spotřeby 
Jinak po těch 4000 km mám spotřebu 4,5l - jízdy po městě do práce, ale víc okresky mimo město.
1 reakce
Nevím, jestli je MT07 geniální motorka. Podle mě spíš vystihuje dnešní kult motorkaření. Je nenáročná na uživatele, má spoustu elektroniky a doveze váš bezpečně z bodu a do bodu b. A tak nějak se vyvijí celá společnost. Nechceme extrémy, nechceme ovládání, kterému se jezdec musí podřídit a naučit sám sebe něco nového. A přesně to je důvod, proč nikdy neprodám své historické stroje jako jsou RSV Mille, 1098S, Blackbird, nebo CR250.. tady totiž potřebujete zkušenosti, mezi ušima mozek a tak trochu koule, abyste se svezli v rytmu, které ty motorky vyžadují.. doufám, že gigantičtí výrobci nezanevřou na motorkáře se srdcem..
11 reakcí
el plyn to nemá, abs charakter neničí a srovnavas nesrovnatelné... Ale myšlenku chápu a máš svým způsobem pravdu. Proto mám doma starého Monstera :)
07 je geniální motorka, o čemž svědčí rekordní prodeje už 7 let a taky fakt, že jí vlastně stačilo dvakrát faceliftovat na totožné platformě. Hlavní zásluhu na tom má "ultralight" koncepce a hlavně vynikající motor, to je vyloženě motorářskej majstrštyk(s laďákem je to pak vyloženě bliss and heaven, dunění jak čopr v nízkejch, ve vysokejch pak zvuk jak letadlo plus chrchlání při zavřeném plynu a občas rána při odřazení jak u wrc
). Ani 09, byť je o dost výkonnější, není takhle skvěle vyladěná(jezdím na obou) Jinak vibrující řídítka u své 07 model 2014 vůbec neznám, jsou uložené v sílentblocích. Je možné, že nový model je má standardně napevno. A otáčky 5tis na šestku ve 130, to bude mít asi hodně změněnou převodovku, moje točí při 5tis necelých 120 tachometrových. Design masky u novýho modelu mi přijde kontroverzní, ale ne vyloženě ošklivý jako třeba u nové 09. Díky za super video a počtení, skvělá práce kluci! Hned sem dostal chuť jít trochu potahat za lanko
6 reakcí
Nová má taky silentbloky, možná tvrdší, protože to, v čem je měla Martinova, to jsem byl docela v šoku :O
Jinak ty nový "hmyzí hlavy" (např. i KTM...) mne taky zrovna netěší...
Trochu asi pomůžu Ivanovi, i když nám (7? a 57,5) už to může bejt pomalu celkem jedno...
Jak dlouho ještě si budete smět takovýhle motorky jako funglovky kupovat Vy mladší a úplně mladí = 14 let nebo míň (VB s návrhem 2030 předběhla EU, tak netrumfnem je zase...?)...?
5 reakcí
Když vidím, že stejným způsobem je pro letošek "upravená" moje GSX-S 1000, jsem rád, že jsem koupil loni. Spolehlivá technika, relativně "hodně" motorky a solidní výkon. No a samozřejmě dobrá cena. Nový vzhled typu Kyklop se mi u motorek obecně moc nelíbí.
Než tohleto,tak už raději MT10 - afro-r1 to vystihl přesně
- nastává doba povětšinou oblud
1 reakce
Ivane - jasný souhlas,jen ještě dodatek - škoda každého slova,které o tom napíšeš
Jediný problém téhle Yamahy je, že zepředu vypadá čím dál víc jak jednooký šváb.
Mám XSR700 a musím súhlasiť, že ten štandardný podvozok je dobrý tak na 2-3 sezóny. V momente keď sa človekk rozjadí a chce jazdit športovejšie tak na brzdách to potopíte na dorazy bez problémov a to vážim 75kg.
Výhodou zase je že ako začiatočníka to nevyklepe na zlej ceste a v momente keď si uvedomí že ten podvzok nestíha tak možnosť moto predať alebo pustí minimále 600e aby vymenil zadný tlmič + pružiny aj s podložkami do predných vidlí a hustejši olej. Osobne som zvolil druhú možnosť len kvôli tomu že si chcem ešte xsrko nechať.
1 reakce
Na to světlo si nezvyknu.
Nic proti, ale za předpokladu, že se 3 sezóny nesáhlo na olej ve vidlicích a tlumiči - tak naprosto souhlasim s tím, že ten podvozek stojí za kulové. Možná se s předpokladem pletu
- nevím.
.
Druhá věc je, o kolik by se to zlepšilo s novým olejem a případně seštelováním podvozku...aneb olej podvozek nevylepší, jen mu vrátí funkčnost
Takže Martine, koukni na ten olej a uvidíš a nebo nejlépe k někomu, kdo ti je schopnej se podívat na podvozek a dát ti to do pořádku.
3 reakce
Novy olej toho moc nevyřeší a seštelování u neštelovaciho podvozku se rovná výměně komponent, u téhle motorky možná už blízko třetině její ceny a neřeší to ostatní věci jako řidítka a celkovou malost...
Pomalu se stava uspechem, pokud neni motorka po dvou faceliftech vyrazne horsi nez ta puvodni.
Možná máš Ivane pravdu. Také nejsem příznivec elektromobility. Považuji ji za slepou kolej vývoje, která nás všechny normální lidi bude hodně bolet. Takovou tu nižší střední a střední třídu. Tedy hlavně finančně bolet. O újmě na psychice ze zásahů EU raději nemluvím.
Sem ale tento povzdech nepatří. Vytapetuj diskuzi, až tady bude test nějaké té elektro hrůzy, která má dojezd 115 kilometrů na jedno nabití a kterou pak musíš několik hodin nabíjet.
3 reakce
Díky autorům článku za *propagaci* NORMÁLNÍCH bajků
a protože už nám tady nějaký čas nebylo představeno žádné
z těch úžasných é-vozítek (prý)budoucnosti,
S OMLUVOU autorům přidávám malou dnešní aktualitku
ze světa energetiky :
Cena elektřiny poroste o 10 až 15 procent ročně. A to není vše, říká expert.
**************************************************************************************
Dnes 5:51 Dominika Jeřábková, Novinky
Nový blok Dukovan se nepostaví, jde o předvolební populismus, míní expert
na energetiku a minoritní akcionář ČEZ Michal Šnobr. Podle něj celý svět
nakonec vyčká na nové technologie, prozatímním řešením je plyn.
V rozhovoru pro Novinky zmínil také nevyhnutelné zdražování cen energie.
A můj dovětek ?
"" Kupujte,bloudi, é-vozítka - zanedlouho se budete divit co provoz stojí.""
5 reakcí
Proc to sem dává? Myslí si, ze těmito nesmyslnymi komentáři odradí lidi od koupi e aut nebo e motorek. Nebo, že by si Tesla, Volvo nebo třeba Ferrari řeklo, ze Ivan ví, jak má vypadat budoucnost a přestanou to od zítřka vyvíjet.
Jeho štěk beru jako klasický spam a měl by být mazan. Nemá s MT07 nic společného.