Kawasaki ZZR 1400
Text: Michal Moucha | Foto: Michal Moucha | Zveřejněno: 17.8.2006 | Zobrazeno: 39 001x
Když se před časem objevily informace, že Kawasaki připravuje sportovně-cestovní motocykl motorem o objemu 1,4 litru, byli snad všichni motorkáři na nohou. Spekulovalo se o výkonu přes 200 koní a jeho využitelnosti, šuškalo se o tom, že se tento stroj stane nejrychlejším sériovým motocyklem historie. Nyní je Kawasaki ZZR 1400 zde a my jsme ji podrobili redakčnímu testu. Jaká tedy je?
Kapitoly článku

Po usednutí za řidítka zaujme čistě a přehledně zpracovaný kokpit. Dva kruhové analogové přístroje s bílým pozadím informují o rychlosti a otáčkách motoru a jsou velmi přehledné.


Údaje o výkonu se liší. Od 187 HP, které uvádějí některé zahraniční recenze, až po 200 HP, které uvádí sám výrobce v technických parametrech. Jak to tedy je? V technickém průkazu je údaj 190 HP, je to údaj z továrního měření bez využití náporového sání. Oněch 200 HP je nejspíš údaj z měření s podporou náporového sání. V testech odborných médiích v USA (kde se totožný model prodává s označením Ninja ZX14) jsou uvedeny údaje 187 HP bez využití systému Ram-Air a 197 HP s jeho podporou. Ok, když přimhouříme oči, můžeme si představovat, že tam těch dvěstě kobylek je.
Šestistupňová převodovka, sekundární převod řetězem. Zbytek použité techniky výběrem toho nejlepšího, co na motocyklech v současnosti můžeme nalézt. Motor je zavěšen v extrémně tuhém hliníkovém rámu „monocoque“. Přední kolo vede plně nastavitelná obrácená teleskopická vidlice s průměrem kluzáků 43 mm a zdvihem 117 mm, zadní kyvná vidlice typu Uni-Track s centrální pružící a tlumící jednotkou o zdvihu 121 mm rovněž umožňující plynulé nastavení předpětí pružiny i tahového útlumu. Přední kotouče mají průměr 310 mm a zakusují se do nich radiální brzdové třmeny Nissin se čtyřmi pístky, ovládané radiální pumpou. Zadní dvoupístková brzda má potom kotouč o průměru 250 mm.
Konstruktéři při vývoji modelu ZZR 1400 podřídili vše tzv. „centralizaci hmoty“. Tedy ideálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo, což má přinést ideální ovladatelnost a stabilitu ve vysokých rychlostech.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Náš tip