yamaha_brezen




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Capirossi (3) napsal 24.07.2024 v 13:07+1

Autor článku pěkně popsal jaké má motorka v jakých otáčkách,,kule,,
S tím mohu jen souhlasit.
Když jsem ji zajížděl nebo motor tolik netočil, řikal jsem si ,,tohle že je ta 1290, vždyť to oproti mé starší 1090ce zas o tolik nejede. Když jsem pak začal častěji topit, poznal jsem o čem to je.
Mají to udělaný dobře, přeci jen je to cesťák, tak neni dole nějak brutální, ale furt je to 13ka, takže zátah ok a kdo chce, ten si pro výkon dojde otáčkama a pak už se jen tlemí..

Pejko_ (6) napsal 17.07.2024 v 20:24

Minuly rok otec kupoval moto, rozhodoval sa medzi KTM 1290 Super Adventure a Triumph Tiger 1200 really pro (BMW bolo zbytocne drahe). Nakoniec vybral Triumph z dovodu, ze mu v predajni dali pomerne zaujimavu dodatocnu zlavu 1800Eur:D. Kazdopadne Triumph vyhral aj skrze kardan vs retaz, a prejav 3 valcov oproti 2, celkovo spracovanim a pocitom z jazdy a podvozkom. Tie dva valce asi nesadnu kazdemu, ale zas je to uhol pohladu.

PetanA (2) napsal 17.07.2024 v 16:33

Věřím, že by bylo férové napsat, že litá kola jsou podstatně levnější než kola drátová. Psát že se lépe hodí na silnici je dost nepravdivé tvrzení, drátová kola jsou podstatně lepší ve všech ohledech.

bikerp (3) napsal 14.07.2024 v 13:52

Mám tuhle motorku od letošního dubna a v podstatě bych ji vytknul tři věci.
1. Větrný štítek - má malý rozsah nastavení a dělá turbulence.
2. Místo 12V zásuvky pod displejem bych tam raději viděl USB
3. Absence hrazdy na upevnění držáku mobilu nebo navigace
Naštěstí všechny tyhle věci lze celkem snadno vyřešit, ale je škoda, že na to výrobce nemyslel když hlavní zaměření této motorky je cestování na delší vzdálenost.
Co se týče podvozku tak nastavení předpětí na High není dostatečné. I při tomto nastavení je řízení takové tupé. Mám 90kg a musím si nastavit předpětí na 60%. Pak je z toho úplně jiná motorka a řízení je o dost lepší. No a pokud v testu bylo řečeno, že podovzek není dost sportovní tak stačí aktivovat advanced režim a přitvrdit podvozek dle libosti.

Animals21 (73) napsal 14.07.2024 v 11:59

Kdyz jsem si tuhle motorku v roce 2021 kupoval, pujcil jsem si ji opakovane stejne jako Multosku V4S, ktera je na m.cz v recenzi opevovana. S celkovym vyznenim teto recenze nemohu souhlasit. KTM je (umi byt) sportovni raketa na zvysenem podvozku, kdezto Multice je silna letadlova lod. Je pocitove mnohem robustnejsi, sirsi, cestovnejsi. Zdaleka neni tak sportovni, k tomu treba absence antidivu je pri sportovnim pouziti docela srazi. KTM ma jadrnejsi motor, je presnejsi, ovladatelnejsi, sportovnejsi. A pritom umi byt i super rychlym cestakem.

Recenze mi v porovnani s testem Multistrady prijde zaujata. Ale kazdy ma jine pocity.

Metric (15) napsal 12.07.2024 v 23:51-1

Komfortný podvozok, chachá... šme še pobavili... Povedal by som, že aj autor vie, že skutočnosť je trochu inde, pretože hneď v nasledujúcom odstavci píše, aby sme tlmiče nechali v ultra-komfortnom nastavení, prečo asi? Nuž, preto, že i v tomto nastavení budete cítiť každú nerovnosť tak, ako keď si na konkurencii nastavíte tvrdý. Vari s výnimkou Tigra, ktorý podobnou vadou trpí zasa v obrátenom garde. SAS je proste spartánska mašina.

Ovládanie elektroniky tiež trochu zaostáva, hodili by sa mu jazdné módy, pretože v súčasnosti keď chcete prejsť na off, musíte prehodiť ABS, potom prehodiť motorový režim a na záver podvozok. Vzhľadom na to, že tlačítka rýchlej voľby sú 2, minimálne jednu z týchto vecí musíte riešiť v menu. Našťastie je aspoň rozloženie displeja prehľadné.

V každom prípade pre tých, čo radi jazdia športovo, je to vo svojej kategórii super mašina a že nemá na Multistradu? Veď aj stojí výrazne menej.

janagawa (6) napsal 12.07.2024 v 12:50

Mi to přijde jako rychlý diesel.. Čekáš že přijde nějaký vršek a už omezovač.. Traktor dobrý.. No. Dnes nevím kdo ty super sporty řídí.. Ale je ostuda když tě na tom někdo opere a zmizí..Suv nemusím ani auta.. Toď vše za mě.. Hoooj

TDM851 (4802) napsal 11.07.2024 v 23:31+1

Obluda. Možnosti motorky jsou na silnici jsou díky moderní technice obrovské, bohužel ti, kteří by ji využili jezdí na něčem úplně jiným, myslím kategorii, ne konkurenci. Takže tohle mají pod zápěstím z většiny případů střelci v reflexním oblečení a doplňcích. Ale chápu tento model. Prostě tato kategorie se momentálně prodává.

Edien (3) napsal 11.07.2024 v 22:35

Bezva recenze. Moc ale nechápu, že tento test vyšel teď v roce 2024. To je nějaký facelift? Nebo opožděný test? Nemyslím to zle, jen to nechápu. Já na ni koukal už před dvěma lety, než jsem koupil Tiger 1200 GT. Výkon, adapťák, vše se líbilo, dokonce byla v super cenové akci ve Frýdku-Místku, je vysoká. No, nakonec vyhrál kardan. Bo není čas, jak se říká tady u nás v tvrdém severním kraji.

Destroyer (245) napsal 11.07.2024 v 21:45+2

jediný problém tejto motorky je NESCHOPNOSŤ chodiť menej ako 70, mal som ju vyše hodiny, keď sa mi zdalo že idem nejak rýchlo tak som pozrel na tacho a tam svietilo 235 km/h, v dedine som mal problém ísť pod 100, keď som šiel 70 chcel som vyťahovať bočák, že asi stojíme alebo čo. Adaptívny tempomat sa mi asi 2x cielene podarilo dostať do úzkych, fakt to seriózne brzdí zo 170 keď pred vami niekto ide 100 na najnižšiu citlivosť som si to ani nedovolil dať. Inak motor je o dosť lepší ako 1190, príjemnejší, lineárnejší, ale stále športovec, no komfortne je GS iná liga a SAS iný šport, nieje šport ako šport a tu porovnávame šach (GS) s hokejom (KTM).
podvozok skvelý, sedlo ok, ale pre dvoch je to dosť nepohodlný stroj, no lepšie ako R1

runis (2) napsal 11.07.2024 v 19:25

Mám ji a zatím 3000 km. Ten větrný štítek zklamaní. Podvozek se už konečně uvolnil. Přišel mi nový strašně tvrdý. A sedlo...to teda fakt pohodlné neni. Doufám že to ergo sedlo bude pohodlné. Chci ho vyměnit za to původní. Jinak zatím brzo hodnotit, ale za ty prachy jsem čekal víc...pohodlí...prostoru...kultivovanosti. Nicméně jsem jezdil jiné a ne cenduro, tak to asi bude i tím, že s tímto nemám takové zkušenosti.

Vagin (3) napsal 11.07.2024 v 18:46

Design věc každého, mě se líbí a tak jsem jí koupil ....dvě věci na ní nechápu a myslím, že by to měla KTM za takovou cenovku řešit automaticky....sedlo a štítek. Obě věci jsem vyměnil za origo náhrady - vyšší plégo a gelovou sedačku a není co řešit ! S podvozkem nevím co v testu řeší - za mě díky nastavení mám 3 různý motorky - na "komfort" létající koberec, na "sport" tuhou přesnou mrchu a na "rally" velmi schopnou, ale stále těžkou motku. Motor je reaktor a celkově dle mě skvělá motorka pro toho kdo nechce GS !

4 reakce

Viper
Viper 12.07.2024 v 01:45

Co se podvozku týče, shodli jsme se na tom s Honzisem, který váží o dost méně než já. Byť je pravda, že coby "reference" nám v momentě testování sloužilo BMW R 1300 GS s Dynamic ESA, což je vážně mimořádný podvozek.
Vedle toho výrobce musí počítat s obrovským rozsahem zátěže... Koneckonců je to cestovní enduro, kde se počítá s normovanými 80 + 80 kilo jezdcem a spolujezdcem, kteří se ještě doplní o 30 kilo v kufrech na samotném konci podsedlovky - tedy na té největší páce.


Paťa (166) napsal 11.07.2024 v 18:24+1

Design je sice věc veskrze subjektivní, ale tato motorka je objektivně strašně ošklivá...

nevo7 (118) napsal 11.07.2024 v 17:04

Splní to veľa ľuďom sen. Ale osobne, už len kvôli spoľahlivosti, by som sa pozrel k iným výrobcom.
No ostáva mi len rozhodnutie medzi GS 1300 a Tiger 1200 /inú cestu nevidím, ak raz dám inzerát na predaj SAS/.

JardaBar (227) napsal 11.07.2024 v 16:55+1

Nevím co ta motorka designerovi provedla, ale pomstil se jí fest!

K167 (2084) napsal 11.07.2024 v 15:05

Špatně jsem vložil, příspěvek patřil jinam.

