Moto Morini Calibro 700: S radostí přiznávám, že jsem se mýlil
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Dominik Valášek | Střih: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 18.11.2024 | Zobrazeno: 14 977x
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Dominik Valášek | Střih: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 18.11.2024 | Zobrazeno: 14 977x
Motorka asi určitě dobrá, ale pokud bych měl někam dát svoje peníze, tak tady na bazaru je lehce jetá Rebelka 1100 za 185 tisíc, což je jen o 10 víc, než stojí tahle 700 od Morini. Takže za mě určitě lehce jetá Honda 1100 než nová 700 Morini..
Pár postřehů k MM Calibro.
Dnes jsem jel kolem Vrbovky a měl chvilku času. Na webu mr43 je uvedeno, že je Calibro skladem. Chtěl jsem ho okouknout na vlastní oči. Zastavení ve Vrbovce jsem si plánoval už asi měsíc, jen jsem nejel kolem, nebo nebyl čas.
Na prodejně vystavený kus, je ten stejný, s kterým je na m.cz test od Dominika. Podle RZ a již lehkého zašpinění. Moc kilometrů se s ním určitě nenajelo, přední guma byla ještě "chlupatá". Pak jsem se ještě stavil u Kawasaki okouknout konkurenčního Vulcána abych měl bezprostřední porovnání. Třetí moto do party s podobným vzhledem a zaměřením, tedy Rebela od Hondy znám, měl ho kamarád. Takže k Hodně jsem nešel a ani nevím, jestli ho mají vystavený. Mám tu motorku celkem v oku.
Když porovnám tyhle tři motorky, tak Calibro je s přehledem nejhezčí. Zejména v testované červené barvě. A to rozdílem minimálně třídy. Celková silueta je nejvyváženější, motorka je tak akorát ve všech rozměrech. Rebel je taková změť trubek, Vulcan má výrazně nižší stavbu a je celkově robustnější a možná i bachratější. Je to taková temná a trochu smutná motorka. Jiná než černá by asi vypadala lépe.
Když bych neřešil původ motorky, což já extra neřeším a psal jsem to tady mnohokrát včetně důvodů, tak vzhledově jednoznačně vítězí Calibro. K stylu motorky skvěle sedí pohon řemenem, opravdu pěkné je světlo i kulatý budík, do kterého je integrovaný ručičkový otáčkoměr, digitální rychloměr a všechny důležité kontrolky. Obecně mi na motorce vadí, když nemá otáčkoměr. Ten budík chybí a hodně bych se rozmýšlel, jestli takovou "nedokonalost" překousnout. Je mi celkem jedno, jestli je v klasickém stylu ručičky, nebo kostiček a podobně. Otáčkoměr by mi prostě chyběl, měl jsem ho i na třindě a všech dalších motorkách. Teorie říká, že má řidič poslouchat motor a otáčkoměr nepotřebuje. To je teorie, praxe je kolikrát trošku jiná. Sedačka je hodně nízko, že na zem dosáhne i trpaslík od Sněhurky. Prošívaní opravdu hezké, jen si myslím, že se potah bude dost rychle špinit. Na YouTube jsem viděl, že se dá na sedačku spolujezdce koupit krytka. S ní je Calibro vzhledově ještě malinko dotaženější. U nás je standardně asi jen na verzi Bagger. Stupačky jsou tak akorát daleko, že ten posez není vyloženě čoprovský, ale něco mezi čoprem a naháčem. Je na nich vidět, že limit náklonu není příliš velký, protože na obou stupačkách byla lehce obroušená ploška na signálním tykadle. A to přes chladnější počasí, kdy už gumy nemusí úplně dobře držet a lisovanou tmu značky Timsun, která je z továrny na kolech nazutá. Možná to bude i tím, že Dominik není tester muší váhy a po dosednutí nastal tzv. hluboký ponor.
Motorku jsem staticky okukoval asi 10 minut. Za tu krátkou chvilku jsem nenašel nic, co bych považoval ošklivé, humpolácké, nedotáhnuté, odfláknuté, polovičaté. Žádné ošklivé sváry, pomerančová barva, falešné průduchy, ošklivé kryty motoru jako u konkurence, trčící kabely, hadičky a podobně. Za vzhled a provedení by se myslím nemusel stydět žádný jiný výrobce ať z našeho kontinentu tak z Japonska. Za jediný přešlap ze statického okouknutí stejně jako Dominik považuji ovládání blinkrů. Ne že se každý ovládá na té straně, kam odbočuji. Na to si člověk zvykne. Ale že nemá centrální vypínač, kdy nemusím koukat, kam a jestli blikám. Je to drobnost, může ale být otravná.
MM Calibro je opravdu hezké a pokud bych byl zákazník na tenhle typ motorky, určitě bych se svezl a pokud by mě uspokojilo ergonomií, jízdními vlastnostmi, projevem motoru a i vším ostatním, co od motorky očekávám, určitě bych ho zahrnul do výběru. Třeba i proto, že jich každý sluneční den nepotkám 5. Nějaký větší pokles ceny oproti konkurenci úplně neřeším, protože motorku nekupuji na rok dva.
Doporučuji každému se jít podívat, než bude vynášet nějaké soudy. Proto jsem k článku doposud nepsal žádný komentář. Chtěl jsem Calibro vidět na vlastní oči.
1 reakce
Pekny zretelny test
Masina fajn, cena by mohla byt nizsia, ale aspon je tam ten znáčik...
Zaujalo mě to nadšení pro motor a jeho parametry v této kategorii v porovnání s nedávným testem QJ motor SRV 700. Co v minulém testu vadilo je najednou v pohodě přijímáno...
