Kawasaki Versys 650 SE vs. Yamaha Tracer 700: Nejlepší motorky pro reálný svět?
Text: Jan Rameš , Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 29.7.2020 | Zobrazeno: 35 993x
Text: Jan Rameš , Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 29.7.2020 | Zobrazeno: 35 993x
Versys ste presne vystihli a opísali ako by som ho opísal aj ja...mám gen 2 aj gen 3 a rozdiely tam sú...gen 2 je viac športovejšia a viac sa "berie" odspodu...gen 3 už treba viac točiť cca nad 5 tisíc...ale ako ste povedali a vadí to aj mne, že tá motorka sa od roku 2015 vôbec nezmenila a tiež asi veľa ľudí očakávalo min. zmeny ako má nové Z 650..v dnešnej dobe je LED svietenie povinnosť a dá sa tým veľmi efektívne vylepšiť vzhľad motorky...osobne si neviem predstaviť kvôli čomu by som si kupoval novšiu 650, keď neponúkla nič nové..keby aspoň vylepšili pruženie ale ani to...6 rokov je veľmi dlhá doba bez zmeny.
EDIT: TO CUKANIE PLYNU VýRAZNE ELIMINUJE BOOSTER PLUG...akokoľvek som sa snažil jemne narábať s plynom vždy to sem tam šklblo, ale kúpil som tú vecičku čo každý ospevoval a po týždni skúšania to fakt pomohlo hlavne pri pridávaní plynu...celkovo tá motorka ide lepšie v nízkych otáčkach...už sa dá ísť v pohode 50kou na 5ke bez toho aby sa to dusilo...za mňa veľké plus
Díky za test!
Potvdil mi, že jsem udělal dobře, když jsem v létě do versyse šel. Sedl jsem na něj a věděl jsem, že ho chci, šitý přesně pro mých 183cm
Musím říct, že Versys se mi libí víc, i přesto, že je starší. Krásné lakování,vše tak nějak kvalitněji vypadající. Ale manželka by stejně dostala Tracera, protože je drobná a Tracer je menší, o hodný kus lehčí, motor je krásně vyladěnej a podvozek je hravej. A protože není zas takový závodník, že by tahala furt na doraz, tak i ty brzdy by jí stačily.
Máme doma Z650 a potvrzuji výrazné cuknutí mezi otevřeným a zavřeným plynem. Jinak brzdy, na to že to jsou obyč 2-pístky, tak předvádí velice dobrou práci. Co se vibrací týče, nic otravného jsem nezaznamenal, ale jezdím hlavně jednoválec, takže nemůžu objektivně hodnotit.
Za mě 1) V-Strom 650
, protože je nejuniverzálnější, 19 kolo, největší prostor, ochrana před větrem... 2) Versys 650 je ještě taky poměrně univerzální 3) Tracer 700 sportovně (80%) cestovní(20%) motorka. Tracer nejlepší motor, ale nejhorší na komfort, nejhorší místo-prostor pro středně a velké jezdce či pro dva, nejhorší ochranu před větrem.
Versys mě mile překvapil. Ano, motor a plyn ucukanější, ale působí to zábavně. Na delší a klidnější cestování to může být ale trochu otravné. Všichni píší u Versyse o nepříjemných vibracích. Asi jsem divný, ale já je fakt nevnímal.
Díky za opravdu dobrý test
obě výborný motorky, Versys je fakt velkej, Tracer zas menší hadimrška. Yamaha má nějakej rozptyl ve výrobě brzd. Jestli není na vině eurokurvítko jménem ABS. Mám na MT-07 stejný brzdy, ale ještě nedomrvený ABSkem a brzděj skvěle. A ten ohyzdnej euro5 vejfuk, hlavně teda ten "supersvod", to si vyloženě řiká o laďáček
Ani jednu.
Je mi trochu líto, že do srovnání nebyl přibrán i V Strom 650. Vítěz všech srovnávacích testů, kterých se kdy účastnil. Z mého pohledu.. pokud motor cuká při nízkých otáčkách, v žádném případě si taková motorka nezaslouží soutěžit o titul té nejlepší ... to určitě ne, časem to opravdu obtěžuje. Ostatní rozdíly jsou už prima, i my jsme každý jiní takže si alespoň máme z čeho vybírat
4 reakce
Hezký test
... aktuálně je hlasování 83:82 ... takže vyrovnaný souboj pokračuje i v prodloužení
...
Myslím, že pro drobnější postavy a začátečníky je to dobrá volba ... Tracer vypadá svěže a klidně bych ho jednou mladýmu do garáže postavil ... ale to už asi budem jezdit na kukuřici....
Já mám se 100Kg docela smůlu
2 reakce
Jednoznačne to vyhráva NC750. Tých je na cestách dosť. Tracer to drží jedine 900vkou. Staticky si vybrať neviem /chce to jazdu/, len z obrázkov ma tie motky neohurujú.
3 reakce
Díky za pěknej test a srovnání! Good job! Vašek
Tracer "prokoukl". Líbí se mi o 25% víc... Je takové svěží...
KAWA zaspala...
Honzisi, od příště do batohu povinně 30kg činku... Takhle je to neobjektivní. S Tebou by lítal i Símák...Nebo jez to, co Zajoch....
2 reakce
Taky myslím, že ty dvě kila mezi námi nehrají příliš velkou roli
Yamaha je jen pro prcky a ještě to neni cestak na cestování,ale je to spis jakoze sportovec,na což jí chyběj brzdy... Z myho pohledu celá naprd,jen ta maska se mi líbí
Takže jestli to dobře chápu, tak z toho srovnání vychází nejlépe malej V-strom?
2 reakce
Vyrobíme vám motorku v jakékoliv barvě, pokud se vám líbí barva černá...
Mě tracer svym scifi předkem příjemně překvapil..asi mě baví ty originální "mordy".V tomhle směru versys lehce ztuctovatěl..neni nad kyklopa
Škoda že to pokračuje tou nudnou plastovou bandou..tady u mě versys se svym železnym kanystrem s krásnym lakem boduje..
1 reakce
Tak vzhledově momentálně u mě vede Kawa, a zastarale na mě nepůsobí, nový čumák Yamahy nezkousnu.
Pane Rameši, znovu jste použil výraz "adventura"... Čím to je, že Versys ani Tracer si ho (podle Vás) nezaslouží, ale CF Moto 650 MT ano ??? Je snad opravdu CF Moto 650 MT "andventurovější" než Versys či Tracer ??? Díky za objasnění...
Jinak obě motky
1 reakce
CF má trubkový ochranný rám a vyšší plexi, proto adventura
Hele ne, to je prostě neštěstí češtiny. A takové slovíčkaření. Adventura není české slovo, "dobrodružná motorka" zní ještě hůř než "motorka na dobrodružství" nebo "motorka na dobrodružné cestování". Co u nás máme, je výraz "cestovní enduro", který pochází z doby, kdy takto tvarované stroje byly cestovní a endura zároveň. A to je pro tuhle kategorii už úplně mimo. Pokud se někde o 650MT zmíňuji jako o "adventuře", tak pro rychlou orientaci pro ty, kdo úplně nevědí, co přesně za motorku to je. Silniční cestovní stroje má CFMOTO dva, GT a MT, a když je chci rychle rozlišit, pro emtéčko použiji výraz adventura. Jinak zaměřením je to samozřejmě stejná motorka jako Versys.
Zajímavý test, shodou okolností jsem vloni zvažoval tyto dva modely a na obou jsem si dal cca hodinovou zkušební jízdu. Pozorování jsem měl podobná jako redaktoři, nicméně při mojí výšce 190 a váze cca 105 kilo u mě bohužel Trace naprosto propadl. Nedokázal jsem se na tom tak nějak složit do zatáčky. Připadal jsem si jak ta příslovečná "vosa na bonbóně". Věřím, že pro jezdce okolo 175 cm to může být super stroj. Versys naproti tomu mi sednul jako ulitý a přestože jsem na něm seděl poprvé, jel jsem svou oblíbenou trasu rychleji s pocitem "sucha a bezpečí". V závěru jízdy mě na rozbité okresce přepadnul pořádnej slejvák a i to jsem si užil, včetně lehkého driftu zadního kola na vodě... Mmch, plexi fungovalo skvěle a neměl jsem ho ani potřebu nějak ladit. Výhrady: možná už trochu okoukaný stroj, ten design budíků mě taky moc nebere. Taky mám problém si u Kawasaki vybrat barevnou kombinaci :) Ale to jsou jen drobnosti. Pro urostlejší jezdce bych Versys určitě doporučil.
Mě se Tracer pohledem zepředu (UFO) nelíbí. Kritika funkčního a přehledného analogového otáčkoměru a záliba ve štelování pléga za jízdy mi přijdou out. Funkční plégo se nemusí štelovat!
Loni jsem se rozhodoval mezi těmito a na obou jsem se s odstupem několika dní svezl. Jediné smysluplné PLUS má Tracer za motor. Vše ostatní jen chrastítko a rozpočtovka.
Brzdy, spojka, tlumení to nešlo vůbec srovnávat. Pohled na výfuk - ble.
Na Versysu si chce udělat čas nanastavení podvozku (minimálně přitvrdit zadek) a pak je to výrazně sportovnější přičemž komfort přejezdu nerovností je furt dost na vysoké úrovni.
"Co říkáš miláčku?" - že sem si vybral dobře
Edit: Na Versysu je fakt otravný ten ucukaný plyn (on/off). To, co chvíli vypadá zábavně může otrávit celodenní výlet. Takže sportovní Tracer na to nemá brzdy a cestovní Versys nemá uhlazený chod, aby neobtěžoval. Zcela náhodou se mi to podařilo eliminovat zvětšenou vůlí na řetězu a je to o hodně lepší.
Špatné brzdy to je dost podstatná kaňka!
Možná by to vyřešit šlo pancéřovými hadicemi a jinými destičkami. Ale komu bu se chtělo si připlácet za něco, co má fungovat..
velika vdaka za super test. Az raz budem mat volnych tych 200 000kc, toto porovnanie by mi moc pomohlo. Osobne by som si asi z fleku (tz bez jazdy) na zaklade statickej skusky vybral Tracera. Predsa len tych 20 kilo dole bolo pri manipulacii poznat (som maly a zdechly). Je ale super, ze ste to popisali aj v ramci dlhsieho cestovania (ochrana pred vetrom, dojazd)