Laverda 750S Formula – nekompromisní devadesátky
Text: Honza Zajíček | Foto: Honza Zajíček | Foto: Laverda, archiv, bonhams.com | Zveřejněno: 21.2.2019 | Zobrazeno: 18 110x
Text: Honza Zajíček | Foto: Honza Zajíček | Foto: Laverda, archiv, bonhams.com | Zveřejněno: 21.2.2019 | Zobrazeno: 18 110x
Laverda 750S Formula je italská pasta minestrone uvařená opravdovými mistry svého oboru dle tradic a z těch nejkvalitnějších ingrediencí...
Bohužel se stala už jen "labutí písní" kdysi tak slavné a ambiciózní firmy plné opravdových nadšenců, kteří se minuli v čase...
Laverdy znám dobře a s touto jsem se seznámil svého času na okruhu Santa Monica v Misanu a je, co se týče jízdních vlastností opravdová špička, vodí se jak malá dvě pade.
Bohužel ale už to není ta stará spolehlivá, nezničitelná laverda, jak ji znám, je to typický moderní a dnes tak všeobecně rozšířený stroj pro moderního konzumenta, který si neumí ani napumpovat kola a tak kromě ježdění a tankování, nechá vše na servisech.
Už i pro ni platí pořekadlo, jako pro ducati, že je "jako tryskáč, ani ne tak rychlá, jako spíš náročná při údržbě, čili 1 hodina letu a 20 hodin údržby"...
Korunky, nadšení nad počtením, super stroj času.
A na ni/ní a ji/jí je super pomůcka tu/té.
Skvělý článek, ale Aprilia Shiver v roce 2002?
Výborný článek perfektní čtení
Laverdy jsou nádherný motocykly a Formula je špička!
Pesi > ...vždyť ty seš taky ta údajná " jedna paní co povídala " …
Honzík má svého Monstera dost agilního, asi trochu spadlýho ve vidlích, takže mu to taky asi přišlo
Já z toho ten pocit taky nemám takovej prkenej...ale moje S4RSko je tedy určitě agilnější co do změn. Přecijen LAVA je plast na rychlost
Za mě krása.
Pozn. Osobně se znám s Pierem Laverdou. Ptal jsem se jej a údajně jich ve verzi SFormula bylo vyrobeno skutečně necelých 280ks. (Pro celý svět).
Značka, technika, komponenty, exluzivita, ...prostě super.
. Nesouhlasím s názorem, že by se musela přemlouvat do zatáček (v porovnání s Monsterem tedy rozhodně NE). Možná seřízení podvozku, pneu, tlak vzuchu,..Tedy alespoň ta moje LAV reaguje téměř na myšlenku.
zmulin> Íčko jsem našel a zrovna ty bys odpověď na otázku měl moc dobře vědět, protože to světlo bylo dlouhý čas v tvé garáží
Jinak dík
Ducati monster? ;)
Dobrej článek Zajdo
.Když mi prozradíš toho bludišťáka,tak ti prozradim,kde máš blbě i/y
Pěkný článek ve kterém je zachycena celá etapa motocyklů Laverda
Mě se ten článek moooooc líbí
... Autor dostane drobáky určitě... 
Jsem rád, že jsou ještě lidi, kterým tahle epocha motocyklů něco říká. Ten kdo nostalgicky utírá slzu v oku, ten se musí co nejdříve rozhoupat a něco podobnýho koupit... Časem už nebudou, nebo nesmyslně drahý...
to je parada. totalny jednorozec. mam malu s kusenost s ozivovanim Laverdy Ghost. motorka ma naozaj krasny zvuk.. t_freedom kde si? :)
Jo, mas to pěkné Libore
a článek taky super
To je panečku přehlídka krásy a techniky. Nádherný článek, škoda, že ta doba už je pryč a na dnešním designu moto je největší starost jak víc protáhnout světla a jestli ten plastový dekl dát tak či onak...
Tu starou mrchu ze 70tých let měl někdo s kapotou v leštěným hliníku a upravenou na protézu (bez nohy)
A na letišti v Planý u M.L. si dával kohokoliv na sprinty. (tuším v roce 2004 Guzzi párty)
Moc krásný stroj
. Když byl v inzerci ,tak jsem nad ní taky uvažoval.
Super čtení.
gůůůůůt, máš tam teda ty 3 kačky