...ale tam byly i dva kotouče vpředu a USD vidlice jako mínus. Ani bych neřekl, že šlo o stejného testera.
1 reakce
V první řadě - dobrej traktor
Ale na obě recenze mrkni ještě jednou a pořádně. QJMotor SRV 700 jsem zhodnotil jako "OK" motorku, která je hrozně moc nevyvážená v mnoha směrech a působí jako celek neodladěně. Přední vidle a brzdy jako ze supersportu prostě vůbec nedávají smysl, pokud je přední kolo 16" s obřím balonem pneumatiky.
Tady je ale každý prvek na svém místě, ať už po stránce designu či funkce. Prostě odladěný stroj s jasně daným zaměřením, který funguje až na pár detailů vážně moc pěkně.
Krásná motorka a naštěstí vůbec nevypadá jako Honda, když už tak vypadá jako evoluce Kawy Vulkanu S, ale je hezčí. Devadesátky jsou už vážně pryč, tak mám za to, že omílání s despektem k čínskému motocyklu je zbytečné. Myslím, že je na čase srovnávat motocykly kvalitou a cenou, ne značkou či zemí původu. Pak se můžeme bavit o kvalitě, o nápadu, jízdě a vzhledu. Úpadek evropské civilizace nejen v motocyklovém světě je patrný všem, ale to by v nás nemělo budit neoprávněnou kritiku, ale naopak nakopat nás kamsi... Kritizovat nizkozdvihove cruisery, chopper, bobbery u podvozku lze nejlépe srovnáním, jinak je to pitomost. Podle mého se jedná o méně povedenou recenzi na výborný motocykl a když přidáme jeho cenu, uvědomíme si hodnotu dnešní měny, tak je celek až neuvěřitelný.
Čína válí hezkými technologiemi už v základu (v porovnání s Rebel/Eliminator 500) a střídmím designem u CFmoto CL-C 450, a Moto Morini Calibro 700, fakt se jim povedli. Konkurenční prostředí ukáže, zda časem na úspěch Calibro v CFmoto navážou s CL-C 700?
Hozené rukavice. Jedná Hondu Rebel a druhá před Kawasaki Vulcan
Na té přední vidli je pod Dominikem SAG asi více, než by bylo zdrávo. Jak jsou shrnuté prachovky. Na tlumení už toho moc ze zdvihu nezbylo.
1 reakce
To je prostě úděl. Pak tady máš tu větší část redakce, pod kterou se motorka v tlumičích ani nehne.
Na druhou stranu největší frajeřina je, když ty tlumiče fungují pod každým, a pod každým obstojně dobře.
No vezme se nejlepší CF motor, který je pravděpodobně evoluce okopírované Kawasaki, nacpe se to do rámu okopírovaném z Hondy a v Itálii to doladí z čínských komponentů a dají tomu fešný vzhled. A vše je závislé na čínském kapitálu. Tak to je v nejlepším čínsko-italská motorka.
Objemově se to nachází někde mezi Rebelem 500 a 1100, tak se to špatně srovnává s originálem, ale mělo by. Honda je top značka s historií, okouzlení jednou stopou má v genech, je kvalitou proslulá a dává nadstandardní záruku.
Drobné problémy odpustím motorce, co má na budíku nápis: Made in Mandello del Lario, ne čínské kopii japonské motorky, jejíž cena nedává zásadní výhodu nad prověřeným originálem.
Jak to někdo někde psal. Ne že by se v Číně nedaly dělat top motorky. Ale:
Japonci měli ambici dělat nejlepší motorky na světě, Čína zatím pouze kopíruje to co se dobře prodává.
A jako bonus koupí čínského výrobku podpoříte tuhou diktaturu co pronásleduje vlastní občany a naváží se do našeho státu. Proto chcete-li nižší cenu, nezapomínejte na evropsko-indické stroje. Přinejmenším některé z nich jsou opravdu vyvíjené v Evropě.
9 reakcí
Jako zarputilý fanoušek Hondy musím říct, že Moto Morini je ze všech "Rebelů" nejhezčí a hlavně nemá pohon řetězem. To je u cruiseru, velkého cesťáku nebo skútru zcela zásadní.
1 reakce
Ano, Čína se na nás valí ze všech stran a taky z toho nemám radost. Nicméně se nepotvrdila očekávání, že to všechny budou šroty. Vlastně nepamatuju, že by měli nějaký velký problém. Povětšinou budou cílit na někoho, kdo po spoustě let znovu začíná nebo přechází ze starší motorky a pak ty drobné problémy oproti třeba Japoncům tihle lidí přejdou, nebo si jich ani nevšimnou. A Čína se už nechce podbízet cenou, protože si myslí - a asi oprávněně - že jejich motorky už jsou celkem na úrovni.
Zatím jim chybí historie, takže je to pořád s rizikem, že některá z těch značek prostě zmizí a to bude pro majitele motorek nemilé. Ale jinak bychom si měli zvykat ...
3 reakce
Čína,čína,strašná čína,šecky jak cez kopirák .
Cena vysoká.
4 reakce
Pěkné
Honda rebel se mi vůbec nelíbí- hlavně ta nádrž naplácnutá na trubkovej rám, tohle je ale hezký, ve stylu Rebela, přední silueta je moc povedená
Pár let nazpět jsem slintal po Rebelovi. dobře že jsem si nechal NC,
Bohužel tohle je moc krásné, ale zdravotní důvody mi neumožňuje mít neco jiného než automat.. to je strašné, jak je člověk omezen . jinak už by byla zaplacená záloha
Vše co se mi na Rebelu nelíbí, tady udělali hezčí. ?
4 reakce