Test Kawasaki Versys 650: To pravé osvěžení
Text: Honza Zajíček | Foto: Jan Rameš , Honza Zajíček | Video: Jan Rameš , Honza Zajíček | Zveřejněno: 23.2.2022 | Zobrazeno: 24 913x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jan Rameš , Honza Zajíček | Video: Jan Rameš , Honza Zajíček | Zveřejněno: 23.2.2022 | Zobrazeno: 24 913x
Vzhledově je novější generace pěknější (porovnávám s tou nejstarší), víc taková Ninja, ale taky je těžší, oplácanější. Už to není ten mrštný drobek se kterým se nebojíte i na polňačku, už se prostě bojíte o plasty, už to nebudí dojem takového universálu.
Ještě k tomu cukání při pomalé jízdě po městě. Dneska jsem si na to dával opět pozor (V650 2015) a nic zásadního teda nepozoruju. Podle mě je to celé geniálně seštelováno. Seřízení převodů je takové, že na dvojku odpovídají tisíce otáček rychlosti v hodině (2t = 20 km, 5 t = 50 km). Z toho vyplývá, že 30 km / h po městě pro Versyse není vůbec problém. Vytáhne se na pohodu i z těch 20. Níž, nebo občas už pod 30 km, radši používám spojku. Se spojkou se motor chytne na 2 skoro vždy, i když jedete krokem. Naprosto bez problémů. Po městě i v kolonách jezdím většinou proto na 2 rychlostní stupeň. Rychlejší úseky města (55 km / h) jsou už ideál na 3, okolo 4 t / min. Pro přesnost, bavím se tady o GPS rychlosti, Versysův tacháč trochu přestřeluje.
Motorka asi dobrá. Ale.
Já nevím, vám se to líbí? To je design jako nějaký Číny. Předchozí generace byly mnohem hezčí. Ta maska je jako z auta. Některý motorky dneska jsou děs. Vedle v článku Honda hawk 11 taky slepenina. Klidně píchnu i do vlastní stáje kde řada MT je taky dílo a novej Tracer 9 cenu za design určitě taky nedostane. Ach jo, zlatý devadesátky, tehdy se snad nedělala škaredá motorka.
Versys jednou z prvních čistokrevně silničních cestovních motorek s architekturou cestovního endura.
No...myslím, že tuhle kategorii založila Yamaha TDM 850 někdy kolem roku 1995
1 reakce
Čekal jsem, jestli se někdo chytne :) Ano, je považováno za zakladatele, ale na rozdíl od Versyse a spol má přední 18 kolo, proto jsem ho nezmiňoval a psal "jedna z prvních" ;)
Už vlastně 4. generace nebo chcete-li facelift na stále stejném základu motor, rám, podvozek. To je rekordman a dokazuje to nadčasovost konstrukce nějakých 15 let zpátky bez nutnosti změny Proč to měnit, když to funguje dobře
Jo má to šmrnc kterej mě baví...Navíc ty detaily jako asymetrickej tlumič,nebo kovová nádrž.To konkurence nemá,lajkuju Parádní video i článek...
Skvela recenze Perfektni prace jako vzdy, Honzo Motorka za me skvela volba. Zkousel jsem na Kawa green days, prekvapila, nadchla a zanechala dojem…
Velmi kvalitní video a pan Jan jako vždy výborný! Jezdil jsem na 2009 a 2015 - pěkné svezení, ale Strom 650 byl vítěz. Když Versyse tak litra viď Ondro?!
Motor mají. Tak proč Kawa konečně neudělá cestovní enduro ??
2 reakce
Tak tuhle designovou vymyšlenost si opravdu nikdo nesplete
1 reakce
U mňa najkrajšie historické prevedenie malého Versysa. Ale radový dvojvalec neskusnem /zvukovo/. V tom prípade jasná voľba Tiger Sport 660.
Designově moooc pěkná, jako vždy! Kawy mají švih. Jen mi vždy přišla krátká a vysoká jak koza.
Rozvor má přesně o 14,5cm kratší než V-Strom. To je obří rozdíl.
Osobně bych volil V-Strom, i když moc krásy nepobral, protože za mě je to lepší motorka.
Jinak má Zajoch skvělý přednes i samotný test je parádní.
3 reakce
Na Versysovi 2015 mám přes 75 tis. a vřele doporučuji jako parádní univerzál.
Stále mě to na něm baví i po letech. Až poslední rok jsem si říkal, že možná 70 kw a víc pro větší srandu by to občas mít k dispozici chtělo (ale Versys litr nechci).
Mám tu poznámku - občas se o 650 verzi mluví pro cestování ve 2 jako o méněcenné variantě a to já teda musím kontrovat. S cestovně naloženým Versysem a ve 2 se mi jezdí naprosto skvěle. 150 na dálnici v pohodě a dobře se na něm jezdí i alpský či pyrenejský zig-zag silničky.
1 reakce
Tohle je taková drobná modernizace, u které se chová, že opět zmizel nějaký ten koník. Osobně z 650 jsme zvědavý na Z650RS, protože ta tolik konkurence nemá, je výrazně hezčí a minimálně v té zelené se mi líbí.
Měl jsem model 2019 a odjel sem s ním jednu sezónu( asi 15.000km). Musím říct že inovace tu motorku hodně vylepšili. Led světla proti jednookému halogenu při tlumených je supr, hlavně co týká bezpečnosti být viděn. Nastavitelný plexi taky supr a nový displej určitě dobrý, ale není nutný. Kontrola trakce určitě velký plus. Ucukanost v malých otáčkách a vibrace kolem 4000tis, byl hlavní důvody, proč jsem šel do litru. Ale zase tak hrozný to nebylo a ten nárůst výkonu od 4000, byl krásnej. Myslím že pro spoustu lidí ideální motorka, kdo nechce jezdit ve dvou, bude spokojenej.
Honzo, dík za pěkné video. Zase jedna pěkná chvilka u počítače a dvě deci bílého k tomu
Jako ukamenujte mě, ale vzhled po faceliftu r. 2010 je podle mě ten nejvíc charismatický a nezaměnitelný Versys! Ideálně v té žlutočerné kombinaci
5 reakcí
Nemůžu ze zbavit dojmu, že design dělá od začátku až do teď stejné desginové studio, kde pracuje slepec pod vedením schizofrenika...
1 reakce
Abych nezapomněl. Honzo díky za povedený text i video
mne sa paradoxne ten dvzhlad 1 generacie pacil viac. Bolo to take smrncovnejsie, teraz mi to prijde dost nuda. Ale dizajn je samozrejme vzdy subjektivny pohlad. Tych 20 kilo extra v porovnani s tracerom mu ale ako clovek ktory ma 65kg (a k tomu zodpovedajuce svalstvo) nedokazem prepacit
Inovovaný vzhled nehodnotím (to záleží podle gusta každého soudruha, že). U Versyse oceňuji solidní podvozek a velikost motorky. Trochu mě mrzí, že nezapracovali na tom otravném cukání motoru v nižších otáčkách, ale jak uvádí rousini níže, asi se na to dá zvyknout (Tracera 7 jsem nejel, ale chod motoru u V-Stroma mi rozhodně vyhovuje více). Co však nedokážu pochopit, že u nové motorky této kategorie chybí v základu zásuvka na 12V, když už to dnes má i kdejaký čínský křáp. Jinak však dávám palec nahoru. Motorka se kupuje srdcem a pokud to někoho táhne k Versysu, určitě na něm oceníte spoustu vynikajících vlastností
Cukání v nízkých otáčkách to je něco co by mne osobně spolehlivě odradilo od koupi.
Trochu na to trpěl V Strom 650 v roce 2008, následný model už o trochu méně a od roku 2018 to inženýři v Suzuce dotáhly naštěstí k dokonalosti . Stromek je lepší i ve spotřebě takže ne , nic se měnit nebude
4 reakce
Teda ty nohy jsou na muj vkus zalomene az moc. Nedokazu si moc predstavit na tom sedet cely den. Tohle je spis pro prcky a holky.
2 reakce
A kdo chce čistokrevný V-čko, tak pro toho je tu V-strom. A kdyby kawa u nás nabízela KLR 650, ta se nám výběr rozroste o jednobuch. To už je pět různých motorových koncepcí v této třídě. Pěknej výběr
4 reakce
Mám 2017 a souhlasím se vším, včetně srovnání s Tracerem. Dovede posloužit, jako jediná motorka v garáži s požadavkem na cestování, komínovky a vyblbnutí. Nejsilnější stránkou je podvozek (to fakt není rozpočtovka), který dovede pěkně žehlit a přitom není žvejkačka. Ucukanost se mi podařilo částečně eliminovat tréninkem zápěstí a mixnutím N95/98. Novinka ztratila pár kobyl a Nm (to asi nepůjde poznat) a kromě vzhledu budou ostatní změny k lepšímu.
Když jsem před -nácti lety (už značně stárnoucí...) konečně nechal posledních snů o "opravdu velkej motorce" (kterou už bych z více důvodů pořádně nevyužil...), Versys se mi moc líbil , ale volil jsem "endurovitěji"...
Dodnes jsem si jist, že tenkrát ideální by pro mne byla nějaká kombinace jízdních apod. vlastností Versysu a vzhledu apod. mý Tenerky.
Mimochodem, to světlo starý (tady má oblíbená žluto-černá...) se mi líbilo víc a taky se mi pak moc líbila verze Tourer 201?...