Test: Suzuki V-Strom 650 XT (2018) vs V-Strom 650 (2015)
Text: František Hadt | Foto: Jiří Jevický , František Hadt | Zveřejněno: 6.8.2018 | Zobrazeno: 74 907x
Text: František Hadt | Foto: Jiří Jevický , František Hadt | Zveřejněno: 6.8.2018 | Zobrazeno: 74 907x
Opět další motorka, která mi jen povtrzuje to, že jsem si dobře vybral
Jezdil jsem kdeco. Mám staršího stroma šestpade, jel jsem i na novým, ty motorky se moc povedly. Není co vytknout. Emoce bych v hodnocení stroje asi vynechal. Na šotolině v Alpách by autor měl určitě jiné, než kolem Berouna. Článek hezký, motorka taky.
Gusangbum: OK, odpověd beru, viš co jsou tvoje priority, to je v pořádku... Já taky nemá problém se svézt na 125, ale pokaždé mi ta motorka musí vykouzlit aspoň úsměv, zatím se to daří... Afra, má toho výkonu tak akorát a i když kilogramů psáno dost, při jízdě pocit horského kola...
Celkom ma pobavilo to oznacenie XT a dratene kolesa. K comu to vlastne je? Lebo ja realne okrem nejakeho margetingu a oblbovania v tom nevidim absolutne ziadny prakticky zmysel...
tak za mě vzhledově docela opičárna, ale holt lidi chtěj zoban, uděláme zoban
Tracer, Afra, Versys vypadaj mnohem líp. Ale věřim, že stromek funguje velmi dobře a tohle suzučí véčko je legendární. Ale tu jeklovou kyvku na motorce za 220 tyček bych neskous...
lopata75: co mě u nich drží ? základní věci, rád jezdím s větrem ve vlasech, lépe se parkuje a pro lepší požitek z jízdy a výletu než kdybych jel autem, ale nesnažím se v tom hledat řeči o charakteru apod.
na prvním místě mi jde hlavně o praktičnost, proto bych například doma už nevystál ani Africu kterou máš ty, protože bych ji nikdy 100% nevyužil a zbytečně mnoho výkonu a i váhy. Už jsem to tu někde psal, zatímco postupem času se většina motorkářů dopracovává k velkému objemu, já jdu opačnou cestou a nakonec mi bude stačit i 125...
Gusangbum: aniž bych chtěl rozvíjet nějaký spor, opět nesouhlasím a pokud tedy u žádné moto necítíš charakter nebo funfactor, tak nevím co tě u motorek vlastně drží??? Mně teda jedině tahle záležitost. U některých modelů víc, u některých méně. S věkem samozřejmě se u mně priority trošku mění, ale pokud na mně stroj jakkoliv silně zapůsobil, vzpomínám na to. Guzzi to rozhodně byla a snažím se vybírat pořád takový stroje, aby tak pořád bylo a bavily mne...
lopata75: říkej tomu jak chceš, dravý zvuk , jiný zvuk, specifický zvuk pro moto guzzi, ale je to chladný stroj, nemá charakter, je to stejný kus železa jako když jedeš na "bezpohlavní" Hondě
na Guzzi jsem jel jenom jednou, bylo to jiné než když sedláš Japonce, ale prostě pouze jiné, rozhodně žádný charakter jsem tam necítil, já na tuhle notu u strojů nehraju a nevěřím.
Lidé si to o charakteru jednotlivých motorů opakují tak dlouho až tomu uvěří...a vidí tam něco co tam není
Gusangbum: s tím si dovolím nesouhlasit. Za 26let ježdění na silnějších strojích jsem toho projel celkem dost a takovej charakter motoru jako Moto Guzzi nemá žádná jiná značka, je to opravdu specifické a člověk na to nepřijde hned s první projížďkou, ale je to tam. Jsem rád, že jsem to mohl poměrně dostatečně dlouho zažívat a byly to moc fajn časy 👍
Z rodiny stromů se mi tenhle novej model líbí nejvíc.Slušná mašinka.
Jezdil jsem na 650 Stromu první generace 11 let a loni jsem si udělal radost a koupil tento nový model. Že nevzbuzuje žádné emoce z jízdy? Já to tak určitě nemám, je to stejné jako tenkrát před lety kdy jsem ho poprvé osedlal i když motor má úplně jiný zvuk. Brzdy jsou úplně stejné jako měl ten starý, jen to ABS přibylo a v zadu zasahuje velmi citlivě, v náklonu ale ne, tu vymoženost má jen nový litr. Asistent nízkých otáček nefunguje při otočení rukojeti plynu ale až když začne zabírat spojka, výborná věc, většinou se rozjíždím bez plynu a elektronika si to pobere. Že jde nastartovat jen drbnutím na tlačítko startéru a nemuset při tom mačkat spojku při zařazeném neutrálu taky není funkce k zahození. Škoda jen toho plastového nosiče a eko filtru v už tak malém podsedlovém prostoru. Co se týče designu, nemám s ním žádný problém, líbí se mi čím dál tím víc, ten starý už časem omrzel. Je to výborné cenduro a za tu cenu nic lepšího nekoupíte, jednoznačně doporučuji
Jojo, po několika letech absťáku kdy jsem předtím sedlal x let i DL1000 už zase pokukuju po dvou kolech, děti povyrostly, i syndrom středního věku přišel, a nedám si říct a nedám... Velkýho Stroma už nechci, ten výkon jsem ve finále zase tolik nevyužil a100 tisíc rozdíl je úlet, a tak to bude velmi pravděpodobně zase Stromek ale tenhle menší. Už jsem si ho byl i pochovat a asi se chceme... Hodím si doma kostkou a brzy na viděnou na silnici, teda jestli zapnu ty kožený hadry co se mi někde 6 let válej, hledám odvahu to zkusit... :-/
Mám 1000 XT/ model 2018, a velikánská pohoda... vybíral jsem dlouho a myslím i pečlivě, přeci jen je to kopa peněz a mám z toho pořád větší a větší radost. Design moto je vždy subjektivní a každý ví, že taky hodně záleží i na úhlu pohledu
Mám pocit, že bych skoro u každé moto rád viděl něco jinak.
Za mě Stromek super stroj.
Pěkný Stromek
MartinXL650V: motor s charakterem neexistuje
tyhle řeči když někdo přirovnává stroj k něčemu co by jako mělo být živé mě vždycky rozesmějí
Ducati, Guzzi nebo Honda je to úplně jedno, hromada železa je to ve všech případech, ostatní si majitel většinou jen vsugeruje jako ohranou frázi protože to před ním říkal někdo jiný.
Za mě V Strom solidní motorka, pravda ale že po stránce vzhledu mu ty dvě lampy na předku slušeli více než jedna, ten nejnovější tak zatím vypadá nejhůř, ale dá se to.
1 reakce
Porovnanie nebolo celkom presne a bolo dost strohe i ked z pohladu autora islo o zachovanie objektivity.

Starsie XT mam doma a na novom V Strome som jazdil.Uz na prvy pohlad a aj pohmat su brzdy rovnake ,s rovnakym "gumenym" prajavom a teda ziadna vyrazna zmena.Pod sedlom noveho V Stroma 2018 je plac akurat tak na naradie a na lekarnicku z ktorej musite polovicu vybavy nechat doma inak ju tam nedate a moze za to ta ECO krabica.Za to starsie XT 2015 ma pod sedlom doslova kufor od maleho auta.Nosim tam lekarnicku,naradie,lepenie,dalsie naradie,gurtne.Jedinu zmenu co som zaznamenal na motore je pokles pouzivanych otacok cca o 300 ot/min. Kde ja tocim na modely 2015 zhruba 5000 pri rovnakej konstantnej rychlosti,tam kamos ma cca 4600-4800.
Novy design sa mi musi pacit,kedze pokukujem po V Strome 1000 r.v.2018 a preto nemozem na to ako novy V Strom vyzera frflat
Nechapem co vsetci riesia nejake cukanie??Vibracie su mierne a ak ste nevlastneli DUCATI,KTM a Yamahu Tenere ci TRX tak neviete co su vibracie!
Mám ho jsem velmi spokojen
hrochi: za mě určitě plus :) můj vážný kandidát
Už jsem doufal, že poprvé nepadne slovo enduro. Škoda pátého odstavce.
To zas bude mínusů od příznivců tohohle SUV.
Malý V Strom je moje krevní skupina
. V roce 2008 jsem si koupil prvního, když 2x po sobě vyhrál Krále Alp a porazil tak dalších asi 65 adeptů včetně velkého i malého GS, RT, Varadera či FJR 1300. V roce 2012 jsem ho vyměnil za další model a teď asi měsíc sedlám testovaného krasavce. Celkem najeto cca 150 tis. Na začátku to byla jednoznačně koupě rozumem, když je něco nejlepší a přitom skoro nejlevnější...
Jak šel čas změněnu bych uvítal, už pro změnu, ale nic lepšího jsem nenašel a že jsem opravdu dost zkoušel. Konkurence je obecně výrazně dražší, s větší spotřebou i vahou, často více vibruje, bývá i méně spolehlivá a řekl bych- uživatelsky méně přívětivá. Je ale pravda, že mám motorku pro emoce z cestování, ne pro styl brzda plyn nebo obdiv na parkovišti
A pokud jde o vzhled, každý nový model se mi líbil víc. A pod uvedený test bych se mohl podepsat, mám stejné zkušenosti
Mě se tenhle poslední V-Strom lbí nejvíc. Škoda že verze XT nemá i vyšší zdvihy. Určitě by si to zasloužil.
A jak teprve topí Aprilia Tuono V4 nebo Ducati Supersport S !
ondrej-ek : to se mám teda na co těšit
faktem je že v přímém porovnání stromek - tiger ten tiger topil jak blázen, na africe teprve pojedu, tak nemohu porovnat, ale nepotěšil jsi mě
prcek80: To jsou kecy, tigera 800 jsem měl 2 roky, teď 2 roky afriku a topí obě stejně.
v kdysi komfortním podsedlovém prostoru ekokrabička s dalšíma hadičkama a plastový nosič topcase. Neříkám, že se nemá šetřit, ale za každou cenu? jak se mi předchozí generace líbily, tak tady je to takový nijaký.
Yura : V strom je dnes už klasika, tedy alespoň podle mě. Léty vyzkoušený. Více se mi líbil dvouoký a dvouvýfukový nejstarší první typ
jo, jenže dvouvýfukový byl jen V strom 1000 první gen.
Za mě designově ne, ani druhá ani třetí generace.
I když si ho nekoupim, vzhledově je tenhle stromek s drátama a tím kapokovitým světlem nejhezčí
Seděl jsem na velkým i na malým.Oba jsou krasavci ale jak říkám s drátěnýma kolama
Pánové jezdím stromka nové generace.Není to zlé.Alr prodávám.Důvody osobní.Vzhledově se mi opravdu líbí více starý Stromek do 2016.ale technicky je lepší nový.Posez na mých 190 pohodlný.Ostatní moto mimo Triupmhu bída.NC malá,Tracer 700 bída a tvrdé(taková koloběžka)Kawa versys se mi líbila i posez dobrý.Je ale krátká.Takže Suza byla nej volba.
dzerzy01: tak jak bylo receno pokud je hlavni cena TRK nebo NC. Nad 200tis Stromek a Versys. Nejlepe si je zkusit. To NC neni spatny i kdyz plno lidi ma na nej dost namitek :)