Suzuki GSX-S1000S KATANA: Přiostřené osmdesátky
Text: Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 1.7.2019 | Zobrazeno: 24 549x
Text: Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 1.7.2019 | Zobrazeno: 24 549x
Díky autorovi za bezva recenzi
. Měl jsem letos to štěstí na předváděčce Katanu osobně vyzkoušet.
.
.
Někdo má rád holky,jinej zase vdolky.To chápu.Ale plácat něco o tom,že ta motorka je bez emocí a jsem přesvědčen,že většina na ni ani nejela,je tak trochu mimo mísu.
Designově se mi Katana moc líbí.Co se samotné jízdy týče,za mne super.Příjemně se ovládá a po projížďce jsem měl pocit,jako bych na ní jezdil už roky.Tak skvěle mi padla do ruky. Jedinou výtku bych měl k přístrojovému štítu- špatná viditelnost.Přišel mi slabě podsvícený.Ale nevím,možná v ten den jen příliš svítilo slunce
Každopádně mám od té doby brouka v hlavě. No a manželka proklíná den,kdy jsem na tu motorku vlezl
Podle mě jak říká Prochy. Když jsem jí viděl poprvé, tak jsem jí přešel joko nezajímavý bike. Ale mě se to začalo na férovku líbit a plánuji se na tom letos svézt. Když mi sedne tak není co řešit. Minimálně super nadčasový design.
.
Zajímavý bike
PEPEE01: naprosto s tebou souhlasím, ta motorka není špatná, ale v ničem nevyniká, tváří se jako něco extra, jako něco čím není, ale chce být...
A o čem jiném než o emocích by takováhle motorka měla být ???
Nič nedá človeku toľko,ako osobná skúsenosť. Treba sa,prosto ,zviesť. Častokrát potom nastane vytriezvenie...
To PEPPE01: Koukám, že máš bujnou fantazii - tak se rozepsat o motorce na které si ani neseděl a borce který má o ní zájem neznáš, jaké má představy atd...
Např. můj kamarád miluje dvouválce pro svůj charakter - zvuk, vibrace...a já mám raději 4válce. On je na černovlásky, já na blondýny...Ale možná bychom měli přejít na 3 válce a brunetky?
Zas ty blafy o emocích...že PEPEE01 ?
Kydy, kydy, kydy...podle toho cos tu vyplodil, tak emoce by byla, kdybys chytil za brzdu a ono to nezabrzdilo, zatočil a ono to nezatočilo...fakt to radši smaž.
Motorka v pohodě a i když si tohle já nekoupím, nemím s tím probém. EMOCE
bral by som ju
ja nevim, mal som hyposa s 12,5L nadrzou a nikdy mi to nerobilo problem .. proste dojazd do 200. to iste plati aj o mojej sucasnej.. tiez to ma dojazd do 200. zastavis, pumpnes a ides dalej, no problemo.
Tak teď bych chtěl vyhrát ve Sportce, abych si tuhle zbytečnost moh postavit do garáže. Mě se ta motorka fakt líbí. Líbila se mi na fotkách, líbí se mi na videu i naživo. Je jiná. Ale spotřeba kolem 6ti litrů vs 12. litrová nádrž z ní fakt dělá jen ozdobu garáže, nic víc :( Abych vyjel od pumpy a po sto kilácích už na mě blikalo hladový oko, to fakt ne :( A cena přes 300K za ozdobu garáže je tedy dost přehnaná ;)
Za mě super originální mašina
I když se mi teda o něco víc líbí klasický GSX-S, tak tohle taky pecka
12l nádrž neni zrovna nějaká zásoba na zdolávání dlouhejch přeletů, ale k tomu tahle mašina asi určená moc nebude žejo... No bóže, tk po 150km sosneš u pumpy, beztak tam budeš stavět na kafe, v tom bych tragédii neviděl.
Tatom: Myslím, že si ji nakonec nekoupíš... A nemyslím to nijak zle. Svezeš se a zjistíš, že ta motorka je vlastně úplně normální, jen je hranatá. Normálně jede, nemá žádný charakter, jen silný motor, co je vyladěnej jak guma, žádnej ostřejší nástup, žádný emoce. Normálně brzdí, prostě to jen zmáčkneš a ono to zabrzdí, normálně to zatáčí, neřeže to zatáčky, není to hravý, ale normálně to jede a normálně to zatáčí. Ta motorka nebude mít charakter, nebude tě zlobit, nebude tě bavit. Prostě tě jen poveze. Což je u motorky vlastně dobrá vlastnost. Ale dle mého u motorky, která s tebou může objet svět, která tě nebude unavovat, jen tě poveze. Ale tahle motka s tebou svět neobjede, je to komínovka. Není na to nijak přizpůsobená. Nedáš na ní ani blbej "válec", protože vše podléhá designu, ty ozdobný plasty na podsedlovce jsou tak blbě vystouplý, že je vším odřeš a zničíš. Nemá to žádný sebemenší očko. + ta pidi nádrž... I to malinký CB500X má skoro 18L. Ta motorka je prostě jen trochu jiná vzhledem a tím končí. Nemá žádnou další přidanou hodnotu, žádný charakter. Jen hranaté světlo a plasty. Přitom stojí 300. Komínovka za 300 bez emocí... Stejnýho "exota" pro odlišení, jako je tahle motorka, můžeš hledat těžko, napadá mě z historie jen BMW k1300r. Ale to je PANÍ motorka!! To je stroj, na kterej musíš mít koule, kterej stejně jak šíleně vypadá, tak šíleně jede!! Kterej tě okamžitě chytí za srdce!! A přitom dokáže jet jak beránek, dokáže s tebou objet svět, dokáže to skoro všem natřít na okruhu a z okresek se vrátíš domů podělanej strachy, ale nadšenej. Nic z toho v sobě zřejmě Katana nemá, je to prostě jen hranatá motorka. Ale KATANA by měla být prostě jiná... To slovo v tobě probouzí pocit očekávání po něčem výjimečném, očekávání emocí, očekávání legendy, očekávání naprosto přesné, dokonalé a nebezpečné zbraně, která patří do rukou jen lidem, kteří s ní dokáží zacházet... Tahle Katana, co o ní byl test je ale jen normální kvalitní nůž, co mu dali hranatý střenky. (Usuzuj tak podle Prochyho testu, nejel jsem na ní, ale myslím, že ten test je dost vypovídající).
PS: Jestli koupíš, tak mi napiš SZ a já si budu sypat popel na hlavu. A tenhle můj výplod okamžitě smažu.
Mám objednano test jízdu za tři týdny.Asi si ji koupim.
Jet 110-140 po jižní spojce a zveřejnit to ve videu... no nevím lidi...
Tak motorka to bude jízdně nepochybně dobrá a osobně se mi i líbí, ale s původní Katanou sdílí jen vzhled, nikoliv filozofii.

Původní Katana byla revolucí nejen designovou, ale (spolu s dárkyní orgánů GSX1100E) i technickou, protože to byly nejsilnější a nejrychlejší velkosériové motorky své doby.
Jestli něco z Japonska rozvíjí ducha původní Katany, takl je to tohle:
A Suzuki, z té je jen stín té kdysi sebevědomé a trendy udávající společnosti - smutné...
JA-NE , já bych taky upřednostnil
tu stříbrnou verzi
Technický to zhodnotiť neviem,nezviezol som sa. Ale vizuálne je to bežný ,nudný vesmírčan,ako drvivá väčšina dnešných,nových motoriek. Keď som ju na výstave chvíľu opodiaľ pozoroval,nikto o ňu ani nezavadil. A tá 12 l nádrž...to nepochopíš...
Problém většiny podobných současných motorek je, že to vizuálně nemá žádný motor.
na zivo vyzera daleko lepsie.. tato cierna ju zabija. v inej farbe je to za super. za ma
mna
Ale zase clanek skvele napsanej (a ta fotka jak jede po zadech? vypada tam straaaasne dlouha - mnam), tak me jen zarazil ten kontrast
Hoonziiik diky za koment. Verim ze ne kazdemu muj projev sedne. Dost casto zalezi jak te motorka strhne, jak ji vnimas a pokud te bavi, tak to ze sebe hrneš a moc se nekoukas zda se to bude libit
Designove je to hodne neotrela motorka, spis se mi libi a fungovat bude urcite. Jen to video me trosku zklamalo, autor ma urcite na lepsi projev
nic ve zlym...
strát'a:Tak jasně to beru..zase tohle neni asi primárně cesták.Zase třeba s takovou mt09 lidi taky cestujou a žádnou histerii ohledně paliva sem moc nepostřehnul
GSX S je technicky dobrej základ (i když neuvěřitelně hnusná motorka). Tohle vypadá o kousek líp, ale pořád to není žádná krasavice, ani naživo. Držák značky na kyvce je u každý motorky příšernej. Již zmiňovanou malou nádrž bych viděl jako nejmenší problém. U Raptora se mi rozsvítila rezerva po 150km, nebyl to pro mě problém a co jsem toho s ní nacestoval...
Já bych si třeba i rád koupil japonského litrového naháče, ale ty motorky jsou dnes všechny bez výjimky tak ošklivý, že to snad ani není možný
Vsechno dobry pokracovani legendy vzhled sila motoru apod... ale ta nadrz
12L je fakt malo a to vim z vlastni zkusenosti. Jinak paradni pekelny stroj
vopák: Při představě že tankuju sedmou nebo osmou "plnou" během jednoho dne mě vstávají vlasy hrůzou. Motorka co nedá alespoň 250km na nádrž prostě není na cestování.
Mne se líbila od začátku.Přesně se shoduji s tím recenzentem ve videu. Všude člověk vidí furt to samé, přetechnizovaný led neo předky, už to ani u pump neobdivuji. Tohle je prostě mimostádní vzhled. jediný,co se jim nepovedlo, je ta velikost nádrže.
vopák: Tankovat co sto kiláků na "normální" motorce??
To jako vážně nechceš!! To by si veškerý volný čas na pauzu strávil jen po benzínkách... I okolo komína (tedy celá ČR) najedeš 300 km jako nic. A stále se koukat, jak ti svítí hladový oko a počítat kilometry, jestli ještě dojedu sem, nebo tam. To k pohodlnému ježdění prostě nepatří. Tohle není skútr o obsahu 125 ccm, tohle je litrová motorka. Vůbec netvrdím, že je jako taková špatná, ale tohle je vážně velký přešlap...
Mě se to kupodivu líbí čím dál víc,nebude to vypadat blbě ani za 20 let, protože katana a ten motor je nesmrtelnej.
HiddenSnake:Že ty stim chceš courat někde po kavkazu ty kujone
..ne beru,že 12 litrů třeba neni úplnej komfort.Ale benzínek je prej jen o něco mín jak posedů..prostě si vždycky po sto kilácích dotankuješ