globalmoto_duben_nolan




Malaguti Madison RS 250

Kapitoly článku

Jízda potvrzuje limity malých kol a nízkoprofilových pneumatik. Tenhle 163kg vážící krasavec je s malými koly trochu limitován na českých silnicích. Propadliny a ostré přechody, jako koleje a výtluky, dávají trochu „zahulit“ tlumení. Malá kola do velkých děr prostě zapadnou. Ovšem tlumení podvozku je podle mne odladěno velmi precizně. Určitě nikdo při návrhu nepočítá s českými dírami na silnici o rozměrech italských krápníkových jeskyní. To je holý fakt, protože když přijde lepší úsek silnice, i když je třeba zvlněný, podvozek vše odchytí a na skútru se pohybujete jak na člunu. Jen slabé zhoupnutí a jinak žádný problém. Přední vidlice si zasluhuje pochvalu, její účinek je na velmi slušné úrovni, zadní pár tlumičů, i když jde lehce nastavovat předpětí pružin, má své limity. Pocítíte to hlavně při jízdě ve dvou, kdy každá jáma má za následek nesouhlasnou artikulaci spolujezdce.


Řidič má všude dostatek místa jak pro nohy, tak ruce. Posaz je uvolněný a hlavně bezproblémově měnitelný. Když se ale pozorně zadíváte přes vysoké plexi, zjistíte, že v prolisech hodně zkresluje. Takže se vám může stát, že letmo shlédnete tu paní vpředu, která má přes plexi rozměry slůněte s 300kg místo normálních 70ti. Je to jen asi ve dvou místech, takže při troše cviku se to dá eliminovat. Další věcí je pohled na budíky, musíte poměrně dost přeostřovat ze silnice na jejich přečtení, protože jsou umístěny dost hluboko a to způsobuje dost dlouhou prodlevu, což se mi ze začátku dost nelíbilo, ale zvykl jsem si na to. Jen ta kontrolka blinkrů je mimo mojí rozlišovací schopnost a tak raději promačkávám průběžně páčku blikačů.




Motor táhne velmi plynule a silně. Při sólo jízdě je na tachometru stovka aniž na to stačíte zareagovat. V plném obsazení a s naplněným podsedlovým prostorem platí totéž o číslici 90, kdy je už znát váha nákladu. I přesto se dá udržet cestovní rychlost na 115-120Km/h. Sólo jízda umožňuje maximálku i 135, ale tam už je dost znát omezení malých kol. Během pár kilometrů si natolik osvojíte tuhle slušnou a celkem svižnou jízdu natolik, že za chvilku se divíte kam až jste schopni dojít v náklonech a v protahování mezer mezi auty si neberete moc servítek, protože Madison na to má, aby vás „vytáhl“ z každého „souboje“ s autem.
Vše je důležité také ubrzdit. Jak osobní vášně, tak maximálně naloženého skútra. Na obou nápravách se blyští kotoučové brzdy o průměru 220mm. Zadek je trochu fádní a bez spolujezdce se dá používat v zácpách stylem brzda/plyn a rychlostech do 70km/h. Předek má plynulý nástup a ubrzdíte s ním hodně a všechno.


Ochrana před nepřízní počasí je precizní. Vysoký plexi štítek toho za vás schytá dost a jen ruce na rukojetích nejsou před deštěm chráněny. Samozřejmě nic není dokonalé a menší postavy budou mít možná problémy s turbulencemi kolem helmy. Mě to vyhovovalo, štít na mou postavu fungoval bezchybně.


Dojmy a pojmy


Najezdil jsem s Madisonem asi 600km a hodnotím ho jako spolehlivý, precizně provedený a zábavný skútr. Spotřeba se pohybovala v rozmezí 3,4 – 3,9l na stovku kilometrů. S tím, že do nádrže by se mělo vejít 12l, ale nějak nesouhlasím. Maximálně jsem natankoval 8 litrů a to ručička ležela už 40km vlevo u rozzářeného hladového oka. Nehodlal jsem riskovat a nechápu jaká je tohle vypovídací hodnota. Boční stojánek je kvůli bezpečnosti napojen na vypnutí motoru. Dojem tedy kladný. Mám sem tam malou výhradu, ale je to tím, že to spíše hodnotím z globálního pohledu a přeci jen jsme zhýčkaní nabídkou a nic nám není dost dobré. :o) Mít tyto možnosti před 10 lety, sežral bych to i s chlupama. Podle pořekadla: „Ten kdo koupí neprohloupí“, bych se v tomto případě vůbec nebál řídit.


Hodnocení


Madison 250RS je vhodně zvolený kompromis mezi sportovním a cestovním provedením. Motor vás nenechá na pochybách a dokáže hodně rychle rozpohybovat i maximálně naloženého skútra. Brzdy to ubrzdí. Posaz vyhovující, podvozek slušný. Na nic si nehraje. Je prostě v každém případě pro každou situaci a pro každého. Určitě se v konkurenci neztratí a neměl by chybět při rozhodování co koupit v této kategorii. Rozhodně vkusný design zaujme poměrně velkou část moto veřejnosti. Já za sebe ho mohu vřele doporučit.


Názor dalšího redaktora:


Madison 250RS pro mě byl velmi příjemným překvapením. Osobně mě střední třída skútrů velmi vyhovuje a tento bych umístil ve svém žebříčku hodně vysoko. Krásný italský design, skvělé brzdy a výkonný motor, tak by se dal popis shrnout do jedné věty. Trochu mě zarazila velikost palivové nádrže, která opravdu snese něco kolem 8 litrů, místo papírových 12ti. Žádný problém jsem ale neměl se špatnou čitelností přístrojové desky či s vypínáním blinkrů.
Pro mě to byl ideální skútr, se kterým může člověk jet klidně i na delší vzdálenost (sedlo je velmi pohodlné) nebo jen po městě na nákup. V obou případech vás nezklame.

Jarda


Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist