Test Voge 650DSX: Prostě traktor!
Text: Jan Rameš | Foto: Jan Rameš , Barbora Ramešová | Video: Jan Rameš , Honza Zajíček | Zveřejněno: 11.10.2021 | Zobrazeno: 30 407x
Text: Jan Rameš | Foto: Jan Rameš , Barbora Ramešová | Video: Jan Rameš , Honza Zajíček | Zveřejněno: 11.10.2021 | Zobrazeno: 30 407x
Vďaka za vtipnú recenziu. Len podotýkam, že ten tvrdší podvozok po pár kiláčkoch príjemne zmäkne.
jen aby byly díly https://motosvet.cz/novinky/1198-koncern-loncin-holdings-bankrotuje-na-motocykly-voge-a-wuji-by-to-nastesti-nemelo-mit-vliv.html
Kecy kolem provozní hmotnosti by nebyly, kdyby se testované motocykly pravidelně vážily v rámci základu každého otestování. Jestli to váží těch cca 220, tak je to prostě, na jednoválec, těžká potvora. To však ty čínské stroje jsou všeobecně, prostě kvalitní materiál něco stojí a číňani hrajou na koncovou cenu, která se ovšem, s kvalitou výroby, již dotahuje na běžnou zavedenou produkci. Vzhled je subjektivní. Za mě to nevypadá špatně, ale obligátní zobáček si mohli odpustit. Mě ty zobany u 19 palcovýho předku přijdou fakt zbytečná póza.
Na druhou stranu jsem rád, že klasická 650 jednobuch ještě vznikla a doufám, že zase nezmizí. Prostě na trhu tyhle "lidové" motky chybějí a jsou lidi, kteří takovou koncepci mají rádi.
Doufám, že to na m.cz nefunguje stylem "My vám půjčíme motorku a vy jí v článku a ve videu pochválíte a tady je něco na kafe" Pokud to tak není tak se m.cz omlouvám.
Mnoo, jako půjčil bych si ji v půjčovně někde na ostrově, ale koupit bych si ji rozhodně nekoupil.
Ze zásady Čínu ne.
Čína zvedá objemy. Umí i skutečně hezké motorky, jedna tu byla nedávno recenzovaná, ale pro tento případ to neplatí. Ale zas zajímavé motoricky.
Už se těším, kolik těch nadšených fanoušků skvělých čínských motorek potkám na silnici. A jen tak na okraj. Když autor testu vydává nedostatky za klady, působí to velmi podivně. Ale stačí přesunout článek do placené služby a bude vše ok.
továrna pěkná, to týnec nikdy nedožene:
https://www.youtube.com/watch?v=mijxBxzu-JE
Ale nedůvěra ke spolehlivosti a životnosti bude ještě několik let. Hmotnost může odpovídat, jestli použili obyč ocel s větší tloušťkou. Motorrad zvážil voge500 sundáním kufrů (držáky nechal) 222kg.
tak jako celek to nevypadá zle. Ale za 180 tisíc? čínský enduro, co nemá ani hliníkovou kyvku? Proti gustu... a skoro 220 kg... to má rám z olova? Honzis píše, že to tak vůbec nepřijde, tak to bude asi chybnej údaj. Díky za video kluci
1 reakce
Konečně zase jeden charismatický motor v mašině na cestování.
F650GS 2021
Mít malý rozpočet - jdu do lehce ojetého japonce.
Chtít funglovku - zvážil bych V-Stroma 650 XT.
220 tisíc ale motor 52kW je někde jinde.
A k tomu spolehlivost prověřená milion krát a jednoduchá základní údržba.
Dneska musí člověk koukat hlavně na to, aby se to nesypalo/ servisní náklady. Všechno půjde kvůli energiím drasticky nahoru.
Prijemna recenze, jen tolikrat zminovane pochybnosti o hmotnosti motocyklu a vysce sedla - to si redakce nemuze dovolit poridit vahu nebo se domluvit s nejakym JZD kolem na zvazeni a k tomu investovat chvilku do zmereni vysky sedla od zeme? Prave ta cisla pak pusobi v kontrastu k vyrcenym pochybam o rozdilu vuci vyrobcem deklarovanym hodnotam dost rozporuplne.Tyhle rozdily "live" vs.vyrobcem poskytnuta data jsem zaznamenal u vic vasich testu totiz.
A přitom zrovna ty Rotaxy byly proti Japoncům takové jemňoučké a charakterem spíš dvouválcové
To bych musel bejt magor abych si místo Hondy za stejné prachy koupil rejži. Nic proti rejžím nemám,ale ta cena by musela být tak 120 aby to dávalo smysl. Dovozce tlačí prachy do reklamy všude kde se dá, uplatí i pepču,ale co platné pořád to bude levná jebka s přestřeleńou marží českého překupníčka.
2 reakce
Já toho číňana úplně nechápu - pracně homologuje starej jednobuch na euro5 aby ho zasadil do cestovní motorky, a nenechá se zmást faktem, že na cestovní využití se tenhle motor hodí jak fenek do Arktidy.
A že tu je na trhu po různejch DR, XT, KLR díra velikosti jámy na mamuta, to jasnozřivě ignoruje.
4 reakce
ROTAX mam teda stale zafixovanej jako Rakousky vyrobce a ne nemecky.Delali letecke motory a snad stale vyrabeji.A BMW si je nechalo dodavat a ne ze to byli BMW motory ROTAX
1 reakce
Jojo, s tou váhou DSX je to jako se schopností našeho prezoša vykonávat funkci... samý spekulace ...
Zavezte to do šrotu, hoďte to na váhu a schválně, kolik za to šroťáci dají...
No mně se nelíbí hlavně ta hmotnost, těžké jak dvouválec.
1 reakce
Pěkný článek.
Škoda že nemá alespoň 21” kolo v předu a enduro sedlo. Ale více mě zaráží váha jednoválcového endura. Bylo by fajn kdyby jste měli možnost každou testovanou motorku zvážit s plnou nádrží tak jak vám ji zapůjčili, takže včetně příslušenství.
Tak doufám, že na evropský trh vrhne Kawasaki svou novou KLR650. Je to stejný typ motorky, v USA za cca 7000$.
2 reakce
Škoda že se nedá koupi VOGE 500 což je lepší volba. Tohle není přeci do terenu max na polňačky. Silniční rozměr kol, zdvih 180mm a vysoká hmotnost. Jednoválec na cestování nefungoval nikdy. Jestli to opravdu vibruje jak se píše, bude na cestování utrpení. Nechápu to nadšení z ryze čínských motocyklu. Evropu dohánění, ale hlavně cenou. Tohle si přeci nikdo normálně smýšlející nekoupí.
1 reakce
Vibruje to úplně stejně, jako tenhle motor vibroval vždycky
Svět něco odjezdí a Čína to nasadí do fungl nové motorky.
Vůbec bych o takové motorce nepřemýšlel i přesto, že je pro mne malé enduro v hledáčku
- za stejné peníze můžu mít novou Hondu se stejným výkonem
- síť má pět poboček v republice a z toho tři na Moravě - západ a jih republiky nic
- pocitová hmotnost versus skutečná hmotnost - to jako homologovali motorku a sekli se o čtvrt metráku? Pochybuji
- motor není jediný atribut spolehlivosti motocyklu - rozhodující je celek a v dnešní době elektronika
Nevypadá špatně a své zákazníky si najde.
Ale to,že Čína jde dopředu a Evropa úplně naopak je fakt.
3 reakce
Měl jsem možnost na DSX najet cca 200Km a po prvních rozpacích jsem si motorku opravdu hodně užil. A doufám, že bude ještě možnost se svést. Fakt mě jízda na ní bavila.
Než tohle to tak raději trochu jeté GS, Afriku, Tennerku, KTMku
3 reakce
Tak takový vibrátor a traktor bych fakt nechtěl. Ať si to Čína strčí do....
1 reakce
Vida vida! Číňani se rok od roku zlepšujou... zato my si tu házíme pod nohy ekoklacek za ekoklackem. Jenže větru, dešti ani ekonomice neporučíš ani od bruselskýho stolu, to se eurosoudruzi šeredně pletou, takže Evropa bude postupně hrát druhý housle, třetí housle...a nakonec si dá z orcherstu padáka. A zelení budeme konečně všichni. V ksichtě
3 reakce