Na vlnách Dakaru: Kove 450 Rally & KTM 450 Rally
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Vláďa Novotný | Střih: Erik Bošnák | Zveřejněno: 10.10.2024 | Zobrazeno: 14 887x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Vláďa Novotný | Střih: Erik Bošnák | Zveřejněno: 10.10.2024 | Zobrazeno: 14 887x
TonySK: měl by sis se svou čínskou manželkou častěji užívat...
Pak bys netrávil tolik času energie svým "všehejtováním" ...
Mě by zajímalo jak je to s těma vibracema, ono i 450ccm a 9000ot, to už má nějaké rotující hmoty, tak jak se s tím soudruzi popasovali.
Na přelomu 80/90 let bych ještě pochopil, že Dakar inspiroval a vyrobci dělali "dakarské repliky", alá Afrika, Tenere, SuperTenere, Tengai, Djebel atd což byly v podstatě civilizované repliky speciálů, nebo možná vytuněné civilní endůra.. Ale proč si dnes pořizovat "skoro speciál" na klasické ježdění (myšleno enduro, apod) to mi trošku uniká... Kdo to z obyčejných smrtelníků jezdí?? Jeden či dva ze sta či tisíce??
AJP dělalo PR7, tedy podobný skoro speciál, kolik se jich prodalo.. To už ve verzi SM by mělo být více zájemců.
Test dobrý, Vláďa to vyzkoušel, v rozumné formě nám zprostředkoval, své dojmy, a já vím, že to alespoň nemusím ani zkoušet
2 reakce
Pro zajímavost: Tady v USA se Kove 450 Rally prodává taky jako homologované a to za $9,299 bez dalších poplatků (daň, registrace, transport atd.). U dealera celková cena vycházela na nějakých $11,200, abych mohl nasednout a odjet.
U dealear jsem ovšem viděl i homologovanou verzi s podvozekem KYB, myslím, že za stejnou cenu. Měli vyšší a nižší verzi a ta nižší měla myslím Yu An a ta vyšší KYB.
Tlumič řízení se k motorce prodává jako příslušenství a rozhodně není drahý (jak bylo řečeno v testu). Je to Scott.
Vzhledem k tomu, že je zde možné provozovat i vozidla v režimu OHV (Off Highway Vehicles, neboli "ne na veřejných komunikacích"), tak se prodává i 450 Rally Off-Road, která stojí o $200 víc a má komplet titanový výfuk, upravenou jednotku na výšší výkon, 51 zubů rozetu a mousse v kolech.
Verze Rally Pro je také pouze pro OHV použití. Má titanový výfuk, Scott tlumič řízení, mousse, v kapotáži je prostor na vodu a nářadí a podvozek buď Yu An nebo KYB. Katalogová cena je $13,999, momentalne v akci za $10,999 + nutné poplatky.
Na moto jsem si u dealera mohl jen sednout, nenechali mě svézt. Nicméně kamarád koupil, tak se těším, až mi jí půjčí.
Celkově to budilo solidní dojem a je to velice slušně vymyšlené a vyrobené. Ale několik věcí mě poměrně zklamalo:
1. Zátky nádrží jsou fakt jen plastové šroubovací zátky.
2. Ovládací komponenty - tlačítka atd jsou takové "nic moc".
3. Páčky jsou totálně basic, nejdou nastavit a jsou dost daleko.
4. Spojka se zdála, že jde hodně ztuha. (přijel jsem na Hondě) ...
5. Přední brzda budila takový "gumový" pocit. Bohužel jsem nemohl vyzkoušet.
6. Kontrola oleje - není okénko a není měrka. Asi se předpokládá, že při intervalu 2,000 km se to nemusí řešit. Ale je to vopruz.
7. Extra krátký servisní interval.
Asi jsem se až moc těšil, ale odjížděl jsem trochu zklamaný (a zároveň nadšený ze svojí CRF300L Rally).
5 reakcí
Malé Kove mě dost zajímalo, takže i já děkuji Vláďovi za test a komentář jeho i mistra Engela
Škoda načasování vydání tohoto článku, zrovna teď když je dost výprodejů, tak aktuální cena Kove extra konkurenční výhodu nedává...
To ovšem nic nemění na tom, že je to zajímavá dvoukolka a pro dost hobíků to bude to pravé
Díky za pěkný test.
Ale pro mě je motorka trochu zklamání. Co mi vadilo jsou tvrdý přední vidle i na nejměkčí nastavení a docela dlouhá jednička takže v technickém terénu se dost spojkuje. Navíc páčka spojky je docela daleko. Od motoru jsem čekal trochu víc ve spodních otáčkách, motor je docela točivej a nahoře síla nechybí. Motorka je překvapivě malá, krátká a lehká, pocitově opravdu spíš kroska než enduro. Asi jsem měl moc velká očekávání. :D
3 reakce
Takové motorky mě zajímají
Ale koukám, že HQ701 teď stojí 260 tisíc, to není velký rozdíl. Otázka jestli tohle Kove je v něčem lepší, snad jen že má to plexi a pěkný displej?
2 reakce
To je už 5. článok v súvislosti s KTM za menej, než 1 týždeň... Asi si ten shortcut v mojom browseri premenujem na motorKTMkari.cz
To sa tak málo deje u iných značiek? Či treba rýchlo minúť marketingový budget od KTM do konca roka?
14 reakcí
Tak čtvrt mega na takovou motorku nemám, ale tu maličkou eSPéZetku, jako je na obr. 3, bych si koupil...
Když ji namontuju na svého pincka, určitě pak pojede rychleji! Skoro jako na Dakaru!!!
… díky přítomností pana Engela
, vč. jeho bezprostředních pocitů po sesednutí z ´číny´, se jedná za mě o jeden z nejlepších Testů, který se tady na M.cz dosud objevili, dík za něj
… každý metr za řidítkama podobný mašiny v terénu byl pro mě kdysi vždy o drž…
neexistují proto žádné kompromisy co se týče nastavení vzhledem k postavě apod., vše musí dokonale sedět, jinak je lepší na to vůbec nelezt a rychle zapomenout… pro mě je u podobný záležitosti ze všeho nejdůležitější dostupnost dílů
a ještě lépe autorizovaného servisu
, bez toho to vůbec nesmí do baráku… jednou jsem držel v ruce čínskou 100% kopii řetězový pili od Husky… měla jedinou chybu, když jsem si jí odložil na zem, tak se pořád protáčel řetěz…










Jen doplním pár obrázků st.č. 43 z letošního Dakaru, aby to trochu osvěžilo paměť…
1 reakce