husqvarna_svartpilen_801_2




SYM Symphony ST 125: moderní elegán

Symfonie ve volném překladu znamená souzvuk nebo také současné znění více zdrojů zvuku, což by u skútru východoasijské provenience mohlo v leckom vyvolat obavy. Naštěstí plané, protože na Symphony 125 ST žádné drnčící plasty neuslyšíte, a jediným zdrojem zvuku provázejícího jízdu je motor.

Kapitoly článku

Jestli je vám slovní hříčka SYM Symphony povědomá, pak máte dobrou paměť. Skútr stejného názvu jsme vyzkoušeli před dvěma lety, kdy se na konec psala ještě písmena SR. Teď však před redakcí stojí Symphony s příjmením ST, a na sobě má úplně jiný kabát. Zatímco z minulého testu SR si pamatuju hlavně jeho sportovní design, teď se před redakcí objevil elegán v šedém obleku. Jeho uhlazený vzhled decentně podtrhuje pár chromovaných prvků, a dvě linky denního svícení z LED diod  připomínají spíš lepší vůz než skútr střední cenové kategorie. Najde se tu však i pár sportovních detailů, jako například imitace karbonu na některých dílech, nebo červeně vyvedená písmena ST.

Na rozdíl od verze SR má novější ST přední světlo zabudované na praktičtějším místě v krytu řídítek, naopak blinkry se krásně vyjímají v přední kapotě vedle zmíněných korálků denního svícení. Když už byla řeč o detailech, pohled zblízka odhaluje nejen promyšlený design, ale také dobrou úroveň kvality zpracování, a to včetně finálního laku. Tady jsme se museli znovu ujistit, že se nepohybujeme v cenové kategorii 75tisíc+, ale v podstatně levnější skupině.

Jediné, co do elegantní koncepce modelu ST úplně nezapadne je přístrojovka, tvořená kombinací digitálních prvků a centrální ručičky tachometru. Pravidlo že méně je někdy více tady platí do písmene, protože orientace ve změti čísel není zrovna jednoduchá. Například digitální otáčkoměr, který zobrazuje hodnoty v číslech je sice dost výjimečná záležitost, ale zrovna u skútru tak trochu zbytečná. Celkově nevalný dojem z přístrojovky trochu maskuje plexisklový kryt, který se na slunci leskne tolik, že zmatek pod sebou schová - spolu s ním však i zobrazované údaje.

Po stránce komfortu je však o jezdce postaráno skvěle. Dlouhé sedlo a rovná podlaha nabídnou dost prostoru i větším čahounům než mojí 186 cm vysoké postavě, a pořád ještě zbyde spousta místa vzadu. Pro spolujezdce SYM připravil poměrně široký sedák, pohodlné výklopné stupačky a po stranách navíc masivní madla navazující na zadní nosič.

Jako celek působí Symphony ST značně dospělým dojmem, na čemž se podílí především velké šestnáctipalcové ráfky. Jejich přínos však spočívá hlavně ve vyšší jízdní stabilitě a komfortnějším překonávání nerovností. Rozdíl proti menším kolům je téměř tak patrný, jako když se projedete po zámkové dlažbě s nákupní vozíkem a vzápětí s dětským kočárkem. Stabilitou pak podvozek připomíná spíš motorku než skútr, a do rychlých zatáček si na velkých kolech troufá s podstatně větší jistotou. Přesnějšímu řízení pomáhá i solidní odezva od předního kola, vzadu je však odpružení dvou tlumičů nastaveno továrnou dost naměkko, zřejmě v zájmu jízdního pohodlí.

Jestliže se design u verze ST posunul proti modelu SR o pořádný kus dopředu, nelze říci totéž o motoru. Pohonnou jednotkou zůstal vzduchem chlazený jednoválec, jehož výkon mírně narostl na 7,3 kW (9,9 k), což ale pořád nestačí na nějaké větší cestování. Automatická převodovka s variátorem je laděná spíš na hbité rozjezdy z křižovatek než na trhání rekordů v maximální rychlosti, takže se i tenhle SYM Symphony nejlépe cítí ve městě a přilehlém okolí. Do rychlosti 80 km/h akceleruje velmi statečně, ale pak už mu citelně dochází dech.

Kde je však vidět velké zlepšení jsou brzdy, respektive přední kotoučovka. Právě ta byla v našem minulém testu modelu SR největší slabinou, a zřejmě jsme nebyli jediní, kdo si na její vlažný účinek stěžoval. Symphony ST už se v tomto ohledu nedá nic vytknout - pokud tedy budeme srovnávat srovnatelné. Postavit skútr na přední kolo jsem nezkoušel, ale ve všech situacích které jsou pro městský provoz běžné (včetně pár krizových), jsem si tentokrát vystačil s přední brzdou.

Kromě designu a jízdních vlastností patří k nejdůležitějším parametrům skútru jeho užitná hodnota, nebo chcete-li praktičnost. I v tomto směru má Symhony ST co nabídnout - ať už je to rovná podlaha usnadňující nastupování, nebo úložný prostor, kam se i přes velké zadní kolo pořád vejde otevřená přilba. I tady však platí, že dojem dělají hlavně detaily, ke kterým můžeme zařadit například USB konektor pro napájení elektroniky, umístěný v přední uzamykatelné přihrádce, otvírání zavazadlového prostoru tlačítkem nebo "tajný" vypínač zapalování ukrytý pod sedlem. Potěší i zadní nosič, který slouží zároveň jako madla pro spolujezdce, nebo hlavní i boční stojan v základní výbavě.

Za to všechno si dealeři SYMu účtují 54 900 Kč, což je vzhledem ke kvalitě zpracování, jízdním vlastnostem a tříleté záruce docela dobrá cenovka. U mě Symphony ST zabodoval především svým elegantním - a zároveň moderním - designem, stabilním podvozkem a vylepšenými brzdami. Proti verzi SR je sice o něco dražší, ale těch 5 tisíc bych si za novější a celkově vychytanější model rád připlatil.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ design
+ velká kola
+ brzdy


- přístrojovka
- výkon motoru


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist