SWM SM 500 R: Vyrovnaný bouřlivák
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Jiří Jevický | Foto: Archiv SWM | Zveřejněno: 17.8.2022 | Zobrazeno: 17 368x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Jiří Jevický | Foto: Archiv SWM | Zveřejněno: 17.8.2022 | Zobrazeno: 17 368x
Měl jsem to dva roky.Jestli ji necháte otevřít na 50 PS a více.Oleje se mění po 10 Mth.U motardu preventivně na 100 Mth výměna píst,řetízek,kontrola ojnice.U endura na 150 Mth.Vše jako u ostrého motoru.Nebo to nechat a čekat až se to potká.
V ČR to nikdo pořádně neumí opravit,ne že by servisy neuměly,ale nemají přípravky na demontáž a hlavně nejsou díly.Píst a kliku jde sehnat ,ale převodové kolečka,hřídele,čerpadla a další hardwer do motoru téměř bez šance.
V zavřené verzi 30 Ps to si raději koupím DR-Z 400,nebo CRF 300L.
jen pro info., co nabízela italská SWM z Fara ď Adda před cca. 50ti lety
... taková udržovaná padesátnice
175cc 28/30.8k DIN/SAE 91kg kdyby dnes byla doma, tak mě servisní intervaly ani moc netrápí





120 kilo na 50 HP je paráda. Jak moc se změní servisní intervaly, když se to odšpuntuje?
V enduro verzi to jede jak šlak...jezdim skoro 3.sezonu a spokojenost...
Jak jsi byl spokojenej s těmi Micheliny? Mám podobně lehkou motorku a přemýšlím nad tím, jestli na jaře hodit právě tyhle Michelin Pilot POwer 2CT nebo Mitas Sport Force+... Díky za postřehy.
1 reakce
Čoveče, mě se ty pneumatiky líbily a k té motorce se hodí. Být to moje motorka, klidně bych ji do nich znovu obul. S Mitaskami, které uvádíš, zkušenost nemám.
Pecka video, holka dostala pěkně naloženo
Toto mi pripomenulo XT660X
. Niečo som na nej najazdil.
1 reakce
Mohu se zeptat na porovnání s HUS 701 SM nebo KTM SMC 690 ?
Přece je tam cenový rozdíl, tak či se oplatí připácet si za HUSQ nebo KTM ?
Dekuji
3 reakce
Rozdíl tam je a není malý. SWM vychází z menší a lehčí mašiny podobné ostrému soutěžnímu enduru, což se podepisuje na hravosti. Je tam úplně jiná stavba, a tím mám na mysli hlavně rám. Větší Husky 701, KTM 690 i Gas Gas 700 jsou z mého pohledu použitelnější na delší výlety, což pochopitelně ovlivňuje větší motor s hodně utlumenými vibracemi, trošku jiná ergonomie, pohodlnější sedlo nebo větší nádrž. Rozdíl je také v charakteristice pérování s jinými zdvihy.Také cena rakouských motardů je o kus jinde.
No..., nevím jak ostatní čtenáři, ale řešit při vypnutém ABS nudný display...
Jsem nevěděl, že display funguje na motorkách namísto denního tisku - když se zrovna nudím, tak si apoň něco přečtu...
... třeba já občas i čumím na silnici, páč jsou plné blbců číhajícíh na první dobrou možnost nechat se přejet.
Ale je fakt, že jsem starééj, hnusnééj a blbééj...
1 reakce
??? tomu nerozumím a netuším kde se vzala informace o nudném displeji, tím spíš ve spojení s ABS? Jen pro upřesnění, slovo "nudná" je ve spojení s grafikou/designem barevné kombinace plastů.
Stejný motor jsem měl kdysi dávno v Husky SM 510R...
2 reakce
Ako druhý stroj k niečomu normálnemu super, akurát trochu luxus za 200 tácov.

Zábery z motokárového okruhu aj offroad sa podarili!
Tento test zopár kusov predá. Chcel som vidieť aj pána redaktora šplhať do sedla vo výške 92 cm
Fajn test
Ale hádám, že motorka nebude úplně typ stroje s dlouhými servisními intervaly?
3 reakce
Co se mi u pětikila v této cenové relaci nezdálo, tak uváděná suchá hmotnost 120 kg. Takže jsem si našel u výrobce manuál, kde je uvedeno "Peso a secco...kg 133", čemuž věřím více.
Zajímavá hračka, díky
i jako Enduro i jako SM.
současně je ale málo uživatelů na získání nějakého přehledu z praktického života.
SWM rozšiřuje prodejní / servisní síť, což potěší
Motory pro Endura (příp. SM) v kubaturách 300 a 500 ccm připomínají 10 let staré Husqvarny. Nevím, jestli je to možné, ale v rámci představení motorky by mi pomohla nějaká reference na model (nebo typ motoru apod.), ze kterého ten současný vychází.... nějaká vysloveně slabá místa, které to mělo.... prostě něco, co by rozptýlilo nejistotu z italské motorky
5 reakcí
Motor dříve jezdil v modelu Husqvarna SM 510R
Jeden čas bylo Supermoto hodně populární, tak jsem musel mít Husqvarnu sm 610
móda sm skončila , Teď jsou v módě adv
Jinak k swm-u Velkýho jednoválce pokud Není odladěná reakce na plynu tak to bude pošušňání. Zdvihy vzadu 290 a je cítit každá díra… to je asi neodladěný celkově to Swm s Číňanama Za zády..
Ale jinak samozřejmě super že existujou a přeju jim aby vyráběly čím dál lepší alepší motorky
2 reakce
...stupačky spolujezdce, které mi vadí a šly by okamžitě pryč...
Na STK mi u mého motardu kontrolovali přítomnost stupaček spolujezdce, bez nich bych neprošel. Na druhou stranu, stupačky spolujezdce ochrání výfuk a zadní část motorky při pádu a při jízdě mi nevadí. Jinak pěkný motocykl i test.
9 reakcí
marna> Odmontování stupaček spolujezdce je obcházení zákona? Málem jsem smíchy spadl ze židle
Ale teď vážně, fakt tenhle komentář myslíš vážně? Jestli hej, tak je marný další diskuzí s tebou pod jakýmkoliv článkem ztratit jedinou vteřinu života.
Ja myslel, ze tu SM verzi v 500 prestali prodavat. Pred Vanoci bylo na strankach jen 300. Je fajn, ze to je zpatky a ze to porad nekdo dela. Je pravda, ze jich dost ubylo a jediny poradny scrambler je stejne aktualne jen Fantic Caballero a castecne Brixton Crossfire
.