Vespa Primavera 125 S – to není skútr, to je Vespa!
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Dominik Valášek | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 12.8.2024 | Zobrazeno: 13 624x
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Dominik Valášek | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 12.8.2024 | Zobrazeno: 13 624x
Něco na těch Vespach je. 300 by se mi líbila. I nová Lambretta je moc pěkná, ale tam nechápu tu cenu za Číňana. Vespič je aspoň Talian, tak nějak se uživit musej.
Ohledně zrychlování z křižovatek bych chtěl říci všem začátečníkům. Velká část aut umí zrychlit z 0 na 50 stejně nebo rychleji než 125 skútr, jen většinou řidič ten plyn na "oranžovou" nesešlápne na podlahu.
Další rada je, že skútr je oproti kolu děsně těžká mizerně ovladatelná kráva, která má navíc brzdy na opačných stranách řidítek. Ovšem oproti většině "motorek" je to ještě celkem přívětivý stroj, konstruovaný opravdu na přepravu z místa A do místa B. Bez ambicí na prodloužení nebo vyztužení čehokoli... Tedy až na Vespu...
Pro milovníky Vespy - proč ne. Komu je Vespa volná, půjde jinam. Tak to má byt, tak je to spravne...
Než na to ovšem došlápne EK. Nebo než došlápneme naopak konečně my na ně, na ty ideologický, bezcenný a vše kurvící zelenobolševický ludry...
Bocni stojan lze normalne dokoupit jako origo prislusenstvi. Pod kapotazi je i pripraveny konektor na chcipak. USB konektor v prednim kasliku take je, v horni casti zakryty gumovou krytkou. Zvlast ten stojan bych v clanku opravil, kdyz to jeste zvyraznujete tucne, jako "uplne pitomou" vec.
Když už na náplavku, tak jedině se žlutým strojem


1 reakce
Na skútri som sa v podstate nikdy neviezol. Ale asi je trochu veľa nadšenia a internetovej aury okolo Vespy /alebo sa to podvedome vytvára/, niečo ako GS medzi motorkami. Ale GS chápem, na výlet do Španielska napríklad, s Vespou neviem, čo by som robil.
8:06, čo ta chyba v strihu? :)
4 reakce
prý chyba střihu.... jsi mě vyděsil :) umělecký záměr pro fajnšmekry ;):):)
Vespa je Vespa.
https://youtu.be/n_o3i5H-fLc?si=ElQWdpwXEA3EBjmv
Predstava Dominika (kus motorkara) na zltej Vespe je usmevna, ku podivu na tom nevypadal spatne
Ani vyskou/velkostou, ako pisali kolegovia nizsie, je to um rokmi vypilovaneho dizajnu a ergonomie. Fajn testík
Potkal jsem i dva důchodce v Itálii v Dolomitech na šotolině v cca 1900mnm naVespě
, bohužel jsem to nenafotil . Jednalo se vyhlídkovou vcestu a byly asi 2Km od asfatlu ale itak to musel být výkon / byli trochu zoufalí / Ale jak se tu píše Vespa není skůtr ale Vespa, tak i jak Jawa není motorka
ale Jawa
1 reakce
"Kupujícím Vespy je vyšší cena úplně volná, stejně jako jsou jim lhostejné všechny výše popsané nedostatky. Tahle značka nefunguje na racionální bázi. Vespa je „lovebrand“. Řekl bych, že tuto větu lze použít skoro u všeho, co se prodává. Podívejme se na auta, mobilní telefony, oblečení...
4 reakce
To je tak hezký a ještě v tý žlutý barvě...
Ještě, že bydlím na maloměstě a do práce chodím pěšky, takže pro to nemám využití. Jinak bych asi nějakou Vespu potřeboval (ideálně objem 300)
koupil sem Primaveru pred prazdninami a za priplatek asi 700 sem dostal bocni stojanek.
Vše, co je v článku psáno, je pravda. Sám mám vespu 300, taky žlutou a velká spokojenost. Je ale fér si přiznat, že v technických aspektech je vespa v porovnání s japonskou nebo korejskou konkurencí buď horší, nebo dražší .. takže jak shrnuje článek - vespa vlastně není skůtr .. někdo si ji kvůli tomu nekoupí, pro někoho to je dobře.
2 reakce
Ano, tvoje cestopisy mě hodně nahlodaly. Vespa 300 je nyní můj vysněný skútr: https://www.motorka...t=clanky&scr=204
Tady je videt jedna hodne dulezita vec. Kterou se jantari z Asie doted nenaucili. Udelat skutr tak, ze i mala 125 nabizi tolik prostoru pro cloveka jako je redaktor at uz k sezeni nebo pro chodidla nebo kolena. Se mi otevira nuz v kapse a natahuje zaver pokazde jak sednu i na nejake "maxi" skutry clovek se tam nevleze nebo ma kolena u usi a podobne. Zatimco Vespa jakakoliv zdy naprosta pohoda a cestovani na dalky taky zadny problem.
PS: Kazdy majitel Vespy vi, ze bocni stojan je k hov.. a nic neudrzi (leda na naproste rovince a v bezvetri). A tim jak snadno to jde na hlavni neni duvod to bocnim hyzdit nebo s nim zvysovat vahu
1 reakce
Vespa je kategorie sama pro sebe. Jak říká kolega. "Dal bych si jí do obýváku místo televize".
Dotaz na redakci. Začínají být docela populární kategorie ADV skútrů. A to i ve "dvackové" kategorii. Co takhle porovnání Aprilie SR GT 125 vs novinka VOGE SR 125i ADV vs SYM ADX 125i...
2 reakce