yamaha_demo_tour




Suzuki GSX 650F - první test

Kapitoly článku

Tento cestovně sportovní stroj nezapře všestrannost, která mu je vlastní, jak Baťovi nové cvičky. Základem tohoto motocyklu se stala aktuální verze naháče Bandit 650, z kterého dostala především velice univerzální pohonnou jednotku. Ta mě zaujala především svojí vitalitou a přívětivostí. Podobně jako u zmiňovaného Bandita zůstalo i zde 85 k a široké pásmo použitelných otáček v různých jízdních režimech. Na trhu tak máme v podstatě kapotovanou verzi tohoto stroje, který dostal slušivý obleček a přední část nemálo podobnou sportovní GSX-R600.
Koncepčně tak stroj navazuje po letech na své předchůdce a přináší svým příznivcům radost z cestovně sportovního motocyklu za velice rozumnou cenu. Posaz je dle očekávání vzpřímenější a za rovnějšími cestovními řidítky tak jezdec neztrácí i při delší cestě na pohodlí. Příjemně mě překvapila celková aerodynamika, která funguje na výbornou, a jezdec je tak docela obstojně chráněn proti poryvům větru. To jsem teď za časného jara velice přivítal, už jen s ohledem na ranní teploty těsně nad bodem mrazu.
Vzhledově na mě stroj působil velice příjemným a uhlazeným dojmem, jen mě stejně jako u nahatějšího Bandita lehce znepokojovala masivní koncovka výfuku. Pravda, pod sedlo se příliš drobností kromě lékárničky a pár klíčů nevejde, nicméně výrobce slibuje pro cestovněji zaměřené jedince ucelenou řadu příslušenství včetně kufrů, tak uvidíme.




Z hlediska pohodlí a své výšky kolem 183 cm nemám ke stroji námitek, jen bych asi přivítal spíše tvarově dělené sedlo z Bandita, které mi přeci jen přijde o chlup pohodlnější. Lehkou výtku snad lze mít jen k ovládání sportovního budíku, kde se jednotlivé funkce díky usazení jezdce dají sledovat a měnit spíše sporadicky. Nějaký ten ovladač na prostorných řidítkách by se určitě hodil. Jízdní vlastnosti jsou přímo úměrné stylu a zaměření celého motocyklu. Ověřený kolébkový rám z ocelových trubek rozhodně nezklame a spolu s měkčím a na cestovanější vlnu naladěným podvozkem přináší klid a mír do našich těl zmítaných často děravými silnicemi. Vysloveně sportovněji zaměření jezdci by určitě našli výhrady, nicméně pro ty má výrobce připraveny jiné stroje. Mě osobně zaujal motocykl především jako celek a osobně si myslím, že Suzuki má ke své královské Hayabuse i v nižší objemové třídě jako alternativu aktuálně co nabídnout. Navíc, za cenu kolem 180 000 Kč za nový stroj není v této kategorii téměř co řešit.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist