Benelli 752S vs. Yamaha MT-07: Dvouválcová zábava za rozumnou cenu
Text: Vláďa Novotný , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 2.6.2020 | Zobrazeno: 30 074x
Text: Vláďa Novotný , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 2.6.2020 | Zobrazeno: 30 074x
V květnu jsem si koupil novou 07. V černý barvě. Ještě stále se tetelím když se s ní jedu prohnat. Prostě nelituji a jsem šťastnej že jsem do ní šel.
Ten moment, kdy Italove s Cinanama delaji velky motorky me bere ...
neviem nepaci sa mi ani jedna. ale... spojenie talianska motorka z cinskych dielov
to znie ako recept na caste navstevy servisu.
Vybral bych si Benelli. Motocykl se vybírá hlavně srdcem, kdy jsou důležité i jiné parametry než hmotnost, koně přepočítané na hmotnost atd. Benelli vzbuzuje více emocí. Navíc je to dospělejší motocykl, Yamaha je taková juniorka. Aspoň z mého pohledu. Úplně nechápu komentáře o nějakém zaplacení redaktorů kvůli preferenci Benelli. To je skoro urážka a podsouvání neférového chování. Statické srovnání podle "papírových" parametrů může vypadat nějak, fyzické svezení ale zcela jinak. Ve skutečném provozu třeba mimo město se motocykl může jevit jako lepší volba než Yamaha i přes handicap vyšší hmotnosti. Nějaké"kravení" v provozu neprovozuji, chci se domů vrátit jinak než v zinkové rakvi. Takže mi nevadí, že motocykl nejde na zadní jen plynem, že nejde tak pěkně na "kolínko" atd. Chci se pěkně povozit při sobotním celodenním výletu, chci aby byl na motocykl pěkný pohled. Že je moto čínské výroby? To už dneska vůbec neřeším. Důležitá je kvalita, ne odkud výrobek je. Volvo je stejně tak čínské, v Mercedes Benz má 10% podílu číňan atd. Mnoho tzv. zavedených firem je v CN rukách aniž o tom víte. Já se byl na Benelli 2x podívat a zásadní přešlap jsem nenašel. Provozní spolehlivost ukáže až čas. Takže za mne Benelli
8 reakcí
Mám letošní model 07 v šedooranžovém provedení které zastaralejšímu vzhledu dodalo šmrnc, zatím si rozhodně neztěžuji, je to malá motorka po těch autobusech co jsem doposavad měl, ale motorově jedna z nejlepších, už bych nechtěl nic nad 1 litr objemu a hromadu váhy k tomu
2 reakce
Tady není o čem přemýšlet
jednoznačně Yamaha
Resil jsem na zacatku roku presne tohle dilema a vzal nakonec mt-07 za 150, fungl nova. Za tyhle love to proste nema konkurenci a jak to lita po 1000km ty kraso, do 4 to vystreli jak z praku, do Prahy best ever masina a nelituji.
No asi jak kerej litr, viděl jsem frajery co by to na mt 07 nandali kdejakemu litru pokud nepočítáme debilni dálnici .
2 reakce
U 07 jsou kratší kvalty do čtyřky, kvůli zábavě, i tak ale na 4ku jede skoro 180
6ka je zase příjemně dlouhá na odlehčení motoru. Škoda, že testmeni neuvedli, kolik obě motorky točej při daný rychlosti
Kašlete na to.
Kupte si litra, ten jede víc!
Tyhle fotky sem někdy začátkem roku 2009 stáhnul z webu tehdy eště italský Benelli. Avizovali tam tehdy příchod naháče střední třídy, jehož motor vzniknul odberáním jednoho válce z tehdejšího TNTčka. A vzhledem k tomu, že vrtání a zdvih současný 752 odpovídaj motoru 1130, zdá se, že číňan po deseti letech dopuckal projekt do série. Třeba se i dočkáme toho, že eště jeden válec přidaj zpátky
V papírovým magazínu, kterej má nekonečný možnosti a může si dovolit motorky vážit, dospěli k tomu, že Benellka s plnou nádrží má 232 kg a Yamaha rovněž s plnou 185 kg - pro rejpaly, Benelli uvádí o 0,5 l větší nádrž, to už asi měřením neověřovali.
Dál, jelikož papírový magazíny vůbec netrpí konkrencí "bezplatnejch" webovejch portálů, a neustále jim roste náklad, tak si dokonce můžou dovolit dávat motorky na brzdu. A tam zjistili, že Benelli nedokáže vyšší zdvihovej objem přetavit v odpovídající nárůst točivýho momentu, naopak, trpí kolem 5.000 otáček jeho citelným propadem. V kombinaci s nadváhou z toho plyne, že v pevným i pružným zrychlení (další podružnost, s jejímž meřením se obtěžujou) jí ukáže záda i tak věkovitá konkurence, jako SV 650.
No a hlavně maj redaktoři papírovýho magazínu koule, takže když je Benelli dražší, těžší a slabší, než konkurence, tak taky natvrdo napíšou, že je horší.
1 reakce
Já hlasuji pro Super Duke 1290
....
Benelli má zadní tlumič v pohodě.Jen je vněm malý tlak.Stačí při fouknout a je to v pohodě.
Číňani na té benelce svařili rám a kyvku asi z tyčoviny místo trubek... 44kg
Jediná vada u MT stávala 139000Kč nová ,cena se navýšila ale moto zůstalo stejné.V této kategorii jedině Honda popřípadě Kawa..
2 reakce
Žiadnu som si nevybral. V tejto kategórií po stránke dizajnu jednoznačne CB650R
1 reakce
40 kilo navíc???
I kdyby se u Yamahy sekli o 10 kilo, tak je to pořád astronomický rozdíl mezi motorkami stejné třídy. To prostě neokecáš!!!! Odpornej mastodont ta Benellka... MT07 je jasnej kandidát pro manželku. Lehká, hravá, obratná, bezpečná a hezká. Budou si spolu skvěle rozumět.
Šel bych do yamahy.Výbornej motor,lehká..prověřenej japonec.Možná ty širší řídítka by bodli..
Motor a trvanlivost především, takže za mě MT-07
Vzhled je subjektivní, někomu se může líbit 07 víc, ale že má lepší motor než Benelli je neředěná pravda.
Navíc podvozek už se taky od roku 2018 zlepšil oproti první verzi kde to bylo horší.
Noa pak u Itala prostě nikdy nevíte kdy vás vyšplouchne.Benelli pořád není Ducati.
Za mě Benelli.Na Yamahu se stejně poskládaj jen menší postavy,má takovej měkčí podvozek a krátký kvalty,aby vyzněla akčně a navíc se mi nelíbila ani jako novinka..
Yamaha standardně hmotnosti "prikrasluje " - rozuměj kecá
Opravdu bych byl velice pro motorky s plnou nádrží vážit.
No tak vzhledově je to bez debat a tím nemyslím chybějící facelift se světly ve formě nějakých LED pásků...
Hezký světlomet, přiznaný rám a vidle jako mamutí kly. V tomto směru není vočem.
2 reakce
Hodně se porovnávají hmotnosti, ale dal si někdo práci ty motorky zvážit a zjistit, jestli to odpovídá číslům v TP? Možná by to nebylo od věci to při testech dělat automaticky a ne se spolehnout jen na udávaná čísla, která nemusí sedět.
6 reakcí
Ahoj, asi by to šlo, ale chci zde napsat jednu věc. Začalo to v roce 2001 u samostatného testu, kde byl pouze text a pár fotek, občas zvuk MP3. Nyní děláme srovnávací testy (2 až 5 motorek není nic vyjímečného), k tomu kvalitní videa, hromada fotek. Některé testy jdou ještě více do hloubky tím, že se spojíme s majitelem předchozího modelu (např. Honda GW, Ducati SCR, atd..). Takže test je záležitost ne 2, ale 3 a více dnů - musíš to potom taky všechno napsat a sestříhat. Tohle všechno bere velké nároky nejen na ty redaktory, ale hlavně na čas a pak také na mě, protože všechno něco stojí a čas je tady nejdražší faktor. Pokud budeme motorky ještě dávat na váhu (+ pak budete chtít ještě na motorovou brzdu), budete ochotni za ty články platit? (placený účet už také připravujeme). Mně by se také líbila spousta věcí navíc v testu, ale je třeba si uvědomit, že žijeme v ČR a ne v Itálii nebo v Německu, kde má např. Motorrad v tomhle úplně jiný možnosti. Snažíme se balancovat a připravit pro vás test, kde ty hlavní věci jsou pro všechny k dispozici bez toho, abych musel video překlikávat otravnou reklamou (viz. YT).
Za me MT 07. A je to japonka tak by měla byt i spolehlivější
V tomhle výkonu je u Benelli ta váha neomluvitelná a byť to může pocitově dělat dospělejší motorku, zas to musí trpět v rámci toho zrychlení a i ta výkonnová křivka, na kterou upozorňují bude něco, co tě bude srát. Takže místo koukání se na moto u kavárny u mě vyhrává jízda a MT-07 je z těchto dvou jasná volba.
Jestli Benelka stojí 190K, tak to už ve stejné váze Aprilii Shiver s těmi koníky navíc, charakteru to má na rozdávání, displej, co se odezvy týče naprostá špička a ten rozdíl 20-25K oproti Benelce s ohledem na devítistovkový dvouvál s vyšším výkonem naprosto přesvědčivé.
A to ještě nezmiňuju podvozek, kde má Benelka totálně nevyrovnaný předek vs zadek v pružení - to Aprilia je na tom velmi vyrovnaně a jestli v jistotě jízdy vyhrávala MT-07 oproti Benelli, tak Shiver je o další level výš.
Ale chápu, takto bychom se mohli posouvat do nekonečna, ale v kategorii okolo 200K je fakt co vybírat...
Já na MT-07 najel 20K km a důvod, proč jsem to dal pryč byl podvozek a krátký kvalty, kdy to bylo fakt jen na blbnutí, ale táhlý zatáčky a delší jízda byla na té krátké převodovce prostě znát - tam ty delší kvalty mají něco do sebe - viz. popis v článku.
tak tady neni o čem, japonec nebo čína?
japonec lepší motor a stojí míň. Jinak ten podvozek mi přijde u MT-07 v pohodě, když nechcete jet vyloženě palbu v zatáčkách někde hodně přes 150.. Problém jsou spíš naše žalostný silnice...
Myslím, že je to úplně naopak, že je těžší, protože se na ní nějaký hi tech materiály nenajdou.... Může vypadat jak chce, ale 44 kilo je kurva rozdíl... Nemám rád hubený holky
ale tlustou motorku nechci...
Yamaha bez nějakého přemýšlení !!, na vzhled kašlu podstatný je přeci MOTOR sakra !!! Navíc vzhled upravis, ale těch 44 kg už sotva...vzhled nejezdi...
1 reakce
Jednoznačně Benelli
Těch 44kilo bych mohl jebat protože ta Yamaha je hnus velebnosti
1 reakce
To že by v Yamaze mohli zamakat na LED světlech a blinkrech a trochu zvukově lepším vejfuku, o tom žádná. Ale to jsou ptákoviny co si muže každej dodělat a pro spoustu motorkářů to je radost se v tom šťourat a cpát do toho prachy
. Jenže těch 44kg z tý číny nevořežeš.
1 reakce