Kove 800X Pro: Méně cestovní, více enduro z Číny
Text: Jan Rameš | Foto: Jan Rameš , Barbora Ramešová | Video: Jan Rameš , Barbora Ramešová | Střih: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 14.11.2024 | Zobrazeno: 17 752x
Text: Jan Rameš | Foto: Jan Rameš , Barbora Ramešová | Video: Jan Rameš , Barbora Ramešová | Střih: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 14.11.2024 | Zobrazeno: 17 752x
Ten titulek vystihuje Kove 800x naprosto přesně, více enduro méně cestovní
Parametre ako N/mm tych pruzin sa asi nie je sanca dozvediet? ...hlavne ze za to ludia zaplatia a ma to "velky" zdvih.
Kove 800X Pro 270000,- Kč
Honda XL 750 TransAlp 230000,-Kč
Yamaha Ténéré 700 245000,-Kč
Suzki V-Strom 800 DE 255000,-Kč
Aprilia Tuareg 660 270000,-Kč
Všechno ceny modelů 2024. Je nějaký důvod vybírat Kove? Servisní siť, kvalita zpracování, tradice značky, .....
6 reakcí
Tak to by opravdu šlo
ze článku mám dojem, že je to srovnatelná motorka například s Tuaregem. Nevím, co by mě donutilo dát stejný prachy za čínu od firmy, co majitel prodal dřív, než se dočkal svýho vysněnýho modelu.
Ale je vidět, že když číňani mají udělat normální fungující motorku, tak prostě bude stát téměř stejně jako evropan/japonec.
2 reakce
Vyborny test. Moto vypada husto, bez blbosti. Lubi sa mi, cena by mala byt v okoli 220tis kc max.
Mně se moc líbí
. Nejedná se o typickou čínu který by bylo více než dost před 10 lety ..... Je to asi tak horní hranice cestovního endura jak bych si představoval .....
Co se tyce te vybavy, tak je nutne si uvedomit, ze to je v podstate 2 roky stary model. Ktery byl zpozden snahou prvni dat na trhy Kove 450 Rally (v USA uz loni, u nas az ted na podzim), problemy s vyrobou a dopravou, ktere meli vsichni a po covidove situaci. Byt to letosni model jako takovy, tak QS, vyhrivani rukojeti a podobne urcite bude, protoze mezitim s tim prisli vsichni.
Mám na kove 800x najeto přes 15000km cestou necestou a po drobných úpravách, nastavení a přizpůsobení pro moji postavu a můj styl jízdy je to výborná motorka, která jen těžko hledá konkurenci, podvozek, stejně jako mapy je továrně nastavený spíše na ostřejší agresivní jízdu, pak pracuje výborně, že by byl až tak přehnaně tvrdý a nešel nastavit bych neřekl, na pravou míru bych uvedl mylnou informací, že kove 800x pro má stejně jako cfmoto a ktm se 790 motorem elektronicky plyn, u kove je lankovy, takže obousměrný QS nejde namontovat. Ohledně plynu a jeho reakcí, není to problém v mapování a vstřikování jak uvádí autor, mapy jsou naladěný dobře a výkon je plynulý bez cukání, na kove 800x pro je velmi krátký převod plyn -klapka, takže plný plyn je jen velmi krátké pootoceni, je to stejne jako na závodních motorkách, vyžaduje to cit a velmi přesně reakce zápěstí a pro běžnou kochaci jízdu to není vhodné pro každého
5 reakcí
Ahoj,
na Kove 800X jsem chvíli jel a v podstatě souhlasím, mé postřehy jsou tyto:
- hmotnost je super a tady jsem to myslím nečetl, že nádrž je protáhnutá pod sedlo, takže s nízkou váhou jde ruku v ruce i nízké těžiště a skvělá ovladatelnost, není problém motorku naklopit skoro až k zemi a pořád ji v klidu rukama držet a zvednout
- cukání jsem si nevšiml, motor měl ostřejší nástup a brzdný účinek, ale nebyl ucukaný a nervózní
- vibrací jsem si nevšiml, ale jsem vychován Jawou, tak je moc nevnímám
- předek by mohl být měkčí, souhlasím, ale není to nic hrozného. Rozhodně to není nepohodlné, dovedu si na tom představit jezdit jakkoliv daleko. Jel jsem sám, naložen ve dvou nevím jak se to chová. Podvozek mimo silnici pracoval dobře, brzdy skvělé.
- zvuk motoru parádní, prý na tom je originál výfuk, ale moc jsem tomu nevěřil - hluboký, chrchlavý zvuk, blafání při ubrání plynu a podřazování, ve vyšších otáčkách pěkný jekot
Za mě super stroj, mám rád lehké stroje co sám utlačím, zvednu, přemístím a 800X je podle mých představ.
Zkoušel jsem i 450 Rally, otevřenou a to je na mě moc velké peklo. Zážitek to byl ale famózní.
1 reakce
omluva za dotaz trošku mimo téma. Kde je ta trať na které se jezdilo?
Díky
3 reakce
Spletl
Ve videu to bylo taky, ale koukal jsem, že to tam střihač nedal...
Tak výkon / hmotnost pěkné
Ale když je to tak nepohodlné na silnici, tak stejně většina koupí Transalpa
5 reakcí
na 800x jsem měl možnost se svézt a v podstatě s textem souhlasím.
Zpracování slušné, pokud by tam nebyla nálepka Kove nepoznal bych výrobce. Na dvouválcové cenduro je lehké a obratné, motorka je docela malá, sedlo úzké ale na delší cesty bude třeba si prdel osedět není z nejpohodlnějších.
Motor je jako KTM mechanicky hlučný, ale točivý a zábavný při svižné jízdě, nízké otáčky mu nesvědčí. Dle informací má mít upravenou hlavu a ani nikde ne webu si nikdo nestěžuje na problém s vačkami na co trpí KTM 790. Elektronka je poněkud rozporuplná - kontrola trakce zoufalá to jsme hned vypnul, jízdní režimy taky nic co by nadchlo, jinak menu v pohodě a možnost nastavení vypínání ABS i ovládací tlačítka funkční. Podvozek na kamenitých cestách, šotolinách ale i v bahně fungoval dobře.
celkově příjemné překvapení, dvouválec pod 200kg s 19 litry benzínu a slušných terénním podvozkem.
Á,ďalší PR testík zadarmo
.
4 reakce
Opět se mi potvrzuje můj názor, že "výrobce" bez dlouhodobých zkušeností nemá šanci vyrobit vyvážený produkt, ani s kvalitními komponenty, materiály, designéry atd. A je celkem jedno, jestli je z číny, afriky, nebo z jů-es-ej. Může se zaměřit na určité vlastnosti, ve kterých pak stroj vyniká a zaujme, ale vyladěný stroj bez otravných nedostatků, což by podle mě adventure motorka měla být, z toho hned tak nevyleze. Asi si řekli, uděláme něco lehčího, než KTM, když po tom v diskuzích tak pláčou, tak to udělali. Otázka je, proč to neudělala KTM, Honda nebo BMW, zákazníci by to určitě uvítali. Asi to není taková pr....
4 reakce
Sorry, ale při takhle vlažný jízdě na trati, je to hodnocení terénních schopností pro mě nic neříkající. Terén by jste asi měli svěřit spíš Vláďovi.
4 reakce
steve2: A co tam asi píšu
Jak o svých terénních ambicích, tak o Vláďovi 
Pochvala redaktorovi za to, že kromě konstatování že motorka má nastavitelný podvozek tu nastavitelnost i vyzkoušel a ohodnotil funkci.
2 reakce
Tejden jsem se v tom rejpal, měřil, jezdil se šroubovákem v kapse, zastavoval a klikal... Díky, že to někdo ocení
Předevčírem jsem tento stroj viděl v Itersportu mezi moto hadrama . Taková příjemně menší motorka . Psáno suchá hmotnost 168Kg výkon 95koní . Na první pohled precizně zpracovaná . Jsem zvědaný na test a jaké bude servisní zázemí . V intersportu mi asi garančku neudělají
ale svézt bych se chtěl . Díky za test
reálně moto 200Kg a co výkon
reálně ...
3 reakce
Zvláštní, test Ducati vs. Guzzi je prémiový článek. Kove je je i pro nepředplatitele. Můžete mi vysvětlit jaký je algoritnus výběru?
3 reakce
Týdenní rozvrh je tento:
pondělí = test motocyklu, včetně videa (zdarma)
úterý = novinky, přestavby, podcasty (zdarma)
středa = reportáže, motomuzea, testujeme ojetiny, srovnávací testy (premium)
čtvrtek = test motocyklu, včetně videa (zdarma)
pátek = na tandemu s vláďou, novinky (zdarma)
sobota = roman kostelecký (premium)
neděle = alan cathcart (premium)
Další nadstandardní obsah v Premiu (reportáže, galerie, hvězdy paddocku, preview MotoGP, WSBK atd.)
Více na: https://www.motorka...redplatne-50790.html