Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Letos v lednu jsem si Himalayana po zralé úvaze koupil. Jezdím na motorkách všeho druhu už téměř 40 let, ale RE se vymyká všemu co jsem měl před ním. Je to motorka pro radost z jízdy, pro kochání a relax. Za trochu peněz hoooodně muziky. V garáži mám ještě BMW R1200 GS , ale ta teď většinou odpočívá ,protože Himalayan dostává přednost. Kdo nevyzkouší neuvěří
To Kybergreg : Vyzkoušej a obrátíš...Na Jawách jsem najezdil 100.000km. Himalayan je motorka která si na nic nehraje a oproti Jawě je to o něčem jiném.
Kdo už není jako ten "janek na supersportu" má jízdu pro radost, tak nešlápne vedle.
No, stejny vykonnostni parametry motoru ma moje Jawa 350/640 a ta je jeste o 30kg lehci, takze to bych si Himalajcem moc nepomohl. Podle clanku je to i brzdama podobny Jawe. Kochaci styl jizdy taky souhlasi. Tak proc bych si ho mel porizovat? Jen kvuli 21 kolu ve predu? Suchacovi taky stacila 18ka. Takze celkove, tohle asi neni (pro me) ten spravny smer upgradu.
Mig_35: myslim si že prave Himalayan je taky tlačitkovy telefon určeny do divočiny a skonštruovany na to na čo boli enduro motorky pôvodne určene. A stále som toho názoru že z dua motocykel-jazdec by mal byt inteligentnejši ten druhy spomínaný
asi to má svoje neměřitelný klady, jako je styl, charisma indickýho původu a retro stavba.
ale je to trochu jako s veteránem - super svezení, když má člověk čas, nespěchá a může se toulat mimo hlavní tahy. Jakmile je potřeba držet krok s provozem, štve člověka slabej motor, co vibruje, slaboučký brzdy... Mimo silnici bude otrava tahat skoro 200kg, muset to zvedat ze země, nebo přetahovat přes klády nebude legrace.
v týhle ceně zastane lepší práci o 30kg lehčí a o pár koní výkonnější enduro od Shineray, s lepší ergonomií a dokonce o fous levnější...
Líbí se mi to nadšení pro černobílý Merkur v době Full HD dvoumetrových televizí... Vsadím se, že kdyby se začala znova vyrábět Škoda 1000 MB, našla by si tady nejednoho kupce:)
Ano, tlačítkový telefon vydrží bez nabíjení týden /bez OS/ a do divočiny, kde mi stačí volat o pomoc nebo poslat SMS je nejlepší volbou... ale v civilizaci dám přednost chytrému...
Motorka je to jednoduchá a pěkná, podle mého gusta.
Když jsem se na ní ale na výstavě posadil, mířila mi kolena přesně na hrany těch prolisů na nádrži (měřím 180 cm). Škoda, jinak bych do ní šel, vážně jsem o ní uvažoval.
Indie jede...
Já bych to ale koupil jedině, kdyby to mělo 650cm a 35 kw. To si myslím je reálnej agregát na takovej stroj, aby to motorově nebylo trápeníčko. Jinak pěknej originální počin podobně jako Mahindra s Jawou. Je vidět, že Indové jsou motosrdcaři, co my a náš ingeneering ???
U nás na vsi na východě Čech se podařila aspoň tato "lidovka" :
https://www.youtube.com/watch?v=dVN532GJKuw
Co Jawa? a další?
Proti CRF250l a nebo rally to má snad jen tu výhodu, že to unese kufry. S odstupem času musím uznat, že ta motorka má něco do sebe. Co jste mu to udělali s tím blinkrem?
tak teraz vážne keď už by som ju vlastil tak blatnik predneho kolesa vyššie , ten horný blatnik či co to vlastne je odstraniť , regler premiestniť aby to chladilo a nie hrialo od hlavy valca , no a najväčší problem vidim ako je to zatarasený prietok vzduchu z predu na hlavu valca . som zvedavý kolko po case bude zadrených kvoli chladeniu
Parádna motorka, len ten výkon pre nás - hamižných európanov - taký nepostačujúci. Za mňa radšej jazdená XT600.
PS: V pasáži o limitoch v teréne - fotka po zadnom! tie limity sú pre hobíka v lese asi úplne OK
Připomínky jednoho z majitelů:
Motorka původně postavená pro Indii a průměrný Ind má výšku cca 160cm. Proto super ergonomie pro někoho od 160 do 170cm. Já se svými 177cm se na ni poskládám a ještě ve 30ti by mi to bylo fuk, ale po 50ti už nemám tak ohebná kolena (po 300km v kuse už jsem měl problém se rozejít) a tak vážně přemýšlím o tom jak zvýšit sedlo. Prodávat ale rozhodně nebudu.
Pro případné zájemce o motorku doporučuju ještě zhlédnout následující dvě videa v angličtině, předejdou pak možná pár zklamáním.
V podstatě upozorňuje na drobné nectnosti, některé už byly u verze BS4 odstraněny.
https://www.youtube.com/watch?v=qcJ3TZhnbTQ
https://www.youtube.com/watch?v=JKTIGWUICp4
Znám spoustu těch, kteří se těmto motorkám vysmívají, ale přiznávají, že na nich nikdy nejeli.
A pak znám soustu těch, kteří si je vyzkoušeli a už z nich nechtějí dolů. Patřím ke druhé skupině a děkuji Indům i Pánu Bohu za tyto stroje, které vám dovedou přinést ten opravdový pocit svobody, o kterou jsme jinak už v podstatě úplně přišli.
Ahoj všicky koumáci , jen pro ilustraci k těm prasklejm kyvkám, absolvoval jsem na Enfieldu himalájské tour 2x a myslím , že by to žádnej z těch vašich parádních cesťáků nedal bez horších následků. A přál bych Vám tam bezradně stát nad motorkou kterou prostě sami neopravíte. Při loňské cestě jsme potkali kousek před Pangem slovenskýho kluka, kterej měl Himalajana a přejel na něm celou Indii .Kromě malý nádrže si nestěžoval na nic a najel na něm do tý doby 8000 tis km , takže ať si myslí kdo chce co chce tak tohle jsou motorky do opravdových dobrodružství , i když to vstřikování už je trochu problém .Na takovou cestu bych nic moderního co jen trochu zavání Evropou a emisníma normama nevzal ani za zlatý prase . Zdar na cestách
OK, může být. Proč nepochválit i ty "chudší" značky. To se mi líbí Také nejsem žádný Onasis. Jinak je to věc názoru. Pro mě je na pohodu a odpočinek jasnou volbou chopper. Obecně se ale těžko srovnávám s češtinou současných žurnalistů obecně. To dřív opravdu nebývalo. Jako neprofesionál se můžu na klávesnici "upsat", ale od profíka by to mělo sedět.
Raději bych pro ježdění v ČR volil Continental GT, ale ten nebude za 120k. Na druhou stranu jako moto pro začátek cestou-necestou dobrý. A až pojedete Nepálem, tak Vám prasknutou kyvku svaří každý jouda kdekoliv po cestě . Výhoda jednoduchosti. Motorky z půjčovny dostávají děsný čoud, protože to nikdo nešetří a každý testuje co to vydrží.
Silnička kde se testovalo je moje oblíbená. Každý den cestou domů si ji musím alespoň jednou dát. Jen se musí dávat majzla na kamínky, které se uvolňují ze svahu.
No když jsem viděl fotku prasklé kyvky (s tím novým centrálem) od lidí co měli půjčené jak staré enfieldy tak nového hymalayana při cesta indií a nepálem tak to tak super nevypadalo ...ostatně i na otázku zda klasika nebo Himalayan byla odpověď klasika
Letos v lednu jsem si Himalayana po zralé úvaze koupil. Jezdím na motorkách všeho druhu už téměř 40 let, ale RE se vymyká všemu co jsem měl před ním. Je to motorka pro radost z jízdy, pro kochání a relax. Za trochu peněz hoooodně muziky. V garáži mám ještě BMW R1200 GS , ale ta teď většinou odpočívá ,protože Himalayan dostává přednost. Kdo nevyzkouší neuvěří
2 reakce
To Kybergreg : Vyzkoušej a obrátíš...Na Jawách jsem najezdil 100.000km. Himalayan je motorka která si na nic nehraje a oproti Jawě je to o něčem jiném.
Kdo už není jako ten "janek na supersportu" má jízdu pro radost, tak nešlápne vedle.
