Triumph Speed Twin 1200/RS: Sportovní retro, nebo Thruxton bez kapot?
Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický , Filip Tichý | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Foto: Triumph | Zveřejněno: 6.1.2025 | Zobrazeno: 15 260x
Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický , Filip Tichý | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Foto: Triumph | Zveřejněno: 6.1.2025 | Zobrazeno: 15 260x
Pěknej článek, ale zůstavám u staršího modelu, přeci jen ty barevný kombinace mě už tolik neoslovují
Klasik ideál
Filipe smekám. Skvěle a do detailů popsaná motorka. To mluvené slovo se stáním u motorky Vám skvěle sedlo. Spousta souvislých informací, má to hlavu a patu. U Vás určitě lepší než popis z helmy. Díky za test.
Hned bych si chtěl na ty krásný motorky sednout a někam vyrazit. A sice jsem spíš divokej jezdec. Ale zrovna tady bych si vybral taky tu základní verzi. Protože takovahle klasika má člověka i povozit na pohodu. Na RSu bych pořád jen lítal jak prase.
A taky, ta barevná bíločerná základní je mnohem hezčí než ta divná oranžová.
Ahoj, díky za fajn článek i video! Dovolím si drobné upřesnění. Öhlins odpružení u RS verze se týká pouze zadku, předek je pořád Marzocchi, i když v nějaké jiné, asi lepší a nastavitelné specifikaci.
Jinak nádherná motorka, škoda těch budíků. To je asi jediná věc, která mi zatím zabránila vyrazit do Triumphu (a před tím s kuklou do banky). A argument mobilem neberu. Jsem z IT oboru, mám velice kladný vztah k moderní elektronice, ale možná právě proto to na klasické motorce nechci. Neříkejte, že by přepínání dvou/tří jízdních režimů a USB zásuvku nevymysleli jinak. To mi spíš připadne jako šetření nákladů.
Krásné stroje! Obojí zajímavé. je mi líto Thruxtona, kterého jsem vždy považoval za vrchol. Café racerů začíná být na trhu fakt nedostatek. Ty dva budíky mohli nechat.... třeba s malým displejem mezi, jako to má Kawasaki Z900RS...mimochodem jen ze soupeřů.
Hned bych měnil. Už jsem se smířil i s jedním budíkem
. Ta bílá kombinace super. Pustil jsem si pak test Horneta 1000. A je mi jasné, že už navždy se mi budou líbit klasické motorky. Ale porovnání cen má něco do sebe, rozdíl cca 60 000,- je dost. Moc se mi líbí i R12, ST 1200 má navrch.
pekne, ale ale som rad za to co mam doma.. nemenil by som. No a ten budík je otrasná lacnota.. vyzerá to blbo.
Fakt pěkný svalnatý naháč, klasika podle mého gusta. Ještě ne moc retro ani hmyzí moderna. Jen bych se taky přimlouval za dva klasické budíky a mezi ně displej.
Thruxton se mi vždycky moc líbil, ale tento SpeedTwin mu hodně dobře sekunduje
Ač jsem na tyhle klasiky ještě moc mladej, musím uznat, že Triumph jako jedinej výrobce dělá opravdu krásný stroje !
1 reakce
To RSo fakt nadherny...!
Ale za me cenovka prilis ujeta, navic jeste s tim fakt hnusnym, lacinym jednobudikem z rozpoctove sestistovky, tam to vazne posr....
Napr. Kawa Z900RS SE, taky krasna, podobnej vykon, taky Oehlins/Brembo, taky zlaty vidle, dva budiky... a stoji o 100 klacku min. Dobre, nema ten quickshifter treba, ale... Uvidime, jak se to bude realne prodavat.
4 reakce
Nildy jsem nad tim nepremyslel, ale proc to ma retez napravo?
2 reakce
To je nádhera!!!!
“Všichni po něm volali, všichni ho chtěli, ale nakonec se moc neprodával a většina zájemců skončila právě u méně radikálního Speed Twinu.” Tak nějak bych to viděl u mnoha klasických motorek. Pod články spousty hlasů volajících pomalu po parních strojích, ale svoje peníze pak za to málokdo dá.
1 reakce
Nádherné kousky, začínám spořit,díky za test.
Zákazníci to budú obzerať v showroome, ale potom siahnu po Yamahe, Kawe či Brixtone. Tie ceny sú dosť vysoko.
2 reakce
2019 versus 2025







Pyčovole, zbyly krabičky od mejdla na holení?
Nádhera
díky za krásnou novinku
Velmi pěkná motorka! Öhlins a Brembo, kvalita ještě někde žije.
Jen doufám, že jsou pořád k mání za příplatek hkliníkové nebo chromované kryty motoru, protože ty černé se na klasickou motorku moc nehodí.
Ahoj mládenci, lanková spojka nebo hydraulická spojka tahá za prsty skoro stejně, je mi 60 plus, ale toto neřeším, dokud jedu tak jedu .... ale moto je krásná klasika, skoro můj šálek z mládí, tak kdo ji koupí ať z ní má radost, a to na furt ... Už aby bylo jaro, sakra ....
Motorka nádherná, až na jednu drobnost, budík... Tohle posrali, měli tam dát dva kulatý vedle sebe, byť třeba by byly TFT, ale ten jeden je prostě divnej.. Jinak technická připomínka, některý části videa, asi ty, co točil Filip, jsou jako sled fotografií, jakoby se video furt kousalo.
4 reakce
Biker_xx > tak trochu jsem to bral na škole a jsem odkojenej televizák, takže tuším, o čem to je a i díky tomu se držím PALu. Navíc kdybych rozhodl, že budeme točit NTSC, akorát si na.eru do bot, protože v PALu jedou i profíci, takže třeba všechny materiály ze zahraničních testování dostáváme v 50 nebo 25 fps. Točit zbytek v 30 nebo 30, je to celý na vyhození, takže lepší jet "tradičně", protože materiály s 30 jsou naprostá výjimka, dokonce mají redaktoři "zakázáno" tak točit, jenže nikdo z nich není profík a většina vlastně ani amatér v točení, navíc mobil často přepnout nejde... Jinak všechna videa od nás jsou 25, i věci co dělám jinde a nikdy jsem neměl žádný problém...
Hezký jsou. Ale proč ty motorky dělají tak malý...
1 reakce
Měl jsem 2x T120 a pak Thruxtona 1200R. Těžko tu zkušenost sdělit, ale ty motory jsou továrny na radost. Od prvního nastartování, přes průběh a hlavně zvuk. Jel jsem toho v životě už dost a tohle patří jednoznačně k tomu nejkrásnějšímu a nejmilejšímu. Samozřejmě, že nedosahuje výkonu jiných litrů, ale o to tam tolik nejde.
Tak snad jim tohle vydrželo i v té nové inkarnaci. Držím palce.
RS, místo displaye budíky (menší display mezi nimi) a ideál. Moc hezká motorka...
Já nechci bejt hnidopich, ale připadá mi, jakobyste přišli o všechny videa z místa testování. Všechny záběry z Mallorcy jsou od Triumphu, v testu není jedinej onboard od Filipa (krom asi 5s hrabání na ovladače) a celej pokec natočenej za barákem Triumphu v Praze a to všechno asi o měsíc pozdějc, než vyšly všechny zahraniční recenze z tohodle úvodního testování...
2 reakce
Krásné motocykly. Děkuji za velmi dobrý test. Kdybych neměl dva lepší Triumphy, ihned bych si RS koupil. Výborný doplněk jsou výfuky Jekyll-Hyde.
Zrejme tak ako pri Z900rs tak aj tu by bola moja voľba základný speed twin. Ešte iná farba ...vlastne červená alebo oranžová z My24 bola super. Som zvedavý aj na 900vkovu radu.
Teším sa až ich stretnem a hlavne budem počuť na ceste .
Máte tu nečínskýho naháče klasických tvarů a stejně zase remcáte, holoto!
Pěkný mašiny i test.Ty u toho vypadáš jako obr s hračkou
Argumentace, že člověk, který má mobil, sáhne radši po motorce s displejem, mi přijde dost mimo. Tím spíš, že to Triumph bere jako náhradu Thruxtonu. Třeba u předchozí verze jsem se zajímal o 1200 právě kvůli tomu, že 900, která by mi vyhovovala lépe, měla jednobudík, i když ještě analogový. Problém byl nakonec jinde - v ergonomii. Vyřešili už u nové verze ty naprosto nepadnoucí prolisy na kolena? Na předchozí 1200 jsem se se 182 cm neposkládal tak, abych neměl kolena vedle nádrže a ne na k tomu určených místech.
1 reakce
U mých 195 cm místa na kolena dost.