CFMOTO 800MT Touring vs. Suzuki V-Strom 1050: Novinku s výbavou nebo tradici s výkonem?
Text: Martin Hakl , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 11.8.2022 | Zobrazeno: 28 140x
Text: Martin Hakl , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 11.8.2022 | Zobrazeno: 28 140x
Ta Suzuki se mi líbí...Na český silnice dobrá volba. Kupovat něco pod litr asi ne. To není nabubřelost. Motor jede víc v klidu, opotřebení, síla materiálu atd...predurčuje delší životnost. I když počáteční investice je o něco vyšší. Spotřebu mají ne o moc ...
ČF: Z autoškoly klidně na pár sezón ČF Moto...je mladistvý a na sbírání zkušeností v záruce, proč ne. Pak střelit ojetinu do Maďarska.
Vzhledově je rozhodně hezčí CF Moto, ale co se mě u něj nelíbí, je to přídavný ovládání u zrcátka, škoda, že jste o něm nic neřekli.
Ale kdybych si měl vybrat, tak bych si připlatil a koupil Suzuki ve vyšší verzi, protože když už bych chtěl dát za motorku přes 300 tis. Kč, tak už bych radši dal, nějakou tu korunu navíc.
Po pravdě motoru CF Moto, prostě nevěřím, hlavně když vím, jaký byli problémy u KTMky 790, prostě kvalitu Číny nezapře.
A pokud bych chtěl, jakoby motor KTM, tak bych šel radši do starší KTMky 1290 SAR, s rozumným nájezdem km. Spotřeba, je k výkonu perfektní, zážitky úžasný, i když má KTMka slabší brzdy a topí do sedačky, ale to se dá vyřešit.
2 reakce
Já bych bral V-stroma. Jsem víc na moto zážitky kolem komína a vejlety tak do 400 km. A tam si myslím že by bylo V-čko zábavnější. CF-moto se mi ale líbí už delší dobu a rozhodně bych soudil až po svezení. Jelikož ale nejsou money na novou tak jsem zatím nebyl na testovačce ani jedné z mašin...... Nehodlám se trápit
CF Moto je pěkný, líbivější jak Stromek. Ale kvalita bude u japonce jinde, to se ochcat nedá...
dobrý den chlapi a holky motorkáři. Po zhlédnutí testu obou motorek /mám Suzuki V strom / musím reagovat na některé věci. Letošní dovča s batůžkem a plně naloženou motorkou na pohodu. Neumím si představit to samí jet s CF motem který má o 20kg nižší užitečnou hmotnost a to tužší sedlo není tak znát, Stejně jsme po cca hodině jízdy dali pauzu na protažení. Dovolenou jsem ujel 2500km za 4,5l. Chtěl bych vidět CF moto po čtyřech pěti letech jak bude fungovat. Berme že Strom je tady už nějaký pátek a je to už částečně vychytaná motorka. Co mě chybělo je tempomat i když nejsem na motorce jeho příznivec / nebaví mě dálnice/ ale pro odpočinek ruky dobrá věc.
Jinak nevím kdybych dneska si měl vybrat musel bych to odzkoušet a pak bych věděl víc
s pozdravem kolečkama dolů
U Suzuki jsem vždy na vážkách, zda ten jejich konzervatismus pramení z tradice nebo z nedostatku investic do modernizace a ty malinkaté krůčky ve změnách jsou jiným výrazem pro přežívání.
Ale víte co, i tak bych si raději koupil V-strom a dost o tom přemýšlím.
Celkové náklady za životní cyklus motorky a především léty ověřená výdrž kompletně likvidují benefit nižší pořizovací ceny u CFMOTO. A že mají záruku do 40tis km mi přijde jako výsměch, víc té motorce nevěří?
A oblast motorek je také jedna z mála možností, jak se cíleně vyhnout něčemu "Made in PRC", což se snažím dělat všude, kde je to jen trochu možné.
U CFMOTO 800MT jsem se díval na servisy co Jarda Šíma na testovací prováděl a zjistil jsem, že dělá servisní intervaly co 8000km, zatímco oficiálně se píše, že jsou co 15000km. Tomu úplně nerozumím... Druhá věc které nerozumím je motor, zezačátku se hovořilo a psalo o tom, že motor je z KTM, teď už se hovoří o "počínštěném" motoru. Takže se nejedná o stejný motor? V čem je jiný?
10 reakcí
Daj se ty kufry na CFMOTO sundat?
1 reakce
Přijde mi, že konkurence není jen směrem výkonově nahoru, ale i mírně dolů. CF Moto 800 vlastně stojí mezi V-Stromem 650, který je vychytaný, nesmrtelný, spolehlivý, má kontrolu trakce, větší nosnost o 20kg, žere méně, má ale horší podvozek, motor o něco slabší, ale ne zásadně, zato naprosto lineární a krásně dávkovatelný, charakter V-čka, motorka má jistý a levný servis, nižší pojištění a nižší pořizovací cenu a zůstatková při prodeji bude taky lepší....a mezi 1050. Pokud mi výkonově nestačí 650, tak půjdu rovnou do 1050. To mezi tím nějak nemá smysl.
A nezapomeňme na nějak přehlíženou konkurenci BMW F 750 GS se základní cenou 250 tis. stejnou jako základ CF Moto 800 MT Sport. Dle vlastní zkušenosti síla motorů v reálu srovnatelná...nehledě na německou preciznost ve všem. Tady už vůbec není o čem přemýšlet.
2 reakce
Zeptal bych se Pavla Pondělíka jakou motorku by si vybral na cestu, na opětovné cestování do Magadanu a Severní Americe.
Zajímavý srovnání, díky za něj
Jako majitel V Stroma 1050 můžu říct důvody a vlastnosti které jsem zvažoval při výběru motorky :
Dobrá zkušenost s V Stromem 650
Výborný kroutící moment a průběh výkonu V motoru
Kvalitní komponenty a výroba
Dostupnost a cena jak motorky tak servisu
Vždy je to o tom že by se měla mašina líbit a vyhovovat potřebám jezdce.
Za mně jak každodenní ježdění do práce tak výlety po silnici občas polňačka i delší jízdy.
Všechno toto zvládá V Strom perfektně i se zábavou při jízdě a tah motoru je to co mě nepřestává bavit.
Kupoval jsem vybavenější XT verzi s drátěnými koly, tempomatem, nastavitelným plexi , rámem i centrálním stojanem, blastry kde se rozdíly v podstatě smrsknou na rychořazení , vyhřívané hefty a sedlo měření tlaku v pneu co má navíc CF Moto MT800.
Už při koupi jsem věděl a těšil se na to jako většina motorkářů že si motorku doladím podle sebe a vyberu si doplňky podle sebe.
CF Moto MT800 je zajímavý stroj za dobrou cenu, má výbavu v ceně a jisté spojení s KTM mu dodává částečně i renomé. Design je rozhodně zajímavý.
V podstatě je i dobře že se renomovaní výrobci musí začít ohlížet i po Číně která se drápe do vyšších pater než jsme si zvykli.
Já bych V Strom koupil znova, nikdy mě nezklamal ale CF Moto je zajímavá konkurence kde může cena být rozhodující.
1 reakce
Každý článek o motocyklu made in China, 100 komentů kvalitní zábavy. A když někoho potkám na silnici tak mě pozdraví a nekouká co mám pod zadkem. Někomu holt stačí Trabant, někdo nebude spokojený ani ve Ferrari.
2 reakce
Takže stromek má lepší motor, brzdy, ram a podvozek, je lip vyrobena, evidentně kvalitní.
CF má navíc kufry a pár blbin jako tempomat a vyhřívaní zadku (jakože jediné casti na kterou mi nikdy nebyla na motorce zima).
Mno jak myslíte ?
CFmoto je hodně lákavá motorka, jak má už všechna ta pozlátka hezky zahrnutá v konečné ceně. Ale já bych šel stejně do holobytu od Suzuki. Celkový jízdní projev CFmota by mě po chvíli začal nudit a to je u motorky konečná. Rozumím lidem, co si to koupí, nemám obavu o to, zda motka vydrží, ale cítím to úplně stejně, jako kluci v testu. Motorka je u mě předevšim o radosti a projevu z jízdy, na to ostatní mám auto... A jak se tu už psalo, místo těch předražených nýtovaných srajdo kufrů, co se dnes nabízí na každým rohu, dám prachy raději za kvalitní vařené od českých frajerů... Festovní Suzuki a na ni festovní kufry. Tak bych to bral já.
3 reakce
Test je fajn
děkuji redaktorům, ale zarazila mne tady jedna informace: centrální stojan za 8160kč...
Už jste někdo za stojan u jiného motocyklu platili víc? Nebo je tenhle v hitparádě na prvním místě? Děkuji.
1 reakce
CFmoto800mt :
*5 let záruka (nebo 40 000 km) platí při nákupu strojů CFMOTO v prodejní síti Journeyman CZ v ČR a SR, pro koncového zákazníka, prvního majitele, který není podnikatelem.
Takže ,na firmu si ji nepořídím ( -dph )
Z druhé ruky si ji taky nepořídím,resp. záruka tedy bonus,při prodeji padá ...
No lákavá nabídka
10 reakcí
Tak kdo nechce vidět rozdíl,at se znova podívá min na obsah motoru.
799 vs 1037ccm
67 vs 79 KW
75 vs 100 NM
a především průběh...
No a to že je motor platforma ktm mně na důvěře v životnost moc nepřidává......
Na litrovém stromu 2017 jsem se povozil a na silnici je úžasný .
Tak mne napadá,že jsem u srovnání motorů zapomněl na to snad nejvíc 2V do V
Co se týká 1050 ,tak se mi bohužel odkaz na BIGa moc nelíbí,ale "hnusný" jsou zaplaťpánbůh pro tenhle rozstřel obě.
Takže za mně jednoznačně DL1050V-Strom
V-Strom, jasná volba
zaplacený Evropani jim daj know-how a ty komanče to naučí vyrábět a pak budou brečet že se tady nic nedělá…Furt mě jsou sympatičtější japončíci neboindové než komančský totalitní Číňani-Motorka je pro mne o svobodě – nebudu podporovat totaliťáky
i kdyby to dávali zadarmo…anospdrusofilové a pragmatici se třeba po..rte
11 reakcí
Zajímavý srovnání, V STROM vypadá naživo skvěle, ale to samé musím říct i o CF moto. Nejsem střelec, vyhovovaly by mi obě. Dík za test!!
Byl jsem si CF zkusit, a myslím, že srovnání by bylo lepší s 650 V STROMEM XT. S kuframa VStrom lepší cena (zaručená kvalita bez nutnosti pěti leté zaruky) a ten rozdíl ve výkonu nebude tak velký. Mám v motorce taky cca100k a 100nm (xjr1300) jak velký Strom a je to úplně jiný svět, oproti MT. Nečekal jsem tak velký rozdíl, protože jsem měl i 100k šestistovku(fazer 98") a ta když se roztočílila tak jela jak xjrko(bez spodku). Ucukaný plyn - chce to ještě doladit a nemyslím, že i vybrace jsou stejné(vadila mě vybrující pravá stupačka,). Takže za mne na 650 není schopný konkurovat cennou a 1050 výkonem. Celkově si myslí, že potřebuje ještě doladit a slevnit. Dobré PR zatim nedělá dobrou motorku. Ale třeba za pár let uvidíme.
Takhle jen po přečtení článku bych šel bez velkýho přemýšlení do Vstromu. Je to osvědčená klasika, líbí se mě ten DR design, má takový punc legendy...
Že nemá kufry? Nechal bych si vyrobit u nějakýho českýho výrobce, ty originální na CFMOTO a většinou i jinde mě přijdou takový fórový, bastry se dají dokoupit, ...
Jak je to třeba s kvalitou zpracování nebo celkově s kvalitou dílů? Nemá to CF Moto slabší nebo křehčí plasty? Co třeba kvalita antikorozní úpravy zejména na podvozku? Životnost pryžových dílů? Atd. atd. Ten cenový rozdíl se logicky někde musí projevit, z toho bych měl docela obavu. Chtělo by to i nějaký dlouhodobější test nebo zhodnocení po x letech / tis. km.
1 reakce
Prý, "kvůli kufrům Číňana"
Koupit kufry snad není zase takový problém, ani finanční. Základem motorky, jak už samotné slovo napovídá, je motor a ten v Suzuki je poctivý!!
Já bych bral na 100% VStrom.
Já to vidím tak, že kdo chce hezkou motorku, koupí CF Moto, kdo na to nekouká a chce mít jistoty, půjde do Sůzi.
Marně si vzpomínám, kdy jste dali nějaké jiné značce větší prostor než CF MOTO. Chtělo by to trochu ubrat,
už to začíná moc vonět. A panu Ramešovi přeji mnoho spokojených let a km v sedle jeho oblíbené CF. Jenom nechápu jak jste dospěli k závěru, že V strom není cestovatelská motorka.
1 reakce
Hondě, když byla v redakci na sezónu Africa, Yamaze, když bylo MTčko a tak dále... Ono, světě div se, když to někdo půjčí motorku na sezónu, očekává za to nějaké výstupy ;)
Před pár lety byl Strom 1000 v testu na 50tis kilometrů v DasMotorrad s excelentním výsledkem, včetně vyhodnocení demontovaných dílů motoru
4 reakce
Pěkný motorky, takže Africa
800 a je stejně těžká jako litr ;)
A to ze má něco barevný displej neznamená ze to je lepší…
Tyhle kecy o Čínských mašinkách už mi na motorkarich lezou krkem…
Si povíme za kolik se bude prodávat 4 roky stará Čína s nájezdem 40000 km ;)
U V-Stroma bych byl klidný… :)
3 reakce