Triumph Explorer 1200 a Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 8V
Text: Petr Poduška , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 29.10.2012 | Zobrazeno: 57 540x
Text: Petr Poduška , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 29.10.2012 | Zobrazeno: 57 540x
Když to tak čtu po mnoha měsících, myslím, že mám co napsat. Jsem majitelem Exploreru dvě sezony. Najeto mám cca.10 tis. Motocykl je zatím bez závad. Pěkně se rozjel, už to není takový surový jako když byl novej. Přední tlumení pro mě akorát (změklo po cca.3 tisících), chová se to celkem slušně, na doraz jsem to nikdy nedostal ani mě nepřipadá, že by něco odskakovalo. Odezva k řidiči dobrá, jde vidět, co se pod kolem děje.Špička to ale není. Zadní tlumení luxus. Tam není co vytknout. Brzdy akorát, ABS funguje výborně. Motor tlačí fakt pěkně od volnoběhu. Motorka je v podstatě bez vibrací. Spotřeba 4,5-6. Nad 6 litrů jsem se nikdy nedostal!!! Výborná ovladatelnost. Co mě štve je rezonování origo štítu mezi 3-4 tis. ot. Nepřišel jsem na příčinu. Za nepodarek považuji zapínání varovných blinkrů jen na palubovce...v krizovce je to prostě na ruku daleko a navíc ji musíš sundat z řídítek. A v parným létě to dost topí pod prdel a když jsem jezdil kochačku v Rumunsku v kraťasách , měl jsem spálenou pravou nohu od víka spojky.
Jinak nemám nic, co bych motce vytkl, na každé se jezdí trochu jinak, nicméně se domnívám, že výraznej průšvih ve stavbě není. Stupačky mě rozhodně nepřipadají daleko od sebe, naopak, motorka je v sedle štíhlá. Někdo podotkl, že nepohodlné sedlo...já s tím nemám problém ani po 500km. Takže OK. Celkově to považuji za dobrej strojek (jezdil jsem toho už dost). Zapracovat by bylo třeba tedy ještě na předku..něco kvalitnějšího s lepší možností štelování, na rezonancích předního štítku a varovný blinkry dát někam na řídítka. Zapomněl bych napsat...báječná ovladatelnost např. oproti BMW Advíkovi. Konec hlášení.
Po vlastní zkušenosti s předváděčkou musím dát za pravdu, že motor je fakt úžasnej.Bohužel opravdu podvozek nestíhá hlavně vpředu, potápí se ažaž.Také jsem zaznamenal celkem slušný topení od motoru a to bylo cca 30st.Jinak třeba překvapil elektronický plyn, vůbec to není poznat ( na rozdíl od BMW K1600 )
Hanibol: no, oni ti co to vlastní nejsou o mnoho lepší. Ti to zase budou chválit, i kdyby tomu z vejfuku lezlo hovno
hanibol: 95% zdejších diskuzí je na bázi zkušeností, že někdo něco někde (tady a jinde) něco četl... kdyby měl každej debatovat jen o tom, na čem jel, asi by zde moc příspěvků nebylo... Jak moc je to důvěryhodné, toť otázka. Jak si jinak vysvětlit, že někomu (zdejším testujícím) to žere 7 l a někomu 5 l (tobě). To je pak důvěryhodnost toho článku trochu pochroumána a dikutující z něho čerpající uvrženi v posměch a opovržení...
, které jsou občas totálně mimo... a to bohužel i někde v rádobyt testu...
Ale tak to prostě je... mě se zas líbí, když čtu někde komentáře na GS800
Seikos: Koukám, že nejzapálenější diskutující jsou z těch, kteří o motorce něco někde "četli". Takže něco z opravdové zkušenosti: Explorer - spotřeba 5L/100km,podvozek nedrkotá a právě ten je jeho obrovskou předností. Stupačky daleko od sebe?-to snad ani nejde komentovat. To vše platí na silnici, na kterou je primárně určen, nemá cenu ho hodnotit v terénu. Kdo si kupuje takovou motorku do terénu, je trošku opožděnější. Takže hodně zdaru v další četbě populární literatury, já se jdu ještě projet.
elviss: nic proti explorerovi, to ani v nejmenším, ale na základě tvé poslední věty by mě zajímalo, které že jsou to ty biky pro ty, kdo je nechtějí?
froggy: Je vidět, že při matematice jsi pozor dával, nikoli však při četbě, protože to by sis jinak všimnul, že dole VladCB1300 psal o STŘEDNÍ pístové rychlosti. A na její výpočet skutečně nepotřebuješ umět derivovat, ale postačí pouze znalost součinu
Jenom dodám, že těch 22 a něco m/s je hodnota vypočtená z otáček max. výkonu, Vlad jí má dobře a jako mezní hodnota, nad kterou už může dojít ke strhávání olejového filmu ze stěn válce, se udává 20m/s.
Zdar všem koukám samej odborník až na těch málo co explorera mají. Já jo, zatím pět tisíc a můžu jen chválit. to sedlo ze začátku trochu problém, ale zvykl jsem si a věřte, že benzínky jsou už fakt všude. A těch pár chyb v testu bych hodil za hlavu. Explorer je totiž bike pro ty kdo ho chtějí a ne pro hledání chyb těch, kteří ho nechcou.
Zduř
Seikos: Souhlas. A tipuju, že určitě zvětší i nádrž... pokud jsou info o spotřebě (kolem 7 litrů) správné, tak na své ambice (mašina na dlouhé štreky) nemá nic moc dojezd. Zvlášť když vezmeš v potaz servisní interval, z čehož usuzuju snahu zavděčit se dálkovým cestovatelům, tak dojezd je proti tomu směšnej. V porovnání s MG nebo např. GSA...
To jsou aspoň správné značky moto. Těch nestojí na každém parkovišti 10.
Odhaduju to na cca. TATATATATATATA a možná i víc.
jo, to je nějaký ten průměr... maximum při odhadnuté délce ojnice bude kolem 34 m/s ...
froggy: Máš pravdu, pístová rychlost bude zřejmě proměnná-to už je vyšší dívčí. Dráha, kterou píst urazí za sekundu (22,13m.) je daná, ale rychlost pístu to jistě není
koupi: v tom s tebou souhlasím
ale my se bavíme o rychlosti
a dráha není v metrech za sekundu, ale jen v metrech
Z těhle dvou bych bral Explorera, ale jinak je pro mne v kategorii velkejch endur favoritem SuperTenere.
froggy: Pokud jde o dráhu v metrech za sekundu, kterou urazí píst, tak můžeš mít ojnici třeba 2metrovou, ale dráha mezi spodní a horní úvratí bude stále 71,4 mm., což je dle mého zdvih. Pokud se pletu tak mě opravte, jsem laik.
Triumph
..no správná terminologie asi nebude pístnice, ale ojnice.. pardon
zbytek jak jsem napsal
tak to jsi na omylu, k výpočtu pístové rychlosti potřebuješ znát kromě zdvihu (= roztečný průměr kliky) i délku pístnice
a zase tak snadný výpočet to není (derivace, fourierova řada..)
froggy: K čemu délku pístnice? Možná myslíš píst, ale to je ti k ničemu, ne? Znáš otáčky a zdvih pístu, tak to vypočitáš snadno
VladCB1300:
A jak jsi spočítal pístovou rychlost, když neznáš délku pístnice??
Jsi machr :) ..ale máš asi chybu ve výpočtu ;)
Hanibol: jak psali v Motocyklu i Supermotu: Explorer není tak přímočarý jako konkurence. Je potřeba si zvyknout na jeho rytmus. Podvozek je mizerný, zejména předky jsou na nekvalitním zvlněném povrchu hodně nervózní, dávají špatnou zpětnou vazbu a přespříloš drkotá. Navíc se tyto vlastnosti ještě více zhoršují se snižujícími se teplotami. Stupačky jsou daleko od sebe, takže nejen že máž za chvíli nohy do O
, ale již brzy jimi drhneš v náklonu. Ale vše zázračně zachraňuje výborný motor. A taky byli u obou testů trochu v rozpacích. Na jedné straně výrazná negativa, na druhé straně skvělý motor a spojka.
A myslím že tak jak vyspělo Stelvio ve své druhé generaci k dokonalosti, dospěje tak ve své druhé generaci i Explorer. U Guzzi se také museli poučit ze zákaznických doporučení a Explorer je prvotina, kterou podle mě ještě čeká dopilování. Jakkoliv to rozhodně není špatná motorka
Hanibol: sedni na Trumpetu a přijeď se projet na MG
Hanibol: U stelvia je kvalita ,minimálne na urovni Triumphu.
Len stelvio dáva naviac ozajstný feeling z motocykla. Oproti mnohým ja ich volám "elektromotocykle" na trhu. Natolko su uhladené že až prehladené. Zo stelviom je zábava jazdiť aj pomaly a to je rarita na trhu.
Halo halo co člověk to názor
Explorera mam letos nově.Najeto 8 tis otočil jsem s tím ŠPANĚLSKO a opravdové shrnutí asi tak: Brzdy super,sedlo po 250 km už jsem bojoval :D,podvozek co se týče fakt lehkého terénu dost bída-přední vidlice de na doraz jak u Jawky :D a na silnici byl super ale ty stupačky jsem bral o zem pořád a to nebyl ani nějak extra náklon.Jinak motor fakt jak se psalo SUPER.Spotřeba 6-7 l. Výbava a dostupnost doplňků chvalitebné.Takže vše super až na tu přední vidlici a stupačky.Palec Hore
Letos jsem stál před rozhodnutím právě mezi těmito motorkami. Rozhodla testovací jízda u Triumphu a nemožnost vyzkoušet si MG, protože neměli žádný předváděcí stroj. Tento článek by mi ale při rozhodování nijak nepomohl. Není to srovnání dvou motorek. Kromě toho tam jsou chyby - u Exploreru nejsou pouze dvě polohy plexištítu a nulování denního počítadla se dělá také z levé rukojeti nikoli natažením ruky k palubce. Ale to jsou detaily. Spíš bych ocenil srovnání jízdních projevů obou motorek. Nepochopil jsem autorovo shrnutí dojmů na závěr u Explorera, kdy je s hodnocením "trochu na rozpacích" - proč? Vždyť hodnocení vyšlo jednoznačněš pozitivně. Z čeho tedy rozpaky? Stelviu závidím obrovskou nádrž, předností je také o něco nižší cena, když se srovná výbava. Obě motorky jsou ale pro ty, co hledají hlavně exklusivitu a u Exploreru dostávají ještě kvalitu a techniku srovnatelnou s GS (o MG jsem se nic takového nedozvěděl).
Novej Tiger i Explorer se Anglánům prostě povedly.Jen by taky neuškodila o trochu větší nádrž.32 litrů u Stelvia už je pěkná nálož
TRA: tak ono se nejedná ani v jednom případě o test. Jakkoliv je to zařazeno do rubriky Redakční testy, jsou to spíš takové uživatelské recenze, které jen dávají všeobecný subjektivní přehled o technice
Motorky dobrý obě. Test napsaný dost zvláštně, možná nyní po opravě nadpisu už to trochu smysl dává, ale jedná se prakticky od dva různé testy dvou lidí v jednom článku.
Moc pěkný strojky. Hned bych se povozil. Možná je to ale i tím marastem venku a v kontrastu s obrázky z testu...
Střední pístová rychlost u Triumphu mi vychází na 22,13 m/s. Poměrně vysoká hodnota na cestovní enduro, byť uznávám, že ve vysokých otáčkách tento stroj bude asi málokdy, i tak by mě zajímala životnost motoru..