SYM Fiddle II 125 & Jet 125 4t
Text: Jan Krajíček | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 14.7.2011 | Zobrazeno: 35 420x
Stopětadvacítkové skútry jsou na poli městských přibližovadel už roky oblíbeným kompromisem, který spojuje obratnost a hospodárnost malých skútrů s výkonem a pohodlím, které poskytují větší modely. Na popularitě jim jistě přidá i to, že je od příštího roku budou moci legálně řídit držitelé řidičáku na auto. Pojďme se proto podívat na dvojici 125 ccm skútrů z produkce značky SYM.
Kapitoly článku
Elegán a sportovec – tak by se stručně námi testovaná dvojka stopětadvacítek Fiddle II a Jet 4 dala charakterizovat. Ačkoliv použitou technikou a zpracováním komponentů se, až na detaily, neliší, navenek působí každý skútr zcela jiným dojmem. Bílý Fiddle II je spíše holčičí stylová záležitost - svým elegantním designem plným oblých tvarů odkazuje k ikoně všech skútrů, nezaměnitelné Vespě. Velké kulaté světlo pod malým štítkem, kulatá chromovaná zrcátka, bachratá podsedlová část, zadní nosič, nepřehlédnutelné koncové světlo – italský styl v taiwanském provedení se prostě vyvedl. Bílé linie doplňuje sedlo, rukojeti a podlaha v hnědé barvě. Jedním slovem klasika.Jet 4 patří na pohled do zcela opačné škály skútrů – je to dynamický, moderně se tvářící stroj. Velké mnohoúhelníkové přední světlo a ostře řezané tvary blinkrů v krytu řidítek přidávají Jetu 4 na agresivitě. Podsedlová část plynule přecházející v koncové světlo sdružené s blinkry, „racingové“ polepy a převládající kombinace bílé, černé a červené dávají tušit sportovního ducha . Jet 4 tak svou vizáží zaujme spíš mužskou část populace. Ačkoliv se vám asi bude zdát, stejně jako při pohledu na Fiddle II, že tohle všechno jste už někde viděli, všechny části ladí v harmonický celek, který neurazí snad nikoho.
Zpracování jednotlivých částí skútru je vzhledem k ceně lehce přes 40 tisíc na poměrně dobré úrovni – plastové kapoty a kryty přesně lícují, nedrnčí, mají začištěné hrany… Tohle všechno sice zní jako samozřejmost, ale u low-endových asijských skútrů už jsme zvyklí na ledacos. Oba Symy však byly z tohoto pohledu naprosto bez problémů, a jen místy poškrábané, nikoliv však popraskané kapoty Jetu 4 napovídaly, co všechno asi už testovací kus zažil. Drobné škrábance se však zřejmě po čase objeví (díky vaší obuvi) i na podlaze obou skútrů, která je, stejně jako panel na řidítkách a zbytek prostoru před řidičem, z docela měkkého plastu, který se prostě časem ošoupe.Po osedlání obou skútrů ovšem příjemně překvapilo měkké prostorné sedlo, u Fiddle II i Jet 4 prakticky identické, jež v rámci kategorie stopětadvacítkových skútrů poskytuje slušnou porci komfortu i pro spolujezdce. Rovněž podsedlový prostor je u obou modelů stejný a bez problémů skryje jednu otevřenou skútrovu přilbu. Dostatek prostoru budete ostatně mít i na zmiňované plastové podlaze, která spolu se sedlem a řidítky vytváří příjemnou ergonomii.
Se zmiňovanou maximálkou přes 100 km/h byste se nemuseli na obou skútrech bát vyrazit mimo město, podvozek však Jet 4 i Fiddle II jasně odkazuje do města. Přední teleskopická vidlice i zadní jednostranné zavěšení zvládají výmoly na obecních vozovkách celkem s jistotou a ve štychu vás nenechají, jen je nesmíte trápit mimo město, kde od nějakých pětašedesáti výš dostává podvozek (hlavně vzadu) nepříjemné rány, nestíhá žehlit ani menší nerovnosti a lehký skútr na dvanáctkových kolech dost neklidně poskakuje. Jet 4 se sice oproti Fiddle II na 12" kolech může chlubit přední 13kou, ale v přímém srovnání se tento rozdíl na stabilitě předku příliš nepodepsal. Oba skútry jsou svým podvozkem prostě výhradně do města a daleko na "venkov" na nich jet nezvládnete, ačkoliv ochrana řidiče před povětřím je díky širší přední části obou Symů až nečekaně solidní, a to se ještě Fiddle II může navrch pochlubit decentním, ale perfektně funkčním štítkem.
Informace o redaktorovi
Jan Krajíček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 188 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)