Moto Guzzi V85 TT: Charismatik všeuměl
Text: Tomáš Procházka , Honza Zajíček , Jan Altner | Foto: Tomáš Procházka , Jan Rameš , Honza Zajíček , Jan Altner | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 4.7.2019 | Zobrazeno: 26 268x
Text: Tomáš Procházka , Honza Zajíček , Jan Altner | Foto: Tomáš Procházka , Jan Rameš , Honza Zajíček , Jan Altner | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 4.7.2019 | Zobrazeno: 26 268x
Tak co, kluci? Když jsem psal, že pomáháte tomu bezpáteřnímu karieristovi na hrad, tak vám to nevonělo a ještě jste na mě útočili
. Teď jste stejně zašpiněni jako on
Petr Pavel, byl Vámi, nenápadně vsunut do článku jako balonek reakcí a vy jste to udělali vědomě. Hnus
Velmi pěkný a užitečný text. Krásná motorka.
K prevádzke vo vysokých teplotách tesne pod 40 a v kolonach sa môžem podeliť s mojimi skúsenosťami s touto moto... (najazdených na nej v tejto sezóne 17tis. Km).
V lete som si to zažil po ceste na grossglokner v jazde za kolonou pomaly jazdiachich áut.
Už niekde v polovici výšky som musel odstaviť pretože ma vyblikala kontrolka prehriateho motora.
Mal som so sebou infrateplomer a hneď som nameral po odstaveni 169 °C
Aj keď výrobca deklaruje že je chladenie dostatočne, zrejme nerátali s vyššou okolitou teplotou a vyskovymi rozdielmi kedy sa motor viac zahrieva.
Na margo tejto skúsenosti som doma odmontoval spodny kryci plech motora a jazdil s tým celé leto bez ďalších problémov až do bodu keď som ju hnal po diaľnici plný plyn pri 36 °C čo sa jej prestalo páčiť asi po 25minutach jazdy a znova kontrolka... stačilo ubrať plyn a po cca 3 minútach znova vychladla tak, že kontrolka zhasla.
Práve zvažujem nejaký ľahký tuting montáže ventilatorov tak aby nekazili vzhlad, ale určite by to bolo plus keby to nejako vo fabrike upgradli. Pomohlo by to aj prevadzke v meste, kde motor na semaforoch v horúcich dňoch vypinam.
Btw, je toho viac z mojich postrehov čo je na nej nie veľmi OK, napríklad jazda v noci a kontrolka tempomatu ktorá vypaluje oči, automaticke stmavenie displeja v noci je nedostatocne a tiež vypaluje oči, ale keď ho chcem stiahnuť, musím zastaviť a v menu nastaviť na minimum, nohy na stupackach na lachtana lebo inak sa nedá keďže mám 46tku nohu, po 11tis. začala vrzat zadná kyvka, blinkre a v nich voda to je klasika u každej a navyše veľmi slabo svietia takže ich v premávke skoro nie je vidno, tlačitko vypinania motora to je skrátka na facku, prepinanie svetiel dialkove/tlmene je tak blizko gripu že si ho stále ukazovakom prepinam a neviem o tom lebo nemá skoro ziadnu mechanicku odozvu podobne ako blinkre, predné plexi som musel demontovať, lebo som chytal turbulencie rovno na stred prilby, elektronicky plyn (akcelerator) ma tak tuhu vratnu pružinu, že po celom dni po okreskach mám pocit že mám kožu z dlane presunutu na prstoch ale keď to zhrnieme ako celok, je to úžasná motka s parádnym podvozkom, je hravá, zábavná, neunavuje a vlastne taká ako je opísana v tejto recenzii plus to že jazda s ňou v ľahkom teréne je proste krásny a pozitivny zažitok, kardan fakt nestrhava zadné kolo pri prudsom pusteni spojky ani podradeni .... a vlastne mám ju veľmi rád aj napriek malým nedokonalostiam.
Ešte jedna poznámka ku pneumatikam.
Moja verzia ma obuté michelin anakee adventure a je to veľký rozdiel v porovnaní s testovanou ktorá je obuta do metzelerov.
Tie metzelery sú predsa len o triedu nižšie a nie veľmi vhodné mimo asfalt.
1 reakce
Výkon
.
To vyznanie sa ku generálovi som nejako nepochopil ani ja .Trocha mimo misu...
Motorka v žlo bielo červenej kombinácii pekná,vý kôň by mi stačil .
Moc pěkný článek
Porovnám s novou T700 a pak se uvidí.
Ke spotřebě: s Californií (objem 1100 ccm) jsem úplně normálně jezdil pod pět na sto, při zpáteční cestě od jezera Como jsem jeden úsek zkusil jet na spotřebu a dostal se pod 4 l / 100 km - a to prosím v těch horách s několika pasy. Nemyslím si, že tahle motorka bude rozežranější.
Mimochodem už jsou konečně známy ceny těch třech doplňkových packů?
Skvělej test. Skvělý video. Úžasná motorka. 11:57 neskutečnej zmrd, co by měl na místě chcípnout.
Moc pěkný test.
Super úkol “ naučit se jezdit na pohodu “ . Na to je to myslím super motorka. Já se s Multistradou nedostanu pod 6 a průměrně jezdím za 7 takže mi ta spotřeba přijde super
. Asi by mi chyběl výkon ale jednou bych ji určitě bral
Ijon, chápu tě. Nepochybuji o tvé inteligenci, která ti jistě dokáže vysvětlit, že jsem musel. Čus
Já na Stelviu jezdím 5,5-6,5. GS je určitě úspornější. Každý má něco
Nevím jak Stelvio, s v11 jsem jezdil standardně kolem 5,5 a když už jsem jel hodně prasacky, tak možná něco málo přes 6. Vždy téměř stejně s BMW 1150 a R1200S..., tak mi to přišlo vždy celkem úsporné...
Mám Stelvio. Jízdní pohodlí bych možná řekl lepší, ale někdo má rád přilbu otloukanou větrem ze strany na stranu a je to pro něj to pravé - proč ne. Každý má rád něco jiného.
Se spotřebou je do vlastně stejné - s Guzinou se prostě úsporně jet nedá. Tankoval jsem svých 25-30 litrů a kámoš na srovanatelném japonci za stejnou trasu 19.
Takže ano - jízda nádherná a ve vyšších otáčkách paráda, ale při dlouhé cestě jede člověk za víc než s autem.
No tedy, kolego XJ500... Generál Pavel jezdí na motorkách od mlada a nikdy úplně nepřestal. Nemá se tedy kam "cpát". Jestli bude někdy kandidovat na prezidenta není zdaleka jisté. Žádná politika v článku není.
Samozřejmě ho někdo může a někdo nemusí, jak to tak chodí.
Těšil jsem se na ten test. Moto se mi moc líbí ale dost jste to pokazili tou politickou vložkou! Ten bezpáteřní karierista chce být tak moc prezidentem, že už se cpe i mezi motorkáře. Hnus.
A já mám dotaz na teploty okolo čtyřicítky a chování motoru při jízdě v koloně,pokud byla nebo bude taková příležitost...
Jo a ty fotky jsou taky moc pěkný...
Fajn test, s jehož závěry jako majitel V85TT souhlasím
Jen si dovolím poznámku k přepínači blinkrů. Je pravda, že je tužší a bez zpětné odezvy, ale nestalo se mi, že by nezafungoval, tak jak má, tj. já s ním problém nemám.
Mám dotaz na Honzu, jaký kamery používáš?
1 reakce
Jako jedinou motorku v garáži si jí představit ještě nedokážu,ale na vejlety s partičkou nemagorů a běžný jezdění myslim ideál.Výkon v pohodě,bo na malý silnici stejně nikdo víc koní nevypustí i když jich tam má jednou tolik.
Hezky popsaný kucí
Pěkný test. P.S. Pro autora. GUZZI motor byl a je vždy tocivejsi na to , že často je s rozvodem OHV, tak k 8000tis ot/min není narozdíl od cbopperovite konkurence (spíš teda nekonkurence) problém... Špička ve výkonu na 6000 tam byla i dřív...
...motorka této objemové kategorie s bezúdržbovým kardanem
(a s koncákem a ložisky...!?) No a pak přijde dříve či později taková dost větší "údržba"
V lepším případě plánovaná
Řetěz je sice věc špinavá, ale je na něj vidět...
Pěkný obsáhlý testík, ale tahle kategória není můj šálek kávy.