K167 (2084) napsal 11.07.2024 v 14:42+1

Ještě k tomu štítku ... já nevím, jestli má vůbec smysl věnovat tomu tolik prostoru v testech. On když to Chris Birch nebo někdo z fabriky testoval, tak mu to asi hlavou neházelo. Chci tím říct, že udělat univerzální štítek aby vyhovoval na každou figuru (výška, tloušťka, délka rukou, velikost hlavy ... ) asi nelze.
Každý také používá jinou helmu, sedí v trochu jiné poloze.
Když se podíváte na propagační fotky a videa, mají tam kluci helmy se štítky.
Já mám jenom KTM 790 Adventure, ale co jsem vyměnil helmu Nolan 104 za Arai Tour-X4 se štítkem, jsem spokojený. A to si v zimě nechávám na motorce původní štítek, jak je tepleji tak dávám z "eRka" a v létě to někdy sundám úplně, protože si chci užít nápor vzduchu a pořádně se provětrat.
Ale samozřejmě záleží, jak na tom sedím, jestli se trochu přikrčím nebo sedím jak prkno a také, jestli někoho vezu - je rozdíl i v tom, jestli za mnou sedí žena se 176 cm nebo děti (188, 172, 160 cm) a co mají za helmu oni.

K167 (2084) napsal 11.07.2024 v 13:53+1

Dovolím přidat naprosto boží fotky a video z roku 2021, kdy byl tento model KTM 1290 Super Adventure S s nádrží dole novinka. Je sice v článku odkaz na článek, kde to je, ale bylo by škoda přehlédnout.





P.S.: K podvozku bych řekl, že platí: "Když chceš tvrdej, musíš to pořádně honit."

K167 (2084) napsal 11.07.2024 v 13:36

Je pravda, že na stránkách KTM.com je uvedena stále ZÁKLADNÍ CENA: 524 399,00 CZK, ovšem v české inzerci se to hemží nabídkami za tyto nové motocykly kolem 450 000 Kč a často i včetně prodloužené čtyřleté (2+2) záruky.

Tak to vypadá, že 1390 Adventure je skutečně "za vraty".

https://www.motorkar...mp;orderby=nejdrazsi

https://www.tipmoto.com/modely/ktm/7995-1290-super-adventure-s.html?stav=nova&razeni=cenaa

Bradkoun (15) napsal 11.07.2024 v 12:57

Vlastním 1090 S. S origo štítkem při mých 182 cm to bylo nepoužitelné. S příplatkovým turistickým celkem OK, ale musí být plně nahoře, jinak to nefunguje. Nově jsem se svezl na 1300 GS s elektrickým štítkem a aerodynamicky úplně jiná liga. Je to použitelné ve všech polohách podle toho, jestli se chci chladit nebo ne. Chystám se to vyměnit právě za 1290 S, ale tam vím, že štítek a turbolence jsou naprd. A ted si vyber

JohnnyS08 (287) napsal 11.07.2024 v 12:00+3

Cokoliv s motorem LC8 by měl testovat pouze Zajoch

JAVR (44) napsal 11.07.2024 v 11:56+4

pokud u cestovní motorky nefunguje štítek a posílá turbulence do přilby, Tak je něco špatně
je pak pěkný opruz na tom sedět celý den..
Klidně může mít skvělý motor a podvozek, ale tohle to celý kazí.

ufafil (8) napsal 11.07.2024 v 11:24

Vypada to dobre, ale v tomto segmentu to urcite snadne nema. Pri tehle cenovce uz sme blizko GS i Multistrade. A ze spodu se tlaci spousta levnejsich stroju. Verim ale, ze svezeni bude fajnovy.

DZARDINO (26) napsal 11.07.2024 v 10:46-2+1

Motorka určitě výborná, je ale otázka jak dlouho vydrží motor a kolik najede. Myslím že u cesťáku a nejen u něj, důležitá věc.

https://www.facebook.com/groups/1499093983993632

Brukev (989) napsal 11.07.2024 v 10:42+1

No konečně ... Jakožto majitel 1290 SAS ( 2021 takže nádrž nahoře ) musím s testem souhlasit . Hlavně tedy to plexi je vážně za trest ( jak už jsem tady i mnohokrát hodnotil ) a řešení není úplně snadné bo já uspěl až u čtvrtého druhu štítku. A přesně jak Dominik popisuje, nejde o vítr ale o hluk a turbulence . ( Máme ještě 1290 SDR a i ten je do 150 komfortnější co se hluku týče ) Ale to je za mě asi jediná slabina SAS. Ještě k tomu podvozku, KTM teď dává Mitasky a popravdě ty taky požerou dost informací oproti předchozím Conti. - ale je fér říct, že za ty peníze ta guma vydrží a vlastně se mi zatím nestalo, že by mě někde nachytala nebo ustřelila ... nicméně ta důvěra tam tolik není.
Kde se nejvíc tahle motorka ukáže jsou silnice typu Italských Pass a nebo hodně nekvalitní kopcovité úseky kde prostě exceluje, a teď se Nám dokonce podařilo upláchnou ve francii místňákovi, který velmi svižně a odhodlaně řídil nového Monstera ( tímto mu děkuji že Nás protáhnul celým kaňonem --- ale prostě jsme ho museli předjet ). Nicméně nová 1390 SAS je za dveřmi tak uvidíme ( tajně doufám že vyhraje můj interní souboj s GSA 1300




cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist