globalmoto_unor




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Medvidek1 (23) napsal 04.09.2018 v 14:26

Berry 11
Omlouvám se, ty nadneseně zmíněný 2-3metrů bylo ve Vašem připadě vytrženo z kontextu.
Přišlo mi drzé Vám říkat jak si představuji “srovnávací test” o kterém se sice píše v nadpisu a názvu kapitol, ale v zápětí je popřeno, že by o jakýkoliv srovnávací test vůbec šlo.

O tom že brzdná dráha se odvine od povrchu, rychlosti, obutí a jiných věcí se bavit nemusíme.

Pro Vaši info konkrétně bylo těchto slov použito při “srovnávání” absolutně odlišných motocyklů (Bandit/GSX/VN 1500/FatBoy) na ploše autoškoly, kde při nácviku krizového brždění (délka i rychlost je jasně definována) bylo nutno kolegu informovat, že na tý čáře bude i po 5 pokusech o 2m delší.
Nutno podotknout, že žák má všechny atrakce umět za 2hodiny, bez předešlých zkušeností s motocykly.

IvanDvoutakťák (3038) napsal 04.09.2018 v 13:16

Naposledy :
Všechno je to výrobci uměle tlačený boom e-mobility - nakupte a detaily
se však vyřeší později ... A až se do tohoto "opře" EU, to teprve začne
ten skutečnej fofr

berry11 (2) napsal 04.09.2018 v 11:27

Medvídek1: Tak podruhé naposledy... pokud někomu řeknu "dej si bacha nebrzdí, budeš o 2-3metry delší", tak v tom případě dotyčný (když bude mít aspoň základní vědomosti o jízdě na motorce) bude mít tak akorát v hlavě bordel a pokud se podle toho bude řídit, daleko nedojede... O jaké porovnání by se vlastně v případě brzdění mělo jednat? Co s čím? Reaper vs. EM? EM vs. KTM? EM vs EM? KTM vs. Brinco? Brinco vs. Reaper? Nebo všechny stroje dohromady? Vám ale šlo zřejmě o porovnání s motorkou s benzínovým motorem... Vždyť jsme ji tam neměli - byl to srovnávák elektrobiků. Měl jsem tedy psát, že by to brzdilo asi (podle mých zkušeností a odhadu) o 2-3 metry později? A kdybych měl benzínový bike, tak jaký zvolit? 2T? 4T? Jaký objem? Váha? Enduro? Trial? S čím tu benzínovku porovnat? S Reaperem? Brincem? KTM? EM Escape? V jaké rychlosti? 20? 30? 40? 50? 60 km/h? Kde? Na písku? Na hlíně? Na rovině? V příkrém sjezdu? Asfaltu? Suchém? Mokrém? Těch proměnných tam je opravdu moc na to, aby se dal účinek vyjádřit: "budeš o 2-3metry delší".

Co ale musí určitě chápat každý, kdo se svezl na offroadové mašině, je to, že motorky by musely být nejprve obuté stejnými pneumatikami - ty samozřejmě mají na brzdný účinek větší vliv, nežli to, jestli brzdí elektriku či benzín. Nehledě samozřejmě na jezdecké zkušenosti... Takže pokud bych napsal, že mašina brzdí o 2-3 metry později, by bylo naprosto zavádějící a klasické nic nevypovídající blablabla.

Už jsem tady (i v testu) psal, že podobné porovnání bude - třeba EM Escape s trialovou Montesou 4Ride. Pak už půjde o dva konkrétní stroje s podobnou váhou, zaměřením, pneumatikami a ve chvíli, kdy budeme na test dva jezdci s podobnými zkušenostmi, můžeme porovnávat a měřit a bude to mít +/- nějakou vypovídací hodnotu. Ale stejně si nejsem jistý, jestli to budeme vyjadřovat způsobem: "s Montesou seš o 2-3 metry delší nežli s Escapem". Vždyť to je nesmysl...

tentokrát definitivně howgh Martin Hakl

SuperSic58 (436) napsal 04.09.2018 v 10:12+1

Jako hodit to do auta, přijet k lesu, tam zablbnout, proč ne? Nebo pro někoho, kdo bydlí u lesa/v lese/vpřírodě. Jet s tim ale po ose na odpolední trip, to už je utopie. A ty ceny, docela na šišku dávat 200 palackejch za "kolo" když za tu cenu je ostrej soutěžák...

Tommy911 (10) napsal 04.09.2018 v 08:38-1

Povodne som mal v plane pindat, ale cez noc sa mi to rozlezalo a vidim to takto.
Pri cene tychto motoriek a vydrzi baterie, kupovat nieco podobne nema vyznam.Ci uz ako dopr. prostriedok, alebo ako vyblaznenie. To uz radsej krosu ktoru tak ci tak budem musiet vozit na priveze(v dodavke). Jedno z mala vyuziti tychto elektrobikov si viem predstavit ako teambuilding, zabavu ze ma niekam pozvu a tam sa hodku a pol vyblaznim. Nemusim radit rychlosti o nic sa starat. Ale elektro ci uz v moto, alebo v aute nema buducnost.

deluxa (113) napsal 04.09.2018 v 08:06

ten RevX Reaper je v sucastnosti asi najlepsia kombinacia ako vyuzit dnesnu kapacitu baterii pre taky druh zabavy. Cokolvek tazsie a vacsie uz asi nie. Ak budu v buducnosti baterie 2x mensie a s 2x vacsou kapacitou, bral by som freeride okamzite.

hrochi (74) napsal 04.09.2018 v 00:16+1

Prostě zkuste kolik která ujede za den, jako by na každým rohu byla nabíječka (jedu - rychlonabíjím - jedu ...). Rozdíly budou i mezi elektrobajky, a že to nemá na benzínovou víme, ale nevíme o kolik. A napínavý to bude taky.

Kritiků se nebojte. Ono když se něco zakazuje kritizovat tak to smrdí (Moskvou nebo Bruselem). Kritizuji, ale jsem zvědavej.

Medvidek1 (23) napsal 03.09.2018 v 21:53

Berry 111
Četl jsem a nečekal podrobný test.
Některá data ale zkrátka pro hrubé představení a porovnání prostě chybí.

Kdybych někomu hodil klíčky a řekl mu že si má přehodnotit intuitivní brzdné body tak na mě bude koukat v lepším případě jako na magora. Když mu rěknu dej si bacha nebrzdí, budeš o 2-3metry delší, bude v tom mít jasno. A v článku to zabere možná míň slov než ta Vaše věta.

berry111 (49) napsal 03.09.2018 v 20:55

Medvídek1 a další: Hoši, ta ještě jednou a ode mne už naposledy... Jak už jsem v testu uváděl, bylo to představení škály offroadových elektrobiků - NE PODROBNÝ TEST!!!

Pokud byste článek četli, našli byste tam už tohle vysvětlení hned na začátku: "...nebude to srovnávák, ve kterém bychom srovnávali dva podobné stroje a vyzdvihovali jejich přednosti či nedostatky, tím spíš si nebudeme všímat detailů těchto motorek. Od toho tady jsou (či budou) jejich konkrétní testy..."

Pokud bych do testu psal z čeho jsou složeny akumulátory, tak jak žádá Targus( Materiál na desky, voltáž, případná ochrana proti borcení desek, hmotnost, velikost, blablabla.) či to co žádá Medvídek (brzdná dráha byla delší o xy metrů, nebo aspoň byl jsem dlouhej jako prase), jsem si jistý, že by se ozvalo hromada lidí, že je článek nečitelnej a zdlouavej - a oprávněně! Opakuji - od toho budou konkrétní testy!!!

howgh Martin Hakl

maha007 (0) napsal 03.09.2018 v 20:13

Pokud bude zájem mohu zapůjčit pár kousků Sur Ron Light Bee k testovani

Medvidek1 (23) napsal 03.09.2018 v 20:13

to Dolph-cz
Dostatek neměřitelné zábavy si každý představuje po svém.
Někdo jízdou na x let starým ojetým HD v ceně nové elektromotky. Někdo na Stadionu upraveném pro závody do vrchu v cenách převyšující nové korejské malorážky. Někdo pomalou jízdou na letišti po zadním, na vysloužilém japonci v hodnotě 2 průměrných platů.

Přesto bych nikoho z nich nenazval “sociálem” jen proto že nesdílí něčí “elektro-nadšení”

Co se týká článku, pokud to měl být TEST a ne jen pojednání o pocitech a emocích, tak mi tam asi oprávněně chybí nějaká data.
A pokud to blbě brzdí, je dobré třeba pro představu a srovnání napsat i nějakou tu hodnotu.

Dolph-cz (57) napsal 03.09.2018 v 19:25

to Medvidek1:
je to přesně jak říkáš,ty motokola moc nejedou,nebrzdí,podvozek taky není nic moc,ani dojezdem se nedá chlubit,ale to co se měřit nedá a tím je zábava-tak ta je pro někoho naprosto fantastická.

na elektrice je prostě sranda,to ticho je luxusní a projev elektromotoru naprosto odlišný od spalovacího...

Medvidek1 (23) napsal 03.09.2018 v 17:59

Bylo by zajímavé udělat trochu jiný test.
Než ilegálně jezdit po lese, prasit na cyklostezce a nebo prudit rybáře.
Např to postavit na motokrosovou/trialovou trať kam by to mělo patřit, proti výkonově a cenově rovnocenému benzínovému soupeři.
A pak měřit časy, počet kol, dojezd na “nádrž”...
Takhle je to více obchodní představení dost nesourodých elektro-cosi, kde více záleží na subjektivním pocitu komu co se líbilo, co mu sedlo.
Za mě chybí technická data, dojezdy, časy, zrychlení... (brzdná dráha některých cyklo-imitací kotoučovek)
informace že je třeba přehodnotit brzdné body je hezká, ale tak trochu nic nevypovídající. Od motoristického testu bych čekal informace: brzdná dráha byla delší o xy metrů, nebo aspoň byl jsem dlouhej jako prase (“prase” si někteří z nás pamatují)
Jak se řeší dobití v “polních podmínkách”?
Přecijenom PETka benzínu se v batohu pronese míň než záložní baterie. Tlačit by to nikdo nechtěl. Jaká je pořizovací hodnota a životnost baterií?
Na závodní trati nebo ilegálně
v lese budem jezdit dle zátěže max. hodinu a pak na vleku zpátky do civilizace, nebo jen v dosahu benzínové elektrocentrály?

Medvidek1 (23) napsal 03.09.2018 v 16:51

Netuším:
*kolik procent diskutérů má motocykl levnější než tyto elektofičury.
*od jaké hodnoty zábavy (ceny motocyklu) lze někoho označit za “sociála”
*nakolik finance děsivě svazují životní rozhled

* že by tím například jejich technický názor v diskuzi utrpěl a nebo měl mít jinou vypovídající hodnotu.

Targus (175) napsal 03.09.2018 v 16:36

txvs

S trolejbusem do lesa nesmíš. Bohužel...
Nejde ani tak o kravál, na to jsou zvířata zvyklá, ale o maglajs, který vyrábíš špuntama. Aspoň u nás snad není lesní cesty, na které by nebyl zákaz vjezdu pro motorová vozidla. A trolejbus je - bohužel - motorové vozidlo.

IvanDvoutakťák (3038) napsal 03.09.2018 v 14:48+1

Righu, pořád platí "někdo holky, někdo vdolky"
Byla by zajímavá statistika, kolik % českých bajkerů, kteří dosud jezdili výhradně
po asfaltu, se vůbec chce prohánět po lesích a loukách .
Navíc jsou mezi námi i takoví, kteří "nastupují do jedné stopy" teprve v ranně před-
důchodovém věku, až vydělají na nějaký monstrózní cruiser a jejich bajkerský
"rozhled" je děsivě svázaný tím, že takový bajky jsou právě "trendy" ...

IvanDvoutakťák (3038) napsal 03.09.2018 v 14:27+1

Kacafírku, až najdu půjčovnu u nějaké vyasfaltované trati,
taky nějaký ten e-bike projedu , ale kupovat ho ??

M_o_m_a_n_e_k (29) napsal 03.09.2018 v 12:28

Kdyby to bylo za 50% ceny co to stojí, tak na dojíždění do práce by se o tom dalo uvažovat.
Takhle - pro blbnutí a pro někoho, kdo ocení okamžitý výkon a malou hmotnost a má nabíječku u trati a 2 baterie v zásobě - tzn přijede se dodávkou tam, kde si chce zajezdit.

Righ (0) napsal 03.09.2018 v 11:14

Parádní test, díky za něj! Pokud si někdy pořídím i terénní motorku, bude to jedině elektro - nechci se prohánět po lesích a loukách se řvoucím a páchnoucím strojem, to si rád nechám na asfalt. A hlavně se nenechte, milí redaktoři, otrávit místními kibici a kverulanty, kterým není nic nové dost dobré a hlavně je jejich životní rozhled děsivě svázaný tím, jak hluboko mají do kapsy. Jen víc takových testů.

Kacafirek (0) napsal 03.09.2018 v 10:00

Zdravím,

docela prima článek, video pro ilustraci dostačující.
Už se těším, až nějaký ten e-biku projedu

Elzon (49) napsal 03.09.2018 v 09:59+1

..dalším zajímavým parametrem je životnost baterie. Brácha má elektrokolo kolo KTM, kde baterka odešla po cca. 3 letech. V servise mu řekli, že je to ještě dobrý, není vyjímkou jen dva roky. Cena nové cca. 20 tis.. Kolik bude stát zde? 100 tis.? na 3-4 roky. Osobně právě vybírám nějakou moto, kterou někam odvezu ( třeba Albánie ) a tam pojezdím. Elektro by mi nevadilo ( pohon je super ), ale baterie v kombinaci dojezd, jak nabít, životnost a cena mi smysl nedávají. Prostě zdroj energie je potřeba dořešit. Je otázkou, zda-li je to alespoň fyzikálně u baterií možné ( nárust kapacity a životnosti o nejméně 100%).

txvs (20) napsal 03.09.2018 v 09:45+4

Mám EXC 300 a nevím, kde se na benzínových endurech projíždíte, ale v okolí Prahy jsem žádné smysluplné trasy neobjevil. Polňačky těch několika málo polí, co nejsou zastavěné satelity, končí slepě na hnojištích a do lesa nevjedu, protože to řve jak na lesy. Takže jsem s enduro motorkou skončil na motokrosových tratích a motám se tam mezi frajerama, co mi skáčou metr nad hlavou . Věřím, že s elektromotorkou by se možností na vyblnutí našlo víc. Dojezd je samozřejmě limitující, ale je otázka, jestli dojdou dřív síly motorce nebo mně. Takže za mě závěr zní: myslím, že to stojí za vyzkoušení.

tomas67 (6) napsal 03.09.2018 v 09:19+2

... byl jsem trochu za pesimistu, ale nakonec velká pecka. tyhle strojky na baterky jsou do lesa geniální. jedou jako z praku a přitom ani jednoho jezevce, kytovce, pásovce ani myslivce tůrováním prostě neprobudíš
výkonu dost a dojezd s rezervou stačí na jedno optimální tělesné vyšťavení - palec nahoru.
palec dolu samozřejmě za duální brzdy, ty jsou na-přes-držku.
sumasumárum, bavil jsem se, dopuručuji

chooki (77) napsal 03.09.2018 v 09:04

Obdivujem redaktorov, ze sa im tu chce pisat, ak tu komentuju LEN takyto remcalkovia..
Nikto to nikoho nenuti citat, a uz vobec nie tieto veci kupovat, takze nechapem tomu hejtovaniu dokola.

steve2 (28) napsal 03.09.2018 v 08:37+1

Hmm, tak už z toho máme cykloweb ! Příště prosím o test cvrcčí mouky. Musíme tu planetu nějak zachránit.

Dolph-cz (57) napsal 03.09.2018 v 08:15+3

Paráda
Mně se to moc líbí,jsem si jistý,že ti,co nejvíce nadávají na elektrice nikdy nejeli.

Je potřeba si uvědomit,že tahle zábava není pro sociály,80% zdejších motorkářů má motorku za méně peněz,než co stojí tyto elektromotokola.No a ti co už něco vydělají,tak za to zase většinou platí svým časem,takže pro někoho naprosto nedostačujíci výdrž hoďka a půl ... a pro jiného je problém si tu hodinu pro sebe urvat.
Sám mám elektrokolo a mít bezednou kapsu,tak tohle už mi v garáži parkuje dávno

A na závěr chci pochválit redaktory,zajímavý test a příště prosím o maximum informací právě o kapacitě aku + dojezdu,případně použitých komponentech jak elektrické části,tak i tlumičů,kol atd.

MadMike (8) napsal 03.09.2018 v 08:13

Reaper vypada zajimave, ale cena/vykon mi prijde lepsi sur ron light bee. Skoda legislativy a baterka az vydrzi aspon 2x tolik uz to bude celkem zajimave.

KARING (85) napsal 03.09.2018 v 00:12

Nějaká revoluce v baterkách už asi nebude! Je to pokus o návrat k roku 1900, kdy elektromobil jako první vozidlo překročil 100 km/h. Pak ho překonal parovůz a pak nastoupily spalovací motory! Elektromotory budou vždy jen doplněk k motorkám se spalovacím motorem a cenově drahou hračkou s krátkým dojezdem a vysokou cenou! To už budou zajímavější auta hybridy se spalovacím motorem, který nabíjí baterie na krátkodobé ježdění např. po městě. Cena těchto aut bude samozřejmě hodně vysoká!

kivi_kivi1 (4) napsal 02.09.2018 v 21:37

Stroj typu Bultaco je jako zjevení z roku 1995. Zadní motor je co se týče dávkování výkonu, rozložení váhy a spotřeby energie tragédie. Jak kluci psali že se blíží elektrokolu, tak to v žádném případě protože s tím můžu max do lesa. Nesplňuje to nic co musí elektrokolo. Trefit a zranit s tím někoho na cyklostezce tak po právní bitvě majiteli Bultaca nezbyde na chleba. Myslím si že reálně se na tom kluci svezli 10 minut a jelo to do garáže... To nepatří do moto testu ani do cyklotestu... Mrázkův stroj jsem sedlal a to už je fajnovka. Ty další možná někdy v budoucnu. Tento segment chtě nechtě půjde dopředu. Kroutící momenty elektromotorů jsou dechberoucí. Až je dohoní technologie baterek bude to konkurence spalovákům.

hrochi (74) napsal 02.09.2018 v 21:16

Boneshaker: Souhlas. Bez příkazu z Bruselu tato revoluce nemá šanci. Tak doufejme, že to vydrží.

Nebo se opravdu musí počkat na zlomový objev. Fyziku neošidíš, tak musí zabrat chemici . Jinak by to vlastně bylo pěkný.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist