QJMotor TRX 12: Dělník ve fešáckých montérkách
Text: Jan Rameš | Foto: Jan Rameš | Video: Jan Rameš | Střih: Honza Zajíček | Foto: Jan Libra | Zveřejněno: 24.3.2025 | Zobrazeno: 11 156x
Text: Jan Rameš | Foto: Jan Rameš | Video: Jan Rameš | Střih: Honza Zajíček | Foto: Jan Libra | Zveřejněno: 24.3.2025 | Zobrazeno: 11 156x
Pánové, včetně ctěných zdejších redaktorů jste proste naprosto mimo.
Vůbec přeci nejde o to jestli dnes Čína někde něco kopíruje, vyrábí jakési motorky pro svůj 1,3 mld trh a sejří se s tím sem do Evropy např. přes M.CZ.
Zásadní trabl je, že to produkují "děti" pod knutou bolševiků, popraví tam ročně cca 1000 lidí vč. zahraničních občanů a mají tam lágry typu Gulag kde "převychovávají" cca 3 miliony lidí co nejsou úplně konformní s tou jejich diktaturou ...
Jestli vám chlapci tohle nevadí OK, pak samozřejmě statečně jejich produkty kupujte a M.CZ čile propagujte/testujte..
2 reakce
Na Benelli bn 125 jsem jezdil
Měli jsme dva kusy v autoškole a oproti tomu dva kusy Hondy cb125 taky autoškola. Co se týká spolehlivosti tak na hondach se nic nedělalo krom běžný údržby. U jedné Bn blbla elektronika motoru. Pořád grilovaný kuře. Servis nebyl schopen to vyřešit nicméně to jezdilo. U druhý blbnul palivoměr a občas sama od sebe zhasla na volnoběh. Rozdíl nicméně je při přímém porovnání těch motorek. U hondy se jednalo o minulou generaci Cbf vyráběnou v Číně také..nicméně když se projedete tak na Cbf jakoby vše do sebe zapadá. Spojka plyn brzdy vše se ovládá dobře, jemně prostě je to doladene. Na bn mě štvalo. Moc tvrdé sedlo i podvozek. Takový prkeny. Na hrbolech trošku utrpení ale že bych a tom byl Rossi toť taky ne chyběl tomu cit zpětná vazba. Brzdy na omáčce tvrdý pocit a celkový účinek takový jakože jo ale hůř se odhadoval. To byly motorky s dual brzdami
Honda také a v porovnání s tím jsem i na ziletkovych gumach zabrzdil na Honde o několik metrů dříve a to prosím z 50. Prostě mladík bude chtít bn nebo něco co hezký vypadá ale.jinak je ve všem lepší volba Honda jednoznačně. Z mojí zkušenosti.
1 reakce
Znovu se opakuju, ale Honzisovy testy dávají to, co člověk hledá. Díky, Honzisi!
Tahle 125 je pohledná, slušná motorka. Kdyby byla tím, co hledám, klidně bych ji domů koupil... Číňani jsou už holt naplno ve hře a doufám, že Japonci se konečně chytí za frňák a místo mnohdy předesignovaných, podivných hmyzích motorek a nejjednodušších řešení (hlavně u nižších tříd) se snad vrátí k normálním, pěkným motorkám. Obávám se, že dnes už jedou japončíci hlavně z podstaty, vybudovaný v minulosti, na rozdíl od agilní Číny, který sice nefandím, ale k zaujatosti mám taky daleko. Buď umíš, nebo neumíš, a lidi buď chtějí, nebo nechtějí. Zdravím tímto i naše špičkové vývojáře, techniky, designéry a úspěšné dealery z Týnce...
Dobrý večer vespolek,
[img]
mě tyhle komentáře pod články s čínskými motorkami, případně Jawami hrozně baví. Berte mě prosím trochu s nadhledem. Podle mě, rozdíl mezi čínskou a "nečínskou" motorkou je pouze v tom, že v případě koupě "nečínské" motorky přispějete evropskému (japonskému, americkému) manažerovi na jeho přemrštěný plat. Loni jsem si koupil Vespu 125. Za cenu, za kterou bych měl dvě tyto QJMotor. Přivezu si jí domů, kouknu pod sedlo na motor a na první hadičce nápis CHUANHUANCHINA. Jdu zkontrolovat tlak v pneumatikách a na litých kolech nápisy MADE IN CHINA. No, dál jsem to nezkoumal a šel se šel raději projet. A že by v Pontedeře u pásu makali rodilý Italové, to si taky nemyslím. Tak mám evropskou motorku, nebo ne?
4 reakce
Moc mě mrzí, kam web motorkari.cz směřuje.. bohužel.. za mě už je to pouze bazar...
premium tento web "zabil"...
6 reakcí
A čím přesně? Že není vše zadarmo, nebo že je "moc Číny"?
VAROVÁNÍ: Strašně dlouhý komentář
. Citace: "...ba naopak se s premiem objevil v sezóně test navíc (místo po, čt je po, st, čt)...", komentář je ze 3. 3. 2025. A důležité je tam to "v sezóně". Připadalo mi totiž, že poslední dobou ve čtvrtek testy téměř nevycházejí. Zde proto dávám přehled testů, které vycházely od začátku zimy ve dnech po, st, čt:
. To je ale jen má domněnka.
Už je to tady klasika. Pod každým testem čínské motorky se sejdou komentáře, že redaktoři (zaplacení) nám tlačí Čínu, že ta nikdy není Premium, zatímco všechny zajímavé testy jsou za paywallem. Občas komentář, jak úroveň webu upadá. Rozhodl jsem se proto udělat souhrn testů. Nepodezřívám redakci, že je podplacená, aby nám tlačila Čínu, a chci to demonstrovat na faktech. Motivovala mě k tomu ještě jedna věc. Jako čtenář, který není Premium, jsem i já skutečně měl poslední měsíce pocit, že testy, které jsou zdarma, mě moc neoslovují. Takže i z toho důvodu mě zajímalo, jak přehled bude vypadat. A dotřetice mě k tomu vybídl komentář Zajocha pod testem CFMoto 800MT-X (3. 3. 2025), který se mi nepozdával. Když jsem si ho dohledal, zjistil jsem, že Zajoch si dal dobrý pozor, co píše
pondělí 2. 12. - první test Triumph motokrosů ze zahraničí
středa 4. 12. - test ojetiny - Suzuki RE5 (Premium)
čtvrtek 5. 12. - test motocyklu nebyl
pondělí 9. 12. - test H-D CVO Road Glide ST
středa 11. 12. - srovnávací test 3 adventur (Premium)
čtvrtek 12. 12. - test motocyklu nebyl, byla návštěva RADE/GARAGE
pondělí 16. 12. - test elektrického Zero SR/S
středa 18. 12. - srovnávací test Multistrada V2 S vs. Tiger 900 GT Pro (Premium)
čtvrtek 19. 12. - test motocyklu nebyl, byl test oblečení
pondělí 23. 12. - první test Honda CB1000 Hornet SP ze zahraničí
středa 25. 12. - test Praga ZS 800 (Premium)
čtvrtek 26. 12. - test motocyklu nebyl, byl článek o Legu
pondělí 30. 12. - test QJMotor SRV 600 V
středa 1. 1. - srovnávací test BMW M 1000 XR vs. Multistrada V4 RS (Premium)
čtvrtek 2. 1. - test motocyklu nebyl
pondělí 6. 1. - test Triumph Speed Twin 1200/RS
středa 8. 1. - srovnávací test Duke 990 vs. MT-09 (Premium)
čtvrtek 9. 1. - test motocyklu nebyl, byla reportáž z muzea
pondělí 13. 1. - srovnávací test Aprilia RS 457 vs. CFMoto 450 SR-S
středa 15. 1. - recenze brýlí s head-up displejem (Premium)
čtvrtek 16. 1. - test motocyklu nebyl, vyšel článek o prodejích moto v roce 2024
pondělí 20. 1. - test BMW R 1300 GS Trophy
středa 22. 1. - srovnávací test H-D Low Rider ST vs. Indian Sport Chief (Premium)
čtvrtek 23. 1. - test motocyklu nebyl
pondělí 27. 1. - první test Kawasaki Z900 ze zahraničí
středa 29. 1. - test ikony tovární ČZ 250 (Premium)
čtvrtek 30. 1. - test motocyklu nebyl
pondělí 3. 2. - první test Honda XL750 Transalp ze zahraničí
středa 5. 2. - srovnávací test Aprilia RS 660 vs. Honda CBR600RR (Premium)
čtvrtek 6. 2. - test motocyklu nebyl, vyšel článek o instruktorech v autoškolách
pondělí 10. 2. - srovnávací test 125 ccm skůtrů Suzuki Avenis vs. Yamaha RayZR
středa 12. 2. - srovnávací test BMW R 18 B vs. H-D Street Glide (Premium)
čtvrtek 13. 2. - test motocyklu nebyl, vyšel článek o renovaci veterána
pondělí 17. 2. - první test Multistrady V2 S ze zahraničí
středa 19. 2. - srovnávací test V-Strom 1050 DE vs. BMW F 900 GSA (Premium)
čtvrtek 20. 2. - test motocyklu nebyl
pondělí 24. 2. - test QJMotor SRK 800 RR
středa 26. 2. - srovnávací test Indian Scout Bobber vs. BMW R 12 (Premium)
čtvrtek 27. 2. - čtenářský test o motocyklech kategorie Classic
pondělí 3. 3. - první test CFMoto 800MT-X
středa 5. 3. - srovnávací test KTM 790 Duke vs. Suzuki GSX-8S (Premium)
čtvrtek 6. 3. - test motocyklu nebyl, začal veletrh a byla reportáž z něj
pondělí 10. 3. - první test NC750X ze zahraničí
středa 12. 3. - srovnávací test 3 cesťáků (Premium)
čtvrtek 13. 3. - test motocyklu nebyl, byla recenze motooblečení
pondělí 17. 3. - test skůtru Zontes 350 Ervo
středa 19. 3. - srovnávací test Honda NX500 vs. Voge 525 DSX Touring (Premium)
čtvrtek 20. 3. - test motocyklu nebyl, vyšel článek o vysokých motorkářích
pondělí 24. 3. - test čínské 125 ccm QJMotor TRX 12
A teď tedy, co z toho vidíme? Nejprve to, jak důležitá byla ta slova "v sezóně", když Zajoch psal o větším množství testů motocyklů. Mimo sezónu totiž vidíme, že ve čtvrtek testy motocyklů přestaly vycházet, schéma tedy je pondělí - test zdarma, středa - test pro Premium, čtvrtek test motocyklu není. Když jsem si rozklikl články za červenec, tam platí to, co psal Zajoch, v pondělí i ve čtvrtek vycházely testy zdarma. Je však patrné, jaký efekt mělo zavedení Premium. Není to tak, že by pouze přibyl exkluzivní obsah (nerozporuji, že přibyl), zatímco úroveň neplacené části zůstane stejná. Vidíme, že přes zimu úroveň neplaceného obsahu prostě skutečně utrpěla.
Ale to je spíš mé povzdechnutí, teď zpět k tomu přehledu a údajné tlačence čínských motorek. Zastoupení čínských strojů v testech mi nepřijde nijak vyšší, než by mělo s ohledem třeba na prodeje být. Je teda pravda, že pokud se podíváme na poslední měsíc, tak tam skutečně v pondělních testech byly 4 z 5 strojů čínské. Tady se dá chápat frustrace čtenářů, kteří jsou proti čínským motorkám. Určitě bych v tom ale nehledal cílenou propagaci Číny. V dlouhodobém horizontu totiž čínské stroje žádné nadměrné zastoupení nemají. Spíš bych tipoval, že redakce vydává atraktivní testy dřív (aby je v Česku výrazně nepředběhlo nějaké jiné médium, a čtenáři jsou na to koneckonců zvědaví) a takhle na konec zimy v šuplíku zůstávají méně atraktivní testy jako skůtry, čínské stroje, malorážky nebo všechno dohromady
4 reakce
Každý vidí, to co chce. Euler udělal hezkou analýzu včetně rozšíření počtu dnů, kdy v sezóně vychází test a Kopec na to napíše, že to jde ke dnu... Jen bych k tomu dodal, zkuste teď, kdy se plánuje kalendář testů, naplánovat jejich vydávání za rok! tak, aby byli všichni spokojení....
Má "chalupářská" dváca hondička váží o 20 kilo méně což je u této kategorie řekl bych rozdíl dosti zásadní.
Mr_ka, je_ka,
samá čína
furt to tu mám před vočima.
Koupil jsem si jednu v lednu,
že si v létě pojezdím.
Vysralo se cosi v březnu
od té doby jenom sním.
Sním o Hondě nebo Kawě
jak s ní lítám po Pálavě.
Ve snech tvořím inzerát
střelil bych ji - tuze rád.
Já jsem první majitel
bohužel jsem naletěl.
Kvůli tomu, že je z číny
berou ji jen suroviny.
2 reakce
Krám pro skrčky je to, chcíplá těžká nepružící kraksna bez záruky.
Sice ne až tak moc pro skrčky, jako papírově výkonnější SRK, ale tohle fakt nejede.
Za ty prachy je to pro mladé nádherná motorka! Ještě rok a pořídím jí synovi.
Hm téměř za 70 táců , docela ambicíozní cena. Ale naštěstí to není takovej úlet jak Mopedix za 135
. Ten kdo už někdy sháněl v českých motoshopech náhradní díly na žlutáka po 5 letech od koupi spláče na rozlitým mlékem a začne listovat čínskema katalogama a objednávat z ali expresu protože jinak dojezdil.
Někde na netu jsem narazil na diskuzi jak tam majitel Hondy 125ccm (asi staré CB), jestli po 100 000km dávat nové kroužky a písty.....
Zajimalo by mě jaky průměrný nájezd mají třeba v Indii, a Asii, kolik tyhle low-cost stroje dají
2 reakce
Co vybrat za 125ku, Hondu za 60 nebo čing ping moto za 68?
7 reakcí
Nevypadá to nejhůře. Existují ještě nové 125ccm 2t?
2 reakce
Hm, z posledních pěti pondělních testů čtyři Číny. A není to málo Antone Pavloviči? Proč jste tam mezi ně nacpali tu Hondu NC750X? Narušili jste tím pravidelné pondělní čínské testovací okénko.
11 reakcí
Jo a až zase bude z pěti pět Japonců nebo Evropanů, tak po tom neštěkne v komentářích ani pes ;)
Pěkná motorečka, škoda jen té čínské obezity. Když vidím ten rám a centrální stojan, tak se není moc čemu divit. Fotečka z redakční váhy by nebyla?
QianJiang koupil Benelli
A tvářil se jako Ital
Prodeje se rozjely
TéeRKá se slušně chytal
No jo jenže pár let na to
QJMotor - nová značka
Volá kup si naše zlato
Benellku pod krkem mačká
Matka která nejdříve
Přijala tu cizí dceru
Syna tlačí strašlivě:
"Ten je vlastní - na ní seru!"
Abychom ji nechtěli
Cenově ji (p)odstřelí