Kymco Zing II 125 Dark Side
Text: Filip Tichý | Foto: Jarda Ducháček , Filip Tichý | Zveřejněno: 14.8.2008 | Zobrazeno: 31 756x
Učarovaly vás tvary chopperů s nablýskanými chromy, ale hledáte něco slabšího a obratnějšího, s čím půjde kromě víkendových projížděk také třeba dojíždět v městském provozu do práce? A aby to nestálo majlant? Nabídka japonských značek není v kategorii stopětadvacítkových chopperů na našem trhu nijak velká a na uvolněné pozice se hrnou čínské stroje různorodé kvality. Zajímavou nabídkou proto může být tchaj-wanské Kymco, které má na evropských trzích zavedenou pozici a dobrou pověst.
Kapitoly článku
Design a konstrukce
Rovná řídítka na vysokém představci, precizní přístrojový budík a ovladače, čirý světlomet a moderní zadní svítilna, bohatě opláštěný výfuk, pohledný budík palivoměru na nádrži a ladně nadzvednuté zakončení zadního blatníku. To vše včetně reflektoru v poctivém kovovém zpracování, jen minimum plastů! Perličkou je chromované zadní madlo spolujezdce, které je vyvedeno do zajímavého tvaru prodlouženého dozadu, jako by měl Zing II malá složená křidélka.
Snad jedinou pihou na kráse je velký gumový pedál zadní brzdy, který vypadá tak trochu jako vymontovaný z auta, jinak ale nezbývá než designérům pogratulovat.
Posaz, ergonomie
Přístroje ovladače
Motor a převodovka
Na pohonné jednotce je trochu znát letitá konstrukce, kterou koneckonců dostatečně prozrazuje anachronismus v podobě našlapávací páky po straně motoru – přestože stroj má samozřejmě elektrický startér a chytá doslova na první drcnutí startéru. Motor je trošku hlučnější a syrovější a ve středním pásmu nadělí nějaké ty vibrace, ovšem nic na co by se nedalo zvyknout. Zvuk z výrazného výfuku s děrovaným opláštěním nijak nenadchne, ale také neurazí.Motor napájený karburátorem ani při nižších otáčkách příliš necuká do řetězu, od středních otáček postupně nabírá na síle když jej pořádně vytočíte, najednou zjistíte, že se v něm skrývá překvapivě dost síly a motorka jede jak z praku! Jako by se v útrobách místo stopětadvácy skrývala stopětasedmdesátka!
Takže recept je jasný - nebát se a pořádně motor vytáčet, pak si užijete opravdu svižné svezení, které bych od této kategorie nečekal, a ručičku tachometrů bez delšího čekání kdykoli vytočíte přes 100 km/h. Převodovka není z nejrychlejších, ale je dostatečně přesná a co je u této kategorie a ve městě důležité, na světlech vždy snadno a rychle najdete neutrál. Díky katalyzátoru se i bez vstřikování podařilo splnit normu Euro 3, takže se nemusíme bát, že by tento model bruselští úředníci hned tak vytlačili z našeho trhu.
Odpružení, brzdy
Rozbité silnice zvládá Zing vcelku slušně, větší díry jsou sice v rukou cítit a v zatáčce stroj trochu vyvedou ze stopy, ale na tak malý a lehký stroj to vůbec není špatné. Proplétání po městě jde úplně samo, přestože při jízdě v koloně krokem už dá udržování rovnováhy dost práce, do soutěží v nejpomalejší jízdě se na srazech raději nehlaste. Rizikové situace za vás vyřeší brzdy, za které se nemusíte bát pořádně vzít – přední brzda je trochu tupější, což ocení spíše začátečníci, kteří se nemusí bát zablokování předku. Bubnová zadní brzda toho zvládne docela dost, až při drsnějším sešlápnutí zablokuje zadní kolo. Při zpomalení toho zastane docela hodně, její hlavní přínos se ale projeví při jízdě se spolujezdcem, přestože vzhledem k celkovým rozměrům bude jízda ve dvou asi vyhrazena opravdu jen pro menší postavy.
Shrnutí
Malý motocykl s dlouhým názvem Kymco Zing II 125 Dark Side byl velmi příjemným překvapením. Kombinace moderního designu a výbavy s postarším motorem napájeným karburátorem je myslím pro české prostředí dobré řešení. Všechny vlastnosti se mohou plně porovnávat s zavedenými značkami a neobjevil jsem žádné neduhy, které znám z čínských strojů. S motocyklem jsme najezdili jen pár desítek kilometrů převážně ve městě a kolem Prahy, přitom jsem naměřil přibližnou spotřebu 4 l/100km, což při objemu nádrže 14 litrů poskytuje opravdu velkorysý dojezd.Informace o redaktorovi
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)