První test KTM 890 Adventure: Nic neřeš a cestuj, kam chceš
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: KTM | Video: KTM | Zveřejněno: 10.11.2020 | Zobrazeno: 40 576x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: KTM | Video: KTM | Zveřejněno: 10.11.2020 | Zobrazeno: 40 576x
Vláďo, můžu se Tě zeptat jak jsi testoval 2020 Afriky jak by jsi je porovnal s KTM 890?
1. U produktu v ceně několika statisíců Kč mi přijde absence centrálního stojanu (nebo držáků motorky jako u T7) naprosto zákaznicky vysírající. Pravda, nejde jen o KTM.
a mám ji v hledáčku kvůli výhledovému upgradu Versyse, ale...))
2. "Aktivační balíčky softwaru" pro jednotlivé funkce motorky, které tam přitom už jinak jsou, mi připadají jako z nějaké špatné videohry...
((...KTM si jinak vážím pro funkčnost v terénu
Motorka mi připadá, jako kdyby byla popuštěná dolů k zemi v předních vidlicích. Design je opravdu zvláštní, možná to pomohlo pro snížení těžiště, ale nevypadá to moc hezky.
2 reakce
Tak jako hezká není,to rozhodně ne...
Ale nepotřebuju,aby mněla jak často kde kdo říká sexapell,sexy prdelku,sexy kecy,
look ze kterého mi houpne,s erekcí jezdit nepotřebuju
Dva kamarádi mají 790,jeden Rko a druhý tuhle jako že S...
Když jsem ji viděl prvně,rozhodně NEEÉÉÉÉ
Rko s blatníkem pod světlem to trochu zachraňuje,už to světlo netrčí ven tak samo...
To Sko mněl minule zaparkovaný v garáži vedle mně a ta je teprve hnusná
Ale na ježdění je to zase úplně jinde,
pocitově je fakt lehoučká a obratná,až mi začla vrtat hlavou.
Velká škoda je, že se tady nikdy nedozvíme jak testovaná motorka funguje po 50 - 60 000 km.
Nová v rukou profíka je vždy super.
4 reakce
V prvním testu ne, ale podívej se do databáze motorkářů, kde mas zkušenosti lidi s modely 790 adventure. Proto se ta databáze a registrace dělaly, aby se lidi mohli dočíst i delší zkušenosti s motorkama a skutrama.
https://www.motorkar...22&s[model]=8761
https://www.motorkar...22&s[model]=9095
Tempomat když tam je, tudíž ho zaplatím, měli aktivovat. To je sprosté vydírání.
Design je hodně hmyzí a podle mně se okouká.
Četl jsem článek a pak komentáře klaunů
Takže tu 890tku určitě koupím
Je to ještě větší pecka než 790
1 reakce
Sluzebni vozidlo hvezdne pechoty.
Uvažoval jsem taky, zda jí zkusit, ale nepřekousnul bych tu "vulvu" místo světla, leda bych do garáže chodil zezadu, abych to neviděl. Ale každé zboží má svého kupce, někdo to třeba ocení.
5 reakcí
KTM jde svou cestou a já sem s tím prostě v pohodě. Dobrá nabídka a navíc z mého pohledu i kvalitní servis a prodejci. Design je věc vkusu a třeba SD je pecka... ale hlavně ty motorky jedou a mají své kouzlo. Otázka u testované motorky je, zda se cenově moc neblíží 1290 SAD v akci a s lepší výbavou ... a opět píšu, ta motka umí i v terénu víc než většina z nás kdy bude potřebovat ... to si ale musí každý zkusit sám a až pak sem psát soudy
...
napíšu to znovu,ikdyž smyslu valného to nemá - to světlo je největší hnus na celém světě.
Sem jedinej, komu se ta motorka designově nelíbí? Ten čumák je tam jak před upadnutím, jak trčí do vzduchoprázdna...
7 reakcí
Ta hlaska "Nic neřeš a cestuj, kam chceš" neni jen zajimava, ta je primo k nasrani..
1 reakce
Nic neřeš a cestuj, kam chceš...V dnešní době to zní velmi zajímavě...
1 reakce
Takové velke prohlášení "nic neřeš a cestuj kam chceš" mam nejradej. Vždyt je to jen další řada vylepšený motorky pro některé uživatele. ..
2 reakce
Hoši skuste 1290 Adv S a budete
, taky jsem spořil až jsem naspořil.. A vím, že kdo chce moc, tak ji bude mít
3 reakce
Ten motor asi bude urcite lepsi jak 790ccm verim tomu bohuzel problemem techto testu je to ze tyto motorky testuji lidi co jsou profici viz Vlada a tem i kdyz date prkno tak na tom proste pojedou famozne
ale obycejni lidi to spise neoceni asi jako ja moje zkusenost s letosim 2denim testem ktm 790 adventure R byla spise ambivalentni a mozna az k tomu ze ktm je nejhorsi adventure bike.
tak ze asi tak
-motorka je orientovaná z 95 % na silnici. Bohužel si ale většina novinářů a recenzentů z pohledu na drátovou 21čku myslí, že to je offroad. není no.
-tlumič super tvrdej. Pokud není v zátěži při akceleraci motorka poskakuje a přenáší rázy i do předních vidlic. Co je ale bomba, pokud vjedeš na větší retardér v rychlosti 50-60 km/h vyskočíš ze sedla asi tak 70 cm vysoko.
-přední vidle je zase pro změnu příliš měkká. mě to teda celkem vyhovuje, ale ostřejším jezdcům to možná bude málo
-v terénu zadek skáče jak debil, na jakymkoli hrbolu letí zadní kolo do vzduchu a motorka je v tom divnym úhlu, kdy přední kolo jede a zadní honíte ve vzduchu. předek je pak hodně měkej a bouchne na dorazy.
-motor je zábavnej to jo. není na něm znát žádná hmota klikovky, rychle se vytáčí, má silnej střed, ale že by to byl až takovej klenot? zvukově nic moc. nastartovaný to zní jako třesoucí se krabice s legem
-Quickshifter super
-zatáčky když je super povrch a jede se kudla, a snažíte se za řidítky, tak nádhera
-sedačka důvod proč to je tak nepohodlný jedine koupit jinou?
-brzdy jsou fajn, určitě nadprůměr
-ochrana před větrem je obstojná, ale pri 100km/h me zacala vibrovat helma i po zvyseni origo plexi
-reakce na plyn je příjemná, nijak to neškube a hezky se to přesně dávkuje
-Nádrže a těžiště asi fajn, ale nějak jsem to nízké těžitě nevnímal
-navigace v základu tahaná z mobilu přes bluetooth je fajn a pohodlnější než na africe apod navic podsvicena tlacitka fajn
-nadrz ukazuje stale plnou a az je palivo nekde uprostred najednou zacne ukazovat pulku a rychle to mizi do rezervy proc?
No a potom uz tu jsou jen ty videa na youtube kde se ktm proste jen sype a jsou s ni problemy, na druhou stranu jsou lidi co s tim litaji nehorazny peklo a maji nalitano stovky tisic a nic jsou spokojeni.
PS: text byl upraven na zaklade testu od Jindry s verzi S samozrejme, ale totez nam delala i verze R v nekterych vecech jsme se shodli proto je to v podstate stejne nebo upravene.
9 reakcí
Každý má jiné priority, každý od motorky očekává něco jiného a každému také sedí něco jiného, nehledě na různé fyzické předpoklady a zkušenosti na silnici nebo v lehčím terénu. Každopádně je potřeba se na motorce hýbat a fungovat tělem, protože pokud vlítnu na retardér a budu sedět jak pytel brambor, nemůžu se divit, že mě vystřelí z kecek. Pokud pojedu v terénu nalepen na nádrži a předním kole a nebudu fungovat tělem, nemůžu očekávat, že za mě pérování všechno udělá a vyžehlí. Úplně to samé platí na silnici, kdy musím fungovat tělem a pomocí přenášení a využívání své váhy s motorkou spolupracovat a pomáhat jí... To je přece na motorkách to pěkný a jízdy má úplně jiný rozměr.
Můžu se zeptat, které motorky a jaký tlumič řízení mají? Mám v tom trošku hokej (a potřeboval bych vědět, jestli ho musím dokoupit k 890 Rally:)
2 reakce
Diky za recenzi jen drobnost: predni tlumice zustaly nenastavitelne? Preklep? Nikde jsem nevidel nastavovani. Michal
1 reakce
Michale, je to tak, jak píšeš, není stavitelné a nastavit můžeš jen předpětí a odskok zadku. Omluva za překlep.
Brzdy jsou od J. Juan, je to vidět i podle loga z vnitřní strany třmenů. Akorát jsou brandované jako KTM.
Docela šikovná mašina, zlatej střed
. Jen ten tester má docela nepříjemný hlas
.
.
Zajímalo by mě, kdy byli v tom Řecku a jak se tam dostali. Před měsícem jsem byl na road tripu po Balkáně a moc mě mrzelo, že Řecko se uzavřelo
5 reakcí
soccer> Celkem těžká otázka :) obě toho dovedou v terénu i na silnici sakra hodně a pochopitelně záleží, do čeho je obuješ. Při výběru bych si shrnul, jestli budeš jezdit převážně sám/s bagáží a se spolujezdcem, jaké vzdálenosti budeš jezdit atd.. Docela záleží, kolik měříš a kolik vážíš! Pro menší postavy bude o fous přívětivější tato oranžáda. Pokud budeš řešit Afriku, tak záleží zda standard, nebo ATAS. Vůbec nejlepší je zajet s kámošem k prodejcům a obě motorky si půjčit a vyzkoušet je v jeden moment na jednom místě.... to už dneska naštěstí jde a dost zásadně eliminuje pozdější rozpaky a zklamání :) No a taky záleží, na kterou se budeš v garáži rád koukat :)