No, stejny vykonnostni parametry motoru ma moje Jawa 350/640 a ta je jeste o 30kg lehci, takze to bych si Himalajcem moc nepomohl. Podle clanku je to i brzdama podobny Jawe. Kochaci styl jizdy taky souhlasi. Tak proc bych si ho mel porizovat? Jen kvuli 21 kolu ve predu? Suchacovi taky stacila 18ka. Takze celkove, tohle asi neni (pro me) ten spravny smer upgradu.
1 reakce
Za 119tis...nema chybu!!! Za 119tis muzu jet kolem sveta s 10tkou klicem v kapse. Bomba.
K vlastnostem moto v terénu odpovídajícím Himalájím (6 - 11 minuta)
: https://www.youtube.com/watch?v=WT-mV1_ao5c&t=441s
Kome> dobrovolně a bez cizího zavinění zůstal někde na trase Vysočany - Modřany
Jofré> ano, víceméně je to tak
Mig_35: myslim si že prave Himalayan je taky tlačitkovy telefon určeny do divočiny a skonštruovany na to na čo boli enduro motorky pôvodne určene. A stále som toho názoru že z dua motocykel-jazdec by mal byt inteligentnejši ten druhy spomínaný
asi to má svoje neměřitelný klady, jako je styl, charisma indickýho původu a retro stavba.

ale je to trochu jako s veteránem - super svezení, když má člověk čas, nespěchá a může se toulat mimo hlavní tahy. Jakmile je potřeba držet krok s provozem, štve člověka slabej motor, co vibruje, slaboučký brzdy... Mimo silnici bude otrava tahat skoro 200kg, muset to zvedat ze země, nebo přetahovat přes klády nebude legrace.
v týhle ceně zastane lepší práci o 30kg lehčí a o pár koní výkonnější enduro od Shineray, s lepší ergonomií a dokonce o fous levnější...
...ale nemá to Retro, Indii a Správnej styl
Líbí se mi to nadšení pro černobílý Merkur v době Full HD dvoumetrových televizí... Vsadím se, že kdyby se začala znova vyrábět Škoda 1000 MB, našla by si tady nejednoho kupce:)
Ano, tlačítkový telefon vydrží bez nabíjení týden /bez OS/ a do divočiny, kde mi stačí volat o pomoc nebo poslat SMS je nejlepší volbou... ale v civilizaci dám přednost chytrému...
ked už sa rozhodne niekto kupiť tak nech rata ,že nejake tie muchy musi vychitať https://www.google.sk/search? royal enfield himalayan problems 2018
Se podívejte na obrázky, i Vláďovi Novotnému jdou na obrázcích (vsedě, samozřejmě) ta kolena skoro na hrany, a to měří 171 cm. Kdo tohle navrhoval?
Motorka je to jednoduchá a pěkná, podle mého gusta.
Když jsem se na ní ale na výstavě posadil, mířila mi kolena přesně na hrany těch prolisů na nádrži (měřím 180 cm). Škoda, jinak bych do ní šel, vážně jsem o ní uvažoval.
To je tak ošklivý až je to hezký
Indie jede...
???
:
Já bych to ale koupil jedině, kdyby to mělo 650cm a 35 kw. To si myslím je reálnej agregát na takovej stroj, aby to motorově nebylo trápeníčko. Jinak pěknej originální počin podobně jako Mahindra s Jawou. Je vidět, že Indové jsou motosrdcaři, co my a náš ingeneering
U nás na vsi na východě Čech se podařila aspoň tato "lidovka"
https://www.youtube.com/watch?v=dVN532GJKuw
Co Jawa? a další?
1 reakce
Proti CRF250l a nebo rally to má snad jen tu výhodu, že to unese kufry. S odstupem času musím uznat, že ta motorka má něco do sebe. Co jste mu to udělali s tím blinkrem?
tak teraz vážne keď už by som ju vlastil tak blatnik predneho kolesa vyššie , ten horný blatnik či co to vlastne je odstraniť , regler premiestniť aby to chladilo a nie hrialo od hlavy valca , no a najväčší problem vidim ako je to zatarasený prietok vzduchu z predu na hlavu valca . som zvedavý kolko po case bude zadrených kvoli chladeniu
Mě se to líbí, snad bude možnost se projet, jsem rád, že se dělají jednoduché mašiny,bez zbytečných elektro kurvitek
asi naj co je na nej tak su kufre
Parádna motorka, len ten výkon pre nás - hamižných európanov - taký nepostačujúci. Za mňa radšej jazdená XT600.
tie limity sú pre hobíka v lese asi úplne OK
PS: V pasáži o limitoch v teréne - fotka po zadnom!
Připomínky jednoho z majitelů:
Motorka původně postavená pro Indii a průměrný Ind má výšku cca 160cm. Proto super ergonomie pro někoho od 160 do 170cm. Já se svými 177cm se na ni poskládám a ještě ve 30ti by mi to bylo fuk, ale po 50ti už nemám tak ohebná kolena (po 300km v kuse už jsem měl problém se rozejít) a tak vážně přemýšlím o tom jak zvýšit sedlo. Prodávat ale rozhodně nebudu.
Pro případné zájemce o motorku doporučuju ještě zhlédnout následující dvě videa v angličtině, předejdou pak možná pár zklamáním.
V podstatě upozorňuje na drobné nectnosti, některé už byly u verze BS4 odstraněny.
https://www.youtube.com/watch?v=qcJ3TZhnbTQ
https://www.youtube.com/watch?v=JKTIGWUICp4
8000 tisíc km je totiž 8 miliónov km ...
(Janoval, čo ty na to?
Znám spoustu těch, kteří se těmto motorkám vysmívají, ale přiznávají, že na nich nikdy nejeli.
A pak znám soustu těch, kteří si je vyzkoušeli a už z nich nechtějí dolů. Patřím ke druhé skupině a děkuji Indům i Pánu Bohu za tyto stroje, které vám dovedou přinést ten opravdový pocit svobody, o kterou jsme jinak už v podstatě úplně přišli.
Tou páčkou u levých přepínačů se ovládá sytič?
Moc se mi libi a pekne napsane
Tygr a spol: přesně tak nějak
. Zato letmáč a značková ložiska koncáku tam někde...
Ahoj všicky koumáci , jen pro ilustraci k těm prasklejm kyvkám, absolvoval jsem na Enfieldu himalájské tour 2x a myslím , že by to žádnej z těch vašich parádních cesťáků nedal bez horších následků. A přál bych Vám tam bezradně stát nad motorkou kterou prostě sami neopravíte. Při loňské cestě jsme potkali kousek před Pangem slovenskýho kluka, kterej měl Himalajana a přejel na něm celou Indii .Kromě malý nádrže si nestěžoval na nic a najel na něm do tý doby 8000 tis km , takže ať si myslí kdo chce co chce tak tohle jsou motorky do opravdových dobrodružství , i když to vstřikování už je trochu problém .Na takovou cestu bych nic moderního co jen trochu zavání Evropou a emisníma normama nevzal ani za zlatý prase . Zdar na cestách
OK, může být. Proč nepochválit i ty "chudší" značky. To se mi líbí Také nejsem žádný Onasis. Jinak je to věc názoru. Pro mě je na pohodu a odpočinek jasnou volbou chopper. Obecně se ale těžko srovnávám s češtinou současných žurnalistů obecně. To dřív opravdu nebývalo. Jako neprofesionál se můžu na klávesnici "upsat", ale od profíka by to mělo sedět.
škarede to je barkolko
Raději bych pro ježdění v ČR volil Continental GT, ale ten nebude za 120k. Na druhou stranu jako moto pro začátek cestou-necestou dobrý. A až pojedete Nepálem, tak Vám prasknutou kyvku svaří každý jouda kdekoliv po cestě
. Výhoda jednoduchosti. Motorky z půjčovny dostávají děsný čoud, protože to nikdo nešetří a každý testuje co to vydrží.
Silnička kde se testovalo je moje oblíbená. Každý den cestou domů si ji musím alespoň jednou dát. Jen se musí dávat majzla na kamínky, které se uvolňují ze svahu.
No když jsem viděl fotku prasklé kyvky (s tím novým centrálem) od lidí co měli půjčené jak staré enfieldy tak nového hymalayana při cesta indií a nepálem tak to tak super nevypadalo ...ostatně i na otázku zda klasika nebo Himalayan byla odpověď klasika