husqvarna_svartpilen_801_2




První jízda Sherco 2020: Modrá ofenziva

Kapitoly článku

Mario Roman Sherco

Tovární jezdec SHERCO RACING FACTORY

  • Startovní číslo: 74
  • Národnost: Španěl
  • Narozen: 17. ledna 1990
  • Výška: 179 cm
  • Motocykl: 300 SE FACTORY
  • Kategorie: EXTREME ENDURO

Mario, jaké to je závodit za tovární tým Sherco?

Tovární tým Sherco je jako rodina a to je fajn. Nejsme žádný velký tým, máme dvě velké dodávky a dva mechaniky a už proto je hezké se umísťovat v závodech před velkými týmy, jako je třeba KTM nebo Husqvarna. Od týmu mám vše, co pro profesionální závodění potřebuji a pochopitelně skvělou motorku. Jsem moc rád, že za Sherco mohu závodit. Líbí se mi hlavně její krásně jemný a dávkovatelný výkon.

Můžeš mi něco prozradit o svojí motorce a pokud jde, srovnat ji se sériovou?

Moje motorka je poměrně měkká, mám níže položené sedlo a mám na ni namontováno spoustu chráničů, protože extrémní enduro bez takových protektorů nemůže fungovat. Jmenovat můžu například chránič přepákování, chladičů a motoru. Víceméně se ale jedná o téměř sériovou motorku, která je přizpůsobena extrémnímu enduru, tedy je měkčí a vlastně podobná trialové motorce. Také stupačky mám více dole a vzadu, takže i pozice těla je situována více dozadu. Přizpůsobuji si ji pro své potřeby a to hlavně pro dobrý pocit v těžkém terénu, takže se dá říct, že je jako trialka. Oproti závodním endurům našich jezdů je rozdíl velký, protože motorka pro EnduroGP je mnohem ostřejší na plynu, má „rychlejší“ motor a má také tvrdší pérování i pneumatiky.

Extrémní enduro je hodně o fyzičce a rovnováze, jak vypadá tvůj trénink?

Minulý rok jsem trénoval hodně v horách, kde jsem vyhledával těžký terén, například v korytech řek a na kamenitých úsecích a také jsem jezdil dlouhé těžké výjezdy. Letos hodně trénuju trial, takže jsem si pořídil trialovou motorku a na ní každý den trénuji spoustu hodin. Ráno vyrazím na kolo a odpoledne na trialku. Druhý den jdu dopoledne na enduro a odpoledne opět na trial. Trial je opravdu velice důležitý, protože je nejlepším tréninkem techniky a rovnováhy, a tím pádem se snažím být na trialové motorce co nejčastěji.

Trénuješ tedy na kole, jde o horské kolo?

Ano, je to horské kolo. Extrémní enduro je ze šedesáti procent o technice a ze čtyřiceti procent o fyzické kondici, proto je potřeba každý den běhat, plavat, posilovat a jezdit na kole. Trénuji šest dní v týdnu a bez toho to ani nejde, protože na motorce musím být silný od začátku až do konce závodu.

Před pár dny jsi zajel super výsledek na Erzbergu, a mě nezbývá než Ti pogratulovat k parádnímu třetímu místu! Jak tento extrémně těžký závod probíhal?

Nejhorší je vždycky start, kdy padesát jezdců letí dopředu. Když se odstartuje špatně, je všude hodně prachu a kamení, a to je opravdu nepříjemné a zároveň nebezpečné. Vyjížděl jsem kolem třicátého místa a v začátcích to nebylo jednoduché, protože jsem musel hodně pospíchat a bojovat o každou pozici. V prvních výjezdech se mi podařilo předjet hodně borců a dostat se více dopředu a brzy jsem byl kolem pátého místa. Pak už jsem se snažil nedělat chyby a postupovat stále vpřed. Cítil jsem se silný a musím říct, že se závod vyvíjel opravdu dobře. V lese jsem se snažil soustředit a nedělat chyby, protože jedna chyba může znamenat propad dokonce až o osm pozic. Některé úseky byly o dost těžší než loni a už z toho důvodu bylo jednoduché udělat chybu. Na úseku Carl´s Dinner jsem předjel asi tři jezdce a to nebylo špatné. Se třetím místem jsem spokojen a popravdě, je to pro mě jako vítězství.

Celý rok závodíš a trénuješ, co ale děláš, když máš volno a chceš si odpočinout.

Moje rodina má restauraci v centru Madridu a můj otec je jedním z nejlepších kuchařů ve Španělsku. Proto mě baví jídlo a návštěvy různých restaurací. Moc rád trávím čas v naší restauraci, kde se vždycky něco naučím a kde také rád pomáhám. Protože cestuji po celém světě, moc rád poznávám nové chutě. Kromě toho rád lyžuji, chodím po horách, jezdím na horském kole… no prostě mám rád hory a sport jako takový. Také rád chodím do kina a rád trávím čas s rodinou.

Co Tě nyní čeká?

Mám před sebou hodně školy a hodně závodů. Jednoho dne budu provozovat školu doma ve Španělsku, ovšem teď hodně cestuji a škola proto probíhá po celém světě. Mám hodně nápadů, co bych rád realizoval, tak uvidíme, jak se vše povede. Jsem spokojený s tím, co dělám a moc mě to baví.

Nyní jsme na představení modelové řady Sherco 2020, vyzkoušel sis motorky, a můžeš prozradit, která je tvou nejoblíbenější?

No jasně, jezdil jsem včera odpoledne na všech modelech a ještě dneska se na nové modely chystám. Nejvíc jsem najezdil na stopětadvacítce a musím říct, že ji mám moc rád. Byl jsem mistrem světa v EnduroGP ve třídě 125 a také proto je dvoutaktní dváca mou nejoblíbenější motorkou. Můžu na ní jet opravdu agresivně a to je neskutečná zábava.


Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
honza108 přispěl 6 Kč
JardaKTM přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist