Suzuki Katana GSX-S1000S vs. GSX1100S Katana: retro nebo futuro?
Text: Martin Hakl | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 8.8.2022 | Zobrazeno: 15 101x
Text: Martin Hakl | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 8.8.2022 | Zobrazeno: 15 101x
I Jawa měla svou Katanu....
No , mám obě , ale na starou Katanu si už asi nesednu , protože se budu bát , že to v nějaký zatáčce zahodím , jiná váha a posez je totálně odlišná od nové. Nikdy jsem si novější motorku nezkoušel , protože jsem věděl co mám , ale jednou mě kamarádí ukecali a už nebylo cesty zpět. A k tomu vzhledu , říkám , že to Katanu připomíná jen barevnou kombinací , motorka pěkná (až na ten zadek) , ale Katana by mohla vypadat trošku jinak.Viděl jsem i nějaký studie , kde ty prvky Katany byly vidět , ale tady je moc nevidím, možná blbě vidím.
Nicméně Japonci už taky začínají vymýšlet.

3 reakce
Za mě Katana pecka.
Nevím jak to máte vy,ale já mám motorku. Mašinu mám na dílně a je to soustruh.
3 reakce
Krásné prostředí u nás na Hrádku
1 reakce
Stará Katana, ano, nová Kazaně za mě ne, nemá to žádnou podsedlovku, fakt se mi to nelíbí...
Tak par postrehu ode me. Nadrz v pohode, mohla by byt vetsi, ale spotreba 5-5,5 a beru po 180-200km a vzdycky max 10 litru. Takze tak jeste zbejva. Navic japonci delaji krasnou hlinikovou nahradu za cca 2 tis€. Vetrnej stitek mam a nijak siluetu nerusi- kouknete mi to profilu. Drzak SPZ za kolem je kekel i na kazde jine motorce. To musi dolu a nahrada pod prdlelku. Redaktor tam mluvi o tom jak to jede, ale mam spis pocit ze je to vytvoreny pro sirokou masu lidi co neumi jezdit, takze to muze ridit i zacatecnik. Ta modra je ?. Uplne se v ni ztrati ty linie a vypada to jako neforemny?. Jinak od suzuki byl a stale je na piedestalu motor SACS. Ja bych ho do toho nejradsi zamontoval?
Tak sa ospravedlňujem a reagujúc na bruttopyra vybočujem trochu z témy a skúsim pridať pár fotiek z depa Slovakiaringu (akcia rakúsko-nemeckých veteránistov, 2010)
Dúfam, že to prejde, nikdy som nikam album nepridával...
https://postimg.cc/gallery/HWdTJ35
1 reakce
Nová i stará katana úžasné motorky....snad někdy budou stát v garáži
Nie, vrtání 73,4mm, zdvih 59 mm fakt nie je "dlohuzdvihový" motor. Je to tu v priebehu mesiaca už druhýkrát, redaktori riešia nezmysly o USB, ABS, držiakoch na mobily, ale netušia, čo znamená pod- a nad- štvorcový motor. "Dlouhozdvihový" motor som mal v N ES2, 79x100.
No a Katany sa nám náramne páčili.
Až sme s kamošom začali špekulovať, ako vyrobiť podobnú kapotáž na 634-ku...
Samozrejme nám včas zaplo, že z Jawy Katanu neurobíme, takže sme to vzdali.
Keď sme na Veľkej cene v Brne na parkovisku prvýkrát uvideli Katanu naživo, bol to pre nás sviatok a dodnes som rád, keď natrafím na nejakú prapôvodnú Katanu. Mne sa stále páči a vôbec sa za to nehanbím...
Túto som fotil na SK-ringu, keď rakúski a nemeckí veteránisti prenajali okruh na tri dni.
Vyše sto motocyklov, a veru, pár zaujímavých kúskov tam bolo...
3 reakce
Patrí sa napísať, že v tejto modro-oranžovej kombinácii pôjde na dračku ako 19 centové bagety v Lidli, no len už vyše roka sa v SR nepredáva, tak neviem kde nastala chyba v Suzuki.
Na Tokio Motor Show 1980 přišla Suzuki s novinkou - GSX1100E, která však
vzbudila pouze rozpaky a tak urychleně došlo k překvapivému zadání pro
německou firmu Target Design vedenou Hansem Muthem se spolupracovníky
H.Kastenem, J.Felstroemem a za japonskou stranu Etsou Yokouchim .
1 reakce
Mám sice jen její setru ale motor asi identický a můžu potvrdit že na tu dobu to je prostě porno,ta síla a zvuk,to je paráda.Za mně,stará byla krásná,nová je zajímavá(trošku i hezká)
Třeba FZR 1000ale i ZZR1100,CBR1000 a jiné mašiny té doby...prosím,prosím
Jinak kluci,děláte mi radost těmihle retro články,jen houšť
Jedna *Italka* (750ccm) a druhá *Němka* (1100ccm),
naší garáží a dílnou,


které bohužel(!) taky jen prošly
i když to trvalo málem deset krásných(!) let ...
Filozofií Suzuki je podle jejich vlastních slov "snaha nabídnout maximální užitnou hodnotu a výrobky důsledně zaměřené na potřeby běžných lidí."




Je dobře, že Suzuki ví, že jednou z potřeb nás "běžných lidí" je občas si pěkně zablbnout.
Mně se nová Katana líbí, takhle z boku je vysloveně špicová a i ta obrazovka televize zpředu k tomu pěkně pasuje s odkazem na tu původní.
9 reakcí
Katany byli vždy celkem hnus pro oko a koukám, že v té stopě dál pokračují
Motor stejný jako v mém GSX-S, takže super. Tahá moc dobře. Dvanáctilitrová nádrž katastrofa. Každých 150 kilometrů tankovat bych teda opravdu nechtěl. I z mých 17 litrů bych raději viděl nějakých 20 litrů.
Stejně byla minimálně větší půlka původních Katan předělaná na streety takovým tím flexa - svářečka - šílený Max způsobem, takže pokud to v Suzuki udělali rovnou továrně, tak jenom ušetřili majitelům práci.
Já jsem v letech Katany vyrůstal, ale popravdě docela čučím, jak vlastně původní Katana vypadá, protože v těch dobách se stavba streetu dělala postupem:
1) Vyhoď kapotáž
2) Přední světla musí být dvě, malá, kulatá a přelepná černou izolepou, pokud nemáš nic po ruce, dej tam 12V bodovky z OBI.
3) Najdi vhodnou trubku na řídítka - musí to být široké a vzpřímený posez. Pokud nic nesedí, trubka z krosky se dá ohýbat ve svěráku.
4) Pak můžeš řešit všechno ostatní.
Moc se mi Katana líbí, jen ta nádrž to totálně zabila
Za mě po dlouhý době fakt pěknej Japonskej naháč, kterej má styl i duši + odkaz na historii.
Je to taky důvod, proč jsem po ní pokukoval jako po jediný novodobý Japonský motorce, co by mi mohla do garáže...
Nejsem marketér Suzuki, ale dat Katane sportovni riditka a pekne barvy, mohli by to zkusit v segmentu retro sport, jako Superveloce. U nahace musi jit hodne do prakticnosti a nizke ceny a tim odsouvaji design na druhe